Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Klarälvsbanan


bjorn12

Recommended Posts

ja dom där spurterna tog styggt på kroppen kände jag i Deje framförallt haha. lite osmart av mig att göra dom där rycken efter 2-3 mil... Men men, lite "intervall" träning också då :) .

ja pappa Kenth hälsar och tyckte samtliga gjorde ett bra jobb, gött för göbben med lite tårta också :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

bjorn12, jag hade nog inte trott att du skulle hänga med så väl, efter vad du själv sagt. :)

 

Jag hade tiden 5:26:26.

MegaMarkus, var det du som körde med Biltema-spetsar?

Tyckte det var en i Munkfors som hade det.

 

Sedan tror jag Andreas87 har värsta jobbet kvar, med att redigera filmen.

Då är det lätt att bli gråhårig...

 

Som synes på puls- och fartkurvor var det lite ryckigt med spurter för min del i Munkfors och Deje samt sista milen.

http://img138.imageshack.us/img138/2012/skidforumklaralvsbanan2.gif

Ser ut som om ni pausat ca 30/35 minuter och kört rätt hårt annars inte minst sista halvtimmen:) Är mkt sugen på att köra när blir nästa pass i nov eller april?

Link to comment
Share on other sites

Sista halvtimmen va de MAX! Fruktansvärt jobbigt i den starka motvinden! Stod i princip still på ett par ställen! Jag ger mig nog för i år! Känns som de va avslutningen för min del i alla fall!

Still? Det gick ju i nästan 20 som snitt sista halvtimmen.

Och du som hade vindstilla i min rygg. ;)

 

Ska jag vara lite seriös så är det nog lite mer långdistansträning som fattas, för jag upplever som att du kan sticka iväg riktigt fort i stakningen i början av "loppen" vi har åkt. Ett rejält tryck då.

Så för att hålla undan behöver jag nog på något vis få upp min toppfart.

 

Jo det blir nog bättre att vi satsar på våren och börjar tidigare då istället. :)

Nu börjar det bli jobbigt med löv, kvistar och höstregn...

 

Vet någon hur Vasaloppsträningen som tydligen var igår klockan 13 i Karlstad fungerar?

Farter? Distans? Osv?

Där kanske man trots allt kunde hänga på någon gång framöver, men det blir ju lite "töligt" att åka dit om det inte är någon form av fart och distans.

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Vet någon hur Vasaloppsträningen som tydligen var igår klockan 13 i Karlstad fungerar?

Farter? Distans? Osv?

Där kanske man trots allt kunde hänga på någon gång framöver, men det blir ju lite "töligt" att åka dit om det inte är någon form av fart och distans.

Vet inte hur det var i söndags men jag kommer nog att vara med framöver om det inte krockar med annat. Blir det distanspass behöver ju inte farten vara så hög. Går ju att reglera sin egen ansträngning lite om man har olika tröga skidor också. Du får väl ta dina Everest... ;)

Link to comment
Share on other sites

Vet inte hur det var i söndags men jag kommer nog att vara med framöver om det inte krockar med annat. Blir det distanspass behöver ju inte farten vara så hög. Går ju att reglera sin egen ansträngning lite om man har olika tröga skidor också. Du får väl ta dina Everest... ;)

Ja endera det eller så kan jag dra en repa före. :D

 

Är nog i varje fall inte omöjligt att dyker någon söndag då det kan vara trevligt med sällskap, att stå ensam och staka blir trist i längden.

Link to comment
Share on other sites

kul... har precis suttit i 1 timma och när jag skulle spara filmen så stängdes programmet av :( . Får göra ett försök imorn igen med filmen... Förbannat!!!!!!!!!!!

Tråkigt Andreas' date=' när du lägger ner så mycket arbete på dessa fina filmer![/quote']

Ja det är roligt med filmerna och så får man se hur man borde justera sig åktekniskt, även om i varje fall jag inte har så lätt att ändra mig tyvärr.

