Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rullskidsträningskompis i Ludvika trakten sökes!


globe86

Recommended Posts

Hej

 

Jag har varit på resa, så det är därför jag inte har kunnat hänga med här.

 

Men klart kl 14:00 skulle kunna passa mig, men jag skall kolla idag på gymmet om min armbåge pallar ett rullskidpass, körde i Lördags och kände av armbågen igen.

 

Men jag meddelar ikväll om jag e med eller inte.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 403
  • Created
  • Last Reply

Oki oki det är noterat ! Jag har fått mina nya handtag nu men självklart fanns de inge pluppar med... Beställde från Polder.. man tycker ju dom borde följa med !! men har mailat dom.. har ju kommit på att ja har en reserv stav så får ta den pluppen och hoppas den andra håller ! Har även dukat upp med lite kosttillskott inför söndagen !

 

 

Jag tar gärna en kvällstur i morgon i lugnt tempo! Är du på David?

Link to comment
Share on other sites

Körde Gym idag och när jag körde triceps kunde jag inte gå för fullt kände av armbågen nästan direkt, så jag väljer att simma imorgon på kvällen.

 

Om du vill så e du välkommen att hänga med och simma.

 

Känns bättre att stå över imorgon kunna hänga på er hela hösten än att dra på sig något och inte kunna vara med i höst.

Link to comment
Share on other sites

Körde Gym idag och när jag körde triceps kunde jag inte gå för fullt kände av armbågen nästan direkt, så jag väljer att simma imorgon på kvällen.

 

Om du vill så e du välkommen att hänga med och simma.

 

Känns bättre att stå över imorgon kunna hänga på er hela hösten än att dra på sig något och inte kunna vara med i höst.

OKi oki ! Jag drar ut på en vända själv ! måste testa mina nyslipade ilägg i skorna och stavarna så allt är i skick för att slå Vasa på söndag! =)

 

Ja låter smart att vila armbågen !

Link to comment
Share on other sites

Första passet utan ont i fötterna! Nu tror jag att jag hittat rätt ! Kontrollremmarna satt där dom skulle! Dock e ja lite tvivelaktig till nya stavspetsarna.. såg slitna ut efter 25 min åkning!"de vita REX spetsarna" Kanske får åka och köpa SWIX spetsar det e fan kvalitet de! Åkt alla mina vändor på dom och funkar fortfarande utan problem utan att ens slipat dom en enda gång!

 

Debut åket med hjälm också! Kändes varmt och klumpigt men kanske nåt man lär infinna sig i! Blir te att raka bort håret i alla fall! Annars blir de på tok för varmt! De enda som fattas nu är ett par brillor..men de kanske man klarar sig utan!

 

 

Vart en 40 min vända 19.1 km/h och jag kände mig inte alls i form! Hoppas kroppen vaknar tills sönsdag!

 

Hade dock Snittfart på ca 22 km/h de första 5 kilometrarna så jag kanske körde lite hårt i början :P

Link to comment
Share on other sites

Härligt att du hittat rätt med skoinlägg, inget vidare med ont i fötterna efter varje pass.

Jag hade samma känsla i kroppen i tisdags, den svarade inte alls. Trots att jag körde lugnt.

Men vi hoppas att kroppen svarar på söndag, då gäller det... :-)

 

Vilken tid åker vi?

Link to comment
Share on other sites

Härligt att du hittat rätt med skoinlägg, inget vidare med ont i fötterna efter varje pass.

Jag hade samma känsla i kroppen i tisdags, den svarade inte alls. Trots att jag körde lugnt.

Men vi hoppas att kroppen svarar på söndag, då gäller det... :-)

 

Vilken tid åker vi?

Hehe japp vi får hoppas på de =)

 

 

Ingen aning ! Ska du eller jag ta bil!? Ska kolla på kartan hur långt de är!

 

Verkar vara typ 10 - 12 mil dit eller nå ? Vet inte riktigt när vi behöver åka! 10.30 kanske!?

