Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Hur Lång Tid Innan Vasaloppet 2014 Är Fulltecknat????


MataHari

Recommended Posts

Skoj och skoj. Fattig och kör Vasaloppet' date=' går inte ihop om man inte tillhör eliten och får spons. Det är inte anmälningsavgiften som är den stora utgiften. Längdskidåknikng är inte någon billig sport.[/quote']

Alltså jag tror inte längdskidåkning behöver vara va någon dyr sport. Ser man tillbaka i historien är det ju en arbetarsport. Många av de allra bästa skidåkarna var skogsarbetare och hela konceptet att plåga sig i skogen har inte lockat välbärgade människor förrän de senaste åren. Visst, om man bor söderut kan det va dyrt att sig till skidspår och det finns också en helt annan prylfixering i storstäderna. Många tror att de måste ha det allra senaste och allta dyraste och en del stockholmare är säkert så ängsliga att de inte ens vågar åka på ett par gamla beggade 90- tals skidor. Men bevisligen är det möjligt att göra en riktigt bra tid på Vasaloppet med 15-20 år gamla grejer. Har du dessutom ett skidspår utanför dörren kostar inte längdskidåkning många spänn. Kan räkna upp många populära sporter som är bra mycket dyrare.

Visst, att bara ha grejer för att klara ta sig igenom så behöver det inte kosta många kronor, men du ska ta dig till och från Vasaloppet och bo någonstans också. Jag har säkert fel, men jag kan inte komma på någon dyrare sport om du bara ska genomföra en sak som lockar massorna såsom Vasaloppveckan.

På toppnivå så är det Vallabussar och 30 servicemän som gäller idag för att kunna konkurrera, skogsarbetarna som smälter sina LP:skivor och gör egen valla har svårt att få konkurennskraftigt material idag.

Men vill man främja bredden och se till att så många som möjligt, åter igen, ska få chansen ska man väl snarare motarbeta än uppmuntra fortsatt materialhets och inblandning av marknadskrafterna?

 

Låter man dom i förlängningen skena fritt blir det ju i princip bara en enda kvar till slut och vem tjänar på det?

 

Inte dom 90% som förvandlats till ränteslavar under banken, i alla fall.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 303
  • Created
  • Last Reply
Btw är det något som stör mig är det alla dessa +20.000-kronors-utrustade-åkare som inte kan få fart på grejerna' date=' så att man slipper kryssa i åttor runt dom.[/quote']

Coolt, att du kör snabbare än de med dyrare grejer!! Själv brukar jag köra om folk på Essingeleden med min Citra som nog har marknadsvärde på sub 10kkr, ibland har jag kört om bilar som kostade mer än 500kkr, riktigt jävla häftigt!

Det var inte menigen att framställa mig som cool, men jag måste däremot säga att det känns ganska o-coolt att krampaktigt klammra sig fast vid att pengar och kapitalism är lösninen på allt. Riktigt mossigt faktiskt.

Jo, riktigt mossigt, men såvitt jag vet är det det enda som har fungerat bra i långa loppet. Naturligtvis bör staten reglera och sköta delar och ställa spelreglerna och inte släppa kapitalismen fri. Skön argumentationsteknik, åsikten är mossig, riktigt mossig. Få höra något riktigt omossigt sätt att skapa och fördela resurser, kommunism är den enda såvitt jag vet, och om kapitalism är mossigt, så känns kommunism riktigt, riktigt otroligt mega mossigt, dessutom funkar det inte..., fan, hur hamna jag i denna politiska debatt:)

Link to comment
Share on other sites

Imorgon bitti kl.08.00 öppnar anmälan för nästa års Vasalopp - 90-års jubileum!!!

Hur länge tror ni det tar innan de 15 800 platserna är slut??

 

Själv tippar jag på 40 minuter...

