Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rullskidsträningskompis i Ludvika trakten sökes!


globe86

Recommended Posts

  • Replies 403
  • Created
  • Last Reply
hej, alla lokala skidgalningar. Jo träningen flyter på, har fått ihop några varv på Hagvallen o fler lär det bli. Laddar för premiär vb-tävlingen i skate 16/12 i Källbotten. Ska försöka ta mig till Berget o köra deras 5,5 någon dag. Ha det!

Låter fint !! SKa försöka vara med på klassiska VB-tävlingarna i alla fall! Få se hur många min efter man ligger :D Skate är inget för mig! än i alla fall! prova på de i tunneln men fick käka snö ganska fort ;)

Link to comment
Share on other sites

hej' date=' alla lokala skidgalningar. Jo träningen flyter på, har fått ihop några varv på Hagvallen o fler lär det bli. Laddar för premiär vb-tävlingen i skate 16/12 i Källbotten. Ska försöka ta mig till Berget o köra deras 5,5 någon dag. Ha det![/quote']

Låter fint !! SKa försöka vara med på klassiska VB-tävlingarna i alla fall! Få se hur många min efter man ligger :D Skate är inget för mig! än i alla fall! prova på de i tunneln men fick käka snö ganska fort ;)

Sist gång så var det mer folk som körde klassiskt än som körde skate.

Jag kommer troligtvis köra klassiskt iår då det går snabbare för mig än när jag kör skate.

 

Trummar på bra med träningen, var nere i söder och mätte mina krafter med bror och det ser väl ut som det kommer bli ett hårt år i brödrarkampen, han har fått till tekniken bra den jäkeln.

 

Var du på grotfallet Globe?

Vi sätter igång nu i veckan att spruta snö i källbotten, (nu när vintern är här.)

 

Niklas har du fått ut hur VB-schemat ser ut iår?

 

David

Link to comment
Share on other sites

Jaha men då ställer jag också upp klassiskt i skatetävlingarna då :D

 

Japp var på grotfallet! körde väl ca 2.5 mil på elljusspåret och golfbanan! Eljusspåret va riktigt fint spår utan genomslag och golfbanan va också helt oki! Lite kvistar och skit som stack upp på sina ställen men sbosulkut inte mycket !

 

de va minus 3... körde 3 lager V45 och toppade med 2 lager Vauhti K15 med bra resultat!

Link to comment
Share on other sites

Är det Grotfallet i Grängesberg, i så fall har jag varit där och åkt veteran-SM för några år sedan, i vinter är det dags igen.:) Vill minnas att vi startade vid skidgården och körde på ett elljusspår och sen svängde vi ut och körde på en golfbana i vida svängar för att åter ta oss in i skogsterrängen och körde där tillbaka till mål/varvning.

 

Jag hade väldig tur att tävlingsplatsen och vandrarhemmet lågt högt upp med långa nedförsbackar ner till "Porten". Min startmotor pajade och tack vare att jag kunde rulla igång nerför backarna så var det inga problem att få igång bilen. På hemresan stannade jag vid bensinmacken före Gullspång och hittade en backe att parkera i för en matrast. Märkligt nog fick startmotorn tillfälligt liv och jag kom igång och sträckkörde sen ända hem. Ja, det var en liten självupplevd "Grängesbergshistoria", hoppas jag slipper dem vid nästa besök.

Link to comment
Share on other sites

Är det Grotfallet i Grängesberg, i så fall har jag varit där och åkt veteran-SM för några år sedan, i vinter är det dags igen.:) Vill minnas att vi startade vid skidgården och körde på ett elljusspår och sen svängde vi ut och körde på en golfbana i vida svängar för att åter ta oss in i skogsterrängen och körde där tillbaka till mål/varvning.

 

Jag hade väldig tur att tävlingsplatsen och vandrarhemmet lågt högt upp med långa nedförsbackar ner till "Porten". Min startmotor pajade och tack vare att jag kunde rulla igång nerför backarna så var det inga problem att få igång bilen. På hemresan stannade jag vid bensinmacken före Gullspång och hittade en backe att parkera i för en matrast. Märkligt nog fick startmotorn tillfälligt liv och jag kom igång och sträckkörde sen ända hem. Ja, det var en liten självupplevd "Grängesbergshistoria", hoppas jag slipper dem vid nästa besök.

