Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Träningskompis i närheten av Viby (Sollentuna)


Rotebrostakaren

Recommended Posts

Det var trevligt att finna ännu en träningskompis i Sollentuna (Maximillian) och få visa det fantastiska Vibyspåret. Nästa vecka borde vi kunna bli minst 3 på en onsdag eller torsdags intervallträning. Måste erkänna att jag var lite skeptisk innan, eftersom du skrivit att du missade repet på V-loppet 08, du har lyft dig några klasser sedan dess! Men då har du redan varit 3 gånger i Torsbytunneln denna höst, eller hörde jag fel? Hur många kilo hade du gått ner sedan förra julen, det var också otroligt mycket. Men denna utvecklingkurva är det jag som blir frånåkt snart...
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply
Det var trevligt att finna ännu en träningskompis i Sollentuna (Maximillian) och få visa det fantastiska Vibyspåret. Nästa vecka borde vi kunna bli minst 3 på en onsdag eller torsdags intervallträning. Måste erkänna att jag var lite skeptisk innan, eftersom du skrivit att du missade repet på V-loppet 08, du har lyft dig några klasser sedan dess! Men då har du redan varit 3 gånger i Torsbytunneln denna höst, eller hörde jag fel? Hur många kilo hade du gått ner sedan förra julen, det var också otroligt mycket. Men denna utvecklingkurva är det jag som blir frånåkt snart...

Tack Rotebrostakaren! Jag gillade verkligen Vibyspåret och fick mig en rejäl genomkörare. Det var oerhört imponerande och inspirerande att se hur du formligen flög både uppför och nerför backarna. Var faktiskt där ikväll igen och körde en dryg timme. Jodå, du hörde helt rätt. Har varit i Torsbytunneln tre gånger i höst och kört 20 varv varje gång (ett varv är 1,3 km). Behöver åka på snö så mycket som möjligt för att bättra på tekniken. När det gäller vikten så var mitt "all time high" 122kg julen 2007. Till V-loppet 08 hade jag gått ner till 116 och nu ligger jag på 102 (1 mars 09 skall jag väga max 95). Nu skall jag vila imorgon och sedan blir det ett långpass i helgen.

Link to comment
Share on other sites

Det var trevligt att finna ännu en träningskompis i Sollentuna (Maximillian) och få visa det fantastiska Vibyspåret. Nästa vecka borde vi kunna bli minst 3 på en onsdag eller torsdags intervallträning. Måste erkänna att jag var lite skeptisk innan, eftersom du skrivit att du missade repet på V-loppet 08, du har lyft dig några klasser sedan dess! Men då har du redan varit 3 gånger i Torsbytunneln denna höst, eller hörde jag fel? Hur många kilo hade du gått ner sedan förra julen, det var också otroligt mycket. Men denna utvecklingkurva är det jag som blir frånåkt snart...

Tack Rotebrostakaren! Jag gillade verkligen Vibyspåret och fick mig en rejäl genomkörare. Det var oerhört imponerande och inspirerande att se hur du formligen flög både uppför och nerför backarna. Var faktiskt där ikväll igen och körde en dryg timme. Jodå, du hörde helt rätt. Har varit i Torsbytunneln tre gånger i höst och kört 20 varv varje gång (ett varv är 1,3 km). Behöver åka på snö så mycket som möjligt för att bättra på tekniken. När det gäller vikten så var mitt "all time high" 122kg julen 2007. Till V-loppet 08 hade jag gått ner till 116 och nu ligger jag på 102 (1 mars 09 skall jag väga max 95). Nu skall jag vila imorgon och sedan blir det ett långpass i helgen.

Link to comment
Share on other sites

Kul att hitta den här tråden! Jag bor också i Viby och kör en del rullskidor, cykel och löpning. Träffade Maximilian i Viby-spåret igår kväll körandes på ett par rullskidor. Det vore kul att få lite sällskap på passen. När det gäller rullskidor har jag en liten intervall-runda inne i Viby som sluttar mer eller mindre uppåt hela vägen och tar mellan 4:30 och 5 minuter. Längre pass brukar jag köra bort till Runsa herrgård via Sollentuna kyrka.

 

Kör ni ihop varje vecka? När och var? Jag tänkte ta ett pass till Runsa (ca 34 km) på lördag morgon från Viby klockan 9 om någon är intresserad.

