Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppet 2012 ¤Medaljstriden¤


Recommended Posts

  • Replies 712
  • Created
  • Last Reply
Fisk: Blir alltid svårt att hålla koll på dina utmärkta tabeller i en enda lång tråd. Kan du inte skapa en tråd i Funbeat i vår grupp där bara dina olika tabeller presenteras? Lite enklare för oss andra också att hänvisa till en specifik sida.
Link to comment
Share on other sites

Fisk: Blir alltid svårt att hålla koll på dina utmärkta tabeller i en enda lång tråd. Kan du inte skapa en tråd i Funbeat i vår grupp där bara dina olika tabeller presenteras? Lite enklare för oss andra också att hänvisa till en specifik sida.

Bra idé, jag ska registrera mig och fixa det direkt.

 

EDIT: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=987136

Link to comment
Share on other sites

Fisk: Blir alltid svårt att hålla koll på dina utmärkta tabeller i en enda lång tråd. Kan du inte skapa en tråd i Funbeat i vår grupp där bara dina olika tabeller presenteras? Lite enklare för oss andra också att hänvisa till en specifik sida.

Bra idé' date=' jag ska registrera mig och fixa det direkt.

 

EDIT: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=987136[/quote']

Härligt! Snyggt jobbat

Link to comment
Share on other sites

Fisk: Blir alltid svårt att hålla koll på dina utmärkta tabeller i en enda lång tråd. Kan du inte skapa en tråd i Funbeat i vår grupp där bara dina olika tabeller presenteras? Lite enklare för oss andra också att hänvisa till en specifik sida.

Bra idé' date=' jag ska registrera mig och fixa det direkt.

 

EDIT: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=987136[/quote']

Perfekt! Blir betydligt enklare att administrera statistik på det här sättet. :-)

Link to comment
Share on other sites

Tack' date=' där jag också körde, så då har jag fått svar på min fråga![/quote']

Grymt snabb du var! :-)

Tack, men jag fuskade ju, la mig ner och var nära att dö efter 7,5 varv, blev väldigt förvånad när min polare med gps hoppade över mig och sprang vidare.

 

Du och Adam får hänga med på extremen i Ursvik snart!

Link to comment
Share on other sites

Tack' date=' där jag också körde, så då har jag fått svar på min fråga![/quote']

Grymt snabb du var! :-)

Tack, men jag fuskade ju, la mig ner och var nära att dö efter 7,5 varv, blev väldigt förvånad när min polare med gps hoppade över mig och sprang vidare.

 

Du och Adam får hänga med på extremen i Ursvik snart!

Jsg hänger med på den! Har inte sprungit just 15 kilometarn innan men alla andra spår där brukar jag ta mig runt på ett eller annat sätt. Har hela tiden tänkt att jag ska köra extremen där den här säsongen iaf. :)

Link to comment
Share on other sites

Hur får ni fram syreupptagningsförmågan baserat på Cooper test?

Det jag hittar i ämnet är en tabell i Jonas Gustrins Stora konditionsboken som skulle ge mig 60,5 ml/kg per min. Applicerar man kroppsvikten skulle detta bli 4,84 liter/minut.

 

Nu har inte jag tid att sitta framför datorn längre, måste träna så jag går förbi Mikael A i topplistan på FunBeat :-)

Link to comment
Share on other sites

Grymt snabb du var! :-)

Tack' date=' men jag fuskade ju, la mig ner och var nära att dö efter 7,5 varv, blev väldigt förvånad när min polare med gps hoppade över mig och sprang vidare.

 

Du och Adam får hänga med på extremen i Ursvik snart![/quote']

Jsg hänger med på den! Har inte sprungit just 15 kilometarn innan men alla andra spår där brukar jag ta mig runt på ett eller annat sätt. Har hela tiden tänkt att jag ska köra extremen där den här säsongen iaf. :)

Låter bra! Måste bara få igång flåset lite först men sen är jag på ;)

 

Körde Cooper på Sundbybergs IP med halsont idag=ingen bra kombination... 12:08 vilket jag hoppas kunna slå en hel del som frisk och lite löpvana inne.

