Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppet 2012 ¤Medaljstriden¤


Recommended Posts

börjar känna att medaljtiden är längre och längre bort för mig...... dålig träning nov-dec,främst pga av dåligt med snö och för kallt för rullisar och nu förkyld sen en vecka tillbaka..... har inte gett upp utan kommer att göra det bästa av den tiden som är kvar. roligt ska jag iallafall ha! :)
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 712
  • Created
  • Last Reply
börjar känna att medaljtiden är längre och längre bort för mig...... dålig träning nov-dec,främst pga av dåligt med snö och för kallt för rullisar och nu förkyld sen en vecka tillbaka..... har inte gett upp utan kommer att göra det bästa av den tiden som är kvar. roligt ska jag iallafall ha! :)

Bra inställning Golvet! Det kan räcka långt.

Link to comment
Share on other sites

börjar känna att medaljtiden är längre och längre bort för mig...... dålig träning nov-dec' date='främst pga av dåligt med snö och för kallt för rullisar och nu förkyld sen en vecka tillbaka..... har inte gett upp utan kommer att göra det bästa av den tiden som är kvar. roligt ska jag iallafall ha! :)[/quote']

Bra inställning Golvet! Det kan räcka långt.

Roligt ska man ha annars kan det va :) ska försöka ha samma tänk som dig sista tiden mot det stora loppet ;)

Link to comment
Share on other sites

Låter som en bra inställning! Det är det enda man kan ändra på - sin inställning, förutsättningarna är ju som de är...många som inte kommer få snömil i år verkar det som.

 

Inser att jag är lyckligt lottad, har haft 9 helt fantastiska skiddagar i Grövelsjön, och vet inte hur jag ska kunna överleva i ett grått Stockholm. Min kropp kräver att få åka skidor varje dag nu =) lätt beroendeframkallande det här. Hoppas på spår i närheten snart annars blir det till att åka iväg någon helg igen snart.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Ett tips! Till alla er som är lite hårdare än oss andra och kommer åka 2 Vasalopp i år gå in på www.facebook.com/mabs.se de bjuder på bra grejer som snabbar på återhämtningen mellan loppen.

Hej Marie

Jag har redan gjort dubbeln …….och det utan att köpa några strumpor från dig!

Är man någorlunda genomtränad och klarar ett Öppetspår så klarar man även Vasaloppet om man vilar sig under veckan.

Det jobbigaste är den mentala biten med resor, boende och att gå upp mitt i natten, -här hjälper inte dina strumpor!

Link to comment
Share on other sites

245 mil rullskidor. 114mil på snö. Har det blivit för mig till i dag. Sen om det är tillräckligt för medalj i år vete sjutton. Annars är det en bra grund till 2013.

 

God fortsättning och god träning alla!

Önskar jag tränat hälften så mycket! Några år har jag fått ihop 50 snömil och 80 rullmil, och det har räckt till medalj. För tillfället är det skiexpander på hotellrum i Thailand som gäller!

 

Har 2 snömil i år, men 2007 hade jag 7, och det gick ändå.

Mycket stakning sista veckorna brukar göra susen.

 

Jag kommer hem dagen innan Åkulla, och där får jag se om tre veckor

med gummibands-åkning är värt något! Det blir i alla fall 4 mil på snö att lägga

till de andra 2.

 

Är det någon mer här som ska till Åkulla?

Link to comment
Share on other sites

245 mil rullskidor. 114mil på snö. Har det blivit för mig till i dag. Sen om det är tillräckligt för medalj i år vete sjutton. Annars är det en bra grund till 2013.

 

God fortsättning och god träning alla!

Önskar jag tränat hälften så mycket! Några år har jag fått ihop 50 snömil och 80 rullmil' date=' och det har räckt till medalj. För tillfället är det skiexpander på hotellrum i Thailand som gäller!

 

Har 2 snömil i år, men 2007 hade jag 7, och det gick ändå.

Mycket stakning sista veckorna brukar göra susen.[/quote']

114 mil har växt till 235 i dag. Men det gäller inte bara antalet mil egentligen, handlar säkert mer om hur man disponerat sin träningstid. Men hur som helst är det jäkligt roligt att åka :)

Link to comment
Share on other sites

245 mil rullskidor. 114mil på snö. Har det blivit för mig till i dag. Sen om det är tillräckligt för medalj i år vete sjutton. Annars är det en bra grund till 2013.

 

God fortsättning och god träning alla!

Önskar jag tränat hälften så mycket! Några år har jag fått ihop 50 snömil och 80 rullmil' date=' och det har räckt till medalj. För tillfället är det skiexpander på hotellrum i Thailand som gäller!

 

Har 2 snömil i år, men 2007 hade jag 7, och det gick ändå.

Mycket stakning sista veckorna brukar göra susen.[/quote']

114 mil har växt till 235 i dag. Men det gäller inte bara antalet mil egentligen, handlar säkert mer om hur man disponerat sin träningstid. Men hur som helst är det jäkligt roligt att åka :)

Du är brutal! Tar du inte medalj på vasan ska jag gå hem till Sundsvall!

Link to comment
Share on other sites

Vill meddela att jag backar ur i år. har funkar varken med familj eller väder. är för tillfället inte alls i form och kommer bara njuta av omgivningen å atmosfären i år! lycka till alla ni andra som kämpar på för medalj.

Så kan det vara ibland, vasaloppet körs ju varje år som tur är så det är bara hugga medaljen ett annat år. Det kan väl inte vara så tokigt att njuta av omgivning och atmosfär heller .) Lycka till!

Link to comment
Share on other sites

Önskar jag tränat hälften så mycket! Några år har jag fått ihop 50 snömil och 80 rullmil' date=' och det har räckt till medalj. För tillfället är det skiexpander på hotellrum i Thailand som gäller!

 

Har 2 snömil i år, men 2007 hade jag 7, och det gick ändå.

Mycket stakning sista veckorna brukar göra susen.[/quote']

114 mil har växt till 235 i dag. Men det gäller inte bara antalet mil egentligen, handlar säkert mer om hur man disponerat sin träningstid. Men hur som helst är det jäkligt roligt att åka :)

Du är brutal! Tar du inte medalj på vasan ska jag gå hem till Sundsvall!

Ha,ha. Ta med dig rejäla skor:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
lyckades efter att ha blivit påhejad av HW under helgens lopp ta mig till led 4. ska naturligtvis försöka köra för medalj men en mer realistisk målsättning med tanke på att det är mitt första vasalopp är väl kanske att behålla min plats i led4 till nästa vasa? undra hur jag ska lägga upp loppet...... ja det är väl bara att köra på kanske :)
Link to comment
Share on other sites

lyckades efter att ha blivit påhejad av HW under helgens lopp ta mig till led 4. ska naturligtvis försöka köra för medalj men en mer realistisk målsättning med tanke på att det är mitt första vasalopp är väl kanske att behålla min plats i led4 till nästa vasa? undra hur jag ska lägga upp loppet...... ja det är väl bara att köra på kanske :)

Blir samma mål för mig med Golvet. Har lyckats vara förkyld en dryg vecka nu också vilket nog inte förstärker chansen till toppresultat...

Link to comment
Share on other sites

Är det möjligt att åka på medaljtid från led 5?

Ja, men då måste du nog göra ett sjukt bra lopp alternativt att eliten åker toklångsamt. Det sistnämnda lär nog inte hända detta år, inte ens om snön vräker ner för ingen vill ha med Petter när de svänger in i Mora.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...