Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Klarälvsbanan


bjorn12

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

JAg är lätt på en vända till i höst ! inga problem !!!

 

Grym film andreas ! får bli en till film till nästa lopp! som jag tycker som du vi kör redan i höst :D

Tycker vi kör nästa vända i början av oktober? :D

Ja det är du som bestämmer denna gång! :D

gott gott! Kanske kan dra ihop ett jäkla gäng dåra :D

Link to comment
Share on other sites

MrT körde med en sådan på Klarälvsbanan.

Frågan är hur den funkar på vintern. Den är ju inte isolerad.

Jag hade den på VL och den fungerade utmärkt. Den är isolerade mot den delen som ligger mot kroppen, så jag tog helt enkelt på den bakochfram.

Lite omständlig att göra ren men annars fungerar den utmärkt.

 

 

Edit. Jag kan tänka mig ytterligare ett pass på Klarälvsbanan i år.

Edited by MrT
Link to comment
Share on other sites

oktober låter bra!!

För mig funkar bara en helg, tyvärr.

Så gärna lördag 23 oktober.. söndag 24:e funkar också... :-)

 

Kul!

 

Globen dags för revanch då, är du på?

Oj! hade nästan tänkt i början av oktober ;) . Men då får jag väl åka 2 vändor till då ;)

Vilket datum som helst på helgen passar mig i princip :) . Så det är nog bättre om ni säger när ni kan så många som möjligt kan hänga med.

Link to comment
Share on other sites

hmmm! 23 oktober passar inte så bra .. Kan försöka grejja med byten å så på jobbet... Helgen V 40 9,e eller 10.e skulle passa myckeet bättre !

 

Eller söndagen V39 passar också bra.... allså 3.e oktober

 

 

Så får min del tar jag gärna ett pass SÖNDAGEN 3 oktober för att kanske till å med hinna med ett till race senare !

Edited by globe86
Link to comment
Share on other sites

Jag vill inte ha något med datumbestämning att göra men...

 

...börjar det inte bli besvärligt med "föret" så sent som i slutet av oktober?

 

Snö, minus, slask osv...

Problemet med Klarälvsbanan på hösten brukar vara alla löv. Det är kommunerna som sköter sopningen av banan och de är inte så flitiga. Brukar vara en tjock sörja av hala löv på sina ställen. Men det går kanske att försöka ta reda på när de planerar att sopa eller ännu bättre få ut en sopmaskin strax innan.

Link to comment
Share on other sites

Problemet med Klarälvsbanan på hösten brukar vara alla löv. Det är kommunerna som sköter sopningen av banan och de är inte så flitiga. Brukar vara en tjock sörja av hala löv på sina ställen. Men det går kanske att försöka ta reda på när de planerar att sopa eller ännu bättre få ut en sopmaskin strax innan.

Det låter optimiskt att vi skulle kunna få ut en sopmaskin. :)

Du menar att de brukar köra det på hösten, men då kanske bara inom Karlstad?

Link to comment
Share on other sites

Är detta objekt inte sålt innan vårt nästa Klarälvsrace har ägaren lovat att placera den i Ulvsby.

http://www.blocket.se/varmland/Mercedes_E280_Ambulans_28629188.htm?ca=7&w=1&last=1

 

Skämt åsido, 3 oktober är jag inte uppbokad i varje fall.

 

Vi får oavsett datum starta tidigare då det ju börjar mörkna.

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Jag hade den på VL och den fungerade utmärkt. Den är isolerade mot den delen som ligger mot kroppen' date=' så jag tog helt enkelt på den bakochfram.

Lite omständlig att göra ren men annars fungerar den utmärkt.

 

 

Edit. Jag kan tänka mig ytterligare ett pass på Klarälvsbanan i år.[/quote']

Behövde du inte isolera slangen?

Slangen ligger innanför kläderna placerad mot kroppen.

 

http://www.skidforum.se/viewtopic.php?id=3808&p=2

Link to comment
Share on other sites

Problemet med Klarälvsbanan på hösten brukar vara alla löv. Det är kommunerna som sköter sopningen av banan och de är inte så flitiga. Brukar vara en tjock sörja av hala löv på sina ställen. Men det går kanske att försöka ta reda på när de planerar att sopa eller ännu bättre få ut en sopmaskin strax innan.

Det låter optimiskt att vi skulle kunna få ut en sopmaskin. :)

Du menar att de brukar köra det på hösten' date=' men då kanske bara inom Karlstad?[/quote']

Inte bara Karlstad utan alla kommuner efter banan har hand om sopningen. Jag kollade detta för något år sedan då det var näst intill omöjligt att åka. Då sa de att det fanns ett schema där banan sopas var tredje-fjärde vecka.

Ni vet väl att banan har egen Websida och att det går att ställa frågor/tycka till om banan.

http://www.klaralvsbanan.se och mail: INFO@KLARALVSBANAN.SE

 

Löven är inga problem om jag åker först ! blir som ett V i asfalten av min fart! I promise!

Du menar när du gör Anja-sälen i lövhögen? ;)

 

Såg att det finns en länk till en filmsnutt med inlinesåkning på hemsidan. Kanske ska tipsa dem om Andreas film från helgens tur.

Edited by TT
Link to comment
Share on other sites

Problemet med Klarälvsbanan på hösten brukar vara alla löv. Det är kommunerna som sköter sopningen av banan och de är inte så flitiga. Brukar vara en tjock sörja av hala löv på sina ställen. Men det går kanske att försöka ta reda på när de planerar att sopa eller ännu bättre få ut en sopmaskin strax innan.

Det låter optimiskt att vi skulle kunna få ut en sopmaskin. :)

Du menar att de brukar köra det på hösten' date=' men då kanske bara inom Karlstad?[/quote']

Inte bara Karlstad utan alla kommuner efter banan har hand om sopningen. Jag kollade detta för något år sedan då det var näst intill omöjligt att åka. Då sa de att det fanns ett schema där banan sopas var tredje-fjärde vecka.

Ni vet väl att banan har egen Websida och att det går att ställa frågor/tycka till om banan.

http://www.klaralvsbanan.se och mail: INFO@KLARALVSBANAN.SE

 

Löven är inga problem om jag åker först ! blir som ett V i asfalten av min fart! I promise!

Du menar när du gör Anja-sälen i lövhögen? ;)

 

Såg att det finns en länk till en filmsnutt med inlinesåkning på hemsidan. Kanske ska tipsa dem om Andreas film från helgens tur.

ja gör det! blir kanon om dom vill ha den filmen på deras hemsida

Edit: har nu tipsat dom om filmen.. Får se om dom lägger in den ^^ . Sa att vi var ett gäng som åkte banan i helgen.

Edited by Andreas87
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...