Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Träningskompis i närheten av Viby (Sollentuna)


Rotebrostakaren

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply
Alla är välkomna på onsdagarna! Vi är på lite olika nivå. Själv brukar jag ha 6 tim på VL som mål. Ses vid stallet kl 19, Joche?

Min Södertälje-kompis ringde och var nästan vid Arlanda. Ska försöka se till att någon av oss är i tid vid spåret, men vi kan bli något försenade. Ses snart! Anders

Link to comment
Share on other sites

Finns det nån träningssugen i Bromma? Behöver lite draghjälp när jag ska ut med rullisarna. Helst lör eller sön förmiddag. Bor i Stora Mossen.

Bromma får komma till vibyspåret. ;)

 

ledsen att jag inte varit med nu på två veckor men det har varit så mycket på jobbet...

//

mibo

Link to comment
Share on other sites

Finns det nån träningssugen i Bromma? Behöver lite draghjälp när jag ska ut med rullisarna. Helst lör eller sön förmiddag. Bor i Stora Mossen.

Bromma får komma till vibyspåret. ;)

 

ledsen att jag inte varit med nu på två veckor men det har varit så mycket på jobbet...

//

mibo

Vi var tre personer idag på det sliriga spåret. Vore kul med fler för att hetsnivån ska vara hög :-) Kul att min granne Joche hänger med på tråden. Visst vore det kul med en plats där vi kan dela träningskurvor efter passen?

Link to comment
Share on other sites

Ännu ett pass i sällskap, lika roligt varje gång. För mig är hetsnivån hög nog, snarare kul med fler så att jag inte kommer sist hela tiden! Undrar hur det blir att köra där när tjälen kommer - toksnabbt?

 

Jag kommer antingen att köra ett långpass rullisar i helgen, eller om vädret håller åka till Gyllbergen för att få lite snö. I bägge fallen är sällskap ett klart alternativ!

Link to comment
Share on other sites

Ännu ett pass i sällskap, lika roligt varje gång. För mig är hetsnivån hög nog, snarare kul med fler så att jag inte kommer sist hela tiden! Undrar hur det blir att köra där när tjälen kommer - toksnabbt?

Eftersom jag inte kan träna (var ute och plockade trattkantareller idag på järva..), så får jag ägna mig åt att vara Vibyspårsexpert.

 

Riktig tjäle utan snö, då är spåret som roligast, bara att stå på med hög fart...., det tråkiga är om det bara är lite fruset på ytan och ofruset i sunkhålet nedanför den värsta backen bredvid golfbanan, ja då gäller det att ha god balans. Om det går för lätt (dvs. man är vältränad, utvilad och inte ska vara ute så länge, samt inte tävla mot någon annan, dvs ej aktuellt på en onsdag), ta fram Everest skidorna.

 

Jag tror jag körde mitt snabbaste när vi var 5 förr förra onsdagen på typ 7:40, (förra onsdagen typ 8:30) jag tror inte jag kört under 7 trots genomfruset, fast skulle man vara 5 och hetsa varandra så är det nog inte omöjligt.

Link to comment
Share on other sites

Blev det någon träning idag? Vore ju roligt om "traditionen" med träning klockan 19 varje onsdag i Vibyspåret hålls vid liv tills min axel är redo för belastning.

Jodå' date=' Anl och Evertberg var där med rullskidor. Själv sprang jag fyra varv.

Tycker du att axeln blir bättre, eller?[/quote']

Kul att det blev en onsdagsträning, axeln, tja det går åt rätt.. fast det tar ju tid, och det visste man ju innan också. Tror att min prognos om joggning om 2 veckor står sig. Själv då, hur går det med revbenssprickan, och sista undran är förstås, vem var starkast Anl eller EvertBerg?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...