Link to comment
Share on other sites

F-N va ni springer! :( och på tider jag aldrig kan nå........................men bra jobbat allihop!

längtar efter rullisar :)

Det är nog ingen fara...

Jag står i led 2 och har heller ingen chans att hänga med.

Har som längst sprungit 7 km i mitt liv och efter det blev jag snudd på sängliggande i två veckor. :D

Link to comment
Share on other sites

Har haft 2 träningsfria veckor nästa helg. Det riktigt kryper i skinnet på mig. Jag har nyss gjort ögonlaser och kan precis se vad som står på skärmen. men ska vila minnst 1 vecka efter och ville inte riksera nån förkylning innan behandlingen. Jag minns inte när jag hade 2 veckors träningsfritt. Undrar hur kondisen är på söndag ;) dvs nästa söndag. kanske gör detta att jag vilar mig iform som så många motionärer pratar om ;) hehe

 

Jag kommer börja med lättare löpning på söndag. Känns det bra då så sätter jag igån inför VL 2012

Link to comment
Share on other sites

F-N va ni springer! :( och på tider jag aldrig kan nå........................men bra jobbat allihop!

längtar efter rullisar :)

Det är nog ingen fara...

Jag står i led 2 och har heller ingen chans att hänga med.

Har som längst sprungit 7 km i mitt liv och efter det blev jag snudd på sängliggande i två veckor. :D

Skönt att höra Vasa! jag började bli orolig när jag ser alla löptider.

Link to comment
Share on other sites

Fan, har haft en grym löpningsvecka och persade 10.0km på 40:13 på ett kuperat elljusspår nu i veckan. Dock känner jag mig sliten nu och tveksam till att köra ett maxtest igen, får se om jag kan pallra mig ut ikväll och riva av ett coopertest.
Link to comment
Share on other sites

F-N va ni springer! :( och på tider jag aldrig kan nå........................men bra jobbat allihop!

längtar efter rullisar :)

Det är nog ingen fara...

Jag står i led 2 och har heller ingen chans att hänga med.

Har som längst sprungit 7 km i mitt liv och efter det blev jag snudd på sängliggande i två veckor. :D

Men du är ju stakare utan dess like också! :)

Link to comment
Share on other sites

Mitt coopertest jag skrev in var från de 3 första km i en snabbdistans på 4km från 16/3 så några sekunder till hade jag klarat att pressa men inte många så den är nog ganska rättvis ändå. Har inte kunnat köra ett coopertest denna veckan. Är dock supernöjd med träningen denna veckan sammanlagt 10h träning blev det :)

 

Imponerad av er som kutar som gaseller! :)

Link to comment
Share on other sites

F-N va ni springer! :( och på tider jag aldrig kan nå........................men bra jobbat allihop!

längtar efter rullisar :)

Det är nog ingen fara...

Jag står i led 2 och har heller ingen chans att hänga med.

Har som längst sprungit 7 km i mitt liv och efter det blev jag snudd på sängliggande i två veckor. :D

Skönt att höra Vasa! jag började bli orolig när jag ser alla löptider.

JAA skönt att höra :D sen är det väl kanske inte nåt fel om man råkar vara en god löpare oxå? se på oskar svärd som har 1:50 som pers på lidingöloppet :D men som sagt skönt att det är en skidtävling detta ;)

Link to comment
Share on other sites

Skulle vara intressant att dra med ngt maxstyrketest eller mjölksyratest med marklyft. då skulle det nog kunna bli ganska mycket annorlunda. ;)

Det är en av sakerna som jag tyckte var bra när du startade tråden,att vi kunde VARIERA träningen/testerna :) är nog inte helt fel även om man suger på vissa av grenarna ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...