Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Träningskompis i närheten av Viby (Sollentuna)


Rotebrostakaren

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Låter utmärkt att vara hos Rotebro., hoppas du återhämtat dig efter operationen (men såg något lovande om att du åkt skidor redan?) Vet ju inte i vilket skick vårt hem är då, därför kan vi satsa på en kick-off efter sommaren hemma hos mig istället.

Hade riktigt bra skidåkning i Jämtland över påskhelgen med riktigt fina spår och härligt väder några dagar. Nu är det cykling (inför Vättern) och löpning som gäller så rullskidorna får nog stå till midsommar.

Link to comment
Share on other sites

Åker skidor, tja, gick runt på skidor med snittfart av 10min/km enligt Garmin...., ska upp till stugan i Foskros (nära Idre), för att gå lite på skidorna igen, hoppas att km tiderna blir lite bättre...., men det känns bättre och bättre. Så jag kommer inte ha lätttiillgängligt internet mellan imorgon kväll och söndag kväll.

 

Mitt förslag, samling 18 för mat, Pizza eller annan hämtmat ligger nära till hands när jag förutom värd även kommer vara ensamstående far. Vore bra om vi kunde äta senast typ 1815, annars kanske mina små änglar blir griniga..., vin har jag hemma, öl och whiskey kan jag inhandla. Är det någon som känner för att ta ansvar för mat/matlagning så blir jag inte stött...., jag är hemma. Det kanske är någon annan som har någon annan ide? KalleP, Sven-Erick och lill-Anders, kommer ni? Jag antar att Eda, Anl, Maxi och Mario kommer. Det ska bli trevligt!

Link to comment
Share on other sites

Åker skidor, tja, gick runt på skidor med snittfart av 10min/km enligt Garmin...., ska upp till stugan i Foskros (nära Idre), för att gå lite på skidorna igen, hoppas att km tiderna blir lite bättre...., men det känns bättre och bättre. Så jag kommer inte ha lätttiillgängligt internet mellan imorgon kväll och söndag kväll.

 

Mitt förslag, samling 18 för mat, Pizza eller annan hämtmat ligger nära till hands när jag förutom värd även kommer vara ensamstående far. Vore bra om vi kunde äta senast typ 1815, annars kanske mina små änglar blir griniga..., vin har jag hemma, öl och whiskey kan jag inhandla. Är det någon som känner för att ta ansvar för mat/matlagning så blir jag inte stött...., jag är hemma. Det kanske är någon annan som har någon annan ide? KalleP, Sven-Erick och lill-Anders, kommer ni? Jag antar att Eda, Anl, Maxi och Mario kommer. Det ska bli trevligt!

Visst kommer jag! Föreslår att vi gör det enkelt för oss genom att jag tar med mig några pizzor när jag kommer ngn gång melllan 18.00 och 18.10. Vad sägs?

Link to comment
Share on other sites

Då är följande klara för Afterski 23/4 18.00: Rotebro, Anl, Eda, Mario, Kalle P, Maximilian.

Hur blir det med Lill-Anders och Lars-Erik, kommer ni?

Superkul att få denna storståtliga inbjudan. Och tänk att få höra och berätta om alla stordåd som uträttats i Vasaspår etc. i glada vänners lag och som säkert beskrivs i sin rätta nyans efter att ha svingat en och annan bägare.

Tyvärr kan jag dock inte komma dena gång eftersom jag är i Luleå då.

Lycka till, ni får väl ringa upp när stämningen blir den rätta....

Link to comment
Share on other sites

Då är följande klara för Afterski 23/4 18.00: Rotebro' date=' Anl, Eda, Mario, Kalle P, Maximilian.

Hur blir det med Lill-Anders och Lars-Erik, kommer ni?[/quote']

Superkul att få denna storståtliga inbjudan. Och tänk att få höra och berätta om alla stordåd som uträttats i Vasaspår etc. i glada vänners lag och som säkert beskrivs i sin rätta nyans efter att ha svingat en och annan bägare.

Tyvärr kan jag dock inte komma dena gång eftersom jag är i Luleå då.

Lycka till, ni får väl ringa upp när stämningen blir den rätta....

Synd! Vi får försöka klara oss ändå. Hoppas du får trevligt i Luleå!

Link to comment
Share on other sites

Ser fram emot fredag. Perfekt vore om vi hade kunnat låna ett ex av denna från NVSK:
, men vi får väl inhandla ett ex till nästa år ...

Ni kan låna spåret. 25m som vi har för att utvärdera alternativa metoder för montering mm och det är ju bra att inhämta synpunkter från fler.

