Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Klarälvsbanan


bjorn12

Recommended Posts

Årets premiär avklarad. Körde Kroppkärrssjön - Ulvsby tor. Lite väl mycket grus för min smak och även ett parti med svallis. Hoppas de sopar snart för jag väntar nog med nästa pass tills dess. Såg inga fler rullskidåkare och folk tittade lite snett. Man känner sig lite halvknäpp.

Björn: Är det bra förhållanden vid Hovfjället? Funderar på att åka där till helgen.

Jag såg då inte varken någon Audi eller TT. ;)

 

Körde också tur och retur Ulvsby i eftermiddags.

Var som sagt grusigt' date=' isigt på ett par ställen och till på köpet byiga vindar.[/quote']

Det var bra idag men lite hårt och isigt och en del skräp i spåret. De drar säkert inte nya spår under veckan om det fortsätter att vara så hårt som det är nu.

Vasa: Språkläraranmärkning: Tillsammans med varken ska du inte använda "inte"

Edited by bjorn12
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vilken otroligt fin bana ni verkar ha i Värmland. Blir väldigt sugen på att åka dit och prova. Bodde under 97-99 i Karlstad och pluggade där, väldigt trevlig stad. Börjar bli dax att åka dit och hälsa på igen. Har dock varken kraft eller tillräckligt med pannben för att åka hela nu men jag hakar gärna på någon gång när jag har bättre ork.
Link to comment
Share on other sites

Hm..Det var väldigt vad ni grabbar har tuffat till er!

 

..Man är lite sugen på att hänga på er tur, bara för att jag gillar att göra lite udda, tuffa och annorlunda saker..;-p

Fast Vasa har ju tänkt slå bästa tjejen på Vasaloppet nästa år, så ni kanske hellre vill ha Sandra eller Jenny med på denna tur ? Har ni frågat någon av dom..? ;-p

I annat fall kan jag kanske hänga på en bit och sen vända hemåt, eller kanske blir man den som hjälper till att hålla ett "jämn" fart (spec i början) för att orka "hela" vägen(eller ligger först i klungan och tar all vind) ;-b.. En fråga:Är det (snabbaste )"tiden" ni är ute efter, eller är det att "fixa/orka" hela turen?..

Link to comment
Share on other sites

Hm..Det var väldigt vad ni grabbar har tuffat till er!

 

..Man är lite sugen på att hänga på er tur, bara för att jag gillar att göra lite udda, tuffa och annorlunda saker..;-p

Fast Vasa har ju tänkt slå bästa tjejen på Vasaloppet nästa år, så ni kanske hellre vill ha Sandra eller Jenny med på denna tur ? Har ni frågat någon av dom..? ;-p

I annat fall kan jag kanske hänga på en bit och sen vända hemåt, eller kanske blir man den som hjälper till att hålla ett "jämn" fart (spec i början) för att orka "hela" vägen(eller ligger först i klungan och tar all vind) ;-b.. En fråga:Är det (snabbaste )"tiden" ni är ute efter, eller är det att "fixa/orka" hela turen?..

Klart du ska hänga på! :) . Hoppas vi blir så många som möjligt på denna tur. Ja för mig är det att orka hela vägen och att det ska bli ett så bra träningspass som möjligt :)

Link to comment
Share on other sites

Hm..Det var väldigt vad ni grabbar har tuffat till er!

 

..Man är lite sugen på att hänga på er tur, bara för att jag gillar att göra lite udda, tuffa och annorlunda saker..;-p

Fast Vasa har ju tänkt slå bästa tjejen på Vasaloppet nästa år, så ni kanske hellre vill ha Sandra eller Jenny med på denna tur ? Har ni frågat någon av dom..? ;-p

I annat fall kan jag kanske hänga på en bit och sen vända hemåt, eller kanske blir man den som hjälper till att hålla ett "jämn" fart (spec i början) för att orka "hela" vägen(eller ligger först i klungan och tar all vind) ;-b.. En fråga:Är det (snabbaste )"tiden" ni är ute efter, eller är det att "fixa/orka" hela turen?..

Ja det är klart du ska med! :)

Vi har planerat att tukta dig nu under sommarhalvåret på Klarälvsturerna så du kommer in topp 10/under 5 timmar i Vasan 2012.

 

Mina andra planer får du ta med en nypa salt. ;)

 

Och det blir nog inga stolleryck på denna tur, kanske om vi är pigga sista milen då.

 

Men vi får väl se om det går att få med något proffs. ;)

De får väl köra med 3or om det blir för slött annars...

Får vi med Sandra får du akta dig för stavarna. ;)

 

Frågan är väl dessutom om du inte sätter världsrekord om du ställer upp?

Kan inte vara många kvinnor (någon?) som åkt såpass långt i ett kör på rullskidor?

Förresten lär det inte vara många gubbar heller som åkt så långt på 2or.

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Vasa: Språkläraranmärkning: Tillsammans med varken ska du inte använda "inte"

Nu förstår jag varför lärarna inte hinner rätta proven. ;)

 

Ska du med på hela 17-milaturen? :)

Eller ansluter du i Uddeholm och kör hälften?