Så här startar tråden ^

 

Nu har vi kommit till slutsatsen att kommunism och kapitalism är mossor. Dynamiskt :P

Link to comment
Share on other sites

Skoj och skoj. Fattig och kör Vasaloppet' date=' går inte ihop om man inte tillhör eliten och får spons. Det är inte anmälningsavgiften som är den stora utgiften. Längdskidåknikng är inte någon billig sport.[/quote']

Alltså jag tror inte längdskidåkning behöver vara va någon dyr sport. Ser man tillbaka i historien är det ju en arbetarsport. Många av de allra bästa skidåkarna var skogsarbetare och hela konceptet att plåga sig i skogen har inte lockat välbärgade människor förrän de senaste åren. Visst, om man bor söderut kan det va dyrt att sig till skidspår och det finns också en helt annan prylfixering i storstäderna. Många tror att de måste ha det allra senaste och allta dyraste och en del stockholmare är säkert så ängsliga att de inte ens vågar åka på ett par gamla beggade 90- tals skidor. Men bevisligen är det möjligt att göra en riktigt bra tid på Vasaloppet med 15-20 år gamla grejer. Har du dessutom ett skidspår utanför dörren kostar inte längdskidåkning många spänn. Kan räkna upp många populära sporter som är bra mycket dyrare.

Visst, att bara ha grejer för att klara ta sig igenom så behöver det inte kosta många kronor, men du ska ta dig till och från Vasaloppet och bo någonstans också. Jag har säkert fel, men jag kan inte komma på någon dyrare sport om du bara ska genomföra en sak som lockar massorna såsom Vasaloppveckan.

På toppnivå så är det Vallabussar och 30 servicemän som gäller idag för att kunna konkurrera, skogsarbetarna som smälter sina LP:skivor och gör egen valla har svårt att få konkurennskraftigt material idag.

Cykelsporten måste ändå vara dyrare?

Link to comment
Share on other sites

Alla motionslopp måste kosta lika per km, då får man köra det man har råd med.

 

Vi får nu hoppas att alla som anmält sig får mail imorgon och hinner betala. Tänk på att ni måste ha dator/mobil med uppkoppling samt ev kreditkort lr internetbank för att kunna göra en direktbetalning. Och eftersom alla inte har det så är det orättvist.

Link to comment
Share on other sites

Alltså jag tror inte längdskidåkning behöver vara va någon dyr sport. Ser man tillbaka i historien är det ju en arbetarsport. Många av de allra bästa skidåkarna var skogsarbetare och hela konceptet att plåga sig i skogen har inte lockat välbärgade människor förrän de senaste åren. Visst' date=' om man bor söderut kan det va dyrt att sig till skidspår och det finns också en helt annan prylfixering i storstäderna. Många tror att de måste ha det allra senaste och allta dyraste och en del stockholmare är säkert så ängsliga att de inte ens vågar åka på ett par gamla beggade 90- tals skidor. Men bevisligen är det möjligt att göra en riktigt bra tid på Vasaloppet med 15-20 år gamla grejer. Har du dessutom ett skidspår utanför dörren kostar inte längdskidåkning många spänn. Kan räkna upp många populära sporter som är bra mycket dyrare.[/quote']

Visst, att bara ha grejer för att klara ta sig igenom så behöver det inte kosta många kronor, men du ska ta dig till och från Vasaloppet och bo någonstans också. Jag har säkert fel, men jag kan inte komma på någon dyrare sport om du bara ska genomföra en sak som lockar massorna såsom Vasaloppveckan.

På toppnivå så är det Vallabussar och 30 servicemän som gäller idag för att kunna konkurrera, skogsarbetarna som smälter sina LP:skivor och gör egen valla har svårt att få konkurennskraftigt material idag.

Cykelsporten måste ändå vara dyrare?

Inte en chans, när jag gjorde klassikern köpte jag en cykel för 800kr i rätt storlek, Mario en lite för liten för 400kr, gick utmärkt att cykla vättern med den. Finns ju dom som cyklar med cykelkorgar och 200kr cykel. För 10 000kr får du en cykel som inte är märkbart sämre än de bästas. För 10 000kr har jag inte skidor, valla mm som ger glid som är i närheten av vad de bästa har.

