Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Klarälvsbanan


bjorn12

Recommended Posts

Dessutom, TT kastrerade nästan (?) en fransk bulldog på turen.

Den blev nog chockad för livet.

 

La in lite diagram.

Onödigt hög puls i början då det var någon som var lite för pigg. :)

 

http://img208.imageshack.us/img208/9362/klaralvsturen20120422ta.gif

 

http://img19.imageshack.us/img19/300/klaralvsturen20120422di.gif

 

http://img254.imageshack.us/img254/300/klaralvsturen20120422di.gif

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vad trevligt ni verkar ha det...tusan att man ska bo så långt söderut :(

håller med, men tvärtom dvs. att man skall bo så långt norrut. Ett annat problem för mig är givetvis att jag får problem att hänga med. Men med de superskidor Skåningen fixade åt mig kanske det går. Vasas diagram visar ju tydligt att vissa sträckor blir jag absolut på efterkälken men totalt borde 5.32 vara möjligt för mig att klara på denna 84 km. sträcka. Jag kommer ändå att någon gång köra sträckan, även om jag får köra den själv. Jag är ju trots allt i Karlstad då och då, har bl.a. två doktorander där och dessutom samarbetar jag med en Docent (min före detta elev) på universitetet. Och så bor ju självase Vasa där, som jag ju är vän med numera på flera olika sätt. Och Kuzmin, MMG etc.

Link to comment
Share on other sites

Vad trevligt ni verkar ha det...tusan att man ska bo så långt söderut :(

håller med' date=' men tvärtom dvs. att man skall bo så långt norrut. Ett annat problem för mig är givetvis att jag får problem att hänga med. Men med de superskidor Skåningen fixade åt mig kanske det går. Vasas diagram visar ju tydligt att vissa sträckor blir jag absolut på efterkälken men totalt borde 5.32 vara möjligt för mig att klara på denna 84 km. sträcka. Jag kommer ändå att någon gång köra sträckan, även om jag får köra den själv. Jag är ju trots allt i Karlstad då och då, har bl.a. två doktorander där och dessutom samarbetar jag med en Docent (min före detta elev) på universitetet. Och så bor ju självase Vasa där, som jag ju är vän med numera på flera olika sätt. Och Kuzmin, MMG etc.[/quote']

Vi får ta turen samtidigt Lars-Erik, då är det ingen risk att du kommer på efterkälken!

Link to comment
Share on other sites

Härliga bilder ! :) Var det "svartingar" rakt över eller fanns det "gulingar" framför klungan ?

det fanns ett par "rödingar" eller orange då sista halvan. Annars var det lite blandat "svartingar" med 1-2, 2-2 (merparten), 3-3 och 2-4.

 

Björn12ans skidor hade du gillat skarpt, nästan värt en tur från snåland för att beskåda.

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Härliga bilder ! :) Var det "svartingar" rakt över eller fanns det "gulingar" framför klungan ?

det fanns ett par "rödingar" eller orange då sista halvan. Annars var det lite blandat "svartingar" med 1-2' date=' 2-2 (merparten), 3-3 och 2-4.

 

Björn12ans skidor hade du gillat skarpt, nästan värt en tur från snåland för att beskåda.[/quote']

Vilka fina bilder! :)

Vill verkligen vara med någon gång! Hur jag ska hänga med är en annan fråga;)

Men nu undrar jag: vad är svartingar, gulingar, rödingar?

Lite OT; Jag provade ju kompisens rullskidor, Swenor Alutech. Vilket rull!!! :)

Har aldrig åkt så fort i hela mitt liv, bara staka på! Dom rullade ju lite av sig själv! :)

Hamnade lite långt fram (kompisen väger 95 o jag lite drygt 50), men jag tyckte bara jag kom bättre upp över stavarna.

 

PS! Ni ser grymt snygga o vältrände ut! :)

Link to comment
Share on other sites

Härliga bilder ! :) Var det "svartingar" rakt över eller fanns det "gulingar" framför klungan ?

det fanns ett par "rödingar" eller orange då sista halvan. Annars var det lite blandat "svartingar" med 1-2' date=' 2-2 (merparten), 3-3 och 2-4.

 

Björn12ans skidor hade du gillat skarpt, nästan värt en tur från snåland för att beskåda.[/quote']

Vilka fina bilder! :)

Vill verkligen vara med någon gång! Hur jag ska hänga med är en annan fråga;)

Men nu undrar jag: vad är svartingar, gulingar, rödingar?

Lite OT; Jag provade ju kompisens rullskidor, Swenor Alutech. Vilket rull!!! :)

Har aldrig åkt så fort i hela mitt liv, bara staka på! Dom rullade ju lite av sig själv! :)

Hamnade lite långt fram (kompisen väger 95 o jag lite drygt 50), men jag tyckte bara jag kom bättre upp över stavarna.

