Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rullskidsträningskompis i Ludvika trakten sökes!


globe86

Recommended Posts

Hallå ! Tänkte dra iväg på tävling i karlstad 12/2! Någon härifrån som är sugen?!

 

http://www3.idrottonline.se/GravaSK-Skidor/Solstaloppet/Solstaloppet/

 

 

Solstaloppet – Långlopp i lättåkt Vasaloppsterräng

 

 

 

På vårt kanonfina spårsystem i långloppsvänlig terräng inbjuder Grava SK till Solstaloppet lördagen den 12 februari 2011. Loppet är vid över 100 deltagare seedningsgrundande för såväl Vasaloppet som tjejvasan (20 km klassen). Vi lovar ett enklt men högklassigt arrangemang vid Tugelite skidstation och I2 skogen. Vi hoppas kunna bjuda på en fin skidupplevelse!

Om det är lättåkt och fint så skulle jag mycket väl kunna tänka mig det. Bor i Falun, ska kolla upp lite datum och så :) Om man är välkommen att hänga på såklart :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 403
  • Created
  • Last Reply
Om det är lättåkt och fint så skulle jag mycket väl kunna tänka mig det. Bor i Falun, ska kolla upp lite datum och så :) Om man är välkommen att hänga på såklart :)

Ja det kan de väl inte tacka nej till sådant sällskap och globen behöver ju någon som drar om jag inte orkar hänga med. :)

Link to comment
Share on other sites

Hallå ! Tänkte dra iväg på tävling i karlstad 12/2! Någon härifrån som är sugen?!

 

http://www3.idrottonline.se/GravaSK-Skidor/Solstaloppet/Solstaloppet/

 

 

Solstaloppet – Långlopp i lättåkt Vasaloppsterräng

 

 

 

På vårt kanonfina spårsystem i långloppsvänlig terräng inbjuder Grava SK till Solstaloppet lördagen den 12 februari 2011. Loppet är vid över 100 deltagare seedningsgrundande för såväl Vasaloppet som tjejvasan (20 km klassen). Vi lovar ett enklt men högklassigt arrangemang vid Tugelite skidstation och I2 skogen. Vi hoppas kunna bjuda på en fin skidupplevelse!

Om det är lättåkt och fint så skulle jag mycket väl kunna tänka mig det. Bor i Falun' date=' ska kolla upp lite datum och så :) Om man är välkommen att hänga på såklart :)[/quote']

Klart du e välkommen att hänga med! ;)

Link to comment
Share on other sites

Om det är lättåkt och fint så skulle jag mycket väl kunna tänka mig det. Bor i Falun' date=' ska kolla upp lite datum och så :) Om man är välkommen att hänga på såklart :)[/quote']

Ja det kan de väl inte tacka nej till sådant sällskap och globen behöver ju någon som drar om jag inte orkar hänga med. :)

Nu ska vi inte överskatta min förmåga här ;) Men är riktigt sugen på att testa formen :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hellooo! Är de klisterföre som gäller i dessa trakter nu eller ?! VAd kör ni med grabbar !?

Det är lite lurigt nu. Kom ju lite Nysnö inatt och kommer säkert lite yrsnö idag och imorgon, som gör att det fastnar i klistret. Men för att få fäste så är det Klister som gäller.

 

Jag gör så att jag väntar lite med klistret och ser hur det ser ut på Onsdag - Torsdag. Blir stakträning ikväll... Jag kommer dock att testa hur det går med burkvalla uppe i Grängesberg.

 

Det går nog att lägga klister och sen täcka med burkvalla.

 

Det blir nog skejt för min del på VB-Serien nu på Torsdag.

 

Lycka till.

Link to comment
Share on other sites

Jag körde med klister igår kväll, hade bra fäste, men tyvärr frös det i.

Så jag tog ett stakpass. Hade gått betydligt bättre utan klister!!!

 

Tänkte också åka till grotfallet i veckan för att checka av läget inför helgen. Har inte bestämt mig om jag ska åka än...

Link to comment
Share on other sites

Va där idag och åkte golfbanan! Körde på rode burkvalla som funkade oki men inte mer.. Men hade dock bara 2 tunna lager... Stavfästet va relativt bra för en gångs skull! Dock försvann HELA staven på ett ställe..tur den inte gick av !

 

Någon som är sugen på ett skidpass i morgon "Onsdag" ?!?!

Link to comment
Share on other sites

Var upp på lugnet igår och åkte, körde på swix lila/silver vilket jag först var lite skeptisk till om det skulle bära men jag pallade inte börja kladda med något klister igår, fanns inte tid för det så jag smeta på lila/silver som sagt och stack iväg och det gick kanonbra, bar hela tiden så det blev ett kanonpass faktiskt.

 

Nu verkar de kyla på igen framöver så nu är det bara att återgå till blå extra! Skönt med kyla, lättvallat! :)

Link to comment
Share on other sites

Hehe oki oki ! KAn de inte bli för isigt i spåret för burk nu när de blir kallare igen ?!

Jo tyvärr är väl risken stor att det blir så. :/ Får hoppas på kyla och mer snö framöver! =) Vart är du själv och åker någonstans?

Ja då är de väl bara att ta fram överkroppsstyrkan och staka =) Vet inte vad det är men nånting har jag emot klister :P Har inte tålamodet att stå och kladda tror jag....

 

 

Jag åker runt i Ludvika trakten! Typ grotfallet, Ljungåsen och källbotten! Ludvika/Grängesberg/Smebacken!

 

Du är falubo eller ?