Link to comment
Share on other sites

Man kan undra hur många som är "nya" åkare till nästa år och hur många av led1' date=' 2, 3 åkarna som kommer att stå där i starten. Kommer det nästa år vara närmare 2500 från led3 och framåt[/quote']

Det skulle väl i så fall vara färre åkare än vad som stod där i år. Eller iaf färre än vad som var berättigade att starta i led 0-3. Jag kollade antal berättigade led för led på Vasaloppets hemsida och kom fram till att i år var det 2671st som stod från led 0-3.

Varför skulle det vara färre? Exakt 2000 fixade startled 0-3 genom Vasaloppet i år, plus alla tjejer som åkte lika bra eller bättre än 2000 herre. Hur många av dessa kommer stå på startgärdet i Berga by första söndagen i mars 2014? Hur många har seedat sig genom öppet spår och halvvasan i år och kommer att stå där? Hur många kommer seeda sig genom alla andra lopp och stå där? Lite svårt att veta..., jag gissar på lika många om det blir en bra vinter igen, färre vid dålig vinter då folk åker sämre och det blir färre seedningslopp där folk bor. Sedan har Vasaloppets seedningskommite och deras humör en stor påverkan..., sedan kanske det dyker upp en och annan kunglighet långt fram också, utan seedningsmeriter, eller några WC-åkare som inte åkt seedningslopp.

Mibo spekulerade väl i att det skulle kunna komma att bli ända upp mot 2500 åkare i dessa led nästa år. Jag gick då in och kollade på Vasaloppets hemsida hur många om hade rätt att stå i dem i år och konstaterade då som jag skrev att över 2600 hade rätt att ställa in skidorna i led 0-3 vid årets Vasalopp. Därav min slutsats att 2500 skulle vara färre.

Link to comment
Share on other sites

Tja, säger inte direkt att jag tycker det skall höjas, därav (?). Men på ngt vis måste ju en "bristsituation" hanteras. I en fungerande marknadsekonomi sker detta generellt genom prishöjningar. Som det är nu regleras dessa prishöjningar i ngn mån genom andrahandsmarknaden.

 

Lite hårdrdaget och förvisso inte helt korrekt, men... , om man tar mitt exempel med prishöjning som går till välgörenhet / klimatåtgärder - innebär det att i runda slängar samma pengar hamnar i välgörenhet / klimatåtgärder istället för hos "svartabörshajar".

 

I ett extremfall kanske blir det så att de "enda" som får platser är de som kan tänka sig lägga pengar på ultrasnabb uppkoppling / enorm datakraft och hyra flera personer som sköter detta åt dem...

 

- Är det "rättvist", rimligt att den som arbetar i sitt anletes svett för en spottstyver på söndagsmorgonen och inte har möjlighet be ngn annan anmäla eller gå ifrån själv inte får en plats, medan den som utan att vara berättigad till det (alltså ett bidragsbedrägeri) går på a-kassa / socialbidrag (kanske för att kunna träna på heltid) kan i lugn o ro ta en av få tidiga morgnar och anmäla sig...

 

Eller anmälningar under ngra veckors tid, och sedan lottning...

 

Som sagt, man kan köra huvet i sanden som en struts, men man kommer inte ifrån att alla bristsituationer måste hanteras på ngt vis. - eller kanske är det bra/minst dåligt som det är nu...

Priset är alldeles lagom. Varför är det brist på startbevis, alla kommer ju ändå inte till start. Intresset kan ju således inte vara större än vad utbudet av startplatser är. Skulle priset vara högre kommer kanske förmodligen ännu färre till start. Jag är nöjd eller tycker tom dom kan sänka priset. Det svider svårt i läderpungen att behöva lägga ut 1390kr idag. Dom skulle kunna investeras i något impulsköp på vinter rea nu eller roliga cykelprylar, godis till barnen, blommor till frugan elller vad som hellst men nej jag vill åka vasan. Jag gick upp på söndagen då klockan ringde.