 

PS! Ni ser grymt snygga o vältrände ut! :)

Färgerna syftar på hjulen där gummihjul är svarta och tävlingshjul gula eller röda/orange. Det var jag som "fuskade" lite sista halvan och testade mina nya PU-hjul. Är inte helt kry men ville ändå åka med på turen och då behövde jag inte slita så för att hänga med. Som du säger rullar de nästan av sig självt.

Link to comment
Share on other sites

Lite vid sidan om;apelsin, sprang du terräng-DM i Växjö och hur gick det ? Letade efter en apelsin-liknande person, men kunde inte lista ut vem du var. Jag såg bara bonde-söker-fru-tjejen från Glasrikets RC.

Själv gick det bra, vann H65 i inte alltför hård konkurrens, lite missnöjd med tiden 19.25, men banan var seg hela tiden, det tunga "föret" gjorde ca 1 min.

Edited by Volevodin
Link to comment
Share on other sites

Lite vid sidan om;apelsin, sprang du terräng-DM i Växjö och hur gick det ? Letade efter en apelsin-liknande person, men kunde inte lista ut vem du var. Jag såg bara bonde-söker-fru-tjejen från Glasrikets RC.

Själv gick det bra, vann H65 i inte alltför hård konkurrens, lite missnöjd med tiden 19.25, men banan var seg hela tiden, det tunga "föret" gjorde ca 1 min.

Grattis Volevodin!

Trodde nog du skulle ta hem det hela!

Nej, jag blev inkastad på en hästtävling istället, lika bra det för platta banor är inte min grej.

Fasar för Vmo kvartsmarathon på hemmaplan, platt som en pannkaka!

Tacka vet jag Salomon Trail Tour och liknande banor, där har jag i alla fall en chans att ta placering eftersom jag springer lika fort uppför som på platten! ;)

 

Jag är liten, smal, långt blont hår i hästsvans.

Link to comment
Share on other sites

Härliga bilder ! :) Var det "svartingar" rakt över eller fanns det "gulingar" framför klungan ?

det fanns ett par "rödingar" eller orange då sista halvan. Annars var det lite blandat "svartingar" med 1-2' date=' 2-2 (merparten), 3-3 och 2-4.

 

Björn12ans skidor hade du gillat skarpt, nästan värt en tur från snåland för att beskåda.[/quote']

Vilka fina bilder! :)

Vill verkligen vara med någon gång! Hur jag ska hänga med är en annan fråga;)

Men nu undrar jag: vad är svartingar, gulingar, rödingar?

Lite OT; Jag provade ju kompisens rullskidor, Swenor Alutech. Vilket rull!!! :)

Har aldrig åkt så fort i hela mitt liv, bara staka på! Dom rullade ju lite av sig själv! :)

Hamnade lite långt fram (kompisen väger 95 o jag lite drygt 50), men jag tyckte bara jag kom bättre upp över stavarna.

 

PS! Ni ser grymt snygga o vältrände ut! :)

Vi kan väl vid något tillfälle ordna en "andra klunga" (även Stebe har ju antytt detta och kanske Björn också) där vi förslagsvis åker med "elitgrabbarna och tjejen" så så där tre-fem mil och sedan får de flyga iväg i sin takt.

Link to comment
Share on other sites

Vi kan väl vid något tillfälle ordna en "andra klunga" (även Stebe har ju antytt detta och kanske Björn också) där vi förslagsvis åker med "elitgrabbarna och tjejen" så så där tre-fem mil och sedan får de flyga iväg i sin takt.

Låter som ett bra och trevligt upplägg :)

Link to comment
Share on other sites

Grattis alla till 100 sidor på den här tråden! Snart 1500 inlägg.

 

Nästa 17-milatur skulle ju faktiskt kunna utgå från t.ex. Deje så kan det som tar det lite lugnare vända tillbaka med de snabbare som åkt hela vägen till Uddeholm och tillbaka. Lite som när man kör intervallträning i större grupper för att hålla ihop flocken.

 

Grymt sugen på en tur till sommaren. Ska bara klämma in det i semesterkalendern.

Link to comment
Share on other sites

I så fall hade du trivts i Växjö, småkuperat + tung gräslöpning dvs som en skidbana. Även om det gick tungt så passade det nog mig ganska bra, 3:an Folke Lindqvist brukar vara oslagbar på bana.

Kanske jag o sonen kommer till Värnamo, mycket naturskön bana längs Lagan. :)

Edited by Volevodin
Link to comment
Share on other sites

I så fall hade du trivts i Växjö, småkuperat + tung gräslöpning dvs som en skidbana. Även om det gick tungt så passade det nog mig ganska bra, 3:an Folke Lindskog brukar vara oslagbar på bana.

Kanske jag o sonen kommer till Värnamo, mycket naturskön bana längs Lagan. :)

Sorry för OT:

Volevodin, då kanske vi ses! Banan; fin men platt, platt. :(

Har fått en ny astmamedicin nu som verkar fungera bra! (Oxis).

