Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Träningskompis i närheten av Viby (Sollentuna)


Rotebrostakaren

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply
Eda pratade om en tur till Storvreta i morgon' date=' men möjligen kan jag leva med sjöstakning om ni tycker 35 min i bil är för långt ...

 

Ravalen var ok sist[/quote']

35 mil är för långt för min fru i alla fall, sedan vill jag se mina barn också..., 1900 kommer jag att vara vid Ravalen bryggan.

Jag kommer också...

Link to comment
Share on other sites

Eda pratade om en tur till Storvreta i morgon' date=' men möjligen kan jag leva med sjöstakning om ni tycker 35 min i bil är för långt ...

 

Ravalen var ok sist[/quote']

35 mil är för långt för min fru i alla fall, sedan vill jag se mina barn också..., 1900 kommer jag att vara vid Ravalen bryggan.

Jag kommer också...

Jag tycker också att det är helt ok att åka på isen, hänger med. Åkte på Edsviken igår kväll, det var ok, hyfsat med snö så det var lite spår att åka i om än grunda.

Link to comment
Share on other sites

Rotebro,

 

Hur ser prognosen ut för Svartinge? Finns det hopp om spår i helgen i detta okända skideldorado? Ser fram emot lite sparring i helgen isåfall.

 

(Översjön var f.ö. maskinspårad i tisdags. Vilka entusiaster det finns!)

Prognosen är dyster, plusgrader i helgen. Därför tar jag det säkra före det osäkra och åker upp till Orska grönklitt för ski-marathon. Skulle kanske gå att åka på Sollentuna golfbana typ nu om man skyndar sig, Svarlinge kräver lite mera snö, enligt min begränsade kunskap.

Link to comment
Share on other sites

I morse var det tydligen några som hasade runt på Jakobsbergs golfbana, men redan nu är det tydligen kört enligt min kollega. Det innebär nog att det är kört även för Sollentuna och Svarlinge golfbanor.

Vilka är det mer än Rotebrostakaren och jag som skall till Orsa i helgen?

 

Jag åker upp imorgon lördag på morgonen och kör en och en halv timme på Hemus skidstadion. Därefter vallas skidorna inför söndagen. Som det ser ut nu kommer det att snöa och vara -5 - -3. Vi kanske ses däruppe...

Link to comment
Share on other sites

Lycka till ni som ska tävla i Orsa Grönklitt. Jag är hemma i dimma och plusgrader i Sollentuna och har dessutom blivit förlyld efter gårdagens löprunda. Trist men förhoppningsvis blir det inte så långvarigt, nu borde man ju träna som hårdast och att om ett par veckor börja ta det lugnt. Har känt mig i bra form så nu vill man ju inte ha ett långt sjukuppehåll.
Link to comment
Share on other sites

Orsa Grönklitt Ski Marathon 2009-02-08:

 

Oj, oj, oj... det var ett tufft lopp. Mycket nysnö gjorde att det gick trögt i spåren. Man fick inte många meter gratis. Mjukt vid sidan om spåren, så stavarna sjönk ibland ner vid stakningen. Hursomhelst, jag hängde i så gott jag kunde och gick i mål på 3.16.37. Segrartiden blev 2.07.22 att jämföra med 1.48.38 2008 och 1.53.38 2007,

 

Länk till resultatlistan: http://www.orsask.se/wk_custom/documents/%7B87713ca4-e8e1-470b-9f7f-394887970c1e%7D_resultatorsaskimarathon2009.pdf

 

Vi ses på onsdag!

Link to comment
Share on other sites

Orsa Grönklitt Ski Marathon 2009-02-08:

 

Oj, oj, oj... det var ett tufft lopp. Mycket nysnö gjorde att det gick trögt i spåren. Man fick inte många meter gratis. Mjukt vid sidan om spåren, så stavarna sjönk ibland ner vid stakningen. Hursomhelst, jag hängde i så gott jag kunde och gick i mål på 3.16.37. Segrartiden blev 2.07.22 att jämföra med 1.48.38 2008 och 1.53.38 2007,

 

Länk till resultatlistan: http://www.orsask.se/wk_custom/documents/%7B87713ca4-e8e1-470b-9f7f-394887970c1e%7D_resultatorsaskimarathon2009.pdf

 

Vi ses på onsdag!