Precis så är banan som du beskriver den! Riktigt rolig faktiskt ;) Ja jag hörde nåt om de va de 6 februari eller nåt ? Är jag ledig så kommer jag upp och hejjar på dig =) Men om de är 6.e FEB så krockar det med Bergebo Skimarathon!

 

Haha fin liten historia ! De går nog bättre denna gång!

Link to comment
Share on other sites

hej' date=' alla lokala skidgalningar. Jo träningen flyter på, har fått ihop några varv på Hagvallen o fler lär det bli. Laddar för premiär vb-tävlingen i skate 16/12 i Källbotten. Ska försöka ta mig till Berget o köra deras 5,5 någon dag. Ha det![/quote']

Låter fint !! SKa försöka vara med på klassiska VB-tävlingarna i alla fall! Få se hur många min efter man ligger :D Skate är inget för mig! än i alla fall! prova på de i tunneln men fick käka snö ganska fort ;)

Sist gång så var det mer folk som körde klassiskt än som körde skate.

Jag kommer troligtvis köra klassiskt iår då det går snabbare för mig än när jag kör skate.

 

Trummar på bra med träningen, var nere i söder och mätte mina krafter med bror och det ser väl ut som det kommer bli ett hårt år i brödrarkampen, han har fått till tekniken bra den jäkeln.

 

Var du på grotfallet Globe?

Vi sätter igång nu i veckan att spruta snö i källbotten, (nu när vintern är här.)

 

Niklas har du fått ut hur VB-schemat ser ut iår?

 

David

Jo jag har sett schemat för vb. Ska försöka åka så mycket jag kan där. Ska åka rätt diciplin fastän jag är snabbare i klassiskt. När vb kommer till oss ska jag se till att det blir en grymt jobbig bana ;) Känner mig för tillfället väldigt stark och ser fram emot att rejsa!

 

Niklas

Link to comment
Share on other sites

Låter fint !! SKa försöka vara med på klassiska VB-tävlingarna i alla fall! Få se hur många min efter man ligger :D Skate är inget för mig! än i alla fall! prova på de i tunneln men fick käka snö ganska fort ;)

Sist gång så var det mer folk som körde klassiskt än som körde skate.

Jag kommer troligtvis köra klassiskt iår då det går snabbare för mig än när jag kör skate.

 

Trummar på bra med träningen' date=' var nere i söder och mätte mina krafter med bror och det ser väl ut som det kommer bli ett hårt år i brödrarkampen, han har fått till tekniken bra den jäkeln.

 

Var du på grotfallet Globe?

Vi sätter igång nu i veckan att spruta snö i källbotten, (nu när vintern är här.)

 

Niklas har du fått ut hur VB-schemat ser ut iår?

 

David[/quote']

Jo jag har sett schemat för vb. Ska försöka åka så mycket jag kan där. Ska åka rätt diciplin fastän jag är snabbare i klassiskt. När vb kommer till oss ska jag se till att det blir en grymt jobbig bana ;) Känner mig för tillfället väldigt stark och ser fram emot att rejsa!

 

Niklas

Ajdå tuffa banor är inget för mig tror jag :D Men eftersom loppen är runt milen så borde man ju inte komma allt för långt efter så de blr pinsamt hehe!

 

När börjar tävlingarna igentligen ?!?!

Link to comment
Share on other sites

Sist gång så var det mer folk som körde klassiskt än som körde skate.

Jag kommer troligtvis köra klassiskt iår då det går snabbare för mig än när jag kör skate.

 

Trummar på bra med träningen' date=' var nere i söder och mätte mina krafter med bror och det ser väl ut som det kommer bli ett hårt år i brödrarkampen, han har fått till tekniken bra den jäkeln.

 

Var du på grotfallet Globe?

Vi sätter igång nu i veckan att spruta snö i källbotten, (nu när vintern är här.)

 

Niklas har du fått ut hur VB-schemat ser ut iår?

 

David[/quote']

Jo jag har sett schemat för vb. Ska försöka åka så mycket jag kan där. Ska åka rätt diciplin fastän jag är snabbare i klassiskt. När vb kommer till oss ska jag se till att det blir en grymt jobbig bana ;) Känner mig för tillfället väldigt stark och ser fram emot att rejsa!

