Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppet 2012 ¤Medaljstriden¤


Recommended Posts

Aa, 5000m låter extremt :P

Har aldrig orkat köra mer än 2000m ngn gång (mest eftersom det blir tråkigt efter ett tag) Så helst inte extremt långt ;)

Blir bra om man kör ganska kort också med tanke på att det gör att man får se lite mjölksyratålighet också :)

Ja du har helt rätt, är själv ganska trög som kör långpass på roddmaskin. Vad sägs om 1000 meter så får vi som du sa ett bra test på mjölksyratålighet.

 

Mitt förslag: 1000m, motstånd 10. Dags att tugga taggtråd ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 712
  • Created
  • Last Reply
Aa' date=' 5000m låter extremt :P

Har aldrig orkat köra mer än 2000m ngn gång (mest eftersom det blir tråkigt efter ett tag) Så helst inte extremt långt ;)

Blir bra om man kör ganska kort också med tanke på att det gör att man får se lite mjölksyratålighet också :)[/quote']

Ja du har helt rätt, är själv ganska trög som kör långpass på roddmaskin. Vad sägs om 1000 meter så får vi som du sa ett bra test på mjölksyratålighet.

 

Mitt förslag: 1000m, motstånd 10. Dags att tugga taggtråd ;)

Får vi tjuvträna ett par gånger först? ;)

Link to comment
Share on other sites

2000 meter är standard på rodd.

Annars om ni kör 5000 så får ni testat pannbenet lite. ;)

Du är ju bara galen med tanke på dina Skierg-pass :P

 

Men 2000m blir nog bra, och självklart får man tjuvträna innan ;) Har själv inte tillgång till ngt sådant fuffens, men har kört lite rodd förut så det borde fungera :P Får man köra ett resultat baserat på kroppsvikten? :D

Kommer nog bli ganska långt efter många av er, det är iaf ett som är säkert.

Link to comment
Share on other sites

Har aldrig kört rodd. Men det klart jag är med! Är alla maskiner lika så det blir rättvist? Behöver hitta nån att hålla i handen.

Ja, om man bortser från slitage är alla roddmaskiner av modellen C2 (den absolut vanligaste) lika.

Link to comment
Share on other sites

Slasko: Har de en sådan maskin på gymmet du går på i borlänge? Jag får ju se till att hänga med dig isåfall nästa vecka kanske så kan vi peppa varandra till sjukt bra tider.

Ja de har roddmaskiner på Actic i Maserhallen. Måste dubbelkolla att det är concept2 bara. Borde ju vara det.

Link to comment
Share on other sites

Ojojoj Bill och Slasko... Det blir intressant att se om ni kan uträtta stordåd tillsammans :P

 

Vi i norra Stockholm kanske också ska göra något sådant? ;)

Vi måste iaf hitta något pass, vad det än är, tillsammans :)

Vore skoj med ett långpass på rullskidor när vägarna är sopade och det blivit lite varmare, eller vad säger ni stockholmsbor?

Link to comment
Share on other sites

Två flugor i en smäll på samma pass.

Coopertest 3000 m 12.37

Rodd 2000 m/belastning 10: 8.16 (glömde kameran, ni får ta mig på orden)

Inte riktigt tider jag hoppats på, men det ger ju utrymme för förbättring. Förstår ju nu varför alla tjatar om intervallträning. Har inte legat på den här höga belastningen sen jag började träna mer konsekvent igen, för tre år sedan. Harvar nästan alltid i samma 85-90% belastning. Intervaller - here I come.

Link to comment
Share on other sites

Två flugor i en smäll på samma pass.

Coopertest 3000 m 12.37

Rodd 2000 m/belastning 10: 8.16 (glömde kameran, ni får ta mig på orden)

Inte riktigt tider jag hoppats på, men det ger ju utrymme för förbättring. Förstår ju nu varför alla tjatar om intervallträning. Har inte legat på den här höga belastningen sen jag började träna mer konsekvent igen, för tre år sedan. Harvar nästan alltid i samma 85-90% belastning. Intervaller - here I come.

Bra jobbat!

Nu börjar det verkligen bli tungt, hemma från jobb och träning i en veckas tid nu. Hoppas på jobb imorgon och träning på fredag/lördag.

Link to comment
Share on other sites

Jag måste också flika in med hur duktiga ni är med både träning och test resultat. Att ni inte har klarat medalj tidigare förvånar mig lite :P

Men å andra sidan så är det inte nu jag ska vara snabb. Det ska jag vara i mars 2012!

Har tyvärr varit förkyld sedan helgen och blir mer och mer rastlös. Att börja träningen med både cooper och rodd test är nog kortsiktigt tänkt.

Kämpa på så tar jag er sen :)

Link to comment
Share on other sites

Jag måste också flika in med hur duktiga ni är med både träning och test resultat. Att ni inte har klarat medalj tidigare förvånar mig lite :P

Men å andra sidan så är det inte nu jag ska vara snabb. Det ska jag vara i mars 2012!

Har tyvärr varit förkyld sedan helgen och blir mer och mer rastlös. Att börja träningen med både cooper och rodd test är nog kortsiktigt tänkt.

Kämpa på så tar jag er sen :)

De flesta av oss har ju ganska nyligen en Vasa i ryggen, så konstigt vore om vi inte var bra tränade :)

Nu gäller det bara att behålla grunden och även bygga vidare på den, