Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppet 2012 ¤Medaljstriden¤


Recommended Posts

Klarade medalj tid: 5:17:33. Men aldrig mer Enervit energi (påsen med skruvkork), magen pajade total efter intag före Eldris. Placering 24 H60. Totalpacering 2143. Nöjd gubbe :)

Där dricker man coca cola blandat med kaffe ju!!!

 

Påsen med skruvkork kan vara dyraste sockret någonsin skådat :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 712
  • Created
  • Last Reply

6h09 blev det för mig. Långt ifrån medalj alltså. Både jag och glidet dog efter Evertsberg. Kramp i magen efter Oxberg.

Långt ifrån det lilla tryck jag haft i åkningen på de senaste seedningsloppen. Jag och sockersnön som blir på slutet passar inte riktigt ihop.

Link to comment
Share on other sites

När är det tid att köa för insläpp? Kom 07.15 och hamnade med ryggen mot repet till led 7, tyckte det var kaos i backen och att alla andra spår gick fortare än mitt;(

Hur mycket tid kan man spara på att stå först i ledet ungefär?? Gör det en 15min??

Körde om 1590 åkare från smågan till mora, och det sliter att hetsa för att köra om kände jag men körde in på 6.24. Hade kanon skidor med både fäste och glid.

Mvh BS

Link to comment
Share on other sites

Jag kom ca 05.45 och hamnade då ungefär på mitten, kanske lite framför mitten i led 6. Stod i kö för att komma in i fållan ca 20minuter tror jag så vid 06tiden kunde jag knalla upp i tältet för värme och en andra frukost.
Link to comment
Share on other sites

Körde från led 5 på 5:34, så missade medaljen med 6 minuter eller så. Hade inte kunnat åka mycket fortare, så jag är ändå väldigt nöjd!

Bra jobbat!! ;) Då kanske du såg mig i spåret hade en svart outfit med INDIA tryckt på ena vaden samt deras flagga :) Missade också medaljen körde på 5.33... Den fixar vi nästa år!

 

 

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Ingen medalj' date=' 11 min från. Tiden blev 5,40 från startled 5. Plockade 700 personer från Smågan till Mora.

Måste fram minst led 4. Näst år tar man hem den.[/quote']

Det är ändå imonerande bra kört från led 5. Det är tufft att konstant leta luckor för omkörning!

Tack tack!

Jo, jag är nöjd. 1.30 min förbättring och 2000 placeringar. Letade ärligt talat inte så fruktansvärt mycket efter luckor ändå. Lite i början...

Klarade led 4 också, alltid skönt att veta. Nu får man ha led 3 som mål.

Link to comment
Share on other sites

Körde från led 5 på 5:34' date=' så missade medaljen med 6 minuter eller så. Hade inte kunnat åka mycket fortare, så jag är ändå väldigt nöjd![/quote']

Bra jobbat!! ;) Då kanske du såg mig i spåret hade en svart outfit med INDIA tryckt på ena vaden samt deras flagga :) Missade också medaljen körde på 5.33... Den fixar vi nästa år!

 

 

Mvh Andreas

Indienflagga känner jag igen! Skoj. Själv hade jag klarblå dräkt med lite gula sträck från Craft.

 

Helt klart medalj med marginal nästa år!

Link to comment
Share on other sites

Klarade medalj tid: 5:17:33. Men aldrig mer Enervit energi (påsen med skruvkork)' date=' magen pajade total efter intag före Eldris. Placering 24 H60. Totalpacering 2143. Nöjd gubbe :)[/quote']

Där dricker man coca cola blandat med kaffe ju!!!

 

Påsen med skruvkork kan vara dyraste sockret någonsin skådat :D

Håller med 40:- skapligt pris för 1dl! Det här var före Eldris, kommer inte ihåg exakt var. Där man delade ut skiten, något sådant kommer inte in i min mun, aldrig någonsin!

Link to comment
Share on other sites

Helt ur form efter 2 v förkylning! Såg ni ngn rödklädd åkare med svarta byxor som stod parkerad i ngn av uppförsbackarna så var det mig ni körde om! :) Där brukar jag trots allt vara ganska ok. Dåligt fäste bidrog också en del. Hade slagsmål med klockan från Oxberg och in i mål och räddade mig in strax under 6h vilket kändes som en seger. Tappade ca 1000 placeringar från Smågan och in i mål. ALLA körde om mig hela tiden! Nåja nöjd med tiden och grundformen finns där egentligen men bara inte igår. Inte särskilt besviken när jag ändå kryper under 6h. :)
Link to comment
Share on other sites

Helt ur form efter 2 v förkylning! Såg ni ngn rödklädd åkare med svarta byxor som stod parkerad i ngn av uppförsbackarna så var det mig ni körde om! :) Där brukar jag trots allt vara ganska ok. Dåligt fäste bidrog också en del. Hade slagsmål med klockan från Oxberg och in i mål och räddade mig in strax under 6h vilket kändes som en seger. Tappade ca 1000 placeringar från Smågan och in i mål. ALLA körde om mig hela tiden! Nåja nöjd med tiden och grundformen finns där egentligen men bara inte igår. Inte särskilt besviken när jag ändå kryper under 6h. :)

Hade du nummerlapp med 4-tusennågonting och körde utan mössa?

