Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Klarälvsbanan


bjorn12

Recommended Posts

Tänkte bara på påpeka att jag och Dalarna har skjuss från karlstad tillbaka till starten! Vill någon åka med så är det OKI! Bör väl få plats 2 till i bilen! Någon som är intresserad ?

Menar du före eller efter åkningen? Om det är efter' date=' vilket jag tror, så hakar jag gärna på. I så fall kan jag skjutsa från Karlstad till starten i Uddeholm på förmiddagen.[/quote']

Jag och Dalarna tar egen bil till starten och sen kommer min lillebror och kör oss tillbaka... Så de finns en plats över till dig ! Då blir vi full bil... Jag , dalarna MRT och du.!

Edited by globe86
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tänkte bara på påpeka att jag och Dalarna har skjuss från karlstad tillbaka till starten! Vill någon åka med så är det OKI! Bör väl få plats 2 till i bilen! Någon som är intresserad ?

Menar du före eller efter åkningen? Om det är efter' date=' vilket jag tror, så hakar jag gärna på. I så fall kan jag skjutsa från Karlstad till starten i Uddeholm på förmiddagen.[/quote']

Jag och Dalarna tar egen bil till starten och sen kommer min lillebror och kör oss tillbaka... Så de finns en plats över till dig ! Då blir vi full bil... Jag , dalarna MRT och du.!

OK, då säger vi så!

Men jag får inte ihop det med MrT. Varför vill du åka norrut om du kommer Göteborg (och ska tillbaka dit)? Om det är så att du tänker ställa bilen vid starten så kan du ju i stället ställa bilen i K-d och åka med mig från K-d på morgonen till starten. Sedan har du bilen i K-d efteråt om du ska till Göteborg.

Link to comment
Share on other sites

Menar du före eller efter åkningen? Om det är efter' date=' vilket jag tror, så hakar jag gärna på. I så fall kan jag skjutsa från Karlstad till starten i Uddeholm på förmiddagen.[/quote']

Jag och Dalarna tar egen bil till starten och sen kommer min lillebror och kör oss tillbaka... Så de finns en plats över till dig ! Då blir vi full bil... Jag , dalarna MRT och du.!

OK, då säger vi så!

Men jag får inte ihop det med MrT. Varför vill du åka norrut om du kommer Göteborg (och ska tillbaka dit)? Om det är så att du tänker ställa bilen vid starten så kan du ju i stället ställa bilen i K-d och åka med mig från K-d på morgonen till starten. Sedan har du bilen i K-d efteråt om du ska till Göteborg.

Det var det jag trodde jag skulle göra.....att åka med globe86 från Karlstad till Uddeholm. Jag hänger tydligen inte med i diskutionen.

Om du skall ta bilen till starten så hänger jag gärna med om det finns plats. Har aldrig varit i Karlstad och tänkte att det kunde vara enklare att få lift till starten.

Link to comment
Share on other sites

Ok, då säger vi så. MrT åker med mig från K-d till Uddeholm på fm före loppet. Sedan åker jag med Globen tillbaka till Uddeholm efter loppet. Är alla överens så det inte blir några missförstånd.

Jag har plats för 3 till från Karlstad till Uddeholm, om någon är intresserad.

Vi kan höras vid i slutet på veckan om tid och plats, MrT.

Link to comment
Share on other sites

Jag får väl stå kvar vid att åka bussen utifall det är någon annan vilsen själ som ska göra så.

Men vi får försöka bringa lite klarhet i vilka som ska med senare i veckan.

 

bjorn12, jag trodde att du kom ner direkt från Torsby?

Nej, jag är nere hos min gamla mor som bor i närheten av Klarälvsbanans slut i K-d på fredag-lördag och åker norrut mot Torsby på söndagen. Då passar det bra att ta vägen över Uddeholm. Och som sagt, jag har plats för 3 vilsna själar till, kanske t.o.m. 5 st eftersom jag har två bakvända extrasäten i bagaget på min 945:a. Har aldrig använt dem så det skulle vara kul att testa. Kan också ta släpet om det skulle behövas för bagage.

Link to comment
Share on other sites

Ok, då säger vi så. MrT åker med mig från K-d till Uddeholm på fm före loppet. Sedan åker jag med Globen tillbaka till Uddeholm efter loppet. Är alla överens så det inte blir några missförstånd.

Jag har plats för 3 till från Karlstad till Uddeholm, om någon är intresserad.

Vi kan höras vid i slutet på veckan om tid och plats, MrT.

Jag är överens! De stämmer prima!