 

Hälsningar Anders

Link to comment
Share on other sites

Kul att hitta den här tråden! Jag bor också i Viby och kör en del rullskidor, cykel och löpning. Träffade Maximilian i Viby-spåret igår kväll körandes på ett par rullskidor. Det vore kul att få lite sällskap på passen. När det gäller rullskidor har jag en liten intervall-runda inne i Viby som sluttar mer eller mindre uppåt hela vägen och tar mellan 4:30 och 5 minuter. Längre pass brukar jag köra bort till Runsa herrgård via Sollentuna kyrka.

 

Kör ni ihop varje vecka? När och var? Jag tänkte ta ett pass till Runsa (ca 34 km) på lördag morgon från Viby klockan 9 om någon är intresserad.

 

Hälsningar Anders

Vi kan ju vika en timme till intervallrullskidsträning i Vibyspåret på onsdag, 19-20. Då kan vi bli uppåt 4 stycken, du, jag, Maximilian samt Anl, stackars dom som är ute och går med sina hundar då...

Lördag kan jag inte åka något, men om du skulle kunna tänka dig att flytta passet till söndag när som helst så hänger jag hemskt gärna med! Vore mycket trevligt.

Link to comment
Share on other sites

Kul att hitta den här tråden! Jag bor också i Viby och kör en del rullskidor' date=' cykel och löpning. Träffade Maximilian i Viby-spåret igår kväll körandes på ett par rullskidor. Det vore kul att få lite sällskap på passen. När det gäller rullskidor har jag en liten intervall-runda inne i Viby som sluttar mer eller mindre uppåt hela vägen och tar mellan 4:30 och 5 minuter. Längre pass brukar jag köra bort till Runsa herrgård via Sollentuna kyrka.

 

Kör ni ihop varje vecka? När och var? Jag tänkte ta ett pass till Runsa (ca 34 km) på lördag morgon från Viby klockan 9 om någon är intresserad.

 

Hälsningar Anders[/quote']

Vi kan ju vika en timme till intervallrullskidsträning i Vibyspåret på onsdag, 19-20. Då kan vi bli uppåt 4 stycken, du, jag, Maximilian samt Anl, stackars dom som är ute och går med sina hundar då...

Lördag kan jag inte åka något, men om du skulle kunna tänka dig att flytta passet till söndag när som helst så hänger jag hemskt gärna med! Vore mycket trevligt.

Bokar in nästa onsdag för intervallpass, kul! Förmodar att vi ses vid startpunkten närmst stallet? Ska tyvärr resa bort på lördag eftermiddag så söndag blir svårt, men vi kan ju köra distans längre fram.

 

Hälsningar Anders

Link to comment
Share on other sites

Kul att hitta den här tråden! Jag bor också i Viby och kör en del rullskidor, cykel och löpning. Träffade Maximilian i Viby-spåret igår kväll körandes på ett par rullskidor. Det vore kul att få lite sällskap på passen. När det gäller rullskidor har jag en liten intervall-runda inne i Viby som sluttar mer eller mindre uppåt hela vägen och tar mellan 4:30 och 5 minuter. Längre pass brukar jag köra bort till Runsa herrgård via Sollentuna kyrka.

 

Kör ni ihop varje vecka? När och var? Jag tänkte ta ett pass till Runsa (ca 34 km) på lördag morgon från Viby klockan 9 om någon är intresserad.

 

Hälsningar Anders

Hej Anders, kul att du hittade hit...

 

Jag kan tyvärr inte heller på lördag.

Link to comment
Share on other sites

Ja, igår var inte min bästa dag ... *suck*. Kul med ett helt gäng på onsdag! Hoppas det hinner torka upp lite, det var riktigt tungt på grus i blötan på söndagsmorgonen. Dessutom blir det jäkligt halt med blöta löv, o alla har inte samma balans som rotebrostakaren
Link to comment
Share on other sites

Har någon tänkt åka en rullskid-runda imorgon (söndag 19/10)?

Var ute med Anl igår' date=' som hade vissa materialproblem. Sorry att jag inte kollade med dig. Ring eller SMS nästa gång, läser inte skidforum kontinuerligt på helgerna. Vi ses på onsdag![/quote']

Ingen fara. Jag hade det ganska körigt igår, så det hade nog inte gått i alla fall. Ser fram emot onsdag...

Link to comment
Share on other sites

Ni har rätt!

