Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Anmälan Vasaloppet 2015


larsbern

Recommended Posts

  • Replies 508
  • Created
  • Last Reply
Haha, seedning till anmälan var bra.

jag tycker inte de va nåt roligt... Borde helt klart införa nåt i den stilen. Många av dom stora världsloppen har intagningsprov!

 

Ironman-Hawai

Boston marathon

m.m

 

 

Kanske att åkare i led E-5 ska ha förtur?

Gör ju att de som verkligen satsar på loppet får åka!

Link to comment
Share on other sites

Haha' date=' seedning till anmälan var bra.[/quote']

jag tycker inte de va nåt roligt... Borde helt klart införa nåt i den stilen. Många av dom stora världsloppen har intagningsprov!

 

Ironman-Hawai

Boston marathon

m.m

 

 

Kanske att åkare i led E-5 ska ha förtur?

Gör ju att de som verkligen satsar på loppet får åka!

Håller med! Eller ge förtur till åkare som tidigare vart med. Jag har lagt bortåt 15000 i anmälningsavgifter över åren. Varför ska jag inte ha någon fördel av det?

Link to comment
Share on other sites

Haha' date=' seedning till anmälan var bra.[/quote']

jag tycker inte de va nåt roligt... Borde helt klart införa nåt i den stilen. Många av dom stora världsloppen har intagningsprov!

 

Ironman-Hawai

Boston marathon

m.m

 

 

Kanske att åkare i led E-5 ska ha förtur?

Gör ju att de som verkligen satsar på loppet får åka!

Jo, det var ju inte kval till loppet som åsyftades utan seedning till just anmälan. Men ja något kan behöva göras och jag är inte helt främmande till att Vasaloppet blir för lite bättre åkare + kanske lotteri som en del lopp har.

Link to comment
Share on other sites

Med denna katastrofala vinter och det tunga lopp som Vasan blev för många åkare i år undrar man hur det ska se ut till VL 2016 om vi får en fin vinter och ett hyfsat bra Vasalopp. Som konstaterats ovan, något måste göras... Det känns inte som VL organisationen vinner på detta i det långa loppet, nuvarande procedur väcker ilska och uppgivenhet hos dem som inte får någon plats men även hos oss som fick en.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...