 

Det är i varje fall inget sköj när det gått så länge och låser sig. :(

Kan tänka mig att du kokade lite smått då...

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Nu äntligen verkar det gå att spara filmen på datan.. Tänkte lägga in lite musik och texter å lyxa till det lite, men så fort jag gjorde det så låste sig allt varenda gång .. så det får bara bli en film rakt igenom .. ingen musik , inga texter :( . Ni får kolla lite på hur ni åker i alla fall :)

 

Kommer upp en film på utube under kvällen/natten

Link to comment
Share on other sites

Klarälvstråden börjar segla upp som ett hot mot "sicklingstråden" som den största tråden här på forumet. (nu bidrar jag med ytterligare ett inlägg). Även om den i mångt och mycket varit en "familjetråd", så har det funnits en hel del intressant att plocka ut. Filmen (den första)var dock inte så intressant för en utomstående, handlade mest om hur deltagarna såg ut bakifrån.(tänkte skriva "röven" men vågade inte ;))

 

I vår när tråden tas upp på nytt för planering av nästa års tur/er tror jag den kan locka till sig fler intressenter att delta i kommande race. Ett sätt att öka intresset för Klarälvsbanan är att länka till naturbilder längs stråket - då vet man lite mer vad som väntar vid en ev tur.

Edited by Volevodin
Link to comment
Share on other sites

Klarälvstråden börjar segla upp som ett hot mot "sicklingstråden" som den största tråden här på forumet. (nu bidrar jag med ytterligare ett inlägg). Även om den i mångt och mycket varit en "familjetråd", så har det funnits en hel del intressant att plocka ut. Filmen (den första)var dock inte så intressant för en utomstående, handlade mest om hur deltagarna såg ut bakifrån.(tänkte skriva "röven" men vågade inte ;))

 

I vår när tråden tas upp på nytt för planering av nästa års tur/er tror jag den kan locka till sig fler intressenter att delta i kommande race. Ett sätt att öka intresset för Klarälvsbanan är att länka till naturbilder längs stråket - då vet man lite mer vad som väntar vid en ev tur.

det som väntar vid ev tur är ju en skitfin bana med perfekt asfalt över hela banvallen. så vad väntar ni på!? ;) . bara å köra !

Och naturen? vem har tid att kolla på naturen :D ?

 

Här kommer länken till filmen iaf !

 

http://www.youtube.com/watch?v=b4CubEYfL8A

Edited by Andreas87
Link to comment
Share on other sites

det som väntar vid ev tur är ju en skitfin bana med perfekt asfalt över hela banvallen. så vad väntar ni på!? ;) . bara å köra !

Och naturen? vem har tid att kolla på naturen :D ?

 

Här kommer länken till filmen iaf !

 

http://www.youtube.com/watch?v=b4CubEYfL8A

Håller helt med Andreas, finns inget att vänta på, nu missade du alla turerna 2010 pga. några bilder på naturen som man ändå inte hinner se. :D

 

Bra film i vilket fall! Alltid lika roligt! :)

Tycker när jag tittar nu att bjorn12 nog står för den starka prestationen.

Inte många jämnåriga som hänger med dig, eller yngre för den delen. :)

 

Och så får man återigen se att jag viftar väldigt med högerstaven samt ser pissnödig ut.

Det är ju bra att man får se det men desto svårare att träna bort...

Link to comment
Share on other sites

2.40min in i filmen trycker jag på ordentligt... Ser tekniken bra ut ni som vet ???

 

 

Japp härligt film! Grymt kul att se på :D Ja

Ja jag var tämligen trött vid sista kontrollen när jag fick släppa dig först. ;)

 

Angående tekniken ska jag inte uttala mig mer än att det ser betydligt mer elegant ut och mer enligt "regelboken" än när jag åker.

Link to comment
Share on other sites

2.40min in i filmen trycker jag på ordentligt... Ser tekniken bra ut ni som vet ???

