Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Hur Lång Tid Innan Vasaloppet 2014 Är Fulltecknat????


MataHari

Recommended Posts

  • Replies 303
  • Created
  • Last Reply
Jag gissar på en halvtimme om det inte blir något server crash.

 

Tror nog ni kan ta en sovmorgon i morgon utan att behöva vara oroliga. Jag gissar 4-5 dagar....

Varför chansa om man vet att man vill vara med?

För att man vill ha sovmorgon och känna sig lite mer cool och relalalaxad än alla andra :)

Ordentligt utvilad och coolare än nånsin?

 

Det känns som att årefjällsloppet får ett gyllene läge att faktiskt bli en skidklassiker om de nu lyckas få till ett kanonarrangemang nästa vecka. Det lär vara fler än Magpie och jag som nu saknar startplats i vasaloppet.

Link to comment
Share on other sites

Fast jag har ju hört talas om de som köper plats bara någon månad innan start också.

Eller dagen innan start.

Dagen innan start så går det inte göra namnbyte eller fixa så man hamnar i rätt seedingled va?

Självklart går detta att göra hela lördagen.

Jag gissar även att det funkar på söndasgmorgonen.

Link to comment
Share on other sites

Jag har en start plats till 2014 vl säljes för 2000kr namn ändring 200kr betalas av köparen.

Förstår om den är såld, men gör ett desperat försök att få köpa en plats!!

Missade det med ett par minuter i morse :(

Någon som har??

 

Svara här eller maila till sandragotland_hif@hotmail.com

 

Tack!!

Link to comment
Share on other sites

Historien visar att man alltid kan köpa biljetter för inköpspris eller billigare veckorna före arrangemang som vasan.

 

Jag har ingen detaljerad koll på hur det är just på vasan men vet att det finns en massa biljetter till cykel birken klart billigare än ordinarie pris just innan birken trots att de såldes ut på sekunder.

 

Att köpa billjetter på blocket nu är det sämsta man kan göra.

Här håller jag helt med dig, det är lugnt platser kommer det att finnas gott om, vänta till efter nyår innan dess ska man inte köpa andrahandsplatser. Köp inget nu.

 

Sista veckan innan loppet brukar priserna vara klart under ord.pris. Men fair är väl att betala ordpris plus namnbyteskostnaden.

 

Tror att den sk svartabörshandeln är ganska liten, de flesta som säljer är sådana som inte fått tränat eller blivit skadade.

 

Inga säljes annonser ännu på startplatser.se utan bara köpes och det är så det brukar vara precis när loppen är fulla. Säljes kommer inte förrän senare.

http://www.startplatser.se/startplats-vasaloppet-koepes-saeljes.asp

Link to comment
Share on other sites

Jag skrev innan i denna tråd att jag inte trodde det skulle gå så fort. Mest för att jag hatar den där hetsmentaliteten och kanske lite för att lugna mig själv. är för närvarande så pank att min sista tusenlapp måste gå till annat och jag hade ingen lust att låna av nån.

Så nu står man där utan nummmerlapp men det ordnar sig alltid. Man får såklart anstränga sig lite men den ansträngningen är högst marginell i jämförelse med all träning man har utsatt sig för tex. Sen är jag optimistisk och tror man kan få en lapp genom en god plats i reservskön.

 

 

Lika bra att VL tarbort möjligheten till namnbyte' date=' så är det ju på Sthlm marahton nu mera. Kan man inte springa pga sjukdom så har man möjligheten att tänka försäkring för det.[/quote']

Men är det någon som har en fördel av en sådan regel? Som det är nu i vasan så kan alla som får för sig att åka vasan i praktiken göra det eftersom de kan köpa en plats. De som av någon anledning inte vill åka har möjligheten att sälga sin plats.

Mitt mål sen vintern 2010/2011 har varit Vasaloppet 2014 men nu har jag inte möjlighet att åka. Detta pga att biljetterna tog slut på 6-10 min. Visst kanske jag kan hitta en biljett på blocket eller så men jag tror dom är för dyra för mig där (två småbarn och bara en av mig och frugan som jobbat dom sista 3 åren pga det)... Dessutom vill jag inte stödja svin som köper upp biljetter för att göra sig en hacka... :(

 

Fyfan, så jävla fel som det är nu. Man borde i alla fall ha förtur om man seedat sig... Kul för någon som seedat sig till led 1 och Olga 67 tar hans biljett i led 10 och åker till Smågan för att bryta.... KUL!