2.53.23 körde jag på, -12, ymnigt snöfall och blåst, väldigt bra genomkörare för en stakåkare med pingislungor...:)

Link to comment
Share on other sites

Orsa Grönklitt Ski Marathon 2009-02-08:

 

Oj' date=' oj, oj... det var ett tufft lopp. Mycket nysnö gjorde att det gick trögt i spåren. Man fick inte många meter gratis. Mjukt vid sidan om spåren, så stavarna sjönk ibland ner vid stakningen. Hursomhelst, jag hängde i så gott jag kunde och gick i mål på 3.16.37. Segrartiden blev 2.07.22 att jämföra med 1.48.38 2008 och 1.53.38 2007,

 

Länk till resultatlistan: http://www.orsask.se/wk_custom/documents/%7B87713ca4-e8e1-470b-9f7f-394887970c1e%7D_resultatorsaskimarathon2009.pdf

 

Vi ses på onsdag![/quote']

2.53.23 körde jag på, -12, ymnigt snöfall och blåst, väldigt bra genomkörare för en stakåkare med pingislungor...:)

Nu väntar jag med spänning på KallePs resultatredovisning av Orsa Grönklitt Ski Marathon!

Link to comment
Share on other sites

Orsa Grönklitt Ski Marathon 2009-02-08:

 

Oj' date=' oj, oj... det var ett tufft lopp. Mycket nysnö gjorde att det gick trögt i spåren. Man fick inte många meter gratis. Mjukt vid sidan om spåren, så stavarna sjönk ibland ner vid stakningen. Hursomhelst, jag hängde i så gott jag kunde och gick i mål på 3.16.37. Segrartiden blev 2.07.22 att jämföra med 1.48.38 2008 och 1.53.38 2007,

 

Länk till resultatlistan: http://www.orsask.se/wk_custom/documents/%7B87713ca4-e8e1-470b-9f7f-394887970c1e%7D_resultatorsaskimarathon2009.pdf

 

Vi ses på onsdag![/quote']

2.53.23 körde jag på, -12, ymnigt snöfall och blåst, väldigt bra genomkörare för en stakåkare med pingislungor...:)

Nu väntar jag med spänning på KallePs resultatredovisning av Orsa Grönklitt Ski Marathon!

Jag med!

Link to comment
Share on other sites

2.53.23 körde jag på' date=' -12, ymnigt snöfall och blåst, väldigt bra genomkörare för en stakåkare med pingislungor...:)[/quote']

Nu väntar jag med spänning på KallePs resultatredovisning av Orsa Grönklitt Ski Marathon!

Jag med!

Bra kämpat !

 

Gick inget vidare för mig kan man väl säga. Bröt efter ett varv. Tror jag besparar er alla mer eller mindre patetiska försök till bortförklarig som jag ältade för mig själv efteråt. Hade på lördag kväll allvarliga funderingar på att skicka in den hemmagjorda vallaprofilen i öppna spisen när veden tog slut och börja ägna mig åt något annat som t.ex. ölbryggning eller bowling i stället för skidåkning.

Efter en riktigt fin skiddag i går (Hökberg-Oxberg-halvvägs mot Evertsberg och tillbaks) med solsken, vindstilla, -12 grader och nydragna spår återkom skidglädjen, så vi lär ses igen i spåret.

 

Om jag kan hänger jag gärna med på något på Onsdag, men just nu är det lite oklart.

Link to comment
Share on other sites

Kan tyvärr inte åka skidor eller träna överhuvudtaget idag. Är förkyld och det blir inte bättre, snarast tvärt om. Riktigt surt att inte kunnat träna på snart en vecka, hoppas att det släpper snart. Bra kämpat i Orsa ni som tävlade där, verkar ha varit tungt!
Link to comment
Share on other sites

Hej, Mats heter jag, bor på Malungsvägen, skall ge mig på VL, är inte så snabb på skidorna.

Går det åka på Ravalen nu? inte isigt? Har ni gjort spår? Behöver man ispikar? :)

Behöver träna stakåkningsteknik - blir nu fort slut i armarna.

 

Åkte min första skidtävling i Orsa i helgen också, skitjobbigt, fick bryta efter ett varv på två timmar. En liten tröst att fler tyckte det var tungt, jag 'tyckte' det var det, men har inte så mkt erf av skidtävlingar ;)

Jag hade ställt in mig på att seeda upp ett led eller två i VL, nu får det bli led 10.

Link to comment
Share on other sites

Hej Mats, välkommen till Sollentuna-delen av Skidforum

Enligt Maximilian är Ravalen isig och knölig nu, och inte så kul att åka på.

 

Han o jag åkte på Jarlabanke golfbana igår kväll, där finns ett kort men bra konstsnöspår (behövs klister om man vill ha fäste). Delar av själva golfbanan dög dessutom bra för skating (eller klassiskt om man gör egna spår). Sollentuna golfbana borde ha partier som funkar för träning om man inte är kräsen - stakning eller skate.

 

För seedning har du chansen på Värmdöloppet på söndag, eller Bessemerloppet i Sandviken

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...