Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Klarälvsbanan


bjorn12

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag tycker 11.00 från Uddeholm och då kan vi väl starta 9.15 från Karlstad. Schyst av din bror att skjutsa upp till Uddeholm efteråt, Globen och kanon att din pappa ställer upp igen, Andreas. För min del går det också att starta tidigare men vi vill ju inte störa din skönhetssömn, Globen. Jag har bara ett par km till Kroppkärrssjön på söndag morgon, så jag kan anpassa mig.
Link to comment
Share on other sites

Då säger vi så, 9.15 från Kroppkärrssjön och så får vi se om det räcker med en bil eller om det blir konvoj.

Och 11.00 från Uddeholm på skidorna då.

Blir kanon king king det här, speciellt då av bjorn12 och Andreas pappa! :D

 

Offtopic: bjorn12, du får akta älgarna i Vägsjöfors-korsningen när du kommer på bredsladd med Volvon. ;)

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Då säger vi så, 9.15 från Kroppkärrssjön och så får vi se om det räcker med en bil eller om det blir konvoj.

Och 11.00 från Uddeholm på skidorna då.

Blir kanon king king det här, speciellt då av bjorn12 och Andreas pappa! :D

 

Offtopic: bjorn12, du får akta älgarna i Vägsjöfors-korsningen när du kommer på bredsladd med Volvon. ;)

Ingen fara! De stod i min trädgård när jag kom hem från jobbet idag. Jag antar att du syftar på kossan och de två kalvarna. De brukar söka sig till vår lilla skog, där det inte jagas, vid den här tiden av året.

Link to comment
Share on other sites

Ok! 3/10 9.15 från Kroppkärrssjön. Jag tar nog inte med mig datorn men ni kan nå mig på 073-844 36 25 om det är något.

Finemang, då vet ni/vi från Karlstad vad som gäller!

 

Och ni från Dalarna dyker upp på plats i Uddeholm någon gång före 11-slaget!?!

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Ja nu är hårdingarna på g, vi som inte blir varken sjuka eller armkranka! :D

 

Hillclimber, jag tycker nog att pulsen sticker iväg väl så mycket på älgpasset när det börjar knaka, som vid rullskidåkningen. Så du får skriva upp det i träningsdagboken som långpass.

 

jola61, du har passat in väl att det inte passar, de här Klarälvsturerna. ;)

Link to comment
Share on other sites

Lycka till hoppas alla får en fin tur. Jag hade velat vara med men ska med min dotter till trysil, hon ska på anställningsinterjuv. Får köra backe där i stället. Kör hårt nu. ha det gött.

Tack! :)

Ja det blev en fin och lagom tur.

Tyvärr lite mycket motvind men vi hade tur och slapp regn.

 

Andreas87s pappa gjorde även idag en strålande insats som serviceman, till året får vi hyra in en helikopter om han ska hinna med.

 

Alla i mål och bjorn12 var imponerande stark i sin stakning.

 

En vurpa blev det och det var jag som skulle staka fortare än jag kunde och satte staven innanför ena skidan. Blev ett par skrubbsår på ena knät och uppfläkta byxor.

 

Och visst klarar man sig på plopp, druvsocker, kanelsnäckor och Bobs apelsinsaft.

Eller vad säger du globen? ;)

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Haha jadu Herr Vasa! Jag rådde inte på dig när du tröck på sista milen! Trodde att det skulle bli tvärt om faktiskt ! Men det gick helt enkelt inte!

 

Finns väl inget annat att göra än att träna hårdare!

 

 

Tack för en härlig tur Grabbar! Nu får klarälvsbanan vila tills våren! då kör vi!

Link to comment
Share on other sites

sådär ja, ännu en tur avklarad :) . denna gången var det lite mer jobbigare , i alla fall för mig :D . Armarna var som spagetti redan efter 3-4 mil ...

Måste säga att jag blev imponerad av er alla idag för att ni stakade på så bra :) . Var ju tvungen att börja diagonala för att hänga med någorlunda .

Alltid lika trevligt pass med er grabbar och så kör vi igen på klarälvsbanan till våren :) .

Och vi får tacka så mycket får tårtan som vi fick hem ! Riktigt snällt :)

 

Ska börja slänga ihop en film imorn också, just nu är jag för trött i både hövvet och kroppen haha.

Edited by Andreas87
Link to comment
Share on other sites

Lycka till hoppas alla får en fin tur. Jag hade velat vara med men ska med min dotter till trysil' date=' hon ska på anställningsinterjuv. Får köra backe där i stället. Kör hårt nu. ha det gött.[/quote']

Tack! :)

Ja det blev en fin och lagom tur.

Tyvärr lite mycket motvind men vi hade tur och slapp regn.

 

Andreas87s pappa gjorde även idag en strålande insats som serviceman, till året får vi hyra in en helikopter om han ska hinna med.

 

Alla i mål och bjorn12 var imponerande stark i sin stakning.

 

En vurpa blev det och det var jag som skulle staka fortare än jag kunde och satte staven innanför ena skidan. Blev ett par skrubbsår på ena knät och uppfläkta byxor.

 

Och visst klarar man sig på plopp, druvsocker, kanelsnäckor och Bobs apelsinsaft.

Eller vad säger du globen? ;)

Jag undrar vem som var mest imponerande stark i stakningen, Vasa? Du lyckades ju dra iväg från de andra trots den starka motvinden.

Edited by bjorn12
Link to comment
Share on other sites

bjorn12, jag hade nog inte trott att du skulle hänga med så väl, efter vad du själv sagt. :)

 

Jag hade tiden 5:26:26.

MegaMarkus, var det du som körde med Biltema-spetsar?

Tyckte det var en i Munkfors som hade det.

 

Sedan tror jag Andreas87 har värsta jobbet kvar, med att redigera filmen.

Då är det lätt att bli gråhårig...

 

Som synes på puls- och fartkurvor var det lite ryckigt med spurter för min del i Munkfors och Deje samt sista milen.

http://img138.imageshack.us/img138/2012/skidforumklaralvsbanan2.gif

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Imponerande att du hann se fabrikat på spetsarna. Jodå, jag har köpt ett gäng Biltema för att prova kvaliteten. Var uppe och hälsade på min mamma i Munkfors, så hon passade barnen medan jag stakade ner en snabbis till Ransäter och tillbaka. Misstänkte att det var något på gång, när jag på väg söderut såg ett bord uppdukat med diverse drycker vid jvsstationen i Mfs.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...