Vasaloppet valde att öppna sin anmälan på en söndag förmodligen för att de flesta skulle kunna fixa sin anmälan utan att det störde jobbet mm. Ni som missade sluta klaga på Vasaloppet och rannsaka er själva varför ni inte satt där kl 8 i söndags. Det va ert eget val att inte logga in på sida i tid.

Link to comment
Share on other sites

Det skulle väl i så fall vara färre åkare än vad som stod där i år. Eller iaf färre än vad som var berättigade att starta i led 0-3. Jag kollade antal berättigade led för led på Vasaloppets hemsida och kom fram till att i år var det 2671st som stod från led 0-3.

Varför skulle det vara färre? Exakt 2000 fixade startled 0-3 genom Vasaloppet i år' date=' plus alla tjejer som åkte lika bra eller bättre än 2000 herre. Hur många av dessa kommer stå på startgärdet i Berga by första söndagen i mars 2014? Hur många har seedat sig genom öppet spår och halvvasan i år och kommer att stå där? Hur många kommer seeda sig genom alla andra lopp och stå där? Lite svårt att veta..., jag gissar på lika många om det blir en bra vinter igen, färre vid dålig vinter då folk åker sämre och det blir färre seedningslopp där folk bor. Sedan har Vasaloppets seedningskommite och deras humör en stor påverkan..., sedan kanske det dyker upp en och annan kunglighet långt fram också, utan seedningsmeriter, eller några WC-åkare som inte åkt seedningslopp.[/quote']

Mibo spekulerade väl i att det skulle kunna komma att bli ända upp mot 2500 åkare i dessa led nästa år. Jag gick då in och kollade på Vasaloppets hemsida hur många om hade rätt att stå i dem i år och konstaterade då som jag skrev att över 2600 hade rätt att ställa in skidorna i led 0-3 vid årets Vasalopp. Därav min slutsats att 2500 skulle vara färre.

Nä det va snarare tvärt om. Tänk om inte alla får en startplats då står vi där i led 3 med ett tomt led2 framför oss. Och jakten på eliten börjar.

Link to comment
Share on other sites

Skoj och skoj. Fattig och kör Vasaloppet' date=' går inte ihop om man inte tillhör eliten och får spons. Det är inte anmälningsavgiften som är den stora utgiften. Längdskidåknikng är inte någon billig sport.[/quote']

Alltså jag tror inte längdskidåkning behöver vara va någon dyr sport. Ser man tillbaka i historien är det ju en arbetarsport. Många av de allra bästa skidåkarna var skogsarbetare och hela konceptet att plåga sig i skogen har inte lockat välbärgade människor förrän de senaste åren. Visst, om man bor söderut kan det va dyrt att sig till skidspår och det finns också en helt annan prylfixering i storstäderna. Många tror att de måste ha det allra senaste och allta dyraste och en del stockholmare är säkert så ängsliga att de inte ens vågar åka på ett par gamla beggade 90- tals skidor. Men bevisligen är det möjligt att göra en riktigt bra tid på Vasaloppet med 15-20 år gamla grejer. Har du dessutom ett skidspår utanför dörren kostar inte längdskidåkning många spänn. Kan räkna upp många populära sporter som är bra mycket dyrare.

Visst, att bara ha grejer för att klara ta sig igenom så behöver det inte kosta många kronor, men du ska ta dig till och från Vasaloppet och bo någonstans också. Jag har säkert fel, men jag kan inte komma på någon dyrare sport om du bara ska genomföra en sak som lockar massorna såsom Vasaloppveckan.

På toppnivå så är det Vallabussar och 30 servicemän som gäller idag för att kunna konkurrera, skogsarbetarna som smälter sina LP:skivor och gör egen valla har svårt att få konkurennskraftigt material idag.

