Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rullskidsträningskompis i Ludvika trakten sökes!


globe86

Recommended Posts

  • Replies 403
  • Created
  • Last Reply

Hallå!!! I morgon "söndag" är jag sugen på ett pass!!! Är ni med?!

 

Vilken tid kör vi !? Jag kan hela dagen!

 

 

Vi ska inte köra backintervaller i gonäs då? Köra varannan vända typ 3 var... tar cirka 10 min att komma upp för hela backen! "ca 2km" Då blir de 30min effektiv A3 träning var! Lär räcka gott och väl! Gäller bara att inte bränna krutet första vändan! Har åkt upp där en gång och var halvdöd efter första vändan! Så de blev bara en! Man får hålla igen!... Sen köra vanliga vänden på tisdag kanske ?

 

Bara en ide' jag är öppen för förslag !

Link to comment
Share on other sites

Jag tänkte köra kl 13.30 idag, vanliga vändan. Ska vara borta i Stockholm mån-tors nästa vecka och behöver ett distanspass. Ska träna Innebandy ikväll, får mina intervaller då... :-)

Hakar du på?? Kul om david80 hänger med också...

13.30 bakom ABB!

 

Har du fått någon ny mobiltelefon?? samma nummer??

Link to comment
Share on other sites

Jag tänkte köra kl 13.30 idag, vanliga vändan. Ska vara borta i Stockholm mån-tors nästa vecka och behöver ett distanspass. Ska träna Innebandy ikväll, får mina intervaller då... :-)

Hakar du på?? Kul om david80 hänger med också...

13.30 bakom ABB!

 

 

Jag hakar på !

 

Har du fått någon ny mobiltelefon?? samma nummer??

Samma nummer! Och jag hakar på! ses 13.30!

Link to comment
Share on other sites

Segt pass idag!eller rättare sagt segt i kroppen! Men vi stod på 2 timmar och tröck på i backarna! Sen lite farlek på vägen hem! Underbart! Riktigt skönt att åka lugnt och tjåla lite skit på hemvägen!

 

1h 58 min med snitthastighet på 17km/h.... snittpuls låga 160!

 

Nudu Vasa är nya skidorna inhandlade ;) Med nya bindningen ! Så nu har man 2 par att välja mellan !!

Link to comment
Share on other sites

Segt pass idag!eller rättare sagt segt i kroppen! Men vi stod på 2 timmar och tröck på i backarna! Sen lite farlek på vägen hem! Underbart! Riktigt skönt att åka lugnt och tjåla lite skit på hemvägen!

 

1h 58 min med snitthastighet på 17km/h.... snittpuls låga 160!

 

Nudu Vasa är nya skidorna inhandlade ;) Med nya bindningen ! Så nu har man 2 par att välja mellan !!

Vad har du köpt för skidor och med vilken bindning?

Link to comment
Share on other sites

Jag har Atomic WC classic från 08 och nu vart de modellen från 09-10.... Sen blev det Atomic SNS Propulse RC2 bindningen till det.... Och stenslip med grundvallning.. Beställde kalaset på Pölder och det ska bli intressant ! Då får jag jämföra mot butiken i skinnskatteberg som jag handlade på förra gången...

 

Kul och se hur bra spannet blir uppmätt och hur bra stenslipningen blir!

 

Tänkte att man kanske skulle bytt märke för att jämföra men eftersom jag gillar mina atomic så kör jag på dom igen! Blir väl ett par nya snart igen och då ska jag nog prova ett annat märke! Om jag nu inte flyger fram på dessa skidor ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag har Atomic WC classic från 08 och nu vart de modellen från 09-10.... Sen blev det Atomic SNS Propulse RC2 bindningen till det.... Och stenslip med grundvallning.. Beställde kalaset på Pölder och det ska bli intressant ! Då får jag jämföra mot butiken i skinnskatteberg som jag handlade på förra gången...

 

Kul och se hur bra spannet blir uppmätt och hur bra stenslipningen blir!

 

Tänkte att man kanske skulle bytt märke för att jämföra men eftersom jag gillar mina atomic så kör jag på dom igen! Blir väl ett par nya snart igen och då ska jag nog prova ett annat märke! Om jag nu inte flyger fram på dessa skidor ;)

Köpfest! Varför köper du nya skidor redan, du verkar ju nöjd med dina Atomic?

Link to comment
Share on other sites

Köpfest! Varför köper du nya skidor redan, du verkar ju nöjd med dina Atomic?

Ja det blir en dyr vinter är jag rädd för. :D

Det blir väl att vi trappar upp efterhand med serviceteam osv, så du får nog sluta snusa om du ska gå iland med detta globen. ;)

 

*Team Skidforum* :P

Link to comment
Share on other sites

Haha jo jag är nöjd med mina skidor! Men är ju mycket bättre att komma till tävling med 2 par skidor! Då kan man valla dom olika och se vilka som går bäst!

 

Haha jag lär nog slänga dosan om jag ska ha råd med allt detta :D Är mycket annat som står på köplistan också...

 

Pulver i alla former och proffsjärn och nya funktiopnkläder ;) Serviceteam låter bra..Fast med min taktik i vasan behövs inte det! Har tänkt igenom detta noga !

Link to comment
Share on other sites

Jag är i Stockholm hela veckan men jag hakar gärna på till helgen. Jag tänkte ta ett lugnt pass upp till grängesberg. Trycka på lite i backarna. På hemvägen vänder vi tillbaka efter backarna i Björnhyttan och kör tillbaka till Grängesberg, sedan hem. Borde bli ett pass på ca 2,5-3 timmar.

 

Vad tror Ni om lördag vid 14.00???

Link to comment
Share on other sites

Jag är i Stockholm hela veckan men jag hakar gärna på till helgen. Jag tänkte ta ett lugnt pass upp till grängesberg. Trycka på lite i backarna. På hemvägen vänder vi tillbaka efter backarna i Björnhyttan och kör tillbaka till Grängesberg, sedan hem. Borde bli ett pass på ca 2,5-3 timmar.

 

Vad tror Ni om lördag vid 14.00???

Jag kan tyvärr inte lördag! Jobbar hela dagen då! Hur ser Söndagen ut ?

 

Kan tyvärr inte söndag heller! Ska bort då! Blir TORSDAG och FREDAG som e aktuellt för mig!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...