 

Medtag "stockholmsskidor" med rengjord och ruggad fästzon, samt stavar med truga.

Link to comment
Share on other sites

Ser fram emot fredag. Perfekt vore om vi hade kunnat låna ett ex av denna från NVSK:
, men vi får väl inhandla ett ex till nästa år ...

Min kommentar: Är ni säkra att ni kan hålla er på spåret med de övningar jag förstår ni tänker er vid deta celebra tillfälle ?

 

Men, skämt åsido, vilket härligt forum vi har. När ni ger detta "spårförslag" så dyker konstruktören själv upp och erbjuder er att låna spåret. Och tänk att jag själv fick förmånen att bli så nära bekant med denna idérika innovatör i samband med årets öppna spår (även om jag fick lite på nöten rent tidsmässigt)

Link to comment
Share on other sites

Då är följande klara för Afterski 23/4 18.00: Rotebro' date=' Anl, Eda, Mario, Kalle P, Maximilian.

Hur blir det med Lill-Anders och Lars-Erik, kommer ni?[/quote']

Superkul att få denna storståtliga inbjudan. Och tänk att få höra och berätta om alla stordåd som uträttats i Vasaspår etc. i glada vänners lag och som säkert beskrivs i sin rätta nyans efter att ha svingat en och annan bägare.

Tyvärr kan jag dock inte komma dena gång eftersom jag är i Luleå då.

Lycka till, ni får väl ringa upp när stämningen blir den rätta....

Synd! Vi får försöka klara oss ändå. Hoppas du får trevligt i Luleå!

Jag tror skidåkning ända in i maj kan skänka Lars-Erik en viss tröst över att inte kunna vara i Uppsala och Luleå samtidigt. =)

Link to comment
Share on other sites

Roligt med plastspåret. Ser fram emot after ski på fredag. Är inte helt säker på att jag kan komma till 18. Har en videokonferens på jobbet som ev kan hålla på till 18 men hoppas att den slutar tidigare (åtminstone finländarna borde vilja sluta tidigare eftersom kl 18=kl 19 där). Rusar till pendeln när jag är klar.
Link to comment
Share on other sites

Börjar närma sig en helkväll i goda vänners och skidåkares sällskap, trevligt. Maximilian ringde igår och framförde att Mr Plastbana (MC Hammer) frågat efter adress till var vi ska vara för leverans av plastbana så att vi skulle kunna testa! Tråkiga som vi är så tackade vi nej, lite lite tid på kvällen. Men jag hoppas att Mr Plastbana är lika villig en annan gång, gärna en helgdag lite senare på året (maj, juni?) och tidigare på dagen, vore riktigt riktigt roligt att prova. Det roligaste tror jag blir grannarnas miner om vi sätter upp den på hög höjd vid Viby Herrgård så att så många som möjligt får se den.
Link to comment
Share on other sites

JAG gissar att ytterligare en ledtråd kan vara:

Denna idérike uppfinnare åkte med mig i absolut första bussen upp mot Sälen och vi slapp därmed det kaos som drabbade en del andra.

 

Det blir säkert en intresant diskussion för just detta är väl det absolut sista halmstrået till att säga att någon valla tränger in i belaget. Eller ?

Link to comment
Share on other sites

Dessa målsättningar för Vasaloppet 2011 redovisades vid vår afterski:

 

Mario: Sub 1000; Delmål startled 2, slå Eda.

Eda: Sub 1000; Delmål startled 2, slå Mario.

Anl: Sub 3000; Delmål bli frisk, slå Maxi.

KalleP: Sub 2000; Delmål sub 6 timmar och medalj.

Maxi: Sub 1500; Delmål startled 3.

MC Hammer: 1500.

Rotebrostakaren: Stå i starled 3. Tillbaka i gammal god form smärtfri.

 

Vid protokollet Maxi, spökskrivare Rotebrostakaren

Link to comment
Share on other sites

Dessa målsättningar för Vasaloppet 2011 redovisades vid vår afterski:

 

Mario: Sub 1000; Delmål startled 2, slå Eda.

Eda: Sub 1000; Delmål startled 2, slå Mario.

Anl: Sub 3000; Delmål bli frisk, slå Maxi.

KalleP: Sub 2000; Delmål sub 6 timmar och medalj.

Maxi: Sub 1500; Delmål startled 3.

MC Hammer: 1500.

Rotebrostakaren: Stå i starled 3. Tillbaka i gammal god form smärtfri.