Ok, ska man konkurrera på absolut toppnivå krävs det attt man har rätt starka resurser i ryggen. Men som du själv skriver så får du det genom sponsorer om du har vad som krävs för att nå dit. Våra största skidstjärnor som nått dit till den högsta nivån tror jag dock inte kom dit pga att de hade prylgalna farsor i chefsposition. Därmed inte sagt att de kommer från några direkt fattiga miljöer men det krävdes nog inte alls samma ekonomiska uppoffringar från familjerna jämfört med Alpinåkning,cykling eller golf. Var en artikelserie i DN för ett tag sen om alpin åkande ungdomar och det verkar helt galet dyrt med glaciärrrsor till alperna och grejer.

 

Och på min "7 timmar på vasan motionsnivå" tycker jag inte heller det är så farligt dyrt. Har köpt tre par skidor, ett par rullskidor, stavar, lite kläder osv allt på rea så klart. Jag jobbar typ halvtid inom kulturområdet och tjänar extremt lite. Men eftersom jag slutat häcka på krogen har jag på nåt sätt ändå haft råd med hyfsade grejer. La väl senast max 1500kr på resa och boende under Vasaloppet. Har skidspåret runt hörnet och nu för tiden är det ju gott om snö i Stockholm så det har blivit ca 40 gratis skidmil hitills i vinter.

Men det är klart, ska man hålla på att tävla som elit motionär utan sponsring kan jag tänka mig att det kan va dyrt med alla kingiligong prylar och resor runt Sverige. Men för genomsnittsmotionären på Vasaloppet räcker det med att jobba halvtid, det går jag i god för :)

Link to comment
Share on other sites

Nä det va snarare tvärt om. Tänk om inte alla får en startplats då står vi där i led 3 med ett tomt led2 framför oss. Och jakten på eliten börjar.

Ok möjligt att jag misstolkade dig då. Men inte tror jag väl att jag ska behöva bli ensam i led 2 nästa år iaf.

Link to comment
Share on other sites

Inte en chans, när jag gjorde klassikern köpte jag en cykel för 800kr i rätt storlek, Mario en lite för liten för 400kr, gick utmärkt att cykla vättern med den. Finns ju dom som cyklar med cykelkorgar och 200kr cykel. För 10 000kr får du en cykel som inte är märkbart sämre än de bästas. För 10 000kr har jag inte skidor, valla mm som ger glid som är i närheten av vad de bästa har.

Med den inställningen om vad man behöver för att åka vasaloppet kan jag inte förstå hur du kunde åka vättern rundan på en 800kr cykel. Det är troligt att material val är viktigare i skidor än i cykel men det är trots det en helt otroligt pryl hets inom cykel och det är många som säger att det är stor skillnad mellan 10000 kr cyklar och 70000 kr cyklar.

 

Jag tror också att det är väldigt många som åker vasan, också en del med bra resultat, utan att ha lagt ned 10000 kr i skidor och valla. Det skulle ju inte vara några problem alls att gå in i en butik och köpa ett par riktigt billiga skidor och åka vasan med dem om målet bara är att gå imål.

 

Vad får man föresten för cykel för 200kr?

Link to comment
Share on other sites

Nä det va snarare tvärt om. Tänk om inte alla får en startplats då står vi där i led 3 med ett tomt led2 framför oss. Och jakten på eliten börjar.

Ok möjligt att jag misstolkade dig då. Men inte tror jag väl att jag ska behöva bli ensam i led 2 nästa år iaf.

Ja rackarns du står ju där. Jag såg en repris i huvudet i 90km,det va min målbild med ett utsträckt blått ben precis bakom mig. Precis som 2008. Men så blev det ju inte.

2014. Tallen, Du blir själv i led2 inga andra 2or han anmäla sig eller så jobbade dom. ;)

Link to comment
Share on other sites

Imorgon bitti kl.08.00 öppnar anmälan för nästa års Vasalopp - 90-års jubileum!!!

Hur länge tror ni det tar innan de 15 800 platserna är slut??

 

Själv tippar jag på 40 minuter...

Så här startar tråden ^

 

Nu har vi kommit till slutsatsen att kommunism och kapitalism är mossor. Dynamiskt :P

Haha, ja det var tvära kasst.

