Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Träningskompis i närheten av Viby (Sollentuna)


Rotebrostakaren

Recommended Posts

Mesigt att köra i fasta spår, körde själv Bisslinge runt, sjönk igenom trots jättetrugor. Tog än sväng i Vibyspåret på vägen hem för att få lite stakimpulser på fast nertrampad snö...

Imorgon vila, tisdag kort intervall, onsdag tömningspass, vore trevligt med sällskap på framförallt tömningpasset på onsdag, typ 2 timmar. Samma procedur som förra året. Hälsan, ja, känner varje morgon av halsen lite gran upp mot öronen, främst vänster öra, har haft detta sedan månader tillbaka och börjar vänja mig..., men jag känner på att mig att på söndag är jag kärnfrisk!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Efter att ha tränat mer än någonsin, varit småsjuk hela vintern så har jag nu blivit storsnorig, rinner. Har sålt startplatsen och därmed är min 12 år långa svit bruten, tragiskt. Men jag kommer igen med ny rygg! Ska operera mig på torsdag, två diskproteser ska in.

 

Lycka till och kom med rapporter!

Link to comment
Share on other sites

Usch så surt! Verkligen trist, lider med dig. Ska turista mig från Sälen till Mora i år, helst utan att foten behöver operation efteråt. Räknar med mitt sämsta vasalopp på 10 år. Men jag förstår om du inte vill turiståka, efter all träning du lagt ner. Hade varit så kul att se hur långt du hade kunant nå. Riktigt riktigt trist!
Link to comment
Share on other sites

Pratade med min fru som är med barnen i stugan i Foskros utanför Idre, på vägen hem skulle de titta på mig när jag går i mål i Mora. Min yngsta son Tor som är 4 började storgråta i bakgrunden när han hörde att jag inte ska åka och att han inte skulle få se mig åka i mål, snyft, snyft..., nu rinner det ännu mera från min näsa.
Link to comment
Share on other sites

Känner lite som du Rotebro, tränade riktigt bra t o m början av februari men sedan dess har det nästan bara varit krassligheter. Nu har jag inte tränat på nästan 10 dagar och igår kändes det riktigt risigt. Idag är det bättre men fortfarande lite ont i halsen men jag tror att det kommer att bli bättre och ska ge det ett försök och åka. Trist att höra att det inte blir något av för dig Rotebro men du kommer igen starkt nästa år. Själv räknar jag med att det blir ett mellanår (om jag nu inte blir sämre igen och måste lägga ner men jag räknar med att bli bra). Nu blir det till att ge sig ut och valla orkar inte krångla till det och har lite dåligt med vallor hemma så det blir nog bara BWLF som glid och VR40 och ev VR45 som glid.
Link to comment
Share on other sites

Japp, nu börjar uppladdningen inför Vasaloppet 2011, annars får man väll stryk av globen som dubblerar i år och lärt sig allt om vallor genom forumet. Ser ut att bli ett hyfsat snabbt lopp för er, hade jag varit i storform och hade jag inte blivit sjuk så hade jag haft chans på 4:56 i år, eller kanske inte, får studera Mario, ett "normalår" så hade vi varit jämna. Fast så har det inte varit i år, tränat mer än någonsin och blivit sämre än någonsin.... Nu ska jag sluta droppa snor på tangenterna en liten stund. Lycka till allihoppa.
Link to comment
Share on other sites

Hittade ett par Oneway Diamond Storm på Alewalds för halva priset. Känns bra för torrsim, så jag flyttar mina Swixremmar dit. Hoppas på fint väder så jag kan kompensera en dålig tid med en fin solbränna i fejan.

 

Synd om dig, Rotebro!

Link to comment
Share on other sites

Instämmer, grattis Maxi och riktigt imponerande att du fortsätter att förbättra dig så pass mycket. Om du inte fått stavproblem sista 7 km hade du nog precis klarat 6-timmarsgränsen dessutom.

 

Vad säger ni om ett njutningspass till helgen om det är bra väder?

 

En annan idé är att jag tar över stafettpinnen från Anl och bjuder in Rotebromaffian till säsongsavslutning hemma hos mig någon gång framöver med mat och dryck. En fredag kanske är enklast? Kan inte den här helgen och nästa helg är jag i Bryssel men helgen därefter, fredagen den 26/3? Snacka om skidåkning i allmänhet, årets lopp och inte minst nästa års höga mål och träningsupplägg i synnerhet. Som gamla fiskare som ljuger lite och snackar om hur stora fiskar de haft på korken!

Link to comment
Share on other sites

Låter som en lysande ide Eda med after-ski, tycker Lars-Erik och Mario borde också vara välkomna, samt jag som inte åkte..... Det var ju oerhört trevligt sist!

Blev bara tolv år i rad, bu. Grattis till alla er andra som genomförde loppet, verkar varit ett trögföre, märkligt. Speciellt till Maxi som tog medalj för första men antagligen inte sista gången.

Sedan så vet jag inte om jag är riktigt redo för after-ski i början i slutet av mars, bättre i april för mig eftersom jag ska in och peta in två diskproteser i ländryggen på torsdag. Har fått en sjukintyg på 2 månader heltid , sedan 1 månad halvtid, kommer nog inte "utnyttja allt" om de går bra, men är inte helt säker på att jag är riktigt "after-ski"-redo i slutet av mars.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Jag återkommer med en tid för afterskiträff i april. Naturligtvis är Rotebro välkommen även om du missade Vasan' date=' liksom Lars-Erik och Mario och även KalleP som deltagit i gemensamma pass.[/quote']

Ja, nu börjar man bli laddad för en afterski! Trevligt att man är välkommen!

Instämmer! Hur ser det ut för er de kommande fredagarna?

Link to comment
Share on other sites

Jag återkommer med en tid för afterskiträff i april. Naturligtvis är Rotebro välkommen även om du missade Vasan' date=' liksom Lars-Erik och Mario och även KalleP som deltagit i gemensamma pass.[/quote']

Ja, nu börjar man bli laddad för en afterski! Trevligt att man är välkommen!

Instämmer! Hur ser det ut för er de kommande fredagarna?

Förutom idag och fredag om en vecka är fredagar lysande!

Link to comment
Share on other sites

Ja' date=' nu börjar man bli laddad för en afterski! Trevligt att man är välkommen![/quote']

Instämmer! Hur ser det ut för er de kommande fredagarna?

Förutom idag och fredag om en vecka är fredagar lysande!

Jag instämmer med Rotebrostakarn.

Link to comment
Share on other sites

Har just börjar riva ut köksutrustning och kommer att ha ett kök i röra i över en månad framöver så det är kanske inte helt idealiskt närmsta tiden. Om ni vill komma den 23 april så får det bli under lite enklare premisser, i annat fall kan vi skjuta på det till senare delen av maj.
Link to comment
Share on other sites

Vi har just börjat mäta upp i köket i något IKEA-program, men urrivning blir senare, har Vasaloppet 2009 och 2010 inspelat samt ny TV. Vi kan alltså vara här, tydligen kommer inte min fru hem förrän efter 9, men Tor och Eskil kan vara med på grabbkvällens början kanske, de har ju åkt barnens Vasalopp, både i Västerås och runt slottet 2010. Tor brukar gilla att titta på Vasaloppet... Så jag föreslår att vi är här den 23 april.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...