Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Formtest i Skierg


rible12

Recommended Posts

Varför köra 2h SkiErg när man kan köra rullskidor ute :)

Det är en bra fråga :) Jag kände mig lat, det regnade, lite bakfull, rullskidorna i bilen två (!) kvarter bort etc. Så det var lättare att dra på sig shortsen och gå en trappa ner. Dock första gången jag ersatt långpass på rullskidor med SkiErg. Det har ju dock vissa fördelar då det blir jämn stakning och inga pauser, så som variation är det säkert helt okej!

 

Den här veckan blir det nog rullskidor igen!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 710
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Haha vad illa. Läste lite i tråden innan jag begav mig till gymmet för att kolla vart jag ligger. Det jag missade i all stress var att ni kör 5000m. Värmde upp med 10min löpning och körde igång triceps. Ställde in stakmaskinen på motstånd 8 och 10000m och stakade igång. Såg beräknad målgång på 38min och tänkte att det kan inte stämma efter jag sett era tider och tryckte på extra. När 5000m var passerade var krafterna slut och besvikelsen total. Kom iaf i mål på 43min! Nu är jag ingen erfaren stakmaskin snubbe men nästa pass blir 5000m så får vi se vart man hamnar :)

 

Led 3

74kg

Link to comment
Share on other sites

Testade 5000 m på skiergen idag.

Tiden blev 19:27 min på motstånd 8 (gamla maskinen).

För närvarande startar jag i led 5, men har ambitionen att seedade upp mig i vinter.

Tror ni att det är rimligt att hoppas på led 3 baserat på den tiden?

Jag väger 70 kg och är 184 cm lång.

Link to comment
Share on other sites

Testade 5000 m på skiergen idag.

Tiden blev 19:27 min på motstånd 8 (gamla maskinen).

För närvarande startar jag i led 5, men har ambitionen att seedade upp mig i vinter.

Tror ni att det är rimligt att hoppas på led 3 baserat på den tiden?

Jag väger 70 kg och är 184 cm lång.

Absolut! Jag kör på dryga 21min och står i led 4 med snudd på led 3. Ditt SkiErg-resultat är åtminstone inte något hinder för led 3!

Link to comment
Share on other sites

Nytt pers på 10000 igår. 39.08, kändes skönt att få till ett pers var länge sedan jag lyckades. Har stått och stampat strax över 19min (pers 19.01) på 5000. O har nu kört en del alternativa pass t.ex. halvmara, men snart dags att bryta igenom 19 min vallen.  

 

67kg och led 2 åkare sedan ett par år tillbaka.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...