Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Anmälan Vasaloppet 2015


larsbern

Recommended Posts

  • Replies 508
  • Created
  • Last Reply

Fy fan säger jag bara !!

 

Sitter och refrechar, kommer in direkt anmälningen öppnar, skriver så att fingrarna glöder..

 

Skickar iväg uppgifterna ca. 20 sek över 10.... - "Kontrollera födelsedatum" dyker upp i skärmen . 19740920 står det - ja jag är född på detta datum ??

 

Sambon lika snabb på sin dator, klart under halvminuten och hon kommer på väntelistan ??

 

Vadå två minuter ??

 

Uselt av vasaloppsorganisationen, rena jävla lotteriet !!

Link to comment
Share on other sites

Fy fan säger jag bara !!

 

Sitter och refrechar, kommer in direkt anmälningen öppnar, skriver så att fingrarna glöder..

 

Skickar iväg uppgifterna ca. 20 sek över 10.... - "Kontrollera födelsedatum" dyker upp i skärmen . 19740920 står det - ja jag är född på detta datum ??

 

Sambon lika snabb på sin dator, klart under halvminuten och hon kommer på väntelistan ??

 

Vadå två minuter ??

 

Uselt av vasaloppsorganisationen, rena jävla lotteriet !!

Trist! Tyvärr missade du att du bara skulle skriva 740920-xxxx

Jag var med om det förra året så nu var jag beredd.

Link to comment
Share on other sites

Tror det skulle bli ett jäkla liv på de bättre åkarna när man tvingas starta längst bak och få riktigt dåliga förhållanden, så att fylla upp med en blandning av åkkapaciteter tror jag är nödvändigt

Varför skulle det bli så? Om man från led 0-5 får förtur så ser jag inte varför de bättre åkarna skulle få så mycket sämre förutsättningar?

Link to comment
Share on other sites

Halva grejen med Vasan är väl att "alla får vara med", folkfest och en blandning av blåbär och proffs. Jag tror inte vasaloppet vill ändra på det och bli ett "elitlopp" istället. Men jag instämmer i att något borde göras eftersom man växt ur sin kostym.
Link to comment
Share on other sites

Tror det skulle bli ett jäkla liv på de bättre åkarna när man tvingas starta längst bak och få riktigt dåliga förhållanden, så att fylla upp med en blandning av åkkapaciteter tror jag är nödvändigt

Där har du en poäng som måste tas i beaktning!

Link to comment
Share on other sites

Tror det skulle bli ett jäkla liv på de bättre åkarna när man tvingas starta längst bak och få riktigt dåliga förhållanden' date=' så att fylla upp med en blandning av åkkapaciteter tror jag är nödvändigt[/quote']

Varför skulle det bli så? Om man från led 0-5 får förtur så ser jag inte varför de bättre åkarna skulle få så mycket sämre förutsättningar?

Om det bara är sånna åkare kommer det ju stå de med led 5 kapacitet längst bak? Därför får bättre åkare sämre förutsättningar.

Link to comment
Share on other sites

Var på håret men grejade plats!

 

Hysterin lämnar dock besk eftersmak. Hets och kö för att få plats, mycket köer innan loppet och även under loppet. Jag kommer köra 2015 men börjar allt mer tycka att andra lopp i Sverige och även utomlands lockar mer och mer. Där blir fokus på loppet och skidåkningen, medan vasan handlar så mycket om annat ( från ca 5 led brukar det ta ca 3 mil innan det går att åka i önskad fart, innan är det för trångt i spåren, bara en sån sak...).

Link to comment
Share on other sites

Fy fan säger jag bara !!

 

Sitter och refrechar' date=' kommer in direkt anmälningen öppnar, skriver så att fingrarna glöder..

 

Skickar iväg uppgifterna ca. 20 sek över 10.... - "Kontrollera födelsedatum" dyker upp i skärmen . 19740920 står det - ja jag är född på detta datum ??

 

Sambon lika snabb på sin dator, klart under halvminuten och hon kommer på väntelistan ??

 

Vadå två minuter ??

 

Uselt av vasaloppsorganisationen, rena jävla lotteriet !![/quote']

Trist! Tyvärr missade du att du bara skulle skriva 740920-xxxx

Jag var med om det förra året så nu var jag beredd.

Om man skriver fel datum får man göra om. Om hen var klar 10.00.30 skulle hen inte komma på väntelistan. Farsan anmälde två och klarade det utan problem, tog nog drygt 30 sek.

Link to comment
Share on other sites

En sak som genast borde göras är att införa att det inte skall gå att sälja sin startplats med namnöverlåtelse! = ingen "Svartabörshandel"

 

Om man inte kan/vill åka sitt lopp anmäls detta till vasaloppet.se där de sen fördelas ut enligt ett kösystem till de som står på väntelista. När ens plats har blivit förmedlad och betald så får man tillbaka sina pengar minus nån förmedlingsavgift. Med dagens it-teknik hade detta kunna funka med automatik och inte inneburit något nämnvärt jobb för kansliet.

Link to comment
Share on other sites

Jag plus 6 bekanta försökte. Jag och en till fick...Så nu blir de att ragga 5 plåtar till.... Blir det att köpa till överpriser eller hur brukar det funka? Har aldrig behövt göra det innan...

Ja nu i början är det överpriser som gäller. Månaden, veckorna, dagarna innan start går priserna ner :)

 

Tacka vet jag auto-ifyllnad på Google Chrome (antar att fler webbläsare har det).

