Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppet 2012 ¤Medaljstriden¤


Recommended Posts

För mig har träningen rullat på ganska bra. Bra mängd under en hel del veckor och en veckas helt uppehåll från träning då jag var ute och reste med barnen. Denna vecka har jag smugit igång träningen igen. Har dock kört alldeles för lite rullskidor och styrka för att vara optimalt för skidåkning. Men mycket annat roligt som något lopp i långloppscupen och ett triathlon på olympisk distans.

 

Rullskidstävligen låter faktiskt roligt och ligger bra i tiden för att få igång den träningen efter cykelvasan och eventuellt(antagligen) finnmarksturen, jag skulle dock bli att köra i motionsklass med mina rulisar. En anledning att lägga en helg hos en polare i stockholm också.

 

Skoj att medaljstriden lever ännu om än i lite lugnare tempo än alldeles efter årets vasalopp :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 712
  • Created
  • Last Reply
Tror du blir ganska farlig du med, du har ju t o m varit på en klarälvstur med självaste "Vasa"

he he he ja man fick ju känna på gamla vasas stakstyrka då och fick även lite tekniktips.men jag tror det var en bra tur för mig ändå så här i efterhand :)

Ska försöka leva upp till farligheten i vinter...... ;)

Link to comment
Share on other sites

Rullar på ganska bra med träning för att vara mig :) fokus på rullskidor och elghufs...

Tror STEBE blir farlig till vintern med sin enorma mängd grennära träning :)

Då tror jag att du misstar dig :) Det enda målet jag har med Vasaloppet är att ta mig till Mora. Andra mål är seger i min klass Bessemerloppet och försöka ta ett DM guld 2012 i min årsklass då förståss och ev. åka veteran SM om det blir nåt :) Apropå träningsmängd, då har du inte sett de som toppar gruppen "Medaljstriden" har en träningsmängd på 90h+ på 30 dagar :) Där ligger man lååångt efter :)

Link to comment
Share on other sites

Sitter nu på en stubbe uppe på en skogshöjd för att komma åt en gnutta täckning vilket har varit mitt enda sätt att komma in på nätet nu i sommar, därför har jag varken varit inne här eller uppdaterat min träningsdagbok på funbeat...

 

Min träning har väl gått hyfsat, har fått riktigt mycket mängdträning tackvare all forsränning och vedlassning, däremot har jag inte kunnat åka rullskidor överhuvudtaget utan det har blivit en del terränglöpning istället, inte så ofta som jag velat men ett par tre gånger i veckan. Styrka har jag ju fått mycket av tackvare jobbet som sagt.

 

Som läget är nu ligger jag nog efter en del av er andra men jag tror att styrkegrunden jag skaffat mig under sommaren kommer vara nyttig nu då jag ska börja träna mer grennära nu till hösten.

 

Just nu ligger fokus på Stockholm halvmara i mitten av september i o m att jag tydligen ska "springa" jubileumsmaran nästa år :P

 

Hoppas det går riktigt bra för er alla

Link to comment
Share on other sites

Hur går det för lars-erik då med träningen :) han är ju trots allt ett av namnen som är anmälda här på medaljstriden!

själv skulle jag aldrig mäkta med som han gör att åka BÅDA dagarna öppna spår och sen vasaloppet söndagen efter! finns nog en djupt rotad fysik i den mannen! imponerande :D

 

 

Vore mer logiskt om jag hade en signatur om att har som mål att slå lars-erik än att vasa har det? ;)

Link to comment
Share on other sites

Så var mitt stora mål för 2011 avklarat och jag kan blicka framåt...

Men först får nog den abnorma träningsvärken som jag har från midjan och ner släppa.

Kalmar Järnmannen på 9:59:31 kostade på men var jäkligt roligt!

Järnmannen, du ligger lite före i träningstid :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Shit, vad har hänt med denna tråd egentligen? Ja, jag har varit extremt dålig på att vara inne och skriva och ja, jag har extremt dålig på att träna sista. Men jag har haft grymt mycket att göra och inte haft så stor motivation, har varit en och en halv mycket påfrestande månader hitills på KTH. Men jag vet att jag fortfarande kommer att åka under 6 timmar på Vasaloppet, för så fort jag blivit frisk från förskylningen ska jag börja träna mer än nånsin tidigare. Har precis skaffat gymkort och lite löpargrejer jag saknade tidigare.