Link to comment
Share on other sites

Klarade medalj tid: 5:17:33. Men aldrig mer Enervit energi (påsen med skruvkork)' date=' magen pajade total efter intag före Eldris. Placering 24 H60. Totalpacering 2143. Nöjd gubbe :)[/quote']

Där dricker man coca cola blandat med kaffe ju!!!

 

Påsen med skruvkork kan vara dyraste sockret någonsin skådat :D

Håller med 40:- skapligt pris för 1dl! Det här var före Eldris, kommer inte ihåg exakt var. Där man delade ut skiten, något sådant kommer inte in i min mun, aldrig någonsin!

Själv tycker jag enervits liquid är grym, speciellt den med koffein! Den innehåller dock en del fruktos och jag gissar att det kanske var det som pajjade din mage? De delade ut den i Hökberg fö.

För egen del kommer jag aldrig mer att ta en kaffekopp i eldris. 1dl socker i kaffe är inget för mig! Hade också problem med vasabullarna (vilket var väntat) och blåbärssoppan (vilket var oväntat) men på det hela taget är jag glad att magen höll ihop!

Link to comment
Share on other sites

Med 25 sek tillgodo så borde jag varit en av dom som deltog i medaljstriden. Hade inte koll på tiden så jag blev glatt överaskad när jag hörde efter näst sista backen att det var 2 minuter kvar. Den striden hade jag säkert inte behövt delta i om inte staven gick av efter ca 400meter i starten. Kändes som när något läcker och det inte går att få stopp på läckan. Var uppgiven och tänkte bryta men fick torkat upp efter mig och passerade förbi 1878 skidåkare under loppet. Fick även uppleva hur det är att stå helt stilla och ta sig fram i snigelfart i första backen. Tur i skidturen?
Link to comment
Share on other sites

Grattis till alla fantastiskt fina tider och placeringar! Måste säga att jag är sjukt imponerad av er! Så även om mitt eget lopp blev ett misslyckande är jag mycket nöjd över att vi gjort den här tråden :) Tror ändå att den hjälpt en del med en del träningshets och att många nya kontakter skapats vilket man ser inte minst på Funbeat.
Link to comment
Share on other sites

Lycka till alla' date=' hoppas på medaljer till så mÅnga som möjligt. Ska själv göra ett försök även om det blir svårt från led 5.[/quote']

Ja grattis smålänningen till din fina skalp(golvet) :) efter en katastrofal start med stopp för två krascher på startrakan med stop som följd var mitt lopp kört redan i första backen :( nu ska jag inte säga att jag varit bättre ändå så grattis :) jag får ta nya tag till nästa år

Hehe ja det var faktiskt en liten tröst att jag lyckades med den målsättningen när medaljen var utom räckhåll, jag är övertygad om att du kommer tillbaka nästa år och då hoppas jag att vi båda tar medalj.

Link to comment
Share on other sites

Lycka till alla' date=' hoppas på medaljer till så mÅnga som möjligt. Ska själv göra ett försök även om det blir svårt från led 5.[/quote']

Ja grattis smålänningen till din fina skalp(golvet) :) efter en katastrofal start med stopp för två krascher på startrakan med stop som följd var mitt lopp kört redan i första backen :( nu ska jag inte säga att jag varit bättre ändå så grattis :) jag får ta nya tag till nästa år

Hej golvet! Får man fråga hur det gick, fick jag någon revansch på 6:07?

Link to comment
Share on other sites

Lycka till alla' date=' hoppas på medaljer till så mÅnga som möjligt. Ska själv göra ett försök även om det blir svårt från led 5.[/quote']

Ja grattis smålänningen till din fina skalp(golvet) :) efter en katastrofal start med stopp för två krascher på startrakan med stop som följd var mitt lopp kört redan i första backen :( nu ska jag inte säga att jag varit bättre ändå så grattis :) jag får ta nya tag till nästa år

Hej golvet! Får man fråga hur det gick, fick jag någon revansch på 6:07?

Tyvärr :) 6:04:58 stakade jag in på

Link to comment
Share on other sites

Ja grattis smålänningen till din fina skalp(golvet) :) efter en katastrofal start med stopp för två krascher på startrakan med stop som följd var mitt lopp kört redan i första backen :( nu ska jag inte säga att jag varit bättre ändå så grattis :) jag får ta nya tag till nästa år

Hej golvet! Får man fråga hur det gick' date=' fick jag någon revansch på 6:07?[/quote']

Tyvärr :) 6:04:58 stakade jag in på

Haha, då är det ställt utom rimligt tvivel, du var för stark i år! Tack för sparringen, hoppas på liknande kamp nästa år!

