Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Träningskompis i närheten av Viby (Sollentuna)


Rotebrostakaren

Recommended Posts

Hej, Mats heter jag, bor på Malungsvägen, skall ge mig på VL, är inte så snabb på skidorna.

Går det åka på Ravalen nu? inte isigt? Har ni gjort spår? Behöver man ispikar? :)

Behöver träna stakåkningsteknik - blir nu fort slut i armarna.

 

Åkte min första skidtävling i Orsa i helgen också, skitjobbigt, fick bryta efter ett varv på två timmar. En liten tröst att fler tyckte det var tungt, jag 'tyckte' det var det, men har inte så mkt erf av skidtävlingar ;)

Jag hade ställt in mig på att seeda upp ett led eller två i VL, nu får det bli led 10.

Hej Mats,

 

Du bor ju alldeles vid golfbanan, så testa hur det är där. Min svåger åkte där igår morse och tyckte det var ok.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply
Kan tyvärr inte åka skidor eller träna överhuvudtaget idag. Är förkyld och det blir inte bättre, snarast tvärt om. Riktigt surt att inte kunnat träna på snart en vecka, hoppas att det släpper snart. Bra kämpat i Orsa ni som tävlade där, verkar ha varit tungt!

Hoppas att du kryar på dig Eda! För kommer du inte bland de tusen i år, så blir det inte lättare efter att du blivit pappa i sommar..., sedan när man blir tvåbarnsfar är det helt kört :).

 

Grattis Maximilian till startled 6!

 

Själv åker jag rullskidor hem från jobbet idag, funkar även utmärkt på sjöis, har testat...

Link to comment
Share on other sites

Tack för tipsen, golfbanan? Kanske skall ta en promenad dit i morgon och kolla men jag är tveksam, jag har ju knappt snö så det täcker på gräsmattan/tomten? Jag är rädd om mitt enda par skidor :)

Bessemerloppet, nja, kanske om det varit 40 km, vet inte om jag orkar en tur igen, Västerås lät mer intressant för ett träningspass på 2,5-3 mil på lördag eller söndag.

Link to comment
Share on other sites

Har kört hårt denna vecka med intervallpass tis, ons, tor. De sista två veckorna fram till VL kommer jag att köra distanspass på låg intensitet för att ställa in kroppen på fettförbränning. Kan dock tänka mig ett intervallpass på onsdag. Den 22/2 åker jag med familjen upp till Sälen där vi hyrt en stuga under sportlovet.

 

Hoppas ni håller er friska!

 

Eda: är du på bättringsvägen?

Link to comment
Share on other sites

Imorgon åker jag till Sandviken för Bessemerloppet. Lite förkylning i kroppen, men verkar inte bli nåt av den, så jag hoppas vara pigg då. Spannmätte mina kallskidor igår, o de visade sig att de hade mattats rejält o var alldeles för mjuka. Så nu har jag ett par nya i världsklass, som jag ska Kuzminsickla idag - gör MINST ett startled :-)
Link to comment
Share on other sites

Imorgon åker jag till Sandviken för Bessemerloppet. Lite förkylning i kroppen, men verkar inte bli nåt av den, så jag hoppas vara pigg då. Spannmätte mina kallskidor igår, o de visade sig att de hade mattats rejält o var alldeles för mjuka. Så nu har jag ett par nya i världsklass, som jag ska Kuzminsickla idag - gör MINST ett startled :-)

Jag håller tummarna för dig! Med tanke på nya skidor och Kuzminsickling lär du seeda upp dig till led 3 ;-).

Link to comment
Share on other sites

Var i Storvreta utanför Uppsala idag, tyckte det var hyfsade spår, lite slagigt, ganska mycket snö, virrigt i början innan jag hittade runt. Körde elljusspår och sedan en slinga runt den öppna planen, skulle vara ca 4km. 45 min med bil härifrån Viby.
Link to comment
Share on other sites

Imorgon åker jag till Sandviken för Bessemerloppet. Lite förkylning i kroppen, men verkar inte bli nåt av den, så jag hoppas vara pigg då. Spannmätte mina kallskidor igår, o de visade sig att de hade mattats rejält o var alldeles för mjuka. Så nu har jag ett par nya i världsklass, som jag ska Kuzminsickla idag - gör MINST ett startled :-)

Hur gick det i Bessemer?

Link to comment
Share on other sites

Skäms att nämna det. Jag är en ovärdig medlem i onsdagsklubben.

 

Hela veckan hade jag försökt mota bort en förkylning genom att tråka ut den med sena jobbkvällar och svälta ut den med diet på kaffe o dåliga mackor, vilket verkade vara en hyfsat effektiv medicinsk behandlingsmetod. Dessutom masserat o stretchat min dåliga vad enligt alla konstens regler.