 

 

haha bakåtvända säten i bagaget fick jag åka i en gammal volvo när ja va liten! De va grejjer de :D

Edited by globe86
Link to comment
Share on other sites

Ok, då säger vi så. MrT åker med mig från K-d till Uddeholm på fm före loppet. Sedan åker jag med Globen tillbaka till Uddeholm efter loppet. Är alla överens så det inte blir några missförstånd.

Jag har plats för 3 till från Karlstad till Uddeholm, om någon är intresserad.

Vi kan höras vid i slutet på veckan om tid och plats, MrT.

Låter bra. Jag har mailat dig några telefonnummer där jag kan nås.

 

/MrT

Link to comment
Share on other sites

Ok' date=' då säger vi så. MrT åker med mig från K-d till Uddeholm på fm före loppet. Sedan åker jag med Globen tillbaka till Uddeholm efter loppet. Är alla överens så det inte blir några missförstånd.

Jag har plats för 3 till från Karlstad till Uddeholm, om någon är intresserad.

Vi kan höras vid i slutet på veckan om tid och plats, MrT.[/quote']

Låter bra. Jag har mailat dig några telefonnummer där jag kan nås.

 

/MrT

OK, jag har fått mailet.

Link to comment
Share on other sites

Ser lite mörkt ut för min del :( Skuldran håller för 45 minuters träning men förmodligen inte för 5-6 timmar. Får nog avstå. Fö...at också. hade sett fram emot detta!

Ta cykeln och häng med ändå vettja!

Håller med globen!

Cykel och piska så kan du jaga på eftersläntrarna. :P

 

-----------------

Upprepar informationen om "racet":

SÖNDAG 12 SEPTEMBER KLOCKAN 12:15 I UDDEHOLM' date='

porten där Klarälvsbanan börjar (250 meter norr om Hotellvägen längs väg 246).[/b']

Det går buss från Karlstad (linje 600 avgång klockan 10.45) som är framme kvart över 12 vid starten.

Och så kör bjorn12 en Volvo till Uddeholm med start i Karlstad som det eventuellt finns plats kvar i.

Ska ni ställa bilen vid Kroppkärrssjön och gå till busstationen så hade jag nog rekommenderat att vara på väg en timme före avgång. Det är bättre att vänta lite då på busstationen! :) /Vasa, ej tidsoptimist

-----------------

 

bjorn12, när och varifrån i Karlstad startar du på söndag?

 

MMG, är du på G på söndag?

Det känns som vi behöver ha lite tempo! :D

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Det tar nog en dryg timme från Karlstad till Uddeholm, så jag åker väl vid tiotiden så att vi har lite marginal. Nu har jag tyvärr börjat känna av en förkylning (typiskt) men det ändrar inte mina planer angående bilkörningen. Dock får jag se om det blir bättre eller sämre de närmaste dagarna och det får bestämma hur det blir med rullskidåkningen. Ett alternativ kan ju vara att ta cykeln, som globen föreslog. En liten cykeltur är väl inte så jobbig, speciellt inte om man får nöjet att driva på lite rullskidåkare.
Link to comment
Share on other sites

Hej på er rullskidåkare! Jag kommer nog att åka upp och köra. Vill bara höra om ni har någon följe bil med som stannar på vissa ställen. Och som kan ta med lite vatten och någon stav Ja lite blandat vad som behövs.

Härligt med fler folk! gör du helt rätt i att du hänger på!

Bland annat min far kommer åka med som följebil och ha vatten med sig och samt nån stav om det skulle gå av nån efter vägen..

Hoppas på uppehåll i alla fall men det går väl med regn också! :)

Link to comment
Share on other sites

Får vi rygg på globen så blir inte motvinden så farlig heller. Han verkar bredaxlad på avataren!

 

Checklista

- Nyslipade rullholkar

- Extra rullholkar samt verktyg för att byta (tång, tändare eller vad ni nu brukar)

- Glasögon ifall man ligger för nära framförvarande

- Vätska

- Rysk blåbärssoppa eller motsvarande för att orka hela vägen

- Brukar även ha med ett par extra kontrollremmar

- Pengar och kort

- Hjälm

- Några verktyg ifall man måste skruva på rullskidorna

- Och se till att det inte blir för tungt eller hänger och slänger, inte skoj i 9 mil

 

Kör ni förresten lång eller kortärmat?

Funderar på att köra med ett långärmat tunt underställ på överkroppen istället för T-shirt men avvaktar väderläget lite.

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Aj fyfan de där såg inge skönt ut ! Ne har klarat mig utan att tejpa förr så då ska ja klara mig denna gång också ;)

Jag fick faktiskt en nedblodad tröja häromveckan när jag sprang. Sprang en knapp mil men blödde som en gris vilket aldrig har hänt förut. Var tvungen att tejpa/plåstra innan duschen pga att det brände som eld när jag ställde mig under vattenstrålarna...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...