Link to comment
Share on other sites

Hehe oki oki ! KAn de inte bli för isigt i spåret för burk nu när de blir kallare igen ?!

Jo tyvärr är väl risken stor att det blir så. :/ Får hoppas på kyla och mer snö framöver! =) Vart är du själv och åker någonstans?

Men hur blir det om det läggs ut konstsnö nu när det är kallt igen, då borde det väl rimligtvis vara lugnt att köra burk på Lugnet?

 

Förlåt att jag kapar din tråd, Globen ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja då är de väl bara att ta fram överkroppsstyrkan och staka =) Vet inte vad det är men nånting har jag emot klister :P Har inte tålamodet att stå och kladda tror jag....

 

 

Jag åker runt i Ludvika trakten! Typ grotfallet, Ljungåsen och källbotten! Ludvika/Grängesberg/Smebacken!

 

Du är falubo eller ?

Jag känner likadant, det handlar väl egentligen inte om att det är svårt att få till på något vis utan de är snarare så att de bara är drygt, speciellt den här tiden då man ska kladda med klister ena dagen för att sedan nästa dag man ska ut få lov att ta bort det och sätta dit burkvalla istället.. :)

 

Blir något helt annat på våren då man kan köra på klister hela tiden, då det är plus varje dag i princip, då slipper man krångla så mycket :)

 

Okey du kör där nere :) har ni några fina spår ?

 

Japp jag är falubo så de blir oftast lugnet faktiskt, stångtjärn ibland men man blir så less ibland då man kommer dit och det inte är spårat, man blir tyvärr lite bortskämd med lugnet så nära. Kul och komma ut på andra spår ibland dock tycker jag, se något nytt trots att det mesta man ser bara är spåret :P

 

 

Men hur blir det om det läggs ut konstsnö nu när det är kallt igen, då borde det väl rimligtvis vara lugnt att köra burk på Lugnet?

Ja, det är elljusspåret som har snökanoner visst är det så? Då borde det ju fungera som du säger att köra på burkvalla för då har det ju inte isat på nått i spåren.

Link to comment
Share on other sites

hej

 

Var i grängesberg och där funkade V40 mycket bra.

så du slipper nog klister än så länge Globen.

 

När kör du imorgon? tänkte ta ett pass på dagen så jag kan gå och lyssna på Jerry Ahrlin hos Gösta Samuelsson Bil. Han drar igång kl 18:30.

 

David

Tjabba!!! Ingen aning när jag kör idag! Nångång nu efter lunch i alla fall!!!

 

Vadå vad gör jerry på volvo ?!?!! Läste nu! kanske man ska dit och få sig lite tips då hehe..

Link to comment
Share on other sites

@stenquist: Joo vi har endel fina spår! Jag gillar väl grotfallet / Ljungåsen bäst! Men jag tycker dom e sega att spåra på ljungåsen! Får bli ett klagobrev till kommunen snart... Skrev lite om mitt missnöje på skidspår.se men de medelandet försvan från sidan fortare än en avlöning!

 

Om det är så att någon får betalt och har tillgång till en stor grym pistmaskin så tycker jag spåren ska hållas i toppskick ALLTID! Va tillexempel mellan 20 - 25 bilar där på nyårsdagen och säkert inte bara folk från ludvika.. Strålande väder hela dagen men inte ett enda spårat spår! KUL! Sen när de blitt mörkt typ runt 6 tiden på kvällen kommer spårgubben! ILLA tycker Globen!

 

Sen har vi ju lite olika elljusspår här å där så de finns möjligheter ;)

Link to comment
Share on other sites

Om det är så att någon får betalt och har tillgång till en stor grym pistmaskin så tycker jag spåren ska hållas i toppskick ALLTID! Va tillexempel mellan 20 - 25 bilar där på nyårsdagen och säkert inte bara folk från ludvika.. Strålande väder hela dagen men inte ett enda spårat spår! KUL! Sen när de blitt mörkt typ runt 6 tiden på kvällen kommer spårgubben! ILLA tycker Globen!

Ja det är under all kritik, som du säger, har man betalt för att hålla med pistmaskin och spårning då ska det spåras också.

 

Har varit mycket kritik här i falun mot årets spåravgifterna uppe på lugnet, folk har blivit bortskämda här med tävlingsspår i världsklass och det utan att behöva betala en krona. När de sedan genomför spåravgifter så blir det ett jävla liv, själv känner jag så att jag gärna betalar för mig för att kunna ha spår dygnet runt i princip som håller toppklass.. :)

 

Men är det då som hos er att en spårare har betalt för det men missköter arbetet då är det självklart folk blir förbannade, så kul är det inte att dona skidor osv. och trycka iväg mot skidspåren för att där upptäcka att det inte finns spår att åka i. :P

Link to comment
Share on other sites

Jämtarna är tydligen mer villiga att betala spåravgiften, som i och för sig bara avsåg konstsnöperioden. Grovt räknat såldes dubbelt så många kort som i fjol enligt kommunen, vilket innebar att över 2 700 personer ville ut i konstsnöspåret vid Östersunds skidstadion mellan den 1 november och den 16 december. Spåren var också mycket bra. (Ursäkta, off topic – men som kommentar till stenquists beskrivning av läget i Falun.)
Link to comment
Share on other sites

Vasaloppsbiljett fixad :D Nu är det allvar på riktigt! Vasa och Professorn får passa sig :P

Låter bra det! :D

Eller dåligt för mig och professorn då. :(

 

En fundering, det verkar vara en hel "kull" från Ludvika med ditt efternamn som startar under Vasaloppsveckan.

Är det släktingar som du lurat till start? :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...