Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Klarälvsbanan


bjorn12

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Lycka till med tävlingen grabbar (och tjejer?). Jag står över. För gammal för att tävla med er....... ;)

Ok, men då lär du ha hyfsade chanser till en bra placering i din åldersklass. ;)

Everest är ju i samma ålder som dig och han slåss definitivt med oss ungtuppar!

Link to comment
Share on other sites

Tävling på 2or?

Ni är modiga :)

 

Det kan bli en lång diskussion....

 

Ha en god tur!

Det blir nog ingen diskussion. Det vågar väl ingen med risken att bli utnämnd till troll. ;) Får se om jag kommer och åker. Får väl starta en timma före i så fall.

Link to comment
Share on other sites

Tävling på 2or?

Ni är modiga :)

 

Det kan bli en lång diskussion....

 

Ha en god tur!

Det blir nog ingen diskussion. Det vågar väl ingen med risken att bli utnämnd till troll. ;) Får se om jag kommer och åker. Får väl starta en timma före i så fall.

Träningstävlingar på tvåor är väl hur bra som helst, hade vi ofta i min gamla klubb.

Träningstävling är ju just träning och på skoj. Är väl inte så noga då. :)

Link to comment
Share on other sites

Är det någon mer som är intresserad att åka imorgon ? För den som har missat så ordnas det en enklare tävling Karlstad - Deje , tor. 54 km .. Finns mer info längre bak i tråden.

Jag kommer i varje fall, så behöver ni i varje fall inte vara oroliga att ni ska bli sist! :)

Link to comment
Share on other sites

Är det någon mer som är intresserad att åka imorgon ? För den som har missat så ordnas det en enklare tävling Karlstad - Deje ' date=' tor. 54 km .. Finns mer info längre bak i tråden.[/quote']

Jag kommer i varje fall, så behöver ni i varje fall inte vara oroliga att ni ska bli sist! :)

Kan tyvärr inte komma men hade knappast haft en minsta lilla möjlighet mot dig Vasa. De krävs taktik, bättre tvåor och branta nedförsbackar för att jag ev skulle ha en minsta chans. Men väldigt bra initiativ och lycka till ni som kör!

Edited by Everest
Link to comment
Share on other sites

Är det någon mer som är intresserad att åka imorgon ? För den som har missat så ordnas det en enklare tävling Karlstad - Deje ' date=' tor. 54 km .. Finns mer info längre bak i tråden.[/quote']

Jag kommer i varje fall, så behöver ni i varje fall inte vara oroliga att ni ska bli sist! :)

Kan tyvärr inte komma men hade knappast haft en minsta lilla möjlighet mot dig Vasa. De krävs taktik, bättre tvåor och branta nedförsbackar för att jag ev skulle ha en minsta chans. Men väldigt bra initiativ och lycka till ni som kör!

Det hade du nog haft!

Vädret imorgon gör väl att det inte går att spränga ljudvallen tyvärr.

Link to comment
Share on other sites

kan meddela att vi tog oss i mål! :)

 

56,6 km - 2or - intervallstart

 

1. Andreas87 - 2:35:59

2. Vasa - 2:37:10 (21,6 km/h)

3. Claes - 2:50:??

 

Intervallstart 2 min mellanrum.

claes startade först, sedan vasa och sist andreas87.

21,6 är starkt, lyckades komma upp i över 23 idag på 7 km:) Tittade du mkt bakåt?

Link to comment
Share on other sites

21,6 är starkt, lyckades komma upp i över 23 idag på 7 km:) Tittade du mkt bakåt?

23 är ännu starkare!

Jag tror att Andreas borde kunna klara den gränsen om det blir bra "före" nästa gång!

 

Idag var det uppskattningsvis 3/4-delar blötföre, tur och väl hade det torkat upp en hel del på hemvägen men det är en del partier genom lövskog/bergsidor där vinden/solen inte tar.

 

Kan ju säga att det var psykologiskt påfrestande att ha Andreas (av alla) 2 min bakom från start. :)

Tittade bak en gång innan vändningen (hade bestämt mig att inte kolla), sedan var det inte så stor marginal vid vändningen.

Klarade inte hålla mig och tittade bak en hel del på hemvägen.

 

Väldigt bra initiativ av Andreas och hans far!!! :)

Nästa gång får vi bli fler, vi mötte en del rullskidåkare så de finns ju och lever helt klart.

Link to comment
Share on other sites

Några bilder från dagens testtävling så länge...

 

http://www.teamskidforum.se/wp-content/uploads/2012/06/skidforum_20120609_1.jpg

 

http://www.teamskidforum.se/wp-content/uploads/2012/06/skidforum_20120609_2.jpg

 

http://www.teamskidforum.se/wp-content/uploads/2012/06/skidforum_20120609_3.jpg

 

http://www.teamskidforum.se/wp-content/uploads/2012/06/skidforum_20120609_4.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...