Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Klarälvsbanan


bjorn12

Recommended Posts

Du var väldigt välklädd igår' date=' Björn! Hade ont under hälarna i slutet igår pga allt stakande. Idag har jag en liten blåsa i v hand annars känns det normalt.[/quote']

Ja det var nog lite för tjockt, har inte vant mig av med vinterklädseln är men det var inte så många plusgrader på morgonen. I alla fall åkte vindjackan av i Forshaga men jag ville inte ta av mer pga ryggsäcksremmarna. Säcken värmer ju också en del men utan vätskekontroller på hemväg var den ju nödvändig.

Förlåt, uttryckte mig dåligt, tänkte mest på när du hejade på oss i slutet när du var ombytt i kostym. Kändes som om Erik Hamrén stod där och coachade oss, härligt, tack för supporten.

Jaså. Hehe, nej, jag hade ju varit på påskmiddag när ni slet som värst i spåret/på asfalten och så var jag tvungen att betyga er min vördnad genom att behålla en anständig klädel. Ni är väl trots allt de första som genomfört denna bedrift!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

NWT (lokaltidningen) ringde mig (mobilsvar) och undrade 'var vi var'??De ville ta en bild på 'oss'..När jag väl ringde upp hade han 'gått för dagen'...Din bild med oss fem i mål, kanske skulle duga åt dem..=)Fina foton! Ser fram emot att se filmen Andreas..:-)!
Link to comment
Share on other sites

NWT (lokaltidningen) ringde mig (mobilsvar) och undrade 'var vi var'??De ville ta en bild på 'oss'..När jag väl ringde upp hade han 'gått för dagen'...Din bild med oss fem i mål, kanske skulle duga åt dem..=)Fina foton! Ser fram emot att se filmen Andreas..:-)!

Det var konstigt! jag skickade mail till NWT och både VF att vi skulle starta kl 08:00 vid kroppkärrsjön :P . Kanske var för tidigt för dom? :D

Link to comment
Share on other sites

NWT (lokaltidningen) ringde mig (mobilsvar) och undrade 'var vi var'??De ville ta en bild på 'oss'..När jag väl ringde upp hade han 'gått för dagen'...Din bild med oss fem i mål, kanske skulle duga åt dem..=)Fina foton! Ser fram emot att se filmen Andreas..:-)!

Nu har du fått ett mail med bilden.

Du får köra med headset nästa tur så inga samtal missas! ;)

 

Och till Andreas...

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Fyfan för sjukdom hade så gärna varit med på denna färd! Är fortfarande sjuk så det var väl definitivt rätt beslut i alla fall! Väntar med spänning på filmen!

 

Ser ut som MMG håller på att göra en globe på fotot när ni går i mål! Köra i diket alltså ;)

Ingen risk hon var rätt stabil hela loppet. Vasa däremot borde ha nackspärr idag, som synes på bilderna så tittade han bakåt hela tiden:)

På filmen kanske vi också kan se Vasas "eaglestyle" vid bompasseringarna jämfört med oss andras "chickenstyle".

 

Kunde inte hålla mig från ett 3-mils tempopass idag på tävlingshjul. Skönt med lite högre fart och mer backar:)

Edited by Everest
Link to comment
Share on other sites

Fyfan för sjukdom hade så gärna varit med på denna färd! Är fortfarande sjuk så det var väl definitivt rätt beslut i alla fall! Väntar med spänning på filmen!

 

Ser ut som MMG håller på att göra en globe på fotot när ni går i mål! Köra i diket alltså ;)

Ingen risk hon var rätt stabil hela loppet. Vasa däremot borde ha nackspärr idag' date=' som synes på bilderna så tittade han bakåt hela tiden:)

På filmen kanske vi också kan se Vasas "eaglestyle" vid bompasseringarna jämfört med oss andras "chickenstyle".

 

Kunde inte hålla mig från ett 3-mils tempopass idag på tävlingshjul. Skönt med lite högre fart och mer backar:)[/quote']

Jag höll mig ju på benen i varje fall. ;)

 

Angående incidenter så hände inget allvarligt och inga materialfel heller, inte så mycket som en stavspets.

Det var en som åkte ut i terrängen vid ett drickatillfälle men klarade proffsigt nog hålla sig på benen och en annan som gjorde en stillastående volt vid en rast.

