Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Träningskompis i närheten av Viby (Sollentuna)


Rotebrostakaren

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply
Låter bra Anl då är du tillbaka i god form lagom till de första riktiga skidpassen. Får se hur jag gör med cykeltävlingen i helgen, tror jag hoppar den men har inte riktigt bestämt mig än. Om inte är jag sugen på långpass (eller åtminstone halvlångt) rullskodpass till helgen om någon av er rullskidsfantaster är sugna.
Link to comment
Share on other sites

Ska vi satsa på att köra ett pass på dryga 2 timmar med start vid 10 i morgon söndag? Mitt förslag är att vi kör över Järva och sedan ut mot kungsängen (senaste gångerna har grusvägarna varit ok, tidigare i sommar var det för mycket lösgrus tycker jag).

Enda problemet är mitt ena framhjul där lagret antagligen börjar ta slut och det börjar gnissla och brukar rulla trögare när man kört ett tag men hoppas att det funkar. Någon av er som bytt lager och vet hur man gör (själv har jag alltid varit slö och köpt nya hjul men det är ju lite onödigt).

Link to comment
Share on other sites

Ska vi satsa på att köra ett pass på dryga 2 timmar med start vid 10 i morgon söndag? Mitt förslag är att vi kör över Järva och sedan ut mot kungsängen (senaste gångerna har grusvägarna varit ok, tidigare i sommar var det för mycket lösgrus tycker jag).

Enda problemet är mitt ena framhjul där lagret antagligen börjar ta slut och det börjar gnissla och brukar rulla trögare när man kört ett tag men hoppas att det funkar. Någon av er som bytt lager och vet hur man gör (själv har jag alltid varit slö och köpt nya hjul men det är ju lite onödigt).

Har inte åkt på Järva på hela sommaren, men har för mig att Tomas sa att man lagt ut grovt oljegrus, som inte var bra att åka på. Hursom, jag hänger på 10.00 imorgon. Bestäm en plats var vi ses bara.

 

Tror Tomas är bra på att byta lager...

Link to comment
Share on other sites

Lycka till på Roslagshösten Anl. Vilka blir det på Rullskidor i morgon, kl 10? Maxi, Rotebro, jag, någon mer? Roligt att se sin status jämfört med er som kört mycket rullskidor, jag som mest satsat på cykel och triathlon (även om det faktiskt blivit 3 pass rullskidor sista veckan).
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...