 

Varför är det jag som är överlägset minst erfaren av träning och livet som ska driva på alla oss? Jag är inte månniska att göra det själv, så jag förstår inte var kämarglöden har tagit vägen hos alla? Vi ska ju tillsammans kämpa för att nå våra mål på Vasaloppet!

 

Vad tycker ni, ska vi köra ett testlopp i något snart igen?

 

Och ja, jag är tillbaka nu.

Link to comment
Share on other sites

Japp vi tränar på i det tysta hehe.

Är nog dags för ett testlopp igen, vad ska vi börja med?

VA! vad är det för signatur smålänningen? slå mig? :)

nu är det krig! :lol: nu ska här tränas! detta var nog vad jag behövde för att höja mig ett snäpp till! ;)

Link to comment
Share on other sites

Japp vi tränar på i det tysta hehe.

Är nog dags för ett testlopp igen' date=' vad ska vi börja med?[/quote']

Ni får väl köra samma rullskidtest som i juni?

Låter som en bra idé lika bra att ta det så fort som möjligt för snart blir det kallare och då blir tiderna automatiskt långsammare och då kan det bli svårt att se nån förbättring.

Link to comment
Share on other sites

Japp vi tränar på i det tysta hehe.

Är nog dags för ett testlopp igen' date=' vad ska vi börja med?[/quote']

VA! vad är det för signatur smålänningen? slå mig? :)

nu är det krig! :lol: nu ska här tränas! detta var nog vad jag behövde för att höja mig ett snäpp till! ;)

Det här ser ut att bli en lika rafflande duell som den mellan Vasa och Globe.

Link to comment
Share on other sites

Blir så inspirerad av denna tråd!

 

Har den på prenumeration sedan länge!

 

Mina hittills blygsamma resultat på ÖS (dock otränad) har gjort att jag tvekar för att gå med i gruppen, men är bra sugen kan jag säga och ligger inte alltför långt efter när jag kollat era resultat från 3000m och 2mil rullskidor!

Link to comment
Share on other sites

Ja det är dags att vi kör om utmaningarna vi gjorde i våras/tidig sommar snart.

 

adam det är bra du kommer och får liv i den här tråden igen! Jag tränar också fortfarande men registrerar inte längre på funbeat av olika skäl :)

 

Var dock lat och hoppade över rullskidor nu ikväll.. blir dock ett långpass imorgon bitti!

 

Jag tycker för övrigt att Adam och Golvet kan vara de som bestämmer utmaningar och tidsgränser för dessa.. de verkar handlingskraftiga

 

 

EDIT: Tog bort massa smileys, såg ut som en tjej skrivit.

Link to comment
Share on other sites

Ok, perfekt, då kör vi ett testlopp rullskidor 20km, helst samma sträcka som det i våras! Om Fisk är kvar skulle det vara perfekt om du kunde lägga in en ny tabell. Annars kör vi väl bara på? Sista dagen blir 20/10.

 

Lär bli intressant hur mkt jag har sjunkigt i fart sen i våras, om jag ens kan stå på benen efter typ 4 månader utan rullskidor :D

 

Välkommen till gruppen och att köra testloppet, Bocken! (Du är med vare sig du vill eller inte för jag är säker på att du kommer prestera grymt bra! :P)

Link to comment
Share on other sites

Ok, perfekt, då kör vi ett testlopp rullskidor 20km, helst samma sträcka som det i våras! Om Fisk är kvar skulle det vara perfekt om du kunde lägga in en ny tabell. Annars kör vi väl bara på? Sista dagen blir 20/10.

 

Lär bli intressant hur mkt jag har sjunkigt i fart sen i våras, om jag ens kan stå på benen efter typ 4 månader utan rullskidor :D

 

Välkommen till gruppen och att köra testloppet, Bocken! (Du är med vare sig du vill eller inte för jag är säker på att du kommer prestera grymt bra! :P)

Jojo, nu är det upp till bevis för gamle Bocken.

 

Klämde av en tvåmilare idag på 1:06:19 och har reggat in mig i Medaljstriden nu!

Så nu väntar jag bara på att Fisk reggar in mina resultat i listan även fast jag är överlägset sämst nu så ska det bli ändring!

 

No retreat no surrender som min skididol Jean-Claude Van Damme skulle sagt!

 

Hej

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...