Så jag hoppas det blir mindre plågsamt än sist då jag hade ordentliga problem med andningen och mådde riktigt dåligt.

Detta har satt sig i huvudet lite, så jag har lite ångest inför just detta lopp.

Vi är 37 st från klubben som ska springa! :)

Link to comment
Share on other sites

Testade att köra klarälvsbanan idag med PU hjul själv. (startade i Uddeholm ) Fick hjälp med vätskelangning, inga stopp för pauser .. Åkte på : 3:27:12 ( 24,9 km/h i snitt )

Motvind hela vägen, men soligt och varmt.

Vore man flera stycken så är jag helt säker på att det går att kapa tiden rejält :-) .

Link to comment
Share on other sites

Testade att köra klarälvsbanan idag med PU hjul själv. (startade i Uddeholm ) Fick hjälp med vätskelangning, inga stopp för pauser .. Åkte på : 3:27:12 ( 24,9 km/h i snitt )

Motvind hela vägen, men soligt och varmt.

Vore man flera stycken så är jag helt säker på att det går att kapa tiden rejält :-) .

Har du vätskebälte? Såg en rullskida idag, resten inlines.

Själv tycker jag att jag hade motvind åt alla håll jag cyklade åt :D

Link to comment
Share on other sites

Testade att köra klarälvsbanan idag med PU hjul själv. (startade i Uddeholm ) Fick hjälp med vätskelangning' date=' inga stopp för pauser .. Åkte på : 3:27:12 ( 24,9 km/h i snitt )

Motvind hela vägen, men soligt och varmt.

Vore man flera stycken så är jag helt säker på att det går att kapa tiden rejält :-) .[/quote']

Har du vätskebälte? Såg en rullskida idag, resten inlines.

Själv tycker jag att jag hade motvind åt alla håll jag cyklade åt :D

ja jag hade vätskebälte :) . Hade svarta halvlånga tights och blå t-shirt och bandana :) . Mötte en massa cyklar! ja denna vind är aldrig med en :D

 

Cyklade du ? mötte några rullskidåkare också.. Kan ha varit du ?

Edited by Andreas87
Link to comment
Share on other sites

Testade att köra klarälvsbanan idag med PU hjul själv. (startade i Uddeholm ) Fick hjälp med vätskelangning, inga stopp för pauser .. Åkte på : 3:27:12 ( 24,9 km/h i snitt )

Motvind hela vägen, men soligt och varmt.

Vore man flera stycken så är jag helt säker på att det går att kapa tiden rejält :-) .

25 i snitt på en så lång bana är riktigt bra!

Link to comment
Share on other sites

Testade att köra klarälvsbanan idag med PU hjul själv. (startade i Uddeholm ) Fick hjälp med vätskelangning' date=' inga stopp för pauser .. Åkte på : 3:27:12 ( 24,9 km/h i snitt )

Motvind hela vägen, men soligt och varmt.

Vore man flera stycken så är jag helt säker på att det går att kapa tiden rejält :-) .[/quote']

25 i snitt på en så lång bana är riktigt bra!

Ja bra snitt där!

Och klungkörning med PU är väl ett sätt att locka upp Everest. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Frugan och jag tog en 5 milatur i torsdags. Åkte från Karlstad och vände en bit efter Forshaga. Perfekt väder till en början, men strax efter vändningen började regnet vräka ner. Fick ett bra pass för det mentala. Pjäxorna tog två dagar att torka ;)

Är det någon ny långtur på G? Eller laddar ni för öppningshelgen i Torsby?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej ! Vi pratade ju förra gången vi åkte banan om att arrangera en enklare träningstävling på klarälvsbanan !

Och det kommer det att bli den 9e Juni , alltså nästa helg...

 

Ni som är intresserade kan väl anmäla ert intresse här i denna tråden. Eller antingen maila till : blohm87@hotmail.com

 

Lite info om träningstävlingen:

 

Enklare testtävling 9 JUNI kl 11.00 54 km

 

Hjul 2:or

Start: Kroppkärrsjön Karlstad

Vändning: Deje busshållsplats

Mål: Kroppkärrsjön Karlstad

Vätska finns vid vändningen

 

Lottad startordning

Ind. Start med 2 Min mellanrum (Detta beror på hur många startande det blir)

 

Deltagande sker på egen risk

 

Mobil MÅSTE tas med , eftersom man åker mycket ensam och det är svårt att ha koll över en såpass lång sträcka på varje person.

 

Nästa testtävling sker i Sep - Okt beroende på hur hösten blir.

 

VARNING : Försiktighet vid vägövergångar (inga olyckor tack)

 

Det kommer EJ att vara bevakat på alla vägövergångar... så som sagt var försiktig där.

Vore kul om vi blev några stycken !

Edited by Andreas87
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...