 

Vid protokollet Maxi, spökskrivare Rotebrostakaren

Tack för intressant information. Inte konstigt att jag hade svårt att hänga med bitvis på Slottsturen i Uppsala. Vi vill gärna höra lite mer vad som hände vid detta celebra tillfälle t.ex.

* blev det någon åkning på det berömda plastspåret ?

* något nytt i diskussionerna om det som händer i amorfa zoner när man glidvallar ?

* vad bestod menyn av (mat och dryck)?

* något speciellt som hände för någon vid årets Vasalopp ?

Jag har ju redan till Rotebrostakaren utlovat pris om han klarar målet

4.56.22 eller placering 455

Han var ju mycket nära innan han fick problemen han nu dras med (4.58), och som vi alla hoppas är en saga blott till nästa år.

Jag får väl peppa er andra med samma utmaningar (även om det är lite fegt att bara kunna leva på gamla meriter numera)

Link to comment
Share on other sites

Dessa målsättningar för Vasaloppet 2011 redovisades vid vår afterski:

 

Mario: Sub 1000; Delmål startled 2' date=' slå Eda.

Eda: Sub 1000; Delmål startled 2, slå Mario.

Anl: Sub 3000; Delmål bli frisk, slå Maxi.

KalleP: Sub 2000; Delmål sub 6 timmar och medalj.

Maxi: Sub 1500; Delmål startled 3.

MC Hammer: 1500.

Rotebrostakaren: Stå i starled 3. Tillbaka i gammal god form smärtfri.

 

Vid protokollet Maxi, spökskrivare Rotebrostakaren[/quote']

Tack för intressant information. Inte konstigt att jag hade svårt att hänga med bitvis på Slottsturen i Uppsala. Vi vill gärna höra lite mer vad som hände vid detta celebra tillfälle t.ex.

* blev det någon åkning på det berömda plastspåret ?

* något nytt i diskussionerna om det som händer i amorfa zoner när man glidvallar ?

* vad bestod menyn av (mat och dryck)?

* något speciellt som hände för någon vid årets Vasalopp ?

Jag har ju redan till Rotebrostakaren utlovat pris om han klarar målet

4.56.22 eller placering 455

Han var ju mycket nära innan han fick problemen han nu dras med (4.58), och som vi alla hoppas är en saga blott till nästa år.

Jag får väl peppa er andra med samma utmaningar (även om det är lite fegt att bara kunna leva på gamla meriter numera)

1) Mr Hammer erbjöd sig, men vi avstod för att hinna se hela 2009 års Vasalopp.

2) Troligtvis, men inget jag uppfattade.

3) 5 familjepizzor från Vibypizzerian och sprit, vin och öl från systembolaget i Rotebro.

4) Massor....

 

Synd att du inte kunde vara med, men vi pratade om en before ski (för stockholmsklimat), typ i oktober, då är det 2010 års Vasalopp vi ska hinna se och hoppas få med dig.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Jag är intresserad av lite mer info om söndagens träning.

 

Starttid, startplats och ca tempo (gärna angett i km/h eller annan skala som är lättare att förstå än "Maffetonetröga rehabtvåor")

Startplats, 1000 Tungels väg 20 i Viby Sollentuna. Maxi har kört en timme innan. Tempo okänt, gissar på 16,3 km/h på fin sopad asfalt och 13,3/h på normalgrus.... Har du eller någon annan fler funderingar eller synpunkter är det bara ringa mig på 070-673 80 89.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Vilken härlig dag, spurtslog Mario på Vålarullen, sedan hem på köksinvigningsfest hos Lars-Erik för vidare diskusioner om tja, typ skidrelaterade saker.

Grattis, och jag förstår din stolthet att äntligen igen fått ge din "huvudkonkurrent" Mario på nöten efter en minst sagt tuff spurt efter hårdkörning i samma klunga i stort sett hela loppet. Och att ni hade Nina Lintzén med i samma klunga hela tiden imponerar stort på mig. Hon har ju nästan vunnit damklassen i Vasaloppet och är nästan av landslagsklass.

 

Och superkul att jag fick pröva dina nya superrullisar. Även om det gjordes lite i "Globeanda" så är det ingen tvekan om att även jag kan åka minst 25 % fortare på dessa monsterskidor av senaste snitt. Imorgon beställer jag egna, det här måste jag pröva mera av.

 

Och kul att, förutom de intressanta skidpraten med dig, få tillfälle att prata mitt favoritämne matematik med dina superintresserade barn och dessutom få dansa bl.a. med din fru....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...