Vibyspåret är bra. Jag åkte det första gången på rullskidor i söndags. Riktigt likt skidåkning! Fint grus nästan över allt. Det var nått ställe bara som det var mjukt. Vi verkar vara många rullskidåkare i viby, Kul!

 

Jag åkte även på järvafältet i söndags. mycket bra före mellan stallet och fäboda. Åkte sen vägen mot väsby gård. Den var åkbar. Skönt att köra grusväg. Mycket mjukare än asfalt.

Link to comment
Share on other sites

19 00 ikväll vid stallet' date=' alltså!

 

Funderar på Torsby i helgen ...[/quote']

Jag är på klockan sju! Åker till Värmland på onsdag nästa vecka och tänkte svänga förbi Torsby. Någon annan som är sugen på ett längre pass denna helg (25-26) från Viby?

Vi ses ikväll klockan sju, har lovat bort mig till Mario och Huddinge i helgen för långpass där.

Link to comment
Share on other sites

Riktigt kul att vi var 5 stycken (tulle 79, Maximilian, Anl, mibo och jag) som skrämde slag på barnvagnsmaffian i Vibyspåret. Det trodde jag aldrig när jag startade tråden! Har aldrig mätt upp så hög medelpuls som jag hade sista varvet igår (iofs så har jag kort minne och för inte någon träningsdagbok). Man tar i lite mer när man är fler!
Link to comment
Share on other sites

Riktigt kul att vi var 5 stycken (tulle 79, Maximilian, Anl, mibo och jag) som skrämde slag på barnvagnsmaffian i Vibyspåret. Det trodde jag aldrig när jag startade tråden! Har aldrig mätt upp så hög medelpuls som jag hade sista varvet igår (iofs så har jag kort minne och för inte någon träningsdagbok). Man tar i lite mer när man är fler!

Instämmer helt och fullt, riktigt kul pass med bra drag. Stakarn lever upp till sitt namn :)

Link to comment
Share on other sites

Roligt att få köra med fler, man höjer sig rejält att träna med lite bättre åkare.

Va väldigt seg i mina ben på väg till jobbet i morse. Tog racern men stumnade helt uppför.

Köra dessa 4x2,2km pass fram tills snön kommer så har man ju grym grund att stå på.

Att också köra på elljusspår gör ju att man inte kan vila någonting. Man måste jobba hela tiden, väldigt likt att åka skidor. :)

Link to comment
Share on other sites

Riktigt kul att vi var 5 stycken (tulle 79' date=' Maximilian, Anl, mibo och jag) som skrämde slag på barnvagnsmaffian i Vibyspåret. Det trodde jag aldrig när jag startade tråden! Har aldrig mätt upp så hög medelpuls som jag hade sista varvet igår (iofs så har jag kort minne och för inte någon träningsdagbok). Man tar i lite mer när man är fler![/quote']

Instämmer helt och fullt, riktigt kul pass med bra drag. Stakarn lever upp till sitt namn :)

Ja, draget var det inget fel på... ;-). Enligt min pulsmätare gjorde jag av med 1244 kcal under passet. Räknar med att gå under 100kg i helgen. Vi ses nästa onsdag!

Link to comment
Share on other sites

Bara att hålla med! Får skylla prestationen på åldern och tisdagens armövningar på simträningen *s* Nää, bristande form, var det nog!

 

Känns rejält i ljumskarna idag, precis som första snöpasset brukar göra. Bra förberedelse för Torsby i helgen ... . Kul om vi får ihop lika många för ett långpass en helg. Se'n får vi väl ordna samåkning från Sollentuna till Storvreta när kyla kommit.

Link to comment
Share on other sites

19 00 ikväll vid stallet' date=' alltså!

 

Funderar på Torsby i helgen ...[/quote']

Jag är på klockan sju! Åker till Värmland på onsdag nästa vecka och tänkte svänga förbi Torsby. Någon annan som är sugen på ett längre pass denna helg (25-26) från Viby?

Är du med på att åka till Huddinge på söndag Tulle79 (alla andra är naturligtivs också välkomna)? Mario har en ide om att starta runt 10 och köra upp mot 3 timmar, jag tror att det är en slinga med mycket grus runt i Lida spåren, enligt Mario är det fantastsikt bra, perfekt hårdpackat grus mest hela tiden, jag tror han överdriver. Jag tar med hela familjen (frugan och en 3 samt 5-åring), men det finns plats i bilen för en till.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...