Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Träningskompis i närheten av Viby (Sollentuna)


Rotebrostakaren

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply
Jag skulle kunna tänka mig att åka upp mot Uppsala eller t o m Tierp om det varit lite kallare där och det finns åkbara spår. I annat fall kan vi nog ta ett rullskidspass på hemmaplan om i vätan och slabbet så varmt och regnigt som det är nu så bör det ju inte vara några problem att genomföra ett pass även om det knappast är njutbart... Vi kan väl se hur det verkar i morgon söndag
Link to comment
Share on other sites

Hänger gärna med till Uppsala/Tierp om det finns åkbar snö...gäller bara att få till det med familjens övriga planering. Såg på webben att det går att köra i Vegavallen

 

SPÅRSTATUS

Vegavallen

2010-11-20 21:03

Helt ok för att vara så tidigt på säsongen.I princip inga genomslag. Svårvallat idag dock med nysnö och runt 0 grader

Link to comment
Share on other sites

Maxi: Jag kan tyvärr inte. Körde dock på Bisslinge i söndags 4x4,5 km och i kväll 3x6,4. 6:an var riktigt fin för de mesta -räls men iblans lite mjukt och ej så bra tryck för stavarna. Ska försöka köra på dagen på onsdag (är f-ledig då :D).

Helgen blir det väl både lördag och söndag hoppas jag, kanske kan få ett gemensamt pass då?

Link to comment
Share on other sites

Kör gärna på söndag men inte senare än 10 om det ska bli ett distanspass, jag måste sluta före 13. Men 10 kanske blir en bra kompromiss.

Tänkte även köra ett pass med lite mer fart på lördag om någon mer vill hänga med. Åkte på Bisslinge i går kväll, riktigt fina spår men kallt (borde skaffa värmeväxlare känner i luftrören).

Link to comment
Share on other sites

Då tycker jag vi säger 09.30 på söndag, så inte Eda känner stress.

På lördag morgon vid nio-tiden kommer jag att köra ett intervall-pass. 20 min uppv. sedan 60 x 15x15, dvs 15 sek max + 15 sek lugnt 60 gånger (totalt 30 min), sedan 20 min nedv.

Jag lägger in min träning en vecka i föväg på funbeat för den som är intesserad.

Link to comment
Share on other sites

Jag kör både lördag och söndag morgon, vid 9-tiden på lördag om kroppen känns ok (har fått ont i nacken efter kvällens gympass). Såg att du hade intervaller inlagda i morgon lördag men blir nog inga intervaller om det inte känns helt 100% utan bara mata på i lagom tempo. På söndag kör jag så långt jag hinner, måste sluta vid kl 11 på söndag så jag börjar nog lite innan, kanske vid 08.30.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Den 22/1 2010 körs Intersportloppet (seedningsgrundande för VL) mellan Oxberg och Mora för första gången. Det är samma sträckning som Halvvasan, bara att målgången är i Mora Parken (44,1 km). Jag kommer att anmäla mig och kan ordna bra boende i närheten av Starten i Oxberg för den som vill hänga på.

 

http://www3.idrottonline.se/IFKMorasSK-Skidor/Forening/Arbetsrum/Intersportloppet/

Link to comment
Share on other sites

Hade gärna hängt med men kan inte boka upp mig på något som innebär övernattninng och lång resa hem då det bara är någon dag innan beräknat datum för förlossning. Får se om det blir tid för något seedningslopp senare i februari. Försöker träna på nu då jag räknar med att det blir problem att hinna med så mycket träning som jag skulle vilja i jan/feb.

I morgon vilodag (sliten efter flera dagars ganska hård träning) sedan blir det pass på förmiddagen den 30, 31 dec, 1 jan osv...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...