Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Träningskompis i närheten av Viby (Sollentuna)


Rotebrostakaren

Recommended Posts

19 00 ikväll vid stallet' date=' alltså!

 

Funderar på Torsby i helgen ...[/quote']

Jag är på klockan sju! Åker till Värmland på onsdag nästa vecka och tänkte svänga förbi Torsby. Någon annan som är sugen på ett längre pass denna helg (25-26) från Viby?

Är du med på att åka till Huddinge på söndag Tulle79 (alla andra är naturligtivs också välkomna)? Mario har en ide om att starta runt 10 och köra upp mot 3 timmar, jag tror att det är en slinga med mycket grus runt i Lida spåren, enligt Mario är det fantastsikt bra, perfekt hårdpackat grus mest hela tiden, jag tror han överdriver. Jag tar med hela familjen (frugan och en 3 samt 5-åring), men det finns plats i bilen för en till.

Kul om vi blir flera. Tanken är att våra fruar och barn åker till Lida friluftsgård medan vi rullar dit på lite omvägar. Sista biten blir härligt grus.

Vi får hoppas att väderprognoserna slår lite fel. Det är utlovat regn och rusk....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Hej! Tack för erbjudandet. Jag väljer att köra ett pass från Viby istället, familjen reser snart bort och därför blir det för mycket tid hemifrån med Lida. Jag reser sedan bort på onsdag men hänger gärna med på fler pass veckan efter.

 

Hoppas att ni får ett fint pass i morgon!

Link to comment
Share on other sites

Hej! Tack för erbjudandet. Jag väljer att köra ett pass från Viby istället, familjen reser snart bort och därför blir det för mycket tid hemifrån med Lida. Jag reser sedan bort på onsdag men hänger gärna med på fler pass veckan efter.

 

Hoppas att ni får ett fint pass i morgon!

När tänkte du åka imorgon och ungefär hur långt blir passet?

Link to comment
Share on other sites

Hej! Tack för erbjudandet. Jag väljer att köra ett pass från Viby istället' date=' familjen reser snart bort och därför blir det för mycket tid hemifrån med Lida. Jag reser sedan bort på onsdag men hänger gärna med på fler pass veckan efter.

 

Hoppas att ni får ett fint pass i morgon![/quote']

När tänkte du åka imorgon och ungefär hur långt blir passet?

Hej

Vi får dela mobilnummer när vi ses nästa gång så att vi kan höras dagen före vid behov. Jag åkte till Runsa, ca 34-35 km, i blåst och regn :( I morgon tisdag kör jag ett intervallpass på Vibyspåret då jag åker till Värmland på onsdag. Den som vill får gärna följa med, men jag förstår att det blir mer drag på onsdag då ni blir fler.

Link to comment
Share on other sites

Hej! Tack för erbjudandet. Jag väljer att köra ett pass från Viby istället' date=' familjen reser snart bort och därför blir det för mycket tid hemifrån med Lida. Jag reser sedan bort på onsdag men hänger gärna med på fler pass veckan efter.

 

Hoppas att ni får ett fint pass i morgon![/quote']

När tänkte du åka imorgon och ungefär hur långt blir passet?

Hej

Vi får dela mobilnummer när vi ses nästa gång så att vi kan höras dagen före vid behov. Jag åkte till Runsa, ca 34-35 km, i blåst och regn :( I morgon tisdag kör jag ett intervallpass på Vibyspåret då jag åker till Värmland på onsdag. Den som vill får gärna följa med, men jag förstår att det blir mer drag på onsdag då ni blir fler.

Jag kan inte imorgon tisdag. Ha det så bra i Värmland. Du kanske passar på att hälsa på i tunneln rent av, eller?

Link to comment
Share on other sites

När tänkte du åka imorgon och ungefär hur långt blir passet?

Hej

Vi får dela mobilnummer när vi ses nästa gång så att vi kan höras dagen före vid behov. Jag åkte till Runsa' date=' ca 34-35 km, i blåst och regn :( I morgon tisdag kör jag ett intervallpass på Vibyspåret då jag åker till Värmland på onsdag. Den som vill får gärna följa med, men jag förstår att det blir mer drag på onsdag då ni blir fler.[/quote']

Jag kan inte imorgon tisdag. Ha det så bra i Värmland. Du kanske passar på att hälsa på i tunneln rent av, eller?

Det stämmer :) En tur till tunneln blir det allt.

Link to comment
Share on other sites

Tempo onsdag kl 19 i Viby "som vanligt"?

Självklart! Samma tid och plats som vanligt! Lilla Viby stall parkering' date=' 19 prick!