Link to comment
Share on other sites

Fy fan säger jag bara !!

 

Sitter och refrechar' date=' kommer in direkt anmälningen öppnar, skriver så att fingrarna glöder..

 

Skickar iväg uppgifterna ca. 20 sek över 10.... - "Kontrollera födelsedatum" dyker upp i skärmen . 19740920 står det - ja jag är född på detta datum ??

 

Sambon lika snabb på sin dator, klart under halvminuten och hon kommer på väntelistan ??

 

Vadå två minuter ??

 

Uselt av vasaloppsorganisationen, rena jävla lotteriet !![/quote']

Trist! Tyvärr missade du att du bara skulle skriva 740920-xxxx

Jag var med om det förra året så nu var jag beredd.

Om man skriver fel datum får man göra om. Om hen var klar 10.00.30 skulle hen inte komma på väntelistan. Farsan anmälde två och klarade det utan problem, tog nog drygt 30 sek.

Men det blev ju fel så att det fick göras om. Då gick det förstås ytterligare tid. Ja, jag vet inte... Det är ju synd om det skall bli fel pga tekniska brister.

Link to comment
Share on other sites

Jag plus 6 bekanta försökte. Jag och en till fick...Så nu blir de att ragga 5 plåtar till.... Blir det att köpa till överpriser eller hur brukar det funka? Har aldrig behövt göra det innan...

Köp aldrig före nyår, sen beror det på hur vintern gestaltar sig men normalt kulminerar priserna runt nyår och början på januari för att sedan börja falla.

Har du i is i magen kan du säkert köpa en plats för en femhundring dan innan, det finns alltid platser kvar på slutet.

Link to comment
Share on other sites

En sak som genast borde göras är att införa att det inte skall gå att sälja sin startplats med namnöverlåtelse! = ingen "Svartabörshandel"

 

Om man inte kan/vill åka sitt lopp anmäls detta till vasaloppet.se där de sen fördelas ut enligt ett kösystem till de som står på väntelista. När ens plats har blivit förmedlad och betald så får man tillbaka sina pengar minus nån förmedlingsavgift. Med dagens it-teknik hade detta kunna funka med automatik och inte inneburit något nämnvärt jobb för kansliet.

Det förslaget skickade jag in för många år sedan men vi kan ju göra ett nytt försök. Kan du inte ordna ngn namninsamling så kan vi påverka arrangörerna? Som det är nu så tror jag att många ser en chans att tjäna pengar.

Link to comment
Share on other sites

Jag förstår att tekniken inte funkar men att inte informera om när övriga anmälningar går att göra det är skandal! Ska anmäla min fru och mina döttrar till Tjejvasan och har ingen lust att sitta här och vänta på att Vasaloppet behagar informera om när "återkommer inom kort " är.
Link to comment
Share on other sites

Fy fan säger jag bara !!

 

Sitter och refrechar' date=' kommer in direkt anmälningen öppnar, skriver så att fingrarna glöder..

 

Skickar iväg uppgifterna ca. 20 sek över 10.... - "Kontrollera födelsedatum" dyker upp i skärmen . 19740920 står det - ja jag är född på detta datum ??

 

Sambon lika snabb på sin dator, klart under halvminuten och hon kommer på väntelistan ??

 

Vadå två minuter ??

 

Uselt av vasaloppsorganisationen, rena jävla lotteriet !![/quote']

Trist! Tyvärr missade du att du bara skulle skriva 740920-xxxx

Jag var med om det förra året så nu var jag beredd.

Om man skriver fel datum får man göra om. Om hen var klar 10.00.30 skulle hen inte komma på väntelistan. Farsan anmälde två och klarade det utan problem, tog nog drygt 30 sek.

Nog inte riktigt samma förfarande för en utländsk medborgare "ÅÅÅÅMMDD" borde väl bli 19740920 ? Har ju inget svenskt personnummer så...

 

Sambons anmälan gick klart under halvminuten, men ändå utan plats - som sagt ett lotteri ! :(

Link to comment
Share on other sites

Trist! Tyvärr missade du att du bara skulle skriva 740920-xxxx

Jag var med om det förra året så nu var jag beredd.

Om man skriver fel datum får man göra om. Om hen var klar 10.00.30 skulle hen inte komma på väntelistan. Farsan anmälde två och klarade det utan problem' date=' tog nog drygt 30 sek.[/quote']

Nog inte riktigt samma förfarande för en utländsk medborgare "ÅÅÅÅMMDD" borde väl bli 19740920 ? Har ju inget svenskt personnummer så...

 

Sambons anmälan gick klart under halvminuten, men ändå utan plats - som sagt ett lotteri ! :(

Då är det annat, antar att du gick in via "utländsk personnumer"- fliken. Intressant att vissa hävdar att de hamnat på väntelistan 10.00.30 och vissa anmälde sig 10.01 ;)

Link to comment
Share on other sites

Usch vad jag är besviken! Skrev in mina uppgifter 10.02 och hamnade på väntelistan. Är "gammal" tävlingsåkare och detta skulle bli mitt första Vasalopp. Hur stor är sannolikheten att jag blir erbjuden en plats v.14?

Sannolikheten att kunna köpa en startplats i februari är väldigt hög iaf. Träna för loppet och köp din startplats då. :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...