Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Träningskompis i närheten av Viby (Sollentuna)


Rotebrostakaren

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Du får gärna hänga med Anl jag kommer inte att köra så hårt och ändrar dag för rullskidpasset till söndag förmiddag istället. Idag blir det rullskidor och cykel i morgon lördag (välkommen att hänga med även där, tänkte köra en runda på 6-8 mil på förmiddagen). Nu blir det rullskidspass i det fina vädret.

Micke hänger du med på söndag förmiddag?

Rotebro och Maxi: lycka till på helgens tävlingar själv ser jag fortfarande rullskidor som träning inte tävlingsgren, har fullt upp med cykling, löpning mm på sommarsäsongen men vem vet ett annat år så kanske...

Link to comment
Share on other sites

Du får gärna hänga med Anl jag kommer inte att köra så hårt och ändrar dag för rullskidpasset till söndag förmiddag istället. Idag blir det rullskidor och cykel i morgon lördag (välkommen att hänga med även där, tänkte köra en runda på 6-8 mil på förmiddagen). Nu blir det rullskidspass i det fina vädret.

Micke hänger du med på söndag förmiddag?

Rotebro och Maxi: lycka till på helgens tävlingar själv ser jag fortfarande rullskidor som träning inte tävlingsgren, har fullt upp med cykling, löpning mm på sommarsäsongen men vem vet ett annat år så kanske...

Borde passa dig bra med rullskidtävlingar Eda, du är ju inte direkt vallaintresserad, man köper ett par skidor för under 3000kr, sedan har du konkurenskraftigt material med rull som de bästa och perfekt fäste! Och MikePike tror jag skulle hävda sig bättre på rullskidor än skidor..

Link to comment
Share on other sites

Då kör vi på söndag fm får se om vi får sällskap av Anl också, han lät lite sugen. Hu tidigt beror väl på var och hur långt vi ska köra. Om vi ses 10.00 har vi 2 tim oss, ses vi 09.30 har vi 2,5 tim på oss - du får säga. Ska vi köra samma runda som sist eller har du något annat bra förslag?
Link to comment
Share on other sites

Ja vi kan träffas 09.30 där strandvägen svänger nere vid Edsviken efter backen från centrum. Jag måste också vara hemma före 12.00. Blir inget hårt tempo i morgon, jag har tränat 8 dagar på raken nu och körde ett mycket tuffare cykelpass än det var tänkt idag, dryga 11 mil med flera tuffa backrace.
Link to comment
Share on other sites

Är lite brydd över träningsprogrammet i Vasalöparen. Ska man köra så pass många intervallpass? Jag trodde mängd träning var viktig för VL... Men enligt Vasalöparen rekommenderas att man kör 3 intervallpass i veckan?

Det finns väll lika många teorier som tränare....Hoff och Helgerud bara intervall inget annat i princip, sedan Maffetone, bara långsamt och långt. Annars har jag för mig att klassiskt på landslagsnivå för längdskidor är 2 intervall per vecka sedan fylla på med mängd A1, i princip inget A2.

Link to comment
Share on other sites

Är lite brydd över träningsprogrammet i Vasalöparen. Ska man köra så pass många intervallpass? Jag trodde mängd träning var viktig för VL... Men enligt Vasalöparen rekommenderas att man kör 3 intervallpass i veckan?

Det finns väll lika många teorier som tränare....Hoff och Helgerud bara intervall inget annat i princip' date=' sedan Maffetone, bara långsamt och långt. Annars har jag för mig att klassiskt på landslagsnivå för längdskidor är 2 intervall per vecka sedan fylla på med mängd A1, i princip inget A2.[/quote']

Låter bra för mig som till övervägande del kör A2 med lite intervaller och något lugnt pass ibland :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...