Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rullskidsträningskompis i Ludvika trakten sökes!


globe86

Recommended Posts

Ingen fara med stavarna Vasa ! Jag har kontroll "tror jag"!

 

Ja de ska bli intressant men jag tror dalarna knäcker 7 timmar ! Han ser stark ut!

 

De va som tusan david_80! Vasan på 5.30 är ju inte illa =) Kanske man kan få lite teknik tips då !

 

OKi oki men de blir bra! Åk dit där gångbanan svänger ner mot hällarna så står vi där!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 403
  • Created
  • Last Reply

Hallo grabbar, ser fram emot träningen i morgon. Har haft en del träningsvärk efter alliansloppet och ska vara fräsch i morrn.

Jag hoppas så klart fixa 7 timmars gränsen, men det trodde jag även ifjol och gick in på strax under 8 timmar ( 2 år i rad också på samma tid), tyvärr kändes det som jag kom åkandes på sandpapper under skidorna vallningen var en katastrof, men jag har ingen annan att skylla på än mig själv... :-)

 

David 80 tiden 5,30 är ju kanon bra, det är bara en dröm för mig... Jag har noll teknik på skidor!

 

Ses i morgon, ska bli skoj!

Link to comment
Share on other sites

Hoppas ni är taggade för det är jag :D! I morgon ger vi järnet !

 

Dalarna kollade på ditt förra vasalopp på hemsidan och såg tiderna och hastigheterna! Som de såg ut så tappa du farten i stigningarna! Du hade fin fart på stakpartierna de första 2 - 3 milen!

 

VIlket startled i vasan seeda du in dig på i alliansloppet ?!

Link to comment
Share on other sites

Tack för dagens pass grabbar! Ökade medelhastigheten till 19.3 km/h trots ca 7 grader ute och mycket sämre stavfäste! Rundan va som vanligt 33.4 km!

 

NU är de dax att gå under 3 min gränsen per kilometer ;) bara några sek kvar hehe!

 

 

Vart tog du vägen David! Vi trodde du skulle komma till berget men förstod att du måste vänt tidigare! Va ju trots allt ditt första pass så förstår om de gick tungt ! Hoppas du blir med nästa vända!

Link to comment
Share on other sites

suveränt pass, kändes riktigt gött...

David, sorry att vi drog iväg efter 8 km, men vi var ivriga på att slå nytt rekord... :-)

Hoppas du inte tappade sugen utan blir med fler gånger!

 

Nu precis utkommen från duschen och äter en kyckling macka. Känner sig nöjd med passet idag!

 

Inte långt kvar till klarälvsbanan...

Link to comment
Share on other sites

Vart tog du vägen David! Vi trodde du skulle komma till berget men förstod att du måste vänt tidigare! Va ju trots allt ditt första pass så förstår om de gick tungt ! Hoppas du blir med nästa vända!

Hej ja det var mitt första rullskidpass, trodde jag skulle hänga på bättre, men var helt slut när jag kom upp till första vägövergången i Gränges så jag vände där trodde att ni skulle komma ikapp på hemvägen, men det blev 1h 43 min. Frös när jag kom tillbaka så jag väntade inte utan körde hem.

 

Skall kanske träna upp min stakmuskler innan jag hänger på nästa gång, e glad att jag vände för jag fick ont i armbågen på hemvägen.

 

Förresten Globen så får du nog ändra dig vad gäller första backen och istället satsa på att staka ifrån dem på myrarna det tror jag du kommer att göra lätt:-).

Link to comment
Share on other sites

Vart tog du vägen David! Vi trodde du skulle komma till berget men förstod att du måste vänt tidigare! Va ju trots allt ditt första pass så förstår om de gick tungt ! Hoppas du blir med nästa vända!

Hej ja det var mitt första rullskidpass' date=' trodde jag skulle hänga på bättre, men var helt slut när jag kom upp till första vägövergången i Gränges så jag vände där trodde att ni skulle komma ikapp på hemvägen, men det blev 1h 43 min. Frös när jag kom tillbaka så jag väntade inte utan körde hem.

 

Skall kanske träna upp min stakmuskler innan jag hänger på nästa gång, e glad att jag vände för jag fick ont i armbågen på hemvägen.

 

Förresten Globen så får du nog ändra dig vad gäller första backen och istället satsa på att staka ifrån dem på myrarna det tror jag du kommer att göra lätt:-).[/quote']

Oki oki men då fick du en rejäl vända ändå! Stigningen upp till gränges är riktigt jobbig! Säcka ihop en liten stund där ja också.. Men krafterna kom tillbaka när en viss Dalarna tog rygg igen :D

 

Ja blir väl ett pass nästa vecka! Då får du haka på! Hehe ja myrarna låter bra! Lär köpa mig ett par nya skidor också så jag inte kan valla bort mig :D

Link to comment
Share on other sites

Ja det var ju inget vidare kamratligt, rent av okamratligt, att lämna David_80 i sin ensamhet. ;)

Det blir mer och mer tydligt att mötet igår var behövligt med tanke på era kilometertider. :D

Hehe jo men tävlingsmänniska som man är så kan de bli så :D Behövde en ny rekord tid efter mitt lilla uppehåll på en vecka ifrån rullisarna..

 

Jadu Vasa så du ska börja stålsickla minsann :D De kunde man ge sig F*N på hehe!

Link to comment
Share on other sites

I morgon drar jag ut på ett långpass ! minst 5 mil! Tänkte hålla 17 - 18 km/h fart... Nån som e sugen och haka på!?

Hoppas turen blev bra. Körde du runt Västman?

 

Tänkte köra rullskidor på Onsdag eller Torsdag E det någon som e med?

Började i brunnsvik och skulle köra till grängesberg och tillbaka! Men fick avbryta PGA kontrollremmen gled ur läge hela tiden.. så nu har man beställt nya handtag!

 

Torsdag eftermiddag skulle jag kunna tänka mig ett pass!

Link to comment
Share on other sites

efter lunch... ca 13.30!

 

Vi kan köra i lugnt tempo bort till backarna i björnhyttan, ca 9 km. Sedan kör vi intervaller i backarna.

 

Hakar du på?

Har inte fått nå grejjer så jag ställer in idag! Blir en löprunda ikväll i stället !

 

Vart ner till skomakarn idag också och fixat lite med iläggen! Hoppas de blir bättre annars kommer de bli plågsamma mil på Söndag ;) Men de som inte dödar härdar! Förhoppningsvis!

 

Hur gick passet idag?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...