F.ö tycker jag man borde få lov att kritisera marknaden och prylhetsen utan att bli anklagad för att vilja ha det som i Sovjetunionen. Det känns som en typiskt mossig argumentationsteknik från högerkanten.

Link to comment
Share on other sites

Inte en chans, när jag gjorde klassikern köpte jag en cykel för 800kr i rätt storlek, Mario en lite för liten för 400kr, gick utmärkt att cykla vättern med den. Finns ju dom som cyklar med cykelkorgar och 200kr cykel. För 10 000kr får du en cykel som inte är märkbart sämre än de bästas. För 10 000kr har jag inte skidor, valla mm som ger glid som är i närheten av vad de bästa har.

Cykla VR kan alla göra. Precis som att alla kan åka eller hasa VL. Men ska man under 10h eller ner mot 9h behöver man nog någorlunda hyfs på cykel. Och sadelträning. Det kan vara stor skillnad på en cykel för 15" och en för 20".

Cykel blir nog dyrare än skidor....om man ska ha kvalité

Link to comment
Share on other sites

Inte en chans' date=' när jag gjorde klassikern köpte jag en cykel för 800kr i rätt storlek, Mario en lite för liten för 400kr, gick utmärkt att cykla vättern med den. Finns ju dom som cyklar med cykelkorgar och 200kr cykel. För 10 000kr får du en cykel som inte är märkbart sämre än de bästas. För 10 000kr har jag inte skidor, valla mm som ger glid som är i närheten av vad de bästa har.[/quote']

Med den inställningen om vad man behöver för att åka vasaloppet kan jag inte förstå hur du kunde åka vättern rundan på en 800kr cykel. Det är troligt att material val är viktigare i skidor än i cykel men det är trots det en helt otroligt pryl hets inom cykel och det är många som säger att det är stor skillnad mellan 10000 kr cyklar och 70000 kr cyklar.

 

Jag tror också att det är väldigt många som åker vasan, också en del med bra resultat, utan att ha lagt ned 10000 kr i skidor och valla. Det skulle ju inte vara några problem alls att gå in i en butik och köpa ett par riktigt billiga skidor och åka vasan med dem om målet bara är att gå imål.

 

Vad får man föresten för cykel för 200kr?

Kolla på blocket, sedan är det bara att trampa på. För 200kr får du dock inte en snabb cykel...:), men det är inget problem att hitta en sådan cykel och ta sig runt Vättern med den. Att det är en otrolig prylhets runt cykel är ju uppenbart, nu är det helt normalt att lägga 30-40kkr på en cykel, för några år sedan skulle man bli idiiotförklarad. Men utan att egentligen veta något, så tror jag skillnaden i vilken tid du gör runt Vättern är minimal mellan en 15kkr cykel och 70kkr cykel. Folk köper dyra cyklar för att det är kul, känns bra och ser bra ut, andra köper nya fälgar till bilen eller ny lite snyggare bil för mycket mer.

Link to comment
Share on other sites

Inte en chans' date=' när jag gjorde klassikern köpte jag en cykel för 800kr i rätt storlek, Mario en lite för liten för 400kr, gick utmärkt att cykla vättern med den. Finns ju dom som cyklar med cykelkorgar och 200kr cykel. För 10 000kr får du en cykel som inte är märkbart sämre än de bästas. För 10 000kr har jag inte skidor, valla mm som ger glid som är i närheten av vad de bästa har.[/quote']

Cykla VR kan alla göra. Precis som att alla kan åka eller hasa VL. Men ska man under 10h eller ner mot 9h behöver man nog någorlunda hyfs på cykel. Och sadelträning. Det kan vara stor skillnad på en cykel för 15" och en för 20".

