Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Träningskompis i närheten av Viby (Sollentuna)


Rotebrostakaren

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Dom (Elisabethsjukhuset i Uppsala) sågade av 5-6mm längst ut på nyckelbenet, de s k AC-leden. Den avsågade biten var full med kratrar, bara vit brosk ute på kanten, så ska hela se ut, så nu är det en ny och fin snittyta.

 

Varför avsågning, fick ont när jag gjorde saker från huvudhöjd och uppåt.

Varför degenererat, har nog ramlat för många ggr från olika saker och tagit emot med händerna eftersom jag inte burit hjälm::)

Link to comment
Share on other sites

Ja, det blev WO. Finstep funkade inte alls, utan högg i blötan både uppför och nedför. Gav upp och satsar på ett asfaltvarv ikväll istället.

 

Efter den snöpliga Viby-turen, fick min hjälteinsats för onsdagen istället bli att lyckas fånga ett rattfyllo på vägen hem. Så jag kunde komma hem lite stolt trots allt:-)

Link to comment
Share on other sites

Blev det någon träning idag? Vore ju roligt om "traditionen" med träning klockan 19 varje onsdag i Vibyspåret hålls vid liv tills min axel är redo för belastning.

Jodå' date=' Anl och Evertberg var där med rullskidor. Själv sprang jag fyra varv.

Tycker du att axeln blir bättre, eller?[/quote']

Kul att det blev en onsdagsträning, axeln, tja det går åt rätt.. fast det tar ju tid, och det visste man ju innan också. Tror att min prognos om joggning om 2 veckor står sig. Själv då, hur går det med revbenssprickan, och sista undran är förstås, vem var starkast Anl eller EvertBerg?

Vad bra, då går ju allt enligt planerna.

Revbenet blir bättre sakta men säkert. Skall till Karlstad på jobb i helgen och åker till Torsbytunneln i samband med det. Blir framförallt diagonalåkning, men skall också pröva hur det går att staka.

Link to comment
Share on other sites

Igår kväll ca 21 30 joggade jag med min sambo i Edsviken/Helenelund. På Sollentunavägen vid OK-macken såg vi en åkare i svarta kläder + gul reflexväst i god fart staka sig norrut mot Sollentuna centrum. Vi undrade genast om det var någon från onsdagsklubben!
Link to comment
Share on other sites

Yes! Jag kommer på rullskidor igen fr o m denna vecka.

Gratulerar Maximilian till din snabba läkning! Står fast vid springstart om en vecka för mig. Apråpå spåret' date=' tja det är minusgrader och blir det genomfruset så är spåret väldigt bra! Annars är det nog som geggigast nu....[/quote']

Tackar. Känns skönt att kunna staka igen.

Idag var det EvertBerg och undertecknad som dök upp i Vibyspåret. Det var dock så mjukt på sina ställen att jag inte vågade åka hela varvet. Nöjde mig med att köra intervaller i första backen. EvertBerg körde dock minst fem varv på sina off-road skidor.

Link to comment
Share on other sites

Så va och provade att köra på golfbanan ikväll 2 varv tot 32min. 25cm lössnö med vitablixten spår, TUNGT va det ialla fall. Skidorna fladrade och for och desutom underfrös det hela tiden. Man kan ju tycka att dom skulle varit ut och dragit lite spår. Så har domju en bra grund av is iaf om snön skulle försvinna.....
Link to comment
Share on other sites

Ni som har hälsan, på torsdag och fredag ska det vara 6-7 grader varmt och blåsa, så det är bäst för er att passa på nu! Själv är jag nu inte bara klen i axeln, utan även i ryggen eller snarare så är smärtcentrum i skinkorna, orsakat av alltför lång svamptur förra veckan, kände av det och skulle sedan träna bort det..., smart :), irriterande med första bakslaget sedan steloperationen av ländryggen i december.
Link to comment
Share on other sites

Kanske läge för ruggat? Lär ju iaf vara sista kvällen med snö på onsdag, så vi ses väl där kl 19 som vanligt?

Jag utgår från att vi åker på golfbanan, men var ses vi? Brukar själv ta bilen och åka in mot golfbanan och sedan ta vänster på grusvägen (Hedemoravägen) direkt efter att man åkt under Stäketvägen. Efter c:a 50 meter kan man parkera på vänster sida. Ring mig på 0734-03 19 18 om det är något annat som gäller.

Link to comment
Share on other sites

Ni som har hälsan, på torsdag och fredag ska det vara 6-7 grader varmt och blåsa, så det är bäst för er att passa på nu! Själv är jag nu inte bara klen i axeln, utan även i ryggen eller snarare så är smärtcentrum i skinkorna, orsakat av alltför lång svamptur förra veckan, kände av det och skulle sedan träna bort det..., smart :), irriterande med första bakslaget sedan steloperationen av ländryggen i december.

Aj då, då antar jag att du väntar en vecka till med att ta upp träningen igen, eller?

Link to comment
Share on other sites

Ni som har hälsan' date=' på torsdag och fredag ska det vara 6-7 grader varmt och blåsa, så det är bäst för er att passa på nu! Själv är jag nu inte bara klen i axeln, utan även i ryggen eller snarare så är smärtcentrum i skinkorna, orsakat av alltför lång svamptur förra veckan, kände av det och skulle sedan träna bort det..., smart :), irriterande med första bakslaget sedan steloperationen av ländryggen i december.[/quote']

Aj då, då antar jag att du väntar en vecka till med att ta upp träningen igen, eller?

Jo, måste tyvärr avvakta. Ibland är det bäst att vila, det har jag tyvärr inte så lätt att förstå.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...