Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Träningskompis i närheten av Viby (Sollentuna)


Rotebrostakaren

Recommended Posts

Evertsbergsrännet 2009

 

Tack för stöd och uppmuntran! Är mycket nöjd med mitt resultat, särskilt med tanke på att jag sedan i torsdags dragits med en förkylning (kände redan under onsdagspasset att allt inte var riktigt som det skulle). Måndagen har jag tillbringat i sängen med hög feber och rejält "lungrossel".

 

Pga rådande snöförhållanden hade man i år förlagt tävlingen till Vasaloppsspåret. Start i Evertsberg i riktning mot Sälen och så vände man i Tennäng med målgång i Evertsberg. Tror Rotebrostakaren är lite för optimistisk i sin bedömning av vad det kan bli för startled, men på den punkten har jag gärna fel ;-).

 

Har i dagsläget svårt att se att jag kommer att vara fit for fight igen på onsdag.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply
Evertsbergsrännet 2009

 

Tack för stöd och uppmuntran! Är mycket nöjd med mitt resultat, särskilt med tanke på att jag sedan i torsdags dragits med en förkylning (kände redan under onsdagspasset att allt inte var riktigt som det skulle). Måndagen har jag tillbringat i sängen med hög feber och rejält "lungrossel".

 

Pga rådande snöförhållanden hade man i år förlagt tävlingen till Vasaloppsspåret. Start i Evertsberg i riktning mot Sälen och så vände man i Tennäng med målgång i Evertsberg. Tror Rotebrostakaren är lite för optimistisk i sin bedömning av vad det kan bli för startled, men på den punkten har jag gärna fel ;-).

 

Har i dagsläget svårt att se att jag kommer att vara fit for fight igen på onsdag.

Min tid 2.53.22 seedade upp mig till led 7 (gränsen till 6:e gick vid 2'50). Känns riktigt bra.

Vi får se om jag kan förbättra mig ytterligare 8/2 då jag åker Orsa Grönklitt Ski Marathon ;-).

Link to comment
Share on other sites

Är det någon mer än jag som tänkte träna stakintervall på sjöis ikväll?

 

4 *Ravan ELLERr Norrviken, intervall 1 från 3-5km skyllt 2 från 5-7 osv. sjön runt, ett varv är ungefär 14,5. Tänkte åka med skidor.

Hänger med! Norrviken låter ju trevligare (längre runda). Har du pannlampan så vi ser någon? Jag tar nog mina äldsta skräpskidor om det är isigt och ingen valla, bara stakning. 19.00 vid kanotklubben?

Link to comment
Share on other sites

Jag är på! Ligger kanotklubben nere vid fotbollsplanen, förtsa vänster efter tågbron?

 

Maximilian, riktigt bra jobbat! Krya på dig.

"Ligger kanotklubben nere vid fotbollsplanen, förtsa vänster efter tågbron?" Ja!

 

Tack! Känner mig betydligt pigggare idag, men avvaktar med att träna.

Link to comment
Share on other sites

Fick betala priset för mitt övermod och min överfart, dock. Efter 4 km lättjogg i torsdags kväll fick jag en bristning i vad. Så nu e de bara simning i helgen o idrottsnaprapat på måndag för att undersöka storleken på skadan. Skitoxå när jag var på g ... inga skidor nu på några dar ...
Link to comment
Share on other sites

Träning i morgon? Åkning på Norrviken igen eller har någon förslag på något annat alternativ t e x Rudan?

Har inte blivit någon träning med skidor sedan förra onsdagens pass på Norrviken, istället ett några löppass, gym samt skridskorstakning på Edsviken.

Någon som är sugen på seedningstävling i helgen eller ett rejälare snöpass?

Link to comment
Share on other sites

Träning i morgon? Åkning på Norrviken igen eller har någon förslag på något annat alternativ t e x Rudan?

Har inte blivit någon träning med skidor sedan förra onsdagens pass på Norrviken, istället ett några löppass, gym samt skridskorstakning på Edsviken.

Någon som är sugen på seedningstävling i helgen eller ett rejälare snöpass?

Känner att jag tyvärr måste stå över. Är fortfarande inte riktigt frisk.

 

Anl: hur är det med din vad egentligen?