Sista rullskidpasset på ett tag för mig, på torsdag morgon skall de in och karva i axeln (AC-leden). Detta blir troligen årets sista rullskidpass för mig.[/quote']

Jag kommer!

Link to comment
Share on other sites

Hej! Måste tyvärr stå över intervallpass i Vibyspåret denna vecka (45). Gick omkull på väg till jobbet i fredags och gick illa åt ett revben (troligen en spricka). Får rikta in mig på cykel och löpning den närmaste tiden...

Rotebrostakaren: Hur känns det i axeln efter operationen?

Link to comment
Share on other sites

Hej! Måste tyvärr stå över intervallpass i Vibyspåret denna vecka (45). Gick omkull på väg till jobbet i fredags och gick illa åt ett revben (troligen en spricka). Får rikta in mig på cykel och löpning den närmaste tiden...

Rotebrostakaren: Hur känns det i axeln efter operationen?

Axeln är lite öm, minst sagt...., dom sågade av 5-6mm längst ut på nyckelbenet, han visade mig biten, full med kratrar, bara vit brosk ute på kanten, så ska hela se ut. Så det var ju bra, vore tråkigt om det sett bra ut.

 

4-6 veckor innan jag får börja belasta axeln, nu är det bara lite rörlighetsträning så att leden inte stelnar till. Som det är nu har jag inte ont när jag vaknar på morgonen, men det är svårt att inte göra något med armen, så allteftersom dagen lider får jag ondare och ondare. Men med 1 gram Alvedon och 50mg Voltaren i kroppen somnar jag in. Kan inte springar än, eftersom det blir för mycket belastning på axeln, men snart. Hoppas att ditt reveben läker snabbt, så att du kan fortsätta köra hårt. Är du under 100kg nu? Kul att det blir träning i Vibyspåret utan mig, jag är inte bitter...

Link to comment
Share on other sites

Hej! Måste tyvärr stå över intervallpass i Vibyspåret denna vecka (45). Gick omkull på väg till jobbet i fredags och gick illa åt ett revben (troligen en spricka). Får rikta in mig på cykel och löpning den närmaste tiden...

Rotebrostakaren: Hur känns det i axeln efter operationen?

Axeln är lite öm' date=' minst sagt...., dom sågade av 5-6mm längst ut på nyckelbenet, han visade mig biten, full med kratrar, bara vit brosk ute på kanten, så ska hela se ut. Så det var ju bra, vore tråkigt om det sett bra ut.

 

4-6 veckor innan jag får börja belasta axeln, nu är det bara lite rörlighetsträning så att leden inte stelnar till. Som det är nu har jag inte ont när jag vaknar på morgonen, men det är svårt att inte göra något med armen, så allteftersom dagen lider får jag ondare och ondare. Men med 1 gram Alvedon och 50mg Voltaren i kroppen somnar jag in. Kan inte springar än, eftersom det blir för mycket belastning på axeln, men snart. Hoppas att ditt reveben läker snabbt, så att du kan fortsätta köra hårt. Är du under 100kg nu? Kul att det blir träning i Vibyspåret utan mig, jag är inte bitter...[/quote']

Skönt att allt verkar gått bra gått med operationen i alla fall, även om jag kan tänka mig att 4-6 veckor känns långt. För egen del sa läkaren att det kunde ta upp till 6 veckor innan jag var helt återställd, men att smärtan får styra hur mycket och vad jag tränar. Stakträning är helt omöjlig, men löpning och cykling funkar ok. Kanske åker till Vibyspåret imorgon kväll och springer några varv och kollar in rullskidåkarna... Jo, 99,8 visade vågen sist jag vägde mig, så det går åt rätt håll ;-). Säg till när du kan springa, så kan vi göra sällskap om du vill. Hur många minuter per km brukar du ligga på vid distanspass?

Link to comment
Share on other sites

[ Säg till när du kan springa, så kan vi göra sällskap om du vill. Hur många minuter per km brukar du ligga på vid distanspass?

Springa, distanspass? Nej något sådant har jag inte gjort sedan jag tränade för Stockholm Marathon 1999..., det har bara varit cykling fram och tillbaka till jobbet och rullisar för mig, men jag borde nog inte bli frånsprungen med alltför mycket av någon som väger 100kg, inte på kortare distans i alla fall:) Jag lovar att kontakta dig när det är dax, i dagsläget gissar jag på 3 veckor...

 

PS

Själv har jag precis gått under 90, ska försöka att inte gå upp nu när det blir träningsuppehåll. Är tyvärr ensam hemma med barnen imorgon, annars hade jag säkerligen gått ut för att titta på rullskidduellen mellan Anl och ungtupparna i Vibyspåret...