 

 

Japp härligt film! Grymt kul att se på :D Ja

Ja jag var tämligen trött vid sista kontrollen när jag fick släppa dig först. ;)

 

Angående tekniken ska jag inte uttala mig mer än att det ser betydligt mer elegant ut och mer enligt "regelboken" än när jag åker.

Jag fattar inte hur de gick till !? Behövde du släppa mig alltså på riktigt ? har funderat på de där! Hurfan kunde jag krokna så fort efter sista kontrollen? Hade inte en chans att haka på!

Link to comment
Share on other sites

Jag fattar inte hur de gick till !? Behövde du släppa mig alltså på riktigt ? har funderat på de där! Hurfan kunde jag krokna så fort efter sista kontrollen? Hade inte en chans att haka på!

Jag får väl vara ärlig då.

Du får titta på puls- och fartkurvan som jag la upp så ser du att jag lät pulsen sjunka lite inför sista kontrollen och släppte av på takten något eftersom vi ändå åker iväg samtidigt från kontrollerna. Tänkte då att jag skulle lugna ner mig lite för att kunna göra det så kallade "superrycket" som överraskande nog gick vägen. :)

Hade nog inte tänkt att ni skulle släppa före broövergången som kom.

 

Och i den fartkurvan så ser du att det gick tämligen fort sista biten jämfört med tidigare under "loppet".

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Utan att veta vem som är vem av er så sätter jag en tia på att han som åker i mål i grönt kommer fört av er till Mora. Såg naturligt ut.

 

Personen i självlysande gult hade bra sluttryck i stakningen. Två i mål.

 

Lycka till!

Ja det är så jag har tippat (i tipptråden) också.

Det är globen i grönt och jag i självlysande.

Globen åker som mer elegant och med rätt teknik medan jag åker på "bonnestön".

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Utan att veta vem som är vem av er så sätter jag en tia på att han som åker i mål i grönt kommer fört av er till Mora. Såg naturligt ut.

 

Personen i självlysande gult hade bra sluttryck i stakningen. Två i mål.

 

Lycka till!

Ja det är så jag har tippat (i tipptråden) också.

Det är globen i grönt och jag i självlysande.

Globen åker som mer elegant och med rätt teknik medan jag åker på "bonnestön".

Haha bonnestön det var något nytt :D Du har ju tämligen kraft att trycka ifrån mig i motvind så helt fel kan de inte vara ! Njut av din "vinst" mot mig så länge som möjligt för det är din sista! ;)

Link to comment
Share on other sites

ja man önskar ju att min teknik vore bättre än vad den är haha. det ser ju för jävligt ut :D . men iofs, inte min sport heller :D

Nja det vet jag inte, du kan ju i varje fall diagonala och köra med frånskjut.

Benen går i kors på mig när jag försöker med det på rullisarna. :D

Link to comment
Share on other sites

ja man önskar ju att min teknik vore bättre än vad den är haha. det ser ju för jävligt ut :D . men iofs, inte min sport heller :D

Vilken sport har du före skidor ? Cross ??

 

Förstår inte heller hur du kan diagonala och åka med frånskjut såpass bra som du gör! Vart fan har du lärt dig det ???

 

När jag försöker mig på frånskjut så åker alltid skidan ut åt sidan ifrån kroppen! Spelar ingne roll hur jag än försöker att få den tillbaka rakt de går inte..

Edited by globe86
Link to comment
Share on other sites

haha, ja nått kanske man lyckas med :D . men stakningen är under all kritik.. tar nog för långa tag eller nått.. ja vet inte haha. nått som inte stämmer iaf :D .

gav mig fan på att ja skulle lära mig att diagonala och göra frånskjut i början när ja skaffade rullisarna , så mycket körning i backar har det blivit , så det är väl där ifrån då kanske

 

Ja det är motocross som är min sport :)

Edited by Andreas87
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...