Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppet 2012 ¤Medaljstriden¤


Recommended Posts

  • Replies 712
  • Created
  • Last Reply
  • 2 weeks later...

Oj. Har kört första rullskidpasset på flera månader, efter att ha sprungit under sommaren.

Nu, om någon gång, fattar man behovet av rullisar. Massiv träningsvärk i triceps och rygg!

Men from nu blir det minst ett rullskidpass i veckan, helst två. Och två löppass, alt 1 löpning och 1 styrketräning.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Denna tråd är lite "död" just nu! kan inte påstå att jag har bidragit att hålla den levande heller men vi har väl hamnat i lite "koma" allihop i väntan på snön.... ;)

vill bara säga att tack vare den motivation denna tråd skapat har jag kommit igång och tränat denna sommaren/hösten mer än jag(och min fru ;) ) nånsin trodde jag skulle göra! sen får vi se hur långt det räcker.

tror nog att tråden kommer igång när det blir lite snö och närmare seedningsloppen :)

Link to comment
Share on other sites

Även om tråden är död, så är vi ju många som ligger i iallafall :) Jag tror också tråden kommer igång lite mer snart.

 

Synd att du inte hade tid att lotsa runt mig på långpass i Härnösand när jag var där förra veckan :)

 

Vilka seedningslopp har ni andra i medaljstriden tänkt att åka? Jag är så bortskämd så jag kan välja utan problem bland följande.

Grottfallsrundan, Intersportloppet, Maserloppet, Bergebo Ski marathon, Orsa ski marathon, Bessemerloppet, Skinnarloppet. Vet dock inte vilka jag skall köra det blir nog kanske 2 av dom. Något av loppen som är extra trevligt eller speciellt bra?

Link to comment
Share on other sites

Även om tråden är död, så är vi ju många som ligger i iallafall :) Jag tror också tråden kommer igång lite mer snart.

 

Synd att du inte hade tid att lotsa runt mig på långpass i Härnösand när jag var där förra veckan :)

 

Vilka seedningslopp har ni andra i medaljstriden tänkt att åka? Jag är så bortskämd så jag kan välja utan problem bland följande.

Grottfallsrundan, Intersportloppet, Maserloppet, Bergebo Ski marathon, Orsa ski marathon, Bessemerloppet, Skinnarloppet. Vet dock inte vilka jag skall köra det blir nog kanske 2 av dom. Något av loppen som är extra trevligt eller speciellt bra?

Ja det var synd att jag inte var hemmavid när du var i trakterna :) det är fint kring bondsjöspåren som du sprang med många fina slingor.

när det gäller seedningslopp så har jag planerat grovt att åka:Harsa ski maraton,medelpad classic ski och njurunda runt.om snön kommer snart så blir det nog det nya loppet kläpparrennet i ljusdal som går 6/1 men man vill nog åka lite på snö nån/några veckor innan men tror att det är bra att dra igång tävlandet så tidigt som möjligt

Länk till det nya loppet i ljusdal:

http://www6.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_429822/cf_69694/Inbjudan%20kläpparännet%202012.PDF

Link to comment
Share on other sites

Även om det gick skit på förra Bessemerloppet gillade jag verkligen banan och spåren så fungerar allting kör jag nog det! Ligger perfekt i tid inför vasan också. :)

Sen kör jag nog Värmdöloppet också om det nu blir någon snö här i Stockholm :( Annars kanske Södertäljeloppet blir av i år.

Blir Värmdöloppet och Södertäljeloppet för min del också, sedan eventuellt ytterligare något lopp.

Link to comment
Share on other sites

Kul att tråden börjar komma igång igen såhär iväntan på snön... Jag har haft lite träningsdipp under hösten men kommit igång lite bättre på slutet iallafall.

 

Jag tänkte köra Engelbrektsloppet som jag kört tidigare, himla fint och rolig bana tycker jag, sedan blir det Wadköpingsloppet och förhoppningsvis något mer.. Tjejvasan är jag inte anmäld till men kanske köper en plats senare om resultaten inte blir som jag vill på de andra - det ger det ju överlägset bäst seedning att åka deras egna lopp..

 

Vilka startled siktar ni andra på att hamna i?

Link to comment
Share on other sites

Kul att tråden börjar komma igång igen såhär iväntan på snön... Jag har haft lite träningsdipp under hösten men kommit igång lite bättre på slutet iallafall.

 

Jag tänkte köra Engelbrektsloppet som jag kört tidigare, himla fint och rolig bana tycker jag, sedan blir det Wadköpingsloppet och förhoppningsvis något mer.. Tjejvasan är jag inte anmäld till men kanske köper en plats senare om resultaten inte blir som jag vill på de andra - det ger det ju överlägset bäst seedning att åka deras egna lopp..

 

Vilka startled siktar ni andra på att hamna i?

Jag satsar på att minst hamna i 4:de ledet, är i 5:de för närvarande så det gäller att det går bra i seedningsloppen.

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr ligger jag efter er andra. Fick lunginflammation för en månad sedan och kan inte träna än. Innan dess hade jag en fin sommar med mycket cykel och bra inledning på hösten också. Nu får jag nog dra ner ambitionerna lite. Men bara jag kommer igång så blir det seedningslopp i västra Sverige, så många det går. Snön är ju ett frågetecken i år känns det som. Jag ger inte upp än, men det här känns lite beige just nu. Led 5 är mitt mål om jag kommer igång.
Link to comment
Share on other sites

Jag har inget mål med vilket startled jag skall stå i, känns faktiskt orimligt för mig att sätta sådant mål i dagsläget då jag på riktigt inte vet hur jag står mig på seedningsloppen. Tror jag antagligen får ett sådant mål efter första seedningsloppet jag kör.. tror jag har svårt att hålla mig så det första loppet borde hamna i mitten av januari åtminstone.
Link to comment
Share on other sites

Jag har inget mål med vilket startled jag skall stå i, känns faktiskt orimligt för mig att sätta sådant mål i dagsläget då jag på riktigt inte vet hur jag står mig på seedningsloppen. Tror jag antagligen får ett sådant mål efter första seedningsloppet jag kör.. tror jag har svårt att hålla mig så det första loppet borde hamna i mitten av januari åtminstone.

du har väl inte så långt till ljusdal så du kan ju vara med på kläpparrännet 6/1 ?

funderar starkt på att åka ner till detta lopp så man kommer igång :)

Link to comment
Share on other sites

Nej det har jag ju inte, typ 20 mil. Låter väldigt lockand... först reagerade jag på att loppet låg på en fredag men misstänker starkt att det är en röd dag :) Blev bra sugen på att köra den jag också :)

Ja det är på trettondan :) jag har oxå typ 15-20 mil så man kan ju åka över dan och slippa detta med övernattning mm. länkar inbjudan igen:

http://www6.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_429822/cf_69694/Inbjudan%20kläpparännet%202012.PDF

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...