Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Klarälvsbanan


bjorn12

Recommended Posts

Jag vill inte ha något med datumbestämning att göra men...

 

...börjar det inte bli besvärligt med "föret" så sent som i slutet av oktober?

 

Snö' date=' minus, slask osv...[/quote']

Problemet med Klarälvsbanan på hösten brukar vara alla löv. Det är kommunerna som sköter sopningen av banan och de är inte så flitiga. Brukar vara en tjock sörja av hala löv på sina ställen. Men det går kanske att försöka ta reda på när de planerar att sopa eller ännu bättre få ut en sopmaskin strax innan.

Lövenperioden på hösten är ju det mest skidlika rullskidsperioden när t o m rullskidorna är bakhala :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

3:e oktober funkar med mig... Jag kör gärna då!

 

Härligt med sparring, då kanske man kan klara målet med vasaloppet denna gång. Är ju lite tilltuffsat efter 2 VL på strax under 8 timmar... Men nu så jäklar!

 

Vilka hakar på 3:e oktober?

Härligt att du kan då! Då är vi 4 st som kan den 3.e Oktober! Är det flera som känner sig manade att ta utmaningen och har ledigt den 3.e???

Link to comment
Share on other sites

3:e oktober funkar med mig... Jag kör gärna då!

 

Härligt med sparring' date=' då kanske man kan klara målet med vasaloppet denna gång. Är ju lite tilltuffsat efter 2 VL på strax under 8 timmar... Men nu så jäklar!

 

Vilka hakar på 3:e oktober?[/quote']

Härligt att du kan då! Då är vi 4 st som kan den 3.e Oktober! Är det flera som känner sig manade att ta utmaningen och har ledigt den 3.e???

Blir kanon det! ;) . Blir kul med ett till race ganska så snart :D

Har nu fixat så www.klaralvsbanan.se länkar till vårat filmklipp också :) .

Link to comment
Share on other sites

jag som inte ens gillar rullskidor....

 

När jag läser om detta och ser filmen så blir jag ju sugen!

Finns det så bra underlag att köra på? Slät fin asfalt i filmen, ingen slitageyta, ingen lösgrus och ingen trafik :)

Gott gäng som säkert munhuggs när tempot går i A2?

 

Lycka till med nästa satsning också, själv får jag fortsätta harva i smålandsskogen i lösgrus och asfalt så grov att jag får byta plomber och dra upp kalsongerna var 50:e meter :(

 

Vi ses på Vasaloppet, åtminstone ska jag ha en chans att se Lars-Erik i Veteranfållan?

(startar i 5:an om inget oförutsett inträffar)

 

Den här tråden har verkligen lättat upp min rullskidsstämning, plus Skåningens alla initierade kommentarer för övrigt om rullskidor!

Tackar, tackar!

Link to comment
Share on other sites

Nu är filmklippet färdigt äntligen... finns här :

Var tvungen att spara det på vimeo för filmen är för lång för youtube :P . Och samt ta ner kvalitén lite annars hade den blivit för stor för vimeo också.. men men..

Jag tror det blir lite bättre kvalité om man laddar ner klippet (krävs att man blir medlem) och spelar upp direkt i datorn. Filmen är då 485 megabyte stor.

 

Gott gäng som säkert munhuggs när tempot går i A2?

A2!? =D

Jag tror det för min del var mer tal om A3.

Link to comment
Share on other sites

Det var ju en riktigt bra film det där ! är inte bättre än att man börjar o bli lite sugen på att hänga med den 3e oktober om det inte är för taskigt väder och för mycket löv på banan.....=) känns ju som en bra utmaning innan snön kommer...;)

De tycker jag absolut du ska göra! Om det nu blir den 3.e oktober !? Men de verkar ju som endel kan då i alla fall! Vore kul om så många som möjligt anslöt sig! Löv och skit stoppar väl inte hårdingar från skidforum? eller?

Link to comment
Share on other sites

Det var ju en riktigt bra film det där ! är inte bättre än att man börjar o bli lite sugen på att hänga med den 3e oktober om det inte är för taskigt väder och för mycket löv på banan.....=) känns ju som en bra utmaning innan snön kommer...;)

De tycker jag absolut du ska göra! Om det nu blir den 3.e oktober !? Men de verkar ju som endel kan då i alla fall! Vore kul om så många som möjligt anslöt sig! Löv och skit stoppar väl inte hårdingar från skidforum? eller?

hahaha ja det skulle vara det då =) vi får se vad vädergudarna utlovar men är det hyfsat väder så kommer jag nog.....det vore ju kul..;)

Link to comment
Share on other sites

Se det som ett bra och avslappnat distanspass med fartökning sista 10km :D

Nja, distanspass för mig går helst i A1 puls och då lär vi bara se varann i starten innan ni försvinner. Jag tycker det sliter lite för mycket att köra A2/A3 i fem timmar. Men eventuellt åker jag med en bit som sist och tar det som ett snabbdistanspass på 1-2 timmar.

Link to comment
Share on other sites

Vi kan ju ta det lite lugnare denna gång. Se det som ett bra distanspass i trevliga vänners lag.

Säger han som var först i mål. ;)

Nej men det är ju inget fel i att göra så, det går ju för den som vill slita ut sig rycka sista 500-hundringen inför drickapaus.

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Tack, men det kommer jag aldrig att fixa!

Har kört 2 år i rad på 8 timmar, känns tufft att kapa med en timme. Men med bra skidor så hoppas jag så klart klara 7 timmars gränsen.

Hoppas kunna seeda fram mig till led 4-5. Sen tar jag rygg på Globen och kompani... smyger med och sveper förbi från Eldris och in i mora..... hahaha.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...