Link to comment
Share on other sites

Vaden är bättre, men får nog undvika intensivt benarbete eller tokintervall som förra vecckan. Tänkte försöka få till ett rejäl stakpass ikväll, utan sprintintervall eller benarbete. Var o hur vet jag inte riktigt, är öppen för förslag
Link to comment
Share on other sites

Vaden är bättre, men får nog undvika intensivt benarbete eller tokintervall som förra vecckan. Tänkte försöka få till ett rejäl stakpass ikväll, utan sprintintervall eller benarbete. Var o hur vet jag inte riktigt, är öppen för förslag

Vad tror ni om 2,2 *4-5 på ravan, samling vid badbryggan, utan benarbete :)? Blir mer distinka intervall (ett varv är 2,2) än att leta efter km markeringar på norrviken som ibland inte dyker upp. Fast man är ju flexibel och kan åka på norrviken också, eller Vibyspåret eller något annat. Kul att du kan vara med Anl!

Link to comment
Share on other sites

Hur är föret på Ravalen? Ligger det ett par mm vitt eller? Åker till fjälls i helgen för lite hårdkörning och hoppas på/drömmer om fina spår på Svartinge nästa vecka.

Några mm vitt borde det ju vara, eftersom det var 0an när det snöade och blåste inte heller vad jag minns, därmed borde snön fastnat i isen, utmärkt stakföre med lite motstånd. Fast detta är ju bara teorier, har ej varit där och inspekterat. Sådana här inlägg är ju absurda i slutet av januari, borde vara diskussion om vilket skidspår man ska välja...

Link to comment
Share on other sites

Knivsta är lockande, men jag har väldigt ont om tid. Därför kan jag tänka mig staka runt Ravalen om det funkar, även om jag nog avstår från intervallfart o kör mer jämnt tempo. Nån av er som bor i Viby kan väl kila ner o titta på sjön?
Link to comment
Share on other sites

Hade tänkt ta mig ut till Säbysjön och köra stakning i kväll, men om ni kör på Ravlen låter det lockande att haka på er i stället. Vilken tid brukar ni köra?

Vi brukar alltid starta 1900, så 1900 ute vid badbryggan kommer jag att vara där i alla fall.

 

Vad bra att det går att åka i Knivsta, hinner tyvärr inte ikväll utan det får bli Ravalen, men på fredag kväll skulle jag gärna åka dit, ska även komma lite påökning av snön imorgon, så det kan bli riktigt bra. Samåker gärna med någon på fredag kväll.

Link to comment
Share on other sites

Hade tänkt ta mig ut till Säbysjön och köra stakning i kväll' date=' men om ni kör på Ravlen låter det lockande att haka på er i stället. Vilken tid brukar ni köra?[/quote']

Vi brukar alltid starta 1900, så 1900 ute vid badbryggan kommer jag att vara där i alla fall.

 

Vad bra att det går att åka i Knivsta, hinner tyvärr inte ikväll utan det får bli Ravalen, men på fredag kväll skulle jag gärna åka dit, ska även komma lite påökning av snön imorgon, så det kan bli riktigt bra. Samåker gärna med någon på fredag kväll.

Var ligger badbryggan vid Ravalen? Är det på samma sida som motorvägen eller andra sidan?

Link to comment
Share on other sites

Hade tänkt ta mig ut till Säbysjön och köra stakning i kväll' date=' men om ni kör på Ravlen låter det lockande att haka på er i stället. Vilken tid brukar ni köra?[/quote']

Vi brukar alltid starta 1900, så 1900 ute vid badbryggan kommer jag att vara där i alla fall.

 

Vad bra att det går att åka i Knivsta, hinner tyvärr inte ikväll utan det får bli Ravalen, men på fredag kväll skulle jag gärna åka dit, ska även komma lite påökning av snön imorgon, så det kan bli riktigt bra. Samåker gärna med någon på fredag kväll.

Var ligger badbryggan vid Ravalen? Är det på samma sida som motorvägen eller andra sidan?

Hela Ravalen ligger på samma sida motorvägen...., badbryggan ligger vid nordöstra Ravalen. Kör in i Viby, dvs över motorvägen, sedan första vänster in på vassvägen, sedan får du inte köra vassvägen, ta vänster en bit på böljevägen sedan höger in på Ravalenvägen, över en backe och ner så är bryggan nedanför en liten klippa, parkera där, du SKA INTE upp vänster upp för en brant backe, då har du åkt för långt. Åker du vilse, ring mig på 070-673 80 89.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...