Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Träningskompis i närheten av Viby (Sollentuna)


Rotebrostakaren

Recommended Posts

Var på Bornholm o cyklade lite. (Bl a ett intressant tretimmarspass på tandem med gravid sambo mycket lätt trampande på baksitsen, 20 kg ryggsäck på ryggen o mer packning på pakethållaren, 15 m/s motvind och hällregn).

 

Tror Bornholm skulle kunna vara en toppen-ö för rullskidträning. Lite trafik, gott om cykelvägar, trevliga omgivningar, fina fikaställen. Brister kanske lite i att det finns backar som kan behöva rekas i förväg, eller åtminstone att man skickar ner Rotebrostakaren innan man åker själv. Skulle vara perfekt för ett träningsläger på höstkanten, om bara min fot blev bättre.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply
Vore trevligt med Bornholm! Men varför inte börja med ett gemensamt pass i norrort som uppvärmning, har semester denna vecka oxå och befinner mig snart i Västerås, men från och med nästa vecka är det jobb och dax för lite organiserad träning, onsdagsintervallträning bör återupptas! Har en schysst asfaltsintervallrunda i Östra Viby som kanske är bättre än Vibyspåret för tillfället. Sedan så stakar man inte med fötterna Anl..., skaffa ett par stabila skejtpjäxor bara.
Link to comment
Share on other sites

Nytt gemensamt pass på söndag, start 0845 vid Pizzeria i Viby, jag är flexibel avseende starttidpunkt. Igår körde MikePike och jag bra intensiva intervaller i Östra Viby, medans Maxi reggar golf som träningstid på funbeat, stackars KalleP har fått bältros, Anl har ont i foten och Eda antagligen hårdtränar i smyg på okänd plats.
Link to comment
Share on other sites

Rullskidor gick att åka på järvafältet i tisdags. Den nygrusade biten från stallet till fäboda gav bra stavfäste (och djävulska vibrationer i fötterna)

Jag hänger gärna på och tränar nån gång dock inte nästa vecka då jag fjällvandrar. (Min ordinarie runda passerar tungelsväg... )

Link to comment
Share on other sites

Någon som vill hänga på ett rullskidpass (runt två timmar) imorgon lördag 14/8?

Start 08.45 hemma hos Rotebrostakaren' date=' Tungels väg 20 i Viby.

Alla är välkomna![/quote']

Vad är målsättningen på Vasaloppet 2011?

2010 var det under 4:57(Lars-Eriks toppnotering) , det sket sig med marginal, blev sjuk och om jag kört hade det inte blivit under 5:30 tror jag. Nu har jag ingen målsättning för Vasaloppet, fokuserar helt på Alliansloppet och sedan Stockholm rullskidcup (4 deltävlingar), det är det jag tränar för. Målsättningen är att slå Mario, ser svårt ut när han snittar 5km/h mer än jag när han tränar på 2or, men jag lyckades på Östervålarullen....

Link to comment
Share on other sites

Länge sedan nu jag tränade med er i Sollentunagänget. Har tränat mycket i vår/sommar men väldigt sparsamt med rullskidor har nog bara kört mellan 5-10 pass sedan vasan. Satsade först på Vätternrundan (gick bra, körde på 8,39 och har fått blodad tand så nu är jag anmäld till nästa år). Nu försöker jag träna inför en halvironman i Sala om en dryg vecka men därefter blir det full satsning på rullskidor igen så då ska jag försöka hänga på er på gemensamm pass.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Nu när Alliansloppet är avklarat så kanske det är dags att köra igång med intervallträningen?Kör vi stakintervaller nu på onsdag?

Vore perfekt, men eftersom frugan kommer hem på onsdag på okänd tid så vet jag inte när jag kan ge mig iväg. Kan bli senare än 8, men sen ska jag ut och köra intervaller så att jag blir snabb till söndagens rullskids DM i Roserberg, tyvärr är det indviduell start....Summa summarum, jag vill mer än gärna ha sällskap för att få lite tempo, men det kan bli start 9 för mig.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hos Telge ortopedi igår. På 10 min med ultraljud hittade han vad ingen läkare kommit på under 10 månader. En nerv som har byggt på ärrvävnad och skaver mot ett ledband. Operation 8 november, två veckors rehab, och se'n är det bara att träna järnet.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...