Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rullskidsträningskompis i Ludvika trakten sökes!


globe86

Recommended Posts

  • Replies 403
  • Created
  • Last Reply
Blir sälen efter passet i morgon! men i helgen tänkte jag köra!

 

Rullskidor/löpning kombipass på lördag eller söndag ? typ 1.5 timmar rull och 1.5 timme löpning?

Sälen jagar du snö redan? det var inte dåligt.

 

Ja ett 3 timmars pass på Lördag skulle passa mig rätt perfekt.

Mig passar det bäst om vi kan köra på förmiddagen.

 

David

Link to comment
Share on other sites

Blir sälen efter passet i morgon! men i helgen tänkte jag köra!

 

Rullskidor/löpning kombipass på lördag eller söndag ? typ 1.5 timmar rull och 1.5 timme löpning?

Sälen jagar du snö redan? det var inte dåligt.

 

Ja ett 3 timmars pass på Lördag skulle passa mig rätt perfekt.

Mig passar det bäst om vi kan köra på förmiddagen.

 

David

Hehe nej ska dit med jobbet ! bara ett par dagar! Bada lite och ta de lugnt !

 

OKi men då kör vi 3 timmars lördag FM då! Hoppas det är isfritt så vi får med rullskidor!

 

Vilken tid hade du tänkt ? inte jätte tidigt va =) ?

Link to comment
Share on other sites

Nä det e lugnt blir inte för tidigt, måste ladda upp för en utekväll i Borlänge på kvällen också.

 

Skall vi satsa på kl 11 vad säger du om det?

Kan vi träffas vid parkeringen vid Preem macken så slipper jag ta extra rundan förbi ABB.

Alltså där cykelvägen startar mot Grängesberg.

Men vi kan ta det på fredag.

 

David

Link to comment
Share on other sites

Nä det e lugnt blir inte för tidigt, måste ladda upp för en utekväll i Borlänge på kvällen också.

 

Skall vi satsa på kl 11 vad säger du om det?

Kan vi träffas vid parkeringen vid Preem macken så slipper jag ta extra rundan förbi ABB.

Alltså där cykelvägen startar mot Grängesberg.

Men vi kan ta det på fredag.

 

David

Kl 11 låter utmärkt för mig !!! Ska vi ha med löparskor och springa direkt efter skidorna? Jag springer helst så mycket som möjligt i skogen/eljusspår.. Ett alternativ är ju att lasta in grejjerna i bilen efter rullskidorna och springa från preem upp på högberget och runt där i 1.5 timme typ?

 

PS: preem macken blir bra ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej

 

Det är arbetsdag uppe i källbotten kl 10 imorgon. De skall läggas rör för konstsnön.

Vad säger ni om att vara med och arbeta lite på förmiddagen och sen kan vi försöka få till ett löppas efteråt.

Jag har nyckel så vi kan duscha och byta om däruppe i stugan.

 

Det ser ut som att vi kan börja spruta snö från och med Onsdag så vi får hoppas på kallt väder bara.

 

David

Link to comment
Share on other sites

Tack för passet Niklas och David ! Ni hade rätt ni malde sönder mig på löpningen ! fy fan va slut jag är helt sjukt!

 

Men de e bra grabbar det e löpningen som gör att jag kommer före VAsa och Larserik till mora! När vasas ben stummar i lundbecksbackarna då ska jag rycka ;)

Link to comment
Share on other sites

Men de e bra grabbar det e löpningen som gör att jag kommer före VAsa och Larserik till mora! När vasas ben stummar i lundbecksbackarna då ska jag rycka ;)

Det är bra det, jag tycker du ska gå över helt till löpning och skippa rullskidorna, helt klart ett vinnande recept i Vasan. ;)

Link to comment
Share on other sites

Men de e bra grabbar det e löpningen som gör att jag kommer före VAsa och Larserik till mora! När vasas ben stummar i lundbecksbackarna då ska jag rycka ;)

Det är bra det' date=' jag tycker du ska gå över helt till löpning och skippa rullskidorna, helt klart ett vinnande recept i Vasan. ;)[/quote']

Haha nejdu ;) men 70%rull 30%löp är nog de vinnande konceptet ;)

Link to comment
Share on other sites

Tjena grabbar, kul att läsa att Ni kör hårt!