Jag får väl se hur jag gör. Det låter kul men kanske lite långt. Man kan ju vända i Munkfors eller så också. Är det något datum bestämt?

Link to comment
Share on other sites

Hoppas ingen ser er...för ni kan inte vara riktigt friska... Redan pratar om rullskidsåkning...

Här pratar vi inte bara sjukt mycket - vi kör friskt också. 10 rullskidspass sen VL har det blivit hittills, mest intervall men även några långpass. Hinner nog ngt till innan säsongens sista skidtävling på lördag. Tror man måste träna hyfsat för att klara 17 mil utan allt för stor smärta.

Link to comment
Share on other sites

Är det krav på klassisk åkning? I så fall måste jag ha tag i nya skidor... Tänker INTE åka på mina OW classic 5! :)

Vadårå? jag har ju oxå såna så vi kan ju vara dom där gamla lokomotiven som inte går så fort men tuffar hela vägen ändå :D

nä men håller med att det kanske dom är lite väl trögrullad :)

Link to comment
Share on other sites

Probie och golvet, det går nog bra att komma med andra skidor.

jola61 fick dispens ifjol att köra med skaterullskidor, även om han inte utnyttjade den. ;)

Tar för givet att han kommer att köra i år dock...

 

Hoppas ingen ser er...för ni kan inte vara riktigt friska... Redan pratar om rullskidsåkning...

Här pratar vi inte bara sjukt mycket - vi kör friskt också. 10 rullskidspass sen VL har det blivit hittills' date=' mest intervall men även några långpass. Hinner nog ngt till innan säsongens sista skidtävling på lördag. Tror man måste träna hyfsat för att klara 17 mil utan allt för stor smärta.[/quote']

Du plockar väl med dig Tobbe L på vägen upp?

Sedan får han låna mina Everest.

Så ska han få slita!!! :)

Link to comment
Share on other sites

Probie och golvet, det går nog bra att komma med andra skidor.

jola61 fick dispens ifjol att köra med skaterullskidor, även om han inte utnyttjade den. ;)

Tar för givet att han kommer att köra i år dock...

 

Hoppas ingen ser er...för ni kan inte vara riktigt friska... Redan pratar om rullskidsåkning...

Här pratar vi inte bara sjukt mycket - vi kör friskt också. 10 rullskidspass sen VL har det blivit hittills' date=' mest intervall men även några långpass. Hinner nog ngt till innan säsongens sista skidtävling på lördag. Tror man måste träna hyfsat för att klara 17 mil utan allt för stor smärta.[/quote']

Du plockar väl med dig Tobbe L på vägen upp?

Sedan får han låna mina Everest.

Så ska han få slita!!! :)

OK:) vad har vi för prognos på när det blir av?

Link to comment
Share on other sites

OK:) vad har vi för prognos på när det blir av?

Vad säger du som är nestorn i gänget?

 

Ska det vara typ lördag/söndag? Tänker på om det behövs en vilodag efter, vi har kört bådadera men det har ju bara varit halva sträckan då. Har själv inte så ont av det mer än att jag är extra hungrig, efterförbränning.

 

Går det att få med sig deltagare under en av Påskdagarna?

Det skulle vara Påskdagen då eller möjligen Annandag Påsk? Kanske inte är så fel?

Eller rent av Långfredagen?

 

Helgen efter är Valborgsmässoafton och den känns väl värre än då ur den aspekten.

 

Helgen före påsk men är det för tidigt tro?

 

Vad säger ni andra som är på G?

Fram med era åsikter nu!!!

 

Hoppas på många svar tills imorgon... :)

Link to comment
Share on other sites

Probie och golvet, det går nog bra att komma med andra skidor.

jola61 fick dispens ifjol att köra med skaterullskidor, även om han inte utnyttjade den. ;)

Tar för givet att han kommer att köra i år dock...

 

Hoppas ingen ser er...för ni kan inte vara riktigt friska... Redan pratar om rullskidsåkning...

Här pratar vi inte bara sjukt mycket - vi kör friskt också. 10 rullskidspass sen VL har det blivit hittills' date=' mest intervall men även några långpass. Hinner nog ngt till innan säsongens sista skidtävling på lördag. Tror man måste träna hyfsat för att klara 17 mil utan allt för stor smärta.[/quote']

Du plockar väl med dig Tobbe L på vägen upp?

Sedan får han låna mina Everest.

Så ska han få slita!!! :)

Hade nog tänkt att utnyttja den dispensen i år, eller till och med köra klassiskt. Det längre passet får ni dock genomföra utan mig. Min inriktning är att använda Klarälvsbanan lite längre fram emot sommaren när jag har kommit igång med rullskidåkningen. Jag åker fortfarande "riktiga" skidor och nu när säsongen snart verkar vara över även för mig så blir det en del mountainbike.

Link to comment
Share on other sites

OK:) vad har vi för prognos på när det blir av?

