Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

INTERSPORTLOPPET


Conny

Recommended Posts

Seedingtabellen är släppt nu!

http://www.vasaloppet.se/wps/wcm/connect/00cad50049d400eabc09bd44cf821292/svenska_langlopp_2012.pdf?MOD=AJPERES

 

Intersportloppet

elit 1 2 3 4 5 6 7 8 9

2.05 2.16 2.26 2.36 2.46 2.56 3.06 3.21 3.36 3.51

2:10, 2:18, 2:26 ska väl de tre första vara iaf. Elitledstiden känns ganska snäll med tanke på hur tätt det var därframme.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 467
  • Created
  • Last Reply
Seedingtabellen är släppt nu!

http://www.vasaloppet.se/wps/wcm/connect/00cad50049d400eabc09bd44cf821292/svenska_langlopp_2012.pdf?MOD=AJPERES

 

Intersportloppet

elit 1 2 3 4 5 6 7 8 9

2.05 2.16 2.26 2.36 2.46 2.56 3.06 3.21 3.36 3.51

2:10' date=' 2:18, 2:26 ska väl de tre första vara iaf. Elitledstiden känns ganska snäll med tanke på hur tätt det var därframme.[/quote']

Ååh äntligen tar man sig framåt! Trots dåligt flyt i diagonalen/frånskj o kasst glid hamnade jag i 3an :-)

Link to comment
Share on other sites

Nån som kan förklara mitt kassa glid:

Helt nya madshus nano med lj02 struktur mättade i hotbox därefter:

Sickling rotoborst m tagel+ mässingsborst 5-6drag + rotobborst tagel/ nylon. Grafit +varmsickling 1timmes vila därefter mässingsb 5-6drag o rotoborst tagel.

Swix Hf4 ismältn o varmsickl. Vila 1tim därefter 2 a invärmning o varmsick slut borst m roto tagel

Link to comment
Share on other sites

Seedingtabellen är släppt nu!

http://www.vasaloppet.se/wps/wcm/connect/00cad50049d400eabc09bd44cf821292/svenska_langlopp_2012.pdf?MOD=AJPERES

 

Intersportloppet

elit 1 2 3 4 5 6 7 8 9

2.05 2.16 2.26 2.36 2.46 2.56 3.06 3.21 3.36 3.51

2:10' date=' 2:18, 2:26 ska väl de tre första vara iaf. Elitledstiden känns ganska snäll med tanke på hur tätt det var därframme.[/quote']

Helt rätt, det är ändrat nu, hoppas jag inte lurade någon!

Link to comment
Share on other sites

Lakota: Gissning 1: för mycket eller för mjuk fästvalla

2: för grov struktur på stenslipen

Något som jag lärt mig är att man ska minimera fästvallan när det är så kallt.

Hade pyramid m 9 lager så...

Låter mycket, hur många lager brukar du behöva? Jag hade ett supertunt lager V30 invärmt i botten, 2 korta tunna lager VR45 och 2 tunna fullängdslager VR40 och väldigt bra fäste hela vägen.

Link to comment
Share on other sites

Lakota: Gissning 1: för mycket eller för mjuk fästvalla

2: för grov struktur på stenslipen

Något som jag lärt mig är att man ska minimera fästvallan när det är så kallt.

Hade pyramid m 9 lager så...

Låter mycket' date=' hur många lager brukar du behöva? Jag hade ett supertunt lager V30 invärmt i botten, 2 korta tunna lager VR45 och 2 tunna fullängdslager VR40 och väldigt bra fäste hela vägen.[/quote']

Håller med, 9 lager i den kylan låter väldigt mycket. Jag antar att du inte testade glidet på skidorna innan du la fästvallan så du kan avgöra om skidorna gick bra eller inte?

Link to comment
Share on other sites

Hade pyramid m 9 lager så...

Låter mycket' date=' hur många lager brukar du behöva? Jag hade ett supertunt lager V30 invärmt i botten, 2 korta tunna lager VR45 och 2 tunna fullängdslager VR40 och väldigt bra fäste hela vägen.[/quote']

Håller med, 9 lager i den kylan låter väldigt mycket. Jag antar att du inte testade glidet på skidorna innan du la fästvallan så du kan avgöra om skidorna gick bra eller inte?

Oj, 9-lager vid knirrsnö! Att du tog dig framåt överhuvudtaget.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Låter mycket' date=' hur många lager brukar du behöva? Jag hade ett supertunt lager V30 invärmt i botten, 2 korta tunna lager VR45 och 2 tunna fullängdslager VR40 och väldigt bra fäste hela vägen.[/quote']

Håller med, 9 lager i den kylan låter väldigt mycket. Jag antar att du inte testade glidet på skidorna innan du la fästvallan så du kan avgöra om skidorna gick bra eller inte?

Oj, 9-lager vid knirrsnö! Att du tog dig framåt överhuvudtaget.. ;)

Haha led 1 eller 2 efter nästa lopp då. Tyckte d var nåt sånt när jag nästan gick ner på ändan i fartställningarna för o slippa bromsverkan

Link to comment
Share on other sites

brukar dom vara hårda om man missar med några sekunder? missade led 1 med 9 sek....

Hade en kompis (en Andreas också faktiskt) som missade elitledet med några tiondelar på ett lopp för ett antal år sedan. Då var de stenhårda.

Jag missa med "tror de va 1 sekund" för ett par år sedan! de går inte ;) men är väl så att rätt ska va rätt =)

Link to comment
Share on other sites

Jag har missat med 12 och 15 sekunder (om jag minns rätt) Inte förhandlingsbart med seedninsgubbarna ;) Då var jag lite sur, men med lite distans så inser nog alla att gränsen måste gå någonstans och nu har det förtydligats på hemsidan att det är .00 som gäller.
Link to comment
Share on other sites

Här är anledningen till att Andreas87 bommade led 1 med 9 sekunder...

 

Roligt att se' date=' bra film återigen av Andreas! :)

 

[/quote']

Andreas, fick du vanlig flaska i Hökberg av funktionär?

Haha ja jag får skylla på kameran ;) . Nej då, bara å bryta ihop och komma igen :),

Gränsen måste ju som sagt gå nånstans :) . Ja jag fick en mindre enervit flaska med sportdryck i av en funktionär, fick inte alla det!?

 

Racewax: jaså var vi nära varandra :-D . Iofs så kunde jag åka på i mitt tempo efter några kilometer så jag ska inte skylla på det heller :) , man är väl för seg i starten !

Link to comment
Share on other sites

Andreas, det var tydligen utvalda elitåkare som fick flaska där. ;) Jag fick hålla tillgodo med mugg...

Grymt häftig video! Får du inte ont i nacken när du åker med huvudet på sned sådär? :-)

Andreas är ju väldigt duktig på att hålla still huvudet, jag har också en sådan kamera och det blir mer gungigt när jag stakar. Men har aldrig ont av den, man glömmer att den finns där.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...