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Med tanke på hur många jämna åkare här på forumet som körde på knappa 7h vid förra årets Vasalopp som vill förbättra sig inför nästa år startar jag här en tråd där vi kan sporra varandra till stordåd genom att utbyta träning och jämföra tider etc. För vad gör det inte om man får lite tävlingsdjävul i sig? ;)

Priser: Att man blir grymt nöjd med sin tid på Vasaloppet och självklart extremt mycket prestige att slå övriga deltagare!

 

Vi har nu även en grupp på Funbeat där man kan lägga i lite off-topic grejer samt lägga in/ spana in resultat i formulär.

http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=2851

Här är en snabblänk där du kan anmäla dig. Skriv in dina uppgifter om du i framtiden vill kunna se dina framsteg/jämföra dig med de andra! Stort tack till Fisk, skaparen av formuläret! :D

https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dGtObnlROWNEdWpfNFhJLVZjc3BQa3c6MQ

 

Anmälda so far:

Adam Eriksson

Smålänningen 5.49.10

Toot

Fisk

AndersÅ

Slasko

snabben

kustlöparen

rooban

Lars-Erik

ulrkaa

golvet

Poxeman

Brannigan

Belgar

risholn

MrT

HW

Buster14

LundinE

JanA

kenta72

sackeb

stebe

nijo

positivt

Sehlis

IndiBoy

VildeBill

Offa

peter67

Doorider

Frida

 

Kommer lägga in fler här iom att fler anmäler sig!

 

Ni får gärna ge förslag på hur vi ska utveckla tråden! :P

Vore skoj att se hur det gick för alla som var med i tråden från början, har uppdaterat med min egen tid. Ni andra får gärna fylla på.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Med tanke på hur många jämna åkare här på forumet som körde på knappa 7h vid förra årets Vasalopp som vill förbättra sig inför nästa år startar jag här en tråd där vi kan sporra varandra till stordåd genom att utbyta träning och jämföra tider etc. För vad gör det inte om man får lite tävlingsdjävul i sig? ;)

Priser: Att man blir grymt nöjd med sin tid på Vasaloppet och självklart extremt mycket prestige att slå övriga deltagare!

 

Vi har nu även en grupp på Funbeat där man kan lägga i lite off-topic grejer samt lägga in/ spana in resultat i formulär.

http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=2851

Här är en snabblänk där du kan anmäla dig. Skriv in dina uppgifter om du i framtiden vill kunna se dina framsteg/jämföra dig med de andra! Stort tack till Fisk' date=' skaparen av formuläret! :D

https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dGtObnlROWNEdWpfNFhJLVZjc3BQa3c6MQ

 

Anmälda so far:

Adam Eriksson 6:24:06

Smålänningen 5.49.10

Toot

Fisk

AndersÅ

Slasko

snabben

kustlöparen

rooban

Lars-Erik

ulrkaa

golvet

Poxeman

Brannigan

Belgar

risholn

MrT

HW

Buster14

LundinE

JanA

kenta72

sackeb

stebe

nijo

positivt

Sehlis

IndiBoy

VildeBill

Offa

peter67

Doorider

Frida

 

Kommer lägga in fler här iom att fler anmäler sig!

 

Ni får gärna ge förslag på hur vi ska utveckla tråden! :P[/quote']

Vore skoj att se hur det gick för alla som var med i tråden från början, har uppdaterat med min egen tid. Ni andra får gärna fylla på.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Med tanke på hur många jämna åkare här på forumet som körde på knappa 7h vid förra årets Vasalopp som vill förbättra sig inför nästa år startar jag här en tråd där vi kan sporra varandra till stordåd genom att utbyta träning och jämföra tider etc. För vad gör det inte om man får lite tävlingsdjävul i sig? ;)

Priser: Att man blir grymt nöjd med sin tid på Vasaloppet och självklart extremt mycket prestige att slå övriga deltagare!

 

Vi har nu även en grupp på Funbeat där man kan lägga i lite off-topic grejer samt lägga in/ spana in resultat i formulär.

http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=2851

Här är en snabblänk där du kan anmäla dig. Skriv in dina uppgifter om du i framtiden vill kunna se dina framsteg/jämföra dig med de andra! Stort tack till Fisk' date=' skaparen av formuläret! :D

https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dGtObnlROWNEdWpfNFhJLVZjc3BQa3c6MQ

 

Anmälda so far:

Adam Eriksson 6:24:06

Smålänningen 5.49.10

Toot

Fisk

AndersÅ

Slasko

snabben

kustlöparen

rooban

Lars-Erik

ulrkaa

golvet

Poxeman

Brannigan

Belgar

risholn

MrT

HW

Buster14

LundinE

JanA

kenta72

sackeb

stebe

nijo

positivt

Sehlis

IndiBoy

VildeBill 5:13:40

Offa

peter67

Doorider

Frida

 

Kommer lägga in fler här iom att fler anmäler sig!

 

Ni får gärna ge förslag på hur vi ska utveckla tråden! :P[/quote']

Vore skoj att se hur det gick för alla som var med i tråden från början, har uppdaterat med min egen tid. Ni andra får gärna fylla på.

Min tid inlagd.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...