 

Niklas

Ajdå tuffa banor är inget för mig tror jag :D Men eftersom loppen är runt milen så borde man ju inte komma allt för långt efter så de blr pinsamt hehe!

 

När börjar tävlingarna igentligen ?!?!

Första start 1830 med 30sek. intervallstart jävligt stressande. Helt annan sport än masstart man känner flåset bakifrån. Gäller att hitta sitt tempo och inte stressåka, men det är kul!

Link to comment
Share on other sites

Det börjar bli elitidrottsman av globen. ;)

 

Och här sitter jag med snötomt ute och fortfarande ingen konstsnöslinga färdig. :(

De kommer snart ;) Du drar väl i dina remmar så de e väl lugnt för din del ;) Men snart har jag också en fin maskin då blir jag ostoppbar :P

 

Vi håller på att sprutar på hemmaarenan för fullt nu! Har ni kört igång eller ?

Link to comment
Share on other sites

De kommer snart ;) Du drar väl i dina remmar så de e väl lugnt för din del ;) Men snart har jag också en fin maskin då blir jag ostoppbar :P

 

Vi håller på att sprutar på hemmaarenan för fullt nu! Har ni kört igång eller ?

Ja snart är den fördelen också borta. ;)

 

Vet inte hur läget är med snön nu, har inte åkt förbi och tittat efter de skulle börja.

Link to comment
Share on other sites

Ska göra ett nytt försök på 10 000m skierg i nästa vecka när jag kommit hem... Vasa ska få svettas! :)

Det vore skam om inte en mästerskapsvinnare slår mig på stakning! :)

 

Kan uppdatera med att det sprutas snö för fullt här nu.

 

Slut på mitt offtopic i denna tråden...

Link to comment
Share on other sites

Det börjar bli elitidrottsman av globen. ;)

 

Och här sitter jag med snötomt ute och fortfarande ingen konstsnöslinga färdig. :(

De kommer snart ;) Du drar väl i dina remmar så de e väl lugnt för din del ;) Men snart har jag också en fin maskin då blir jag ostoppbar :P

 

Vi håller på att sprutar på hemmaarenan för fullt nu! Har ni kört igång eller ?

Vi har också full sprut på våran konstsnöanläggning, bra att veta att det i framtiden kommer finnas 2 konstsnöanläggningar i området.

 

Vi får köra något långpass framöver när det kommit lite mer snö. Ha det!

Link to comment
Share on other sites

Det börjar bli elitidrottsman av globen. ;)

 

Och här sitter jag med snötomt ute och fortfarande ingen konstsnöslinga färdig. :(

De kommer snart ;) Du drar väl i dina remmar så de e väl lugnt för din del ;) Men snart har jag också en fin maskin då blir jag ostoppbar :P

 

Vi håller på att sprutar på hemmaarenan för fullt nu! Har ni kört igång eller ?

Vi har också full sprut på våran konstsnöanläggning' date=' bra att veta att det i framtiden kommer finnas 2 konstsnöanläggningar i området.

 

Vi får köra något långpass framöver när det kommit lite mer snö. Ha det![/quote']

Låter fint!!!

 

Japp långpass låter bra! Vi inväntar lite mer och längre spår bara !

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hallå ! Tänkte dra iväg på tävling i karlstad 12/2! Någon härifrån som är sugen?!

 

http://www3.idrottonline.se/GravaSK-Skidor/Solstaloppet/Solstaloppet/

 

 

Solstaloppet – Långlopp i lättåkt Vasaloppsterräng

 

 

 

På vårt kanonfina spårsystem i långloppsvänlig terräng inbjuder Grava SK till Solstaloppet lördagen den 12 februari 2011. Loppet är vid över 100 deltagare seedningsgrundande för såväl Vasaloppet som tjejvasan (20 km klassen). Vi lovar ett enklt men högklassigt arrangemang vid Tugelite skidstation och I2 skogen. Vi hoppas kunna bjuda på en fin skidupplevelse!

Link to comment
Share on other sites

Globe, vad är det för stakmaskin du lyxat till med??

Hallå! Det är en Concept2 Skierg! Mycket bra maskin måste jag säga ;) Har väl inte kommit igång sådär jätte mycket på den än! men har blitt några små pass i alla fall och de känns bä'ttre och bättre! Följer Vasas råd om att stega sig uppåt till toppen :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...