 

 

/Förbannad och ledsen

Förstår om detta inlägg av bumbipungen är skrivet i affekt. Men att en led 1 åkare skulle ha större rätt till en startplats än Olga 67 vittnar om en unken människosyn. Vasaloppet är ett motionslopp för alla, ung som gammal, nybörjare som elit.

Det är alltså inte enbart en lekstuga för 40 års krisande prylbögar! :)

Link to comment
Share on other sites

Jag har en start plats till 2014 vl säljes för 2000kr namn ändring 200kr betalas av köparen.

Förstår om den är såld' date=' men gör ett desperat försök att få köpa en plats!!

Missade det med ett par minuter i morse :(

Någon som har??

 

Svara här eller maila till sandragotland_hif@hotmail.com

 

Tack!![/quote']

Ta det lugnt. Det Mibo skrev var igår. Alltså ett skämt. Vill du ha en plats kommer du kunna köpa en om du bara har is i magen. Nerver, sug efter pengar, sjukdomar, skador o ånger kommer göra att det dyker upp platser

Link to comment
Share on other sites

Jag har en start plats till 2014 vl säljes för 2000kr namn ändring 200kr betalas av köparen.

Förstår om den är såld' date=' men gör ett desperat försök att få köpa en plats!!

Missade det med ett par minuter i morse :(

Någon som har??

 

Svara här eller maila till sandragotland_hif@hotmail.com

 

Tack!![/quote']

Det finns ingen som har någon biljett än, lyckades man anmäla sig så, dvs stiga upp klockan 8 så kom detta, för att kunna utnyttja detta måste du nog heta likadant som jag och vara född samma dag som mig, för det angav man vid anmälan. Så köper du något nu är du lurad.

 

Hej Tomas,

 

Välkommen till Vasaloppet 2 mars 2014. Du har nu bokat en plats.

 

Din anmälningskod som du behöver för att fullfölja din anmälan skickar vi till dig när loppet är fulltecknat, dock tidigast 20 mars. Koden kommer att vara giltig i ett begränsat antal dagar, informationen medföljer i mejlet. När du har fått din kod, anmäl dig på vasaloppet.se. Fullfölj din anmälan med kod och betalning.

 

Med vänliga hälsningar,

Vasaloppet

Link to comment
Share on other sites

Jag har en start plats till 2014 vl säljes för 2000kr namn ändring 200kr betalas av köparen.

Förstår om den är såld' date=' men gör ett desperat försök att få köpa en plats!!

Missade det med ett par minuter i morse :(

Någon som har??

 

Svara här eller maila till sandragotland_hif@hotmail.com

 

Tack!![/quote']

Det finns ingen som har någon biljett än, lyckades man anmäla sig så, dvs stiga upp klockan 8 så kom detta, för att kunna utnyttja detta måste du nog heta likadant som jag och vara född samma dag som mig, för det angav man vid anmälan. Så köper du något nu är du lurad.

 

Hej Tomas,

 

Välkommen till Vasaloppet 2 mars 2014. Du har nu bokat en plats.

 

Din anmälningskod som du behöver för att fullfölja din anmälan skickar vi till dig när loppet är fulltecknat, dock tidigast 20 mars. Koden kommer att vara giltig i ett begränsat antal dagar, informationen medföljer i mejlet. När du har fått din kod, anmäl dig på vasaloppet.se. Fullfölj din anmälan med kod och betalning.

 

Med vänliga hälsningar,

Vasaloppet

Tack för infon, det förstår jag också. Men vill samtidigt stå på så snar kö som möjligt att köpa om någon ångrat sig.

Hoppas kan man ju alltid ;)

Link to comment
Share on other sites

Fyfan, så jävla fel som det är nu. Man borde i alla fall ha förtur om man seedat sig... Kul för någon som seedat sig till led 1 och Olga 67 tar hans biljett i led 10 och åker till Smågan för att bryta.... KUL!

