Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rullskidsträningskompis i Ludvika trakten sökes!


globe86

Recommended Posts

  • Replies 403
  • Created
  • Last Reply
Jag är i Stockholm hela veckan men jag hakar gärna på till helgen. Jag tänkte ta ett lugnt pass upp till grängesberg. Trycka på lite i backarna. På hemvägen vänder vi tillbaka efter backarna i Björnhyttan och kör tillbaka till Grängesberg, sedan hem. Borde bli ett pass på ca 2,5-3 timmar.

 

Vad tror Ni om lördag vid 14.00???

Jag e på, om du kör ifrån mig får du väl vänta in mig bara.

Kolla om Nicklas B e på också.

 

Globen skall du köra med IK Källbotten på Torsdag? jag tänkte nog vara med på den träningen.

Skall kolla på träningen om jag kan få med någon mer till lördags åkningen, finns ju en hel del på ABB som tränar inför vasan....

 

David

Link to comment
Share on other sites

Googlade på Källbotten' date=' det som kom upp var Bamses skidskola.

 

Är det den ni ska delta i? :D[/quote']

HAHA fyfan :D Nej det är för barnen Vasa! Själv ska jag träna med vuxengruppen! Vi har 2st i klubben som kör under 5 timmar tror jag... Då kan man nog få lite fina tips...

Det blir mer och mer tydligt, Globe är en het kandidat till att bli den på Skidforum som förbättrar sin tid på vasan mest från förra året. Både motiverande och stressande att läsa om hur du ligger i med träningen! ;)

Link to comment
Share on other sites

Googlade på Källbotten' date=' det som kom upp var Bamses skidskola.

 

Är det den ni ska delta i? :D[/quote']

HAHA fyfan :D Nej det är för barnen Vasa! Själv ska jag träna med vuxengruppen! Vi har 2st i klubben som kör under 5 timmar tror jag... Då kan man nog få lite fina tips...

Det blir mer och mer tydligt, Globe är en het kandidat till att bli den på Skidforum som förbättrar sin tid på vasan mest från förra året. Både motiverande och stressande att läsa om hur du ligger i med träningen! ;)

HEhe jag hoppas du har rätt ! Frågan är vilken tid man räknar ifrån! Hade ju 7.37 på Vasaloppet och 7.18 på ÖS... MEn visst är jag sugen att slå båda de tiderna med MYCKET... Hopppas jag klarar mitt mål denna gång för jag har aldrig klarat ett mål som jag satt upp :P

 

 

Bra att det är motiverande och lagomt stressande är bara bra!

Link to comment
Share on other sites

Det värsta är ju vad globen lurat mig till och varför jag hamnade i denna "härvan". :D

Jag som bara tänkt att komma i mål när jag anmälde mig till Öppet Spår ifjol.

Nu kanske jag måste åka på 5:30 i kommande Vasalopp och under 5 timmar 2012. :D

Ser ut att bli några svettiga år framöver...

Link to comment
Share on other sites

Det värsta är ju vad globen lurat mig till och varför jag hamnade i denna "härvan". :D

Jag som bara tänkt att komma i mål när jag anmälde mig till Öppet Spår ifjol.

Nu kanske jag måste åka på 5:30 i kommande Vasalopp och under 5 timmar 2012. :D

Ser ut att bli några svettiga år framöver...

Haha skönt att man lyckats "lura" nån här i livet :D Och tro mig! Ska du föra mig över mållinjen i år och kommande år så får du de svettigt! :P

Link to comment
Share on other sites

Haha skönt att man lyckats "lura" nån här i livet :D Och tro mig! Ska du föra mig över mållinjen i år och kommande år så får du de svettigt! :P

Apropå föra över mållinjen så får kranskullan sköta det! :D

För det är väl dit du ska?

 

Om träningen:

Hur gick premiärträningen?

Blev det någon Bamse-kram?

Och fick ni klubba och festis som avslutning?

 

:D ;)

Link to comment
Share on other sites

Haha en liten felskrivning ;)

 

Premiärturen gick bra! Va jag och David_80 och massa barn :P Men vi va nog sämst när de gällde balansträning och diagonalning...Eller jag va sämst kanske de heter...Pinsamt men men! Sen drog vi iväg på ett 2 mils pass själv... Så de va helt OKI!

 

Ingen Bamse kram och ingen klubba och festis..Lite missnöjd med det dock!

Link to comment
Share on other sites

Helloo Magnus! Hört nånting om körning den 3.e!?

 

 

Till David: På måndag är det en bekant hemma i stan och han ville åka rullisar! Så de blir nog rullskidspass för mig då! Är sen ledig Onsdag/Torsdag så då tycker jag vi drar ihop ett gemensamt pass alla tre! Den som är sugen på rullskidor på måndag är ju också välkommen såklart :D ej bestämt hur var när vi ska åka dock...kommer med mer info om det!

 

Gute nacht!

Link to comment
Share on other sites

David 80, Kul om Niklas B hakar på lördag också... Bara roligare ju fler vi blir!

Kl 14.00 vanliga stället!

Hej Dalarna vad säger du om att byta dag till imorgon istället, jag kan när som helst imorgon. (Niklas kunde inte så det e bara vi två)

 

Det regnar och är +5 grader inte så där jättesugen på att köra ett långpass idag.

Hör jag inget så kör vi på ordinarie tid. (men det blir nog inget långpass för min del)

 

David

Link to comment
Share on other sites

Hello Ludvika/smebacken boys! Bestäm tid och plats på Onsdag ni så kommer jag att vara där! Är ledig hela dagen så för mig spelar det ingen roll! Så länge det inte är tidigt på morgonen för de e de värsta jag vet =)

 

Kl 18.00 på Torsdag är det träning med källbotten och alla är välkomna... Platsen är skuthamn.. Kommer någon av er dit?

 

 

// Gunde

Link to comment
Share on other sites

Hello Ludvika/smebacken boys! Bestäm tid och plats på Onsdag ni så kommer jag att vara där! Är ledig hela dagen så för mig spelar det ingen roll! Så länge det inte är tidigt på morgonen för de e de värsta jag vet =)

 

Kl 18.00 på Torsdag är det träning med källbotten och alla är välkomna... Platsen är skuthamn.. Kommer någon av er dit?

 

 

// Gunde

Hej kan dessvärre inte vara med på Torsdag.

 

E det Rullskidor som gäller på Onsdag? eller e det Intervallpass uppför Smedjebackens slalombacke?

Jag slutar jobbet vid 4-5 tiden så efter det kan jag träna.

Om ni kör Rullskidor kan jag nog bara hänga med i typ 17-18 km/h, Om ni skall satsa på rekord så blir det nog att jag får vända lite tidigare.

 

David

Link to comment
Share on other sites

Då kör vi på Stavgångsintervaller i Smedjebackens slalombacke, om du har ett par stavar som e -30 cm kortare än dina vanliga så ta med dem de är perfekta att använda i backen.

 

Vi kan ju samåka om du vill så slipper vi ta varsin bil.

 

Dalarna e du på?

 

Förresten intervaller och intervaller de blir mest att ta sig uppför den där jävla backen.

 

David

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...