Cykel blir nog dyrare än skidor....om man ska ha kvalité

Jo, på cykel kan du nog köpa kvalitet, likvärdiga grejer som de kör Touren med för 100kkr?. När det gäller skidor är det tyvärr inte lika enkelt.., lite mer Lotto över det hela om du inte har oerhörda testresurser eller fantastiskt kontaktnät, och detta lotto gör nog mycket större skillnad än en 10kkr cykel kontra 70kkr cykel. Lite mer kommunism över det hela helt enkelt, vilket är lite fascinerande, kul och frustrerande, man kan alltid skylla på dåliga skidor när det gått dåligt, svårt att skylla på dålig cykel. Har aldrig hört någon säga, jag hade fantastisk form och fick ut allt jag hade, men tyvärr hade jag en dålig cykel med dåligt rull idag och hade inte en chans att hänga med utför och på platten, fick jobba ikapp varje gång.

Link to comment
Share on other sites

Det var mest det att du jämförde att cykla på en riktigt dårlig cykel för att kunna gjenomföra vättern rundan och det att man måste lägga ned en massa pengar för att ha lika bra utrustning som de bästa inom skidor som jag tyckte blev väldigt konstig.

 

Jag har bara cyklat terräng men ett problem med mtb är att delar på billiga cyklar faktiskt går sönder och måte bytas. Hur det är på racer vet jag dock inte.

Link to comment
Share on other sites

Har aldrig hört någon säga, jag hade fantastisk form och fick ut allt jag hade, men tyvärr hade jag en dålig cykel med dåligt rull idag och hade inte en chans att hänga med utför och på platten, fick jobba ikapp varje gång.

Nei, det säger ingen däremot är det inte ovanligt att folk förlorar tid på punkteringar och andra tekniska problem. Efter ett terräng ritt i dårligt väder är det många som har haft tekniska problem.

Link to comment
Share on other sites

Har aldrig hört någon säga' date=' jag hade fantastisk form och fick ut allt jag hade, men tyvärr hade jag en dålig cykel med dåligt rull idag och hade inte en chans att hänga med utför och på platten, fick jobba ikapp varje gång.[/quote']

Nei, det säger ingen däremot är det inte ovanligt att folk förlorar tid på punkteringar och andra tekniska problem. Efter ett terräng ritt i dårligt väder är det många som har haft tekniska problem.

MTB, där tror jag materialet har mycket större betydelse än vid landsvägscykel. Landvägscykeln har väll t o m någon minimivikt vilket ytterliggare minskar skillnaden mellan cyklar, plus massa andra regler cykeln måste hålla sig inom. På MTB är väll materialet i princip fritt, och bästa material, däck, däcktryck? beror på vad det är för slags terräng och väder mm., lite mer åt skidhållet och du får mycket oftare punktering.

Link to comment
Share on other sites

Jag kan nästan lova att alla i den här tråden som verkligen vill åka Vasaloppet 2014 kommer att kunna göra det, vare sig man satt vid datorn klockan 8 i söndags eller ej.

 

Förstår faktiskt inte vad det gnälls över. Vasaloppet tar in 15 800 åkare, och hittills har aldrig alla kommit till start. Det finns verkligen viktigare saker att gnälla över än hur Vasaloppet väljer att hantera sitt anmälningsförfarande. Gillar du inte hur de hanterar det, strunta i att åka då. Missade du anmälan (precis som jag) så stick ut och träna och fixa en plats i februari istället, eller träna upp dig till nästa startled. Over'n out.

Link to comment
Share on other sites

Varför inte starta en ny tråd där vi kan ha en omröstning kring vad var och en röstade på i senaste valet. Och därmed slutligen avgöra om skidåkning är en höger eller vänstersport. ..:-)

Känns viktiga i min fortsatta satsning mot vasan. . Man vill ju inte bli sedd som en såndär...

Link to comment
Share on other sites

Ok, då var anmälan godkänd och betald! :)

 

Du är nu anmäld 2013-03-20 till Vasaloppets vintervecka 2014! Detta är en bekräftelse på din anmälan, nedan ser du dina registrerade uppgifter.

Nu kör vi!

Ja, leta i skräpposten fick då jag för att hitta koden!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...