 

 

/Förbannad och ledsen

Usch vilket resonemang, så att man mår illa av att läsa det! Så klart trist för alla som inte bokade plats i morse, men hur man kan tycka det är illa att åkare som startar i sämre led än sig själv har mindre rätt till stsrtplats är dvårt att begripa. Alla hade samma möjlighet. En del tog den. Andra inte.

Link to comment
Share on other sites

Kanske VL-organisationen till viss del skulle komma åt spekulationsköpen genom att inte utföra några namnbyten förrän efter årsskiftet? Den som jagar snabb avkastning på pengarna tvingas istället ligga ute med pengarna i 9 mån och för köparen så lär det inte vara så attraktivt att skicka pengar i förskott utan en bekräftelse på att omregistrering sker.

 

Var ju väldigt smidigt i morse men samtidigt ett litet antiklimax att man inte var färdiganmäld.

Link to comment
Share on other sites

Vasaloppet borde nu införa en regel som säger att man endast kan lämna tillbaka sin startplats dvs inte byta bort/sälja den till någon annan. Då får den förste personen i kön möjlighet att köpa den platsen.

 

På så sätt skulle vi slippa en massa platser på blocket av folk som egentligen bara vill tjäna pengar på sin anmälan.

Håller med!

Link to comment
Share on other sites

Jag gissar på en halvtimme om det inte blir något server crash.

 

 

Varför chansa om man vet att man vill vara med?

För att man vill ha sovmorgon och känna sig lite mer cool och relalalaxad än alla andra :)

Ordentligt utvilad och coolare än nånsin?

 

Det känns som att årefjällsloppet får ett gyllene läge att faktiskt bli en skidklassiker om de nu lyckas få till ett kanonarrangemang nästa vecka. Det lär vara fler än Magpie och jag som nu saknar startplats i vasaloppet.

Ja nu är man utvilad och coolare än nånsin:)

Nej men helt ärligt, jag var besviken och förbannad en halvtimme. Nu är jag fylld av tillförsikt och jävlaranamma.

Link to comment
Share on other sites

Förstår om detta inlägg av bumbipungen är skrivet i affekt. Men att en led 1 åkare skulle ha större rätt till en startplats än Olga 67 vittnar om en unken människosyn. Vasaloppet är ett motionslopp för alla, ung som gammal, nybörjare som elit.

Det är alltså inte enbart en lekstuga för 40 års krisande prylbögar! :)

Håller inte med, Öppet spår är ingen tävling, det är Vasaloppet, ska man inte tävla kan man lika gärna köra ÖS tycker jag.

Alla som kört ÖS eller VL borde få chans en dag före alla andra att anmäla sig till TÄVLINGEN.

 

Handlar inte om en "unken människosyn" utan om rättvisa och då menar jag inte vänster-rättvisa... En jämförelse, har man pluggat länge och kämpat hårt så har man större chans att komma in på en bra skola eller få ett bra jobb..

 

Det du säger är att jag har en "unken människosyn" bara för att jag tycker att man behöver bevisa att man platsar på civilingenjörsutbildningen och inte bara ska vara först att anmäla sig trots att man inte ens har gått ur lågstadiet? Exakt samma sak imo.

Link to comment
Share on other sites

Kanske VL-organisationen till viss del skulle komma åt spekulationsköpen genom att inte utföra några namnbyten förrän efter årsskiftet? Den som jagar snabb avkastning på pengarna tvingas istället ligga ute med pengarna i 9 mån och för köparen så lär det inte vara så attraktivt att skicka pengar i förskott utan en bekräftelse på att omregistrering sker.

 

Var ju väldigt smidigt i morse men samtidigt ett litet antiklimax att man inte var färdiganmäld.

Vätternrundan har väl något liknande. Platserna går bara att byta under en kort tid på våren och de släpptes i september.

 

Kanske dags att ta efter Norge och Danmark där det i alla fall i konsertsammanhang är förbjudet att sälja biljetter i andra hand till högre pris än vad som står på biljetten.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...