Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Klarälvsbanan


bjorn12

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ska försöka dyka upp jag med.

Ja du dök ju upp! :)

 

Det var lite blött men vi slapp åtminstone åskan.

Sex stycken var vi som åkte denna gång.

 

http://www.teamskidforum.se/wp-content/uploads/2012/07/20120728143-e1343506533204.jpg

Ja vi var sex som startade men ni var bara fem som körde hela vägen. Jag var för vek för att hänga med denna gång. Men det var kul så länge det höll. Men får vara nöjd med ca 65 km. Tack också till Lennarts föräldrar som ställde upp som med mat och dryck och support. Ja även transport av mig sista biten. Stort Tack alla som var med.

Link to comment
Share on other sites

Vi var tre stycken som fegade ur igår! Vi körde från Munkfors och hem till Forshaga istället. Vad körde ni på för tider? Vi är sugna att hänga på framöver men vi vill ju inte agera bromsklossar!!!

Mvh Black sheep

Tycker jag definitivt ni ska göra! Vi åkte på 2or igår, Tot tid 4,26 Tim Effektiv tid.

Sen så blir det ju en del pauser också, Munkfors , Olsäter , Deje, Forshaga , Ulvsby .

Link to comment
Share on other sites

Det brukar vara jag som agerar bromskloss i detta sällskap :) så igår körde de nog så fort de kunde..trotd regnoväder.. jag fegade ju också ur igår..Grabbarna har blivit så duktiga nu, så det går ju att dela upp sig utmed banan..:)
Link to comment
Share on other sites

Hur långt blir resan Uddeholm-Karlstad? Hur många tillfällen i höst kommer ni att köra för det vore kul att försöka hänga med en bit i alla fall!

Finns det någon som har ett par rullskidor till salu? Min svåger har blivit övertalad att köra Vasaloppet igen och behöver träna lite rullskidor med oss på banvallen :)

Mvh BS

Link to comment
Share on other sites

Ev. blir det en liten tur på lördag med en kompis. Inga stordåd dock. Vi utgår nog från Stockfallet där hans föräldrar bor och kör en vända uppåt och vänder. Han har nya rullisar som behöver luftas...

Hur skall ni köra? långpass eller intervall? Tid? Jag och en kompis kan kanske möta upp er.

Det är vore kul att träffa några likasinnade och få utbyta lite erfarenheter :)

 

Mvh BS

Link to comment
Share on other sites

En riktigt skön tur i sommarvärmen. Totalt 52 km Deje tor. Mötte bara inlines-åkare och cyklister så vi var långt ifrån ensamma om inlines med kryckor. Antar att rullskidåkarna kommer senare på dagen då de startar 12 i Uddeolm...

Slog mig att man behöver inlines och köra skridskoskär för att komma upp farter 28-30 km/h som eliten har på klassiska tävlingsrullisar...

Blir definitivt en klassisk tur i höst. :cool:

Edited by larsbern
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...