Själv ska jag försöka komma igång till veckan igen, har inte blivit mycket träning sista månaden. Ingenting, tyvärr...

Niklas B, jag fick brev från Norrbärke SK, stod att Ni kör rullskidor på söndagar kl. 09.30

Gör Ni det fortfarande? Är Ni många som åker?

Läser också om att Ni har stakmaskin på gymmet på hagvallen, skulle vara kul att testa!

 

Ha de gott!

Link to comment
Share on other sites

Tack för passet Niklas och David ! Ni hade rätt ni malde sönder mig på löpningen ! fy fan va slut jag är helt sjukt!

 

Men de e bra grabbar det e löpningen som gör att jag kommer före VAsa och Larserik till mora! När vasas ben stummar i lundbecksbackarna då ska jag rycka ;)

Ja det var ett trevligt pass, får vi göra om fler gånger.

Är rätt trött idag så det blev inget pass för mig idag.

 

Förstår att du blev sliten på Löpning, när du körde dina tempoökningar på rullskidor så sliter det mer än vad du tror. ( men det kommer med åldern :) )

 

Hur är det på Fredag jobbade du då? funderar på att åka skidor i Tunneln eller i Älvdalen.

 

David

Link to comment
Share on other sites

Hehe jo kanske sliter mer än man tror ;) Men men det e ju kul och trycka på hehe!

 

Jag jobbar tyvärr på fredagen!!! Du kunde ingen annan dag denna vecka ? Verkar ju vara plusgrader så kanske säkrast att man drar te tunneln i alla fall..

 

Fast jag vet inte hur de ser ut i älvdalen... Man får väl ringa och kolla innan!

Link to comment
Share on other sites

Tjena Magnus, skönt att du är på g igen. Har aldrig varit med på någon söndagsåkning i år har inget bra svar om det är några som åker. Man kanske kan använda forumet på nsk´s hemsida för att komma överens om tid o plats. Själv har jag inte fått något brev, kanske kommer. Ska försöka få till en fullhandsöndag framöver i smbn alla som vill får hänga på.

Ha det!

Link to comment
Share on other sites

Hehe jo kanske sliter mer än man tror ;) Men men det e ju kul och trycka på hehe!

 

Jag jobbar tyvärr på fredagen!!! Du kunde ingen annan dag denna vecka ? Verkar ju vara plusgrader så kanske säkrast att man drar te tunneln i alla fall..

 

Fast jag vet inte hur de ser ut i älvdalen... Man får väl ringa och kolla innan!

Hej har inget för mig i helgen så lördag och söndag skulle passa mig fint.

Kollade långtidsvädret och det ser ut som det skall bli kallt och fint väder till helgen så Älvdalen lockar nog mer för min del isåfall.

 

Men om inte annat kan vi köra ett distanspass i helgen...

 

David

Link to comment
Share on other sites

Hehe jo kanske sliter mer än man tror ;) Men men det e ju kul och trycka på hehe!

 

Jag jobbar tyvärr på fredagen!!! Du kunde ingen annan dag denna vecka ? Verkar ju vara plusgrader så kanske säkrast att man drar te tunneln i alla fall..

 

Fast jag vet inte hur de ser ut i älvdalen... Man får väl ringa och kolla innan!

Hej har inget för mig i helgen så lördag och söndag skulle passa mig fint.

Kollade långtidsvädret och det ser ut som det skall bli kallt och fint väder till helgen så Älvdalen lockar nog mer för min del isåfall.

 

Men om inte annat kan vi köra ett distanspass i helgen...

 

David

Men då kanske vi ska satsa på att åka till älvdalen på söndag då ?! Det skulle jag kunna tänka mig ! Köra några mil!

Link to comment
Share on other sites

Älvdalen på Söndag det blir perfekt.

Vi kan ta min bil.

E det någon mer som vill hänga med till Älvdalen på söndag så e ni självklart välkomna att hänga med.

Nicklasb och Dalarna hur e det med er, kan ni komma loss?

 

David

HÄRLIGT !!! Jäklar va jag ska valla skidor :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...