De får ge sig tillkänna själva om de önskar. :D

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Herr och fru inlines är ju bara tvugna att höra av sig och tacka för en väldigt trevlig dag. Vi vände ju i Munkfors, och tog motvinden som den var.

Några blåsor i händerna, och rejäl kramp i magen och ryggen vid målgången. Väl hemma fick jag ta till vårt stora skohorn i järn för att få av mej den andra strumpan......om ni förstår vad jag menar.....ser redan fram emot nästa tur, då vi laddar för att följa med hela vägen.

Edited by sacharov
Link to comment
Share on other sites

Nu pojkar & flickor så är filmen klar om ni vill se :) .

Ni hittar den här: http://www.youtube.com/watch?v=LidTCqxMgUs

 

Ni får stå ut med att det kommer en liten vattenstämpel i mitten av bilden ibland, men den stör inte så mycket ! Och sen så är det mycket hjälmkamera film i början pga att Farsan började filma med vanliga filmkameran i Olsäter :) .

Glöm inte att titta i HD kvalité ;) .

Link to comment
Share on other sites

Nu pojkar & flickor så är filmen klar om ni vill se :) .

Ni hittar den här: http://www.youtube.com/watch?v=LidTCqxMgUs

 

Ni får stå ut med att det kommer en liten vattenstämpel i mitten av bilden ibland, men den stör inte så mycket ! Och sen så är det mycket hjälmkamera film i början pga att Farsan började filma med vanliga filmkameran i Olsäter :) .

Glöm inte att titta i HD kvalité ;) .

Oj vilken fin film! :D

Märks att du börjar bli rutinerad på filmklippning!

 

Det är som det roligaste med hela turen att få se filmen efteråt. :)

 

För egen del ser det ut på filmen som jag får börja äta lite mindre tårta så inte magen blir i vägen när jag stakar...

Link to comment
Share on other sites

Nu pojkar & flickor så är filmen klar om ni vill se :) .

Ni hittar den här: http://www.youtube.com/watch?v=LidTCqxMgUs

 

Ni får stå ut med att det kommer en liten vattenstämpel i mitten av bilden ibland' date=' men den stör inte så mycket ! Och sen så är det mycket hjälmkamera film i början pga att Farsan började filma med vanliga filmkameran i Olsäter :) .

Glöm inte att titta i HD kvalité ;) .[/quote']

Oj vilken fin film! :D

Märks att du börjar bli rutinerad på filmklippning!

 

Det är som det roligaste med hela turen att få se filmen efteråt. :)

 

För egen del ser det ut på filmen som jag får börja äta lite mindre tårta så inte magen blir i vägen när jag stakar...

tackar tackar :D. var lite orolig när filmen kom över 10 min gränsen, men då hade det tydligen blivit nytt så man kan lägga in större filmer :) .

Link to comment
Share on other sites

Nu pojkar & flickor så är filmen klar om ni vill se :) .

Ni hittar den här: http://www.youtube.com/watch?v=LidTCqxMgUs

 

Ni får stå ut med att det kommer en liten vattenstämpel i mitten av bilden ibland, men den stör inte så mycket ! Och sen så är det mycket hjälmkamera film i början pga att Farsan började filma med vanliga filmkameran i Olsäter :) .

Glöm inte att titta i HD kvalité ;) .

Ni är grymma allihopa måste jag säga! mycket impad :) Var i kristinehamn själv och körde rullisar på brattsandsvägen(grymt fint om man jämför med vägarna som finns här i härnösand :( ) och fick ryggskott? efter 13km.suck......tror det mer var fel lyft på jobbet men slog till när jag åkte, kommer just från naprapaten nu och domen var snett bäcken.fick till det hyfsat ändå tycker jag.ska dit på fredag igen. ska ner vecka 29 till värmland och tänkte ta klarabanan då, ni får väl kolla om det passar nån av er?

 

Förresten tyckte man såg på filmen att storstakarn VASA tog nåt skejtskär? ;)

Edited by golvet
Link to comment
Share on other sites

Nu pojkar & flickor så är filmen klar om ni vill se :) .

Ni hittar den här: http://www.youtube.com/watch?v=LidTCqxMgUs

 

Ni får stå ut med att det kommer en liten vattenstämpel i mitten av bilden ibland, men den stör inte så mycket ! Och sen så är det mycket hjälmkamera film i början pga att Farsan började filma med vanliga filmkameran i Olsäter :) .

