Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Klarälvsbanan


bjorn12

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tycker det är lite fusk att börja i kroppkärr när banan börjar på mörudden på hammarö ;)

Någon som vet hur det ligger till med det? La dom till den extra biten på klarälvsbanan i efterhand?

Det är iallafall inte sopat på herrhagen/lamberget och på broarna till kroppkärr. I stort sett hela hammarö är sopat dock och jag kan tipsa dom som åker mtb att det finns fina stigar där ute med utgångspunkt nära där klarälvsbanan börjar/slutar!

Link to comment
Share on other sites

Det är iallafall inte sopat på herrhagen/lamberget och på broarna till kroppkärr.

Och för att inte skrämma någon inför lördagen så ska vi inte dit och rota, utan vi tar oss till mer civiliserade trakter norröver. ;)

 

Ser ut att bli bra väder! :D

 

Och så får vi se vem som står för vurpan denna gången. :)

Första turen: MMG

Andra turen: globe86

Tredje turen: Vasa

Fjärde turen: ?

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Det är iallafall inte sopat på herrhagen/lamberget och på broarna till kroppkärr.

Och för att inte skrämma någon inför lördagen så ska vi inte dit och rota' date=' utan vi tar oss till mer civiliserade trakter norröver. ;)

 

Ser ut att bli bra väder! :D

 

Och så får vi se vem som står för vurpan denna gången. :)

Första turen: MMG

Andra turen: globe86

Tredje turen: Vasa

Fjärde turen: ?[/quote']

Har onda aningar om att det kanske är min tur denna gång :D

Link to comment
Share on other sites

Tycker det är lite fusk att börja i kroppkärr när banan börjar på mörudden på hammarö ;)

Någon som vet hur det ligger till med det? La dom till den extra biten på klarälvsbanan i efterhand?

Det är iallafall inte sopat på herrhagen/lamberget och på broarna till kroppkärr. I stort sett hela hammarö är sopat dock och jag kan tipsa dom som åker mtb att det finns fina stigar där ute med utgångspunkt nära där klarälvsbanan börjar/slutar!

Klarälvsbanan är väl från början den gamla NKLJ banan och det enda som finns kvar av den är sträckningen mellan Karlstad och Skoghall. Förlängningen av Klarälvsbanan ut på Hammarö går därför på cykelvägar och gator och kom till senare om jag inte minns fel.

Link to comment
Share on other sites

Det är iallafall inte sopat på herrhagen/lamberget och på broarna till kroppkärr.

Och för att inte skrämma någon inför lördagen så ska vi inte dit och rota' date=' utan vi tar oss till mer civiliserade trakter norröver. ;)

 

Ser ut att bli bra väder! :D

 

Och så får vi se vem som står för vurpan denna gången. :)

Första turen: MMG

Andra turen: globe86

Tredje turen: Vasa

Fjärde turen: ?[/quote']

Har onda aningar om att det kanske är min tur denna gång :D

När vi ska köra så här länge vet jag ärligt inte hur min reaktionsförmåga funkar,så det kan mycket väl bli moi!!igen=)...

Tycker att skylten 'Här börjar resan!' som finns både vid starten vid Kroppkärrssjön OCH när vi vänder vid Uddeholm ganska bra talar om var 'vår' resa börjar OCH slutar=)Det står ju också 'Välkomnen till Karlstad' på andra sidan, dvs när vi går i mål!=b...Nåt att se fram emot!!

Minns inte att jag ramlade vid vår första tur! Var jag så trött m a o..=) Minns att jag nästa fällde någon annan dock!!!

Link to comment
Share on other sites

Och för att inte skrämma någon inför lördagen så ska vi inte dit och rota' date=' utan vi tar oss till mer civiliserade trakter norröver. ;)

 

Ser ut att bli bra väder! :D

 

Och så får vi se vem som står för vurpan denna gången. :)

Första turen: MMG

Andra turen: globe86

Tredje turen: Vasa

Fjärde turen: ?[/quote']

Har onda aningar om att det kanske är min tur denna gång :D

När vi ska köra så här länge vet jag ärligt inte hur min reaktionsförmåga funkar,så det kan mycket väl bli moi!!igen=)...

Tycker att skylten 'Här börjar resan!' som finns både vid starten vid Kroppkärrssjön OCH när vi vänder vid Uddeholm ganska bra talar om var 'vår' resa börjar OCH slutar=)Det står ju också 'Välkomnen till Karlstad' på andra sidan, dvs när vi går i mål!=b...Nåt att se fram emot!!

Minns inte att jag ramlade vid vår första tur! Var jag så trött m a o..=) Minns att jag nästa fällde någon annan dock!!!

Kan bli jag som ramlar - igen!

 

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=177894978924560&set=a.177892812258110.35306.129603120420413&theater

Link to comment
Share on other sites

Har onda aningar om att det kanske är min tur denna gång :D

När vi ska köra så här länge vet jag ärligt inte hur min reaktionsförmåga funkar' date='så det kan mycket väl bli moi!!igen=)...

Tycker att skylten 'Här börjar resan!' som finns både vid starten vid Kroppkärrssjön OCH när vi vänder vid Uddeholm ganska bra talar om var 'vår' resa börjar OCH slutar=)Det står ju också 'Välkomnen till Karlstad' på andra sidan, dvs när vi går i mål!=b...Nåt att se fram emot!!

Minns inte att jag ramlade vid vår första tur! Var jag så trött m a o..=) Minns att jag nästa fällde någon annan dock!!![/quote']

Kan bli jag som ramlar - igen!

 

 

 

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=177894978924560&set=a.177892812258110.35306.129603120420413&theater

Riktigt härlig bild!

Link to comment
Share on other sites

jola, det är ju någon/några som ska köra en kortare variant som du väl hänger med på? ;)

Ja, jag har tänkt åka en kortare variant. Antingen åker jag med från start och vänder eller så åker jag med på hemvägen. Kanske går det att ta buss till t.ex. Munkfors och ansluta där på hemvägen. Är det några andra som ska köra en kortare variant och har idéer?

Link to comment
Share on other sites

Tog min första tur någonsin på rullskidor idag! 30km blev det på klarälvsbanan och satan va kul det var!

Tog dock en massa kraft första kilometrarna innan jag fattade hur skidorna uppförde sig.

17 mil är nog lite långt för min del men om det blir en kortare variant senare i år så borde man ju följa med :)

Link to comment
Share on other sites

Jag vill också önska er lycka till på färden! Hade gärna hängt på men har en bra bit att åka så det får vänta. Kanske hänger på någon gång i sommar. Har inte plockat fram rullskidorna än utan passar på att kräma ur det sista ur skidåkningen medan det går.

Hur många tror ni att ni blir som åker?

Link to comment
Share on other sites

MMG, det var fällningen/bompåkörningen jag tänkte på. :)

 

jola, det är ju någon/några som ska köra en kortare variant som du väl hänger med på? ;)

Jag var ute på mitt första 40 minuterspass igår och eftersom jag brukar få lite problem med armbågar och handleder när jag startar rullskidssäsongen så måste jag avstå denna gång. Har dock tänkt mig att hänga på någon tur lite längre fram i vår/ sommar /höst när jag kört in den gamla kroppen ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...