Link to comment
Share on other sites

Vart en 40 min vända 19.1 km/h och jag kände mig inte alls i form! Hoppas kroppen vaknar tills sönsdag!

 

Hade dock Snittfart på ca 22 km/h de första 5 kilometrarna så jag kanske körde lite hårt i början :P

 

<-- Mål i Vasaloppet 2011: Under 5h + att jag ser Vasas å Lars-Eriks ryggar försvinna längre och längre bort redan i första backen! -->

Med tanke på dina hastigheter så är det väl nästan att du får ändra i signaturen. ;)

Link to comment
Share on other sites

Vart en 40 min vända 19.1 km/h och jag kände mig inte alls i form! Hoppas kroppen vaknar tills sönsdag!

 

Hade dock Snittfart på ca 22 km/h de första 5 kilometrarna så jag kanske körde lite hårt i början :P

 

<-- Mål i Vasaloppet 2011: Under 5h + att jag ser Vasas å Lars-Eriks ryggar försvinna längre och längre bort redan i första backen! -->

Med tanke på dina hastigheter så är det väl nästan att du får ändra i signaturen. ;)

Haha needu ! De där hastigheterna går ju aldrig att hålla nio mil! Men nog fan ska de gå fort på myrarna i år!

 

Bara man får stå i ett startled längre fram ! De enda jag gjorde på myrarna i fjol va att köra sicksack över hela banan för att ta mig fram! Nu hoppas jag på raka spåret!

Link to comment
Share on other sites

Dalarna blir de bra med 10.30 på skuthamn !? Hur känns kroppen!? Jag tror jag börjar känna mig pigg igen! De bådar gott inför morgondagen! Har i princip blivit 0 träning denna vecka..men de va nog tur.. Tror tröttheten efter förra veckan kom efter några dagar!

 

Tar du också med dig nån sorts lunch som vi kan trycka i oss på plats i Uddeholm!? Ja tänkte köra en pastasallad! Å en rejäl frukost innan vi åker!

Link to comment
Share on other sites

10.30 i Skuthamn blir bra. Jo, jag tänkte också trycka i mig pasta innan vi drar iväg.

Har precis varit ute i trädgården och flyttat lite sten. och lyckades bära snett så det högg till i ryggen. Det känns inget vidare just nu.... :-(

Men det är ju 24 timmar kvar till start!

Lite Ipren kanske gör susen?

 

Är allt ok med din brosa att hämta oss?

 

Annars kunde min farsa haka på som följebil ( han är pensionär och kan behöva komma ut..) Han hittar dock inte till målet i Karlstad, men det skulle ju vara en till följebil. Så då kankse han kan ta rygg på den bilen.

 

Ska bli kul!

Bara ryggen bli bra.....

Link to comment
Share on other sites

10.30 i Skuthamn blir bra. Jo, jag tänkte också trycka i mig pasta innan vi drar iväg.

Har precis varit ute i trädgården och flyttat lite sten. och lyckades bära snett så det högg till i ryggen. Det känns inget vidare just nu.... :-(

Men det är ju 24 timmar kvar till start!

Lite Ipren kanske gör susen?

 

 

AJAJ inte bra inte bra ! Jadu du får helt enkelt se till att läka fort som tusan !!! Kanske slänga på linement eller så!

 

Är allt ok med din brosa att hämta oss?

 

Annars kunde min farsa haka på som följebil ( han är pensionär och kan behöva komma ut..) Han hittar dock inte till målet i Karlstad, men det skulle ju vara en till följebil. Så då kankse han kan ta rygg på den bilen.

 

Ska bli kul!

Bara ryggen bli bra.....

AJAJ inte bra inte bra ! Jadu du får helt enkelt se till att läka fort som tusan !!! Kanske slänga på linement eller så! Kanske kommer kännas stelt i början men sånt där brukar väl bli bättre bara man blir uppvärmd! "hoppas jag"!

 

Joo de e lugnt att han hämtar oss! Men vill din far haka på så går de ju att ändra!? du får bestämma du!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...