Link to comment
Share on other sites

[ Säg till när du kan springa' date= så kan vi göra sällskap om du vill. Hur många minuter per km brukar du ligga på vid distanspass?[/quote]

Springa, distanspass? Nej något sådant har jag inte gjort sedan jag tränade för Stockholm Marathon 1999..., det har bara varit cykling fram och tillbaka till jobbet och rullisar för mig, men jag borde nog inte bli frånsprungen med alltför mycket av någon som väger 100kg, inte på kortare distans i alla fall:) Jag lovar att kontakta dig när det är dax, i dagsläget gissar jag på 3 veckor...

 

PS

Själv har jag precis gått under 90, ska försöka att inte gå upp nu när det blir träningsuppehåll. Är tyvärr ensam hemma med barnen imorgon, annars hade jag säkerligen gått ut för att titta på rullskidduellen mellan Anl och ungtupparna i Vibyspåret...

...Mannen med ett av Världens sämsta löpsteg... ;-)

Link to comment
Share on other sites

...Mannen med ett av Världens sämsta löpsteg... ;-)

Tänka sig att mannen men världens sämsta löpsteg kom före Mario på Lidingloppet 98..., men det ligger mycket i vad Mario säger, har nog hyfsad skid/rullskidteknik, men usel löpteknik. Det är därför jag tycker det är mycket roligare att åka rullskidor än att löpa, trist att bli frånsprungen med ett leende av dom jag utan vidare hänger på på skidor. Sedan blir man nog också bra på det man tränar, det blir en ond eller god spiral, beroende på hur man ser det. Men som sagt, någon löptalang är jag inte.

 

Lycka till i Vibyspåret ikväll, håll traditionen med onsdagsträning klockan 19 levande:)!

Link to comment
Share on other sites

...Mannen med ett av Världens sämsta löpsteg... ;-)

Tänka sig att mannen men världens sämsta löpsteg kom före Mario på Lidingloppet 98...' date=' men det ligger mycket i vad Mario säger, har nog hyfsad skid/rullskidteknik, men usel löpteknik. Det är därför jag tycker det är mycket roligare att åka rullskidor än att löpa, trist att bli frånsprungen med ett leende av dom jag utan vidare hänger på på skidor. Sedan blir man nog också bra på det man tränar, det blir en ond eller god spiral, beroende på hur man ser det. Men som sagt, någon löptalang är jag inte.

 

Lycka till i Vibyspåret ikväll, håll traditionen med onsdagsträning klockan 19 levande:)![/quote']

ang '98 finns det mycket jag kan skylla på...

Link to comment
Share on other sites

[ Säg till när du kan springa' date= så kan vi göra sällskap om du vill. Hur många minuter per km brukar du ligga på vid distanspass?[/quote]

Springa, distanspass? Nej något sådant har jag inte gjort sedan jag tränade för Stockholm Marathon 1999..., det har bara varit cykling fram och tillbaka till jobbet och rullisar för mig, men jag borde nog inte bli frånsprungen med alltför mycket av någon som väger 100kg, inte på kortare distans i alla fall:) Jag lovar att kontakta dig när det är dax, i dagsläget gissar jag på 3 veckor...

 

PS

Själv har jag precis gått under 90, ska försöka att inte gå upp nu när det blir träningsuppehåll. Är tyvärr ensam hemma med barnen imorgon, annars hade jag säkerligen gått ut för att titta på rullskidduellen mellan Anl och ungtupparna i Vibyspåret...

Du är rolig du... Jag var väl mest bekymrad över att inte kunna hänga med dig. Brukar springa en runda stegringsdistans ('30 AI + '40 AII + '20 AIII), vilket är bra med tanke på fettförbränningen, på 14 km på järvafältet på lördagarna. Kan ju vara bra för dig att ta det lite lugnt i början med tanke på axeln...

Link to comment
Share on other sites

...Mannen med ett av Världens sämsta löpsteg... ;-)

Tänka sig att mannen men världens sämsta löpsteg kom före Mario på Lidingloppet 98...' date=' men det ligger mycket i vad Mario säger, har nog hyfsad skid/rullskidteknik, men usel löpteknik. Det är därför jag tycker det är mycket roligare att åka rullskidor än att löpa, trist att bli frånsprungen med ett leende av dom jag utan vidare hänger på på skidor. Sedan blir man nog också bra på det man tränar, det blir en ond eller god spiral, beroende på hur man ser det. Men som sagt, någon löptalang är jag inte.

 

Lycka till i Vibyspåret ikväll, håll traditionen med onsdagsträning klockan 19 levande:)![/quote']

Löpteknik... vad är det för nå't? ;-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...