Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Klarälvsbanan


bjorn12

Recommended Posts

Mellan Forshaga och Deje är det en del sprickor och hålor som ni får hålla koll på, längre upp vet jag inte. För övrigt var det värre att hålla koll på fyra ormar och två fyllskallar på cyklar som inte riktigt visste vilken del av banan de skulle åka på :)

 

Lycka till i morgon, det behöver ni...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Rullskidorna nyputsade (så gott det går) och nya rullholkar på stavarna! Nu jävlar ska det åkas imorn! :D

Kör du också med Simoniz på rullskidorna? :)

 

Ska precis ut och göra ett speedryck och kolla balansen!

Nej här är det 5-56 som gäller :D . Var tvungen att smörja upp alla lager på skidorna, bakre lagren börjar att låta lite illa, så vi får väl se om det slår tvärstopp imorn :D

Link to comment
Share on other sites

jola' date=' det är ju någon/några som ska köra en kortare variant som du väl hänger med på? ;)[/quote']

Ja, jag har tänkt åka en kortare variant. Antingen åker jag med från start och vänder eller så åker jag med på hemvägen. Kanske går det att ta buss till t.ex. Munkfors och ansluta där på hemvägen. Är det några andra som ska köra en kortare variant och har idéer?

Jag kör med norrut till Olsäter eller så och vänder där. Vill inte krångla med bussar o dyl, tycker det är mer praktiskt att vända.

Link to comment
Share on other sites

Laddad till tusen!!Ute och testade mina 'nya' bakhjul/2or:or i e m.. Kändes tröga..dessutom gick båda de 'nya' stavspetsarna av..Byter tillbaks till de gamla spetsarna/ de litar jag ju i alla fall på..Går att slipa till fler gånger.. ( tar ju även med mig fler) men hjulen lär jag väl få kämpa på ett par mil, för det brukar ju ta några mil, innan man kört in dom..

Ses imorgon!!=)

Link to comment
Share on other sites

jahapp då kommer de TRÅKIGA beskedet! Är i sämre skick idag och halsen har börjat göra ont! Måste tyvärr ställa in! De va inte bara inbillning denna gång! Tänkte komma oavsett och köra en liten bit men nu känns det meningslöst!

 

Men lycka till alla och hoppas ni får en underbar dag! Jag hoppas inte detta va sista 17 mila turen!

 

/En bitter Globe

Link to comment
Share on other sites

jahapp då kommer de TRÅKIGA beskedet! Är i sämre skick idag och halsen har börjat göra ont! Måste tyvärr ställa in! De va inte bara inbillning denna gång! Tänkte komma oavsett och köra en liten bit men nu känns det meningslöst!

 

Men lycka till alla och hoppas ni får en underbar dag! Jag hoppas inte detta va sista 17 mila turen!

 

/En bitter Globe

Det gör du helt rätt i , att köra med halsont är absolut inte bra, det blir fler gånger! :)

Link to comment
Share on other sites

Satan va tråkigt du blev sjuk Globe. Lider med dig!

Jag vet hur det känns att få ställa in!!

Inte alls kul, men de e bara vila fläsket några dar o ut o flänga igen.

 

Själv fick jag byta rullskidorna mot havskajak pga knäskada. Har iaf fått se mycket av skärgården denna vår, alltid nåt! Kajak tröttar faktiskt en del av de muskler man använder på rullskidor.

Krya på dig o kom igen. Jag ska försöka hänga på nästa gång ni sticker ut på Klarälvsbanan.

h Stene

Link to comment
Share on other sites

Ja fyfan detta va inte kul! Va riktigt bittert i morse och tänkte ge mig iväg i alla fall! Stod med en ficklampa och lyste i halsen och de såg INTE bra ut ! Men tur att man stanna hemma! Som sagt de får bli fler turer!

 

jaha oki jobbigt! Men kajak säger dom ju ska va grym träning så de funkar nog bra! Blev det en vurpa på skidorna pga knäskadan ?!

 

Ja nästa gång är vi friska och krya och hänger med ;) !!!!

Edited by globe86
Link to comment
Share on other sites

Rapport: Efter rast i Hagfors har man nu börjat resan tillbaka till Karlstad. Med en bit på resan från Hagfors följer också simmarstjärnan Anders Olsson. :)

Ska själv försöka ansluta de sista milen mot målet men det ryktas om ett högt tempo så det kan bli tufft att hänga på.

Link to comment
Share on other sites

Trist Globen, men som du förstår mer och mer för varje timme som går så gjorde du helt rätt beslut. I början är man skitsur och bitter, men nu kommer du kunna träna igen inom ett par dagar istället för att behöva vänta en vecka till. Det går fler turer, och då ska jag fanemej också med :D
Link to comment
Share on other sites

Grattis alla kämpar som klarade fulldistansen på 170 km!

Ja vi får tacka för den välbehövliga supporten under sista milen! :)

 

I mål kom vi i varje fall! :D

Konstaterade även att Everest var lika seg som ryktet säger.

 

Globe, det var rätt beslut.

Är man lite snuvig ska det visst gå bra men tjock/något i halsen då kan man få men om man anstränger sig, har jag hört.

 

Tror åktiden blev 8.59 och totaltiden 11.10, så mycket raster blev det.

Körde utan klockan första halvan men från starten vid bensinstationen i Uddeholm till målet i Karlstad tog det 5.30, hemvägen då.

 

Och fy tusan vad det gick undan med Anders Olssons vevomobil!

 

 

Det var ju en riktigt bra idé som Andreas hade, med båda vägarna, får man säga så här efter målgång. :)

Kändes inte lika bra när vi var halvvägs...

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...