Vad säger du som är nestorn i gänget?

 

Ska det vara typ lördag/söndag? Tänker på om det behövs en vilodag efter' date=' vi har kört bådadera men det har ju bara varit halva sträckan då. Har själv inte så ont av det mer än att jag är extra hungrig, efterförbränning.

 

Går det att få med sig deltagare under en av Påskdagarna?

Det skulle vara Påskdagen då eller möjligen Annandag Påsk? Kanske inte är så fel?

Eller rent av Långfredagen?

 

Helgen efter är Valborgsmässoafton och den känns väl värre än då ur den aspekten.

 

Helgen före påsk men är det för tidigt tro?

 

Vad säger ni andra som är på G?

Fram med era åsikter nu!!!

 

Hoppas på många svar tills imorgon... :)[/quote']

ja vi får nog bestämma nått datum nu så folk kan förbereda sig lite :). Jag tycker långfredagen låter bra. kan även dom andra helgerna/dagarna.. detta vill man ju inte missa ;) . man tycker ju att snön borde vara borta helt från banan då!

Läste i tidningen igår att dom skulle börja sopa i Karlstad denna veckan :)

 

Om det blir på långfredan, hur många blir vi då??

Link to comment
Share on other sites

ja vi får nog bestämma nått datum nu så folk kan förbereda sig lite :). Jag tycker långfredagen låter bra. kan även dom andra helgerna/dagarna.. detta vill man ju inte missa ;) . man tycker ju att snön borde vara borta helt från banan då!

Läste i tidningen igår att dom skulle börja sopa i Karlstad denna veckan :)

 

Om det blir på långfredan, hur många blir vi då??

För min del fungerar det fint med långfredag. :)

 

Sedan erbjuder jag även en servicebil.

Ska farsan din med?

Så det finns möjligheter för både vätska/näring och bryttaxi samt att få med extrastavar/reservdelar.

 

Till er som inte vill köra 17 mil så finns ju möjligheten att t.ex ansluta i Uddeholm och köra ihop tillbaka.

Vi kan nog behöva lite draghjälp. :)

Link to comment
Share on other sites

Hade nog tänkt att utnyttja den dispensen i år, eller till och med köra klassiskt. Det längre passet får ni dock genomföra utan mig. Min inriktning är att använda Klarälvsbanan lite längre fram emot sommaren när jag har kommit igång med rullskidåkningen. Jag åker fortfarande "riktiga" skidor och nu när säsongen snart verkar vara över även för mig så blir det en del mountainbike.

Jag är inne på samma linje, lite senare i sommar när det garanterat är grusfritt, kortben och t-shirt. :)

 

Men det kanske blir flera race?

Link to comment
Share on other sites

ja vi får nog bestämma nått datum nu så folk kan förbereda sig lite :). Jag tycker långfredagen låter bra. kan även dom andra helgerna/dagarna.. detta vill man ju inte missa ;) . man tycker ju att snön borde vara borta helt från banan då!

Läste i tidningen igår att dom skulle börja sopa i Karlstad denna veckan :)

 

Om det blir på långfredan' date=' hur många blir vi då??[/quote']

För min del fungerar det fint med långfredag. :)

 

Sedan erbjuder jag även en servicebil.

Ska farsan din med?

Så det finns möjligheter för både vätska/näring och bryttaxi samt att få med extrastavar/reservdelar.

 

Till er som inte vill köra 17 mil så finns ju möjligheten att t.ex ansluta i Uddeholm och köra ihop tillbaka.

Vi kan nog behöva lite draghjälp. :)

gött! låter riktigt bra :) . ja farsan min följer med och servar oss :) . ja exakt, man behöver ju inte köra 17 mil för den som inte vill. bara att göra som vasa skriver att ansluta i Uddeholm för den som "bara" vill köra 8,5 mil .

 

Edit: Och fler race blir det garanterat!

Edited by Andreas87
Link to comment
Share on other sites

Vilken tid kommer starten att handla om ungefär ?!

 

Tänkte bara kolla lite hur Lördagen skulle fungera för alla ?! Men om det är Fredagen som gäller ska jag göra allt i min makt att försöka fixa bort jobbet ;) Detta kan man bara inte missa !

Edited by globe86
Link to comment
Share on other sites

Vilken tid kommer starten att handla om ungefär ?!

 

Tänkte bara kolla lite hur Lördagen skulle fungera för alla ?! Men om det är Fredagen som gäller ska jag göra allt i min makt att försöka fixa bort jobbet ;) Detta kan man bara inte missa !

ja lördan funkar fint för mig också :) nej detta får du inte missa :D

Link to comment
Share on other sites

Har ni inte helgdag i Ludvika? ;)

Jo lördagen (påskafton) hade också fungerat.

 

Men vi får höra vad Everest säger också?

 

Och MMG, JakobMinell?

 

Är det förresten några andra som är inne på 17-milarn?

henka67? Då lär vi andra få jobba om han inte tar 3orna.

kentona? RuneR? Andra?

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...