Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Träningskompis i närheten av Viby (Sollentuna)


Rotebrostakaren

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply
Stakaren från Rotebro

och hans "kompis" Mario

två supergrabbar

som med varandra gnabbar

om stakarns spurttaktik är reko

 

grattis till 1000 inlägg på din tråd för första gången i skidforums historia

Lars-erik

Klart den är reko. Hade tänks svara med samma mynt för att ge mig samma chans inför spurten på senaste masstartsloppet. Tyvärr fick jag gaffelbrott endast 5 minuter in i loppet....trist!

Link to comment
Share on other sites

Stakaren från Rotebro

och hans "kompis" Mario

två supergrabbar

som med varandra gnabbar

om stakarns spurttaktik är reko

 

grattis till 1000 inlägg på din tråd för första gången i skidforums historia

Lars-erik

Klart den är reko. Hade tänks svara med samma mynt för att ge mig samma chans inför spurten på senaste masstartsloppet. Tyvärr fick jag gaffelbrott endast 5 minuter in i loppet....trist!

Häftigt! 1000 inlägg på denna tråd, det kunde man inte tro när man hade motivationsbrist och ville ha någon att träna med och startade tråden för två år sedan. Utan denna tråd hade jag troligtvis inte lärt känna en handfull träningskompisar som jag tränar och tampats med! Sedan exakt hur Marios taktik skulle se ut för att slå mig i en spurt skulle jag velat sett :lol: .

Link to comment
Share on other sites

Sedan exakt hur Marios taktik skulle se ut för att slå mig i en spurt skulle jag velat sett :lol: .

Lika ödmjuk som vanligt... :cool:

Ska ni åka på söndag så det finns en chans att Sumpan 3 och Stockholm rullskidklubb 1 kommer in på upploppet tillsammans?

Link to comment
Share on other sites

Stakaren från Rotebro

och hans "kompis" Mario

två supergrabbar

som med varandra gnabbar

om stakarns spurttaktik är reko

 

grattis till 1000 inlägg på din tråd för första gången i skidforums historia

Lars-erik

Klart den är reko. Hade tänks svara med samma mynt för att ge mig samma chans inför spurten på senaste masstartsloppet. Tyvärr fick jag gaffelbrott endast 5 minuter in i loppet....trist!

Häftigt! 1000 inlägg på denna tråd' date=' det kunde man inte tro när man hade motivationsbrist och ville ha någon att träna med och startade tråden för två år sedan. Utan denna tråd hade jag troligtvis inte lärt känna en handfull träningskompisar som jag tränar och tampats med! Sedan exakt hur Marios taktik skulle se ut för att slå mig i en spurt skulle jag velat sett :lol: .[/quote']

Med intill visshet gränsande sannolikhet kan jag säga att jag inte kunnat hålla motivationen uppe utan denna tråd och alla träningskompisar jag fått genom den. Ser fram emot de kommande 1000 inläggen och framtida gemensamma träningspass!

Link to comment
Share on other sites

Sedan exakt hur Marios taktik skulle se ut för att slå mig i en spurt skulle jag velat sett :lol: .

Lika ödmjuk som vanligt... :cool:

Ska ni åka på söndag så det finns en chans att Sumpan 3 och Stockholm rullskidklubb 1 kommer in på upploppet tillsammans?

Tyvärr ska jag definitivt inte säga, men jag och frugan skall åka till Rom och fira 5-årig bröllopsdag. Jag hoppas inte se några rullskidåkare där.

Link to comment
Share on other sites

Lika ödmjuk som vanligt... :cool:

Ska ni åka på söndag så det finns en chans att Sumpan 3 och Stockholm rullskidklubb 1 kommer in på upploppet tillsammans?

Tyvärr ska jag definitivt inte säga' date=' men jag och frugan skall åka till Rom och fira 5-årig bröllopsdag. Jag hoppas inte se några rullskidåkare där.[/quote']

Bättre fly än illa ....själv kommer jag självklart att åka!

Link to comment
Share on other sites

Ska ni åka på söndag så det finns en chans att Sumpan 3 och Stockholm rullskidklubb 1 kommer in på upploppet tillsammans?

Tyvärr ska jag definitivt inte säga' date=' men jag och frugan skall åka till Rom och fira 5-årig bröllopsdag. Jag hoppas inte se några rullskidåkare där.[/quote']

Bättre fly än illa ....själv kommer jag självklart att åka!

Lycka till!

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr ska jag definitivt inte säga' date=' men jag och frugan skall åka till Rom och fira 5-årig bröllopsdag. Jag hoppas inte se några rullskidåkare där.[/quote']

Bättre fly än illa ....själv kommer jag självklart att åka!

Lycka till!

Jaja, det började ändå bli tjatigt att vinna spurter över dig...,

 

Det här kommer jag få äta upp en vacker dag, men det gäller att passa på så längde det varar....

Link to comment
Share on other sites

Tänk, när Rotebrostakaren o jag tog vårt första gemensamma pass för drygt två år sedan kändes det inte svårt att hänga med honom. Nu skulle jag inte klara första backen utan att släppa - men jag kommer tillbaka. Tack för att du fick oss alla att börja umgås och bli ännu lite mer av skidnerdar!
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Stegringspasset idag? Själv ska jag ut nu efter att haft träningsuppehåll i två veckor (första lätta passet i onsdags komb gym och simning).

 

Lördag eller ännu hellre söndag gemensamt rullskidspass (funderar på att cykla på lördag)?

 

Stora delar av oktober förstört av förkylningar (småbarn i kombination med att vilja träna varje dag så fort man blir frisk?) oktober ny måndag så jag säger som HM konungen: nu vänder vi blad.

Link to comment
Share on other sites

Ok, då blir det ett gemensamt pass i morgon. Vi ses 09.30 hemma hos Tomas. Vad kör ni för runda, någon där man kan ta sig ner mot Edsviken mot slutet av passet (har ingen tillgång till bil i morgon och antar att det blir tufft att köra både upp och ner till Vibhy förutom själva passet med er?
Link to comment
Share on other sites

Jag kör gärna ett distanspass i helgen, söndag förmiddag passar mig bäst (vädret ser även ut att bli bäst på söndag).

Maxi: är inte alls avis för att du ska få åka i riktigt fina spår till helgen :) Själv hade jag funderingar på att testa Sollentuna golfbana i kväll men hoppade över det, får se i morgon om snön ligger kvar.

Link to comment
Share on other sites

I måndags var jag på Telge ortopedi o fick foten uppskuren. Nu är det vila o rehab 2½ vecka. Sen j-ar!

På måndag åker jag till Belgien för att få en ny höftkula....ytersättningsprotes/idrottprotes en sådan protes har även Floyd Landis.... Sen j-ar, fast först blir det ett pass rullisar på söndag! Operation på tisdag, sedan 6 veckor försiktigt, sedan 6 veckor low impact vilket längdskidor/rullskidor är om man undviker att ramla. Efter 12 veckor är det utan restriktion om allt går väl. Det är ett sent Vasalopp i år! Måste inhandla en motionscykel på blocket tror jag.

Link to comment
Share on other sites

Var och när ses vi i morgon söndag? Mitt förslag är kl 09.30 i Norrviken (t e x där cykelvägen går in mot Viby efter kyrkan) om ni andra kommer från Viby och vi ska köra upp mot Runsa, jag utgår ju från Edsviken. Öppen för andra förslag om det ej passar.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...