 

Men jag borde insett det skulle bli en dålig dag när jag väl i Sandviken märkte att jag fått med mig ett par gamla felköpta HM-kallingar istället för mina New Line-sportdito. Vad hjälpte min vad-behandling ... efter en dryg halvmil högg det till rejält i nämnda vad o så var den dagen förstörd. I det ganska sträva föret tänkte jag bryta, men stakade mig ändå runt de återstående drygt 4 milen utan frånspark, med försiktigt saxande där det var för brant för att staka alls. Mitt målsättning på runt 3 timmar blev 3 ½ plus ont i ryggen förutom den krånglande vaden.

Link to comment
Share on other sites

Såg just resultatlistan. Hade jag åkt motionsklass hade jag kommit 7:a av 120, och jag var iaf på övre halvan i H50. Så det var kanske inte lika katastrofalt dåligt som jag trodde. Men ett första varv på 1.01 och ett sista på 1.16 säger lite om hur segt det gick att bara staka utan att våga sparka från med högerbenet. Blääh.
Link to comment
Share on other sites

Önskar att jag vore lika stark som dig Anl när jag är 50+. Onsdagsklubben är lite av en sjukstuga, det började med Maximilian, sedan Anl vaden, Edas nuvarande hälsoläge är också osäkert, hälsan tiger still eller? Själv hade jag den oerhörda febern av 38,5 igår och sov hela dagen. Tyckte det var lite konstigt att jag gick in i väggen i de fantastiska Rocklundaspåren (Västerås) efter bara 40 minuters åkning i söndags och blev omdiagonalad av överviktiga tanter. Jag hade trots allt "bara" åkt 32km i lördags, att jämföras med Marios 64...

Så jag rättar in mig i de klenas skara och måste tyvärr hoppa onsdagsträningen igen.

Link to comment
Share on other sites

.... Onsdagsklubben är lite av en sjukstuga.....

Får väl lämna mitt lilla bidrag till sjukeländet. Skulle åka vikingarännet med min sambo i söndags. En spricka i isen och lite dålig uppmärksamhet så var det fixat.

http://garage.mine.nu/apache2-default/bilder/gips.jpg

 

Får önska er andra snabbt tillfrisknande och lycka till på VL. Själv kommer jag att följa loppet på TV och givetvis ha full koll på alla era mellantider via webben.

Link to comment
Share on other sites

Jag har inte varit på höghöjdsträning utan bara varit bortrest. Mitt bidrag till sjukstugan är att jag dragit upp mitt löparknä igen och kör nu Voltaren för fulla muggar. Var ute och stakade lite idag och det kändes ok. Ska ni köra i morgon? Jag är på, Ravalen är dock inget bra alternativ. Hur är Norrviken?

 

Ps. Körde Mattila Ski för två veckor sedan och missade startled 2 med 56 sekunder, surt...

Link to comment
Share on other sites

Jag har inte varit på höghöjdsträning utan bara varit bortrest. Mitt bidrag till sjukstugan är att jag dragit upp mitt löparknä igen och kör nu Voltaren för fulla muggar. Var ute och stakade lite idag och det kändes ok. Ska ni köra i morgon? Jag är på, Ravalen är dock inget bra alternativ. Hur är Norrviken?

 

Ps. Körde Mattila Ski för två veckor sedan och missade startled 2 med 56 sekunder, surt...

Hm... det var ingen kul läsning, med alla sjukdomar/skador. För egen del höll det på att gå riktigt illa i söndags, när jag skulle gå ner till Ravalen och stakträna på kvällen. 1,5 meter från isen försvann benen under mig och jag föll i backen platt på rygg så det bara sjöng om det. Inget brutet, men stel nacke och blodvite vid höger armbåge blev följden. Kunde dock genomföra ett 1,5 timmes AII-stakpass. Har nu vilat måndag och tisdag, men hänger gärna på ett sista onsdagspass innan VL. Öppen för alla förslag.

Link to comment
Share on other sites

Sjuklingen kan om tänka sig att åka lite lugnt bara för att få åka lite skidor. Jarlabanke låter bra, nära men ändå förhoppningsvis riktig skidåkning (har ju inte åkt skidor på två veckor förutom ett kort pass på Edsviken igår). Känns inte helt bra än men jag kan tänka mig att lufsa runt lite i mycket lugnt tempo om det känns ok ikväll.
Link to comment
Share on other sites

Vet inte hur smart det är när man är sned i hela kroppen, men tänkte mig också ett onsdagspass. Min sambo hakar på, hennes sista pass inför tjejvasan. Orkar vi åka till riktig snö runt Uppsala nånstans, eller kanske Jarlabanke?

Måste tyvärr lämna återbud ikväll. Flyger ner till Köpenhamn/Malmö på fm och kommer inte tillbaka förrän torsdag kväll. Kör hårt ni tappra som ger er ut och ni sjuka/skadade önskas snabbt tillfrisknande/läkning!

Link to comment
Share on other sites

Måste tyvärr meddela att jag ställer in skidpasset ikväll. Känner mig inte riktigt bra, ont i halsen och lite hängig (gårdagens lätta stakpass på isen var kanske för tidigt att börja träna).

Hoppas kurera mig till på fredag och i helgen för att kunna åka till Storvreta/Jarlabanke/Rudan för att få några skidpass innan vasan.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...