Glöm inte att titta i HD kvalité ;) .

Häftig film Andreas! Synd att jag var med så lite men man får väl skylla sig själv när man åker så långsamt ;)

Link to comment
Share on other sites

Man blir mer och mer imponerad av era turer på klarälvsbanan och Anreas dina filmer blir ju bara bättre och bättre också :)

Detta slutar väl med Sverige runt och en tretimmars dokumentär om det ;)

 

Tackar för underhållningen och inspirationen....hoppas jag får upp farten lite snart så jag kan hänga med er...

Edited by Pjärry
Link to comment
Share on other sites

Nu pojkar & flickor så är filmen klar om ni vill se :) .

Ni hittar den här: http://www.youtube.com/watch?v=LidTCqxMgUs

 

Ni får stå ut med att det kommer en liten vattenstämpel i mitten av bilden ibland' date=' men den stör inte så mycket ! Och sen så är det mycket hjälmkamera film i början pga att Farsan började filma med vanliga filmkameran i Olsäter :) .

Glöm inte att titta i HD kvalité ;) .[/quote']

Förresten tyckte man såg på filmen att storstakarn VASA tog nåt skejtskär? ;)

Grymt bra film, bättre än i verkligheten:) Måste väl varit Herr eller Fru Inline som skejtade, Vasa tycker ju även diagonnalåkning är en synd och jag såg inte ett skateskär på 17 mil.

Link to comment
Share on other sites

Nu pojkar & flickor så är filmen klar om ni vill se :) .

Ni hittar den här: http://www.youtube.com/watch?v=LidTCqxMgUs

 

Ni får stå ut med att det kommer en liten vattenstämpel i mitten av bilden ibland' date=' men den stör inte så mycket ! Och sen så är det mycket hjälmkamera film i början pga att Farsan började filma med vanliga filmkameran i Olsäter :) .

Glöm inte att titta i HD kvalité ;) .[/quote']

Förresten tyckte man såg på filmen att storstakarn VASA tog nåt skejtskär? ;)

Grymt bra film, bättre än i verkligheten:) Måste väl varit Herr eller Fru Inline som skejtade, Vasa tycker ju även diagonnalåkning är en synd och jag såg inte ett skateskär på 17 mil.

ville bara trigga storstakarn lite :) nä ni är grymma så om jag lyckas komma med nån gång så kommer jag ha fullt sjå att hänga me men jag ska göra ett försök :D

Link to comment
Share on other sites

Återigen, mycket imponerande insats :)

Tyckte mig läsa att många av er hade 2:or som hjul. Stämmer det?

Jag har bara ett par blåa Everest rullskidor och de är lite trögrullade. Funderar på att köpa ett par Fiberglass som ska användas när jag ska åka lite längre sträckor. Är de mycket mer lätttrullade med 2:or än Everest skidan med standardhjul? Blir 1:or för lättrulladesom träninsskida?

Link to comment
Share on other sites

Återigen, mycket imponerande insats :)

Tyckte mig läsa att många av er hade 2:or som hjul. Stämmer det?

Jag har bara ett par blåa Everest rullskidor och de är lite trögrullade. Funderar på att köpa ett par Fiberglass som ska användas när jag ska åka lite längre sträckor. Är de mycket mer lätttrullade med 2:or än Everest skidan med standardhjul? Blir 1:or för lättrulladesom träninsskida?

Alla hade tvåor vid start, någon bytte upp sig till ettor efter ett tag. Jo Fibreglass tvåor rullar klart bättre än Everest-skidorna och har dessutom komfort. Om ettor är FÖR lättrullade är väl nästan en filosofisk fråga. De är roligare, lite farligare nedför, är lättare att få upp pulsen på men rullar mkt lättare än i princip ngt före på snö. Du kan hänga med bättre åkare med trögare hjul men får knappt ngn träning om du åker med likvärdiga åkare som inte har snabba hjul. Du kan hänga med på tävlingar med tävlingshjul men inte med träningshjul. ( I Norge är däremot oftast enbart tillåtet med tvåor) Det beror alltså på dina personliga förutsättningar. En full hand med Klassiska 1,2 och 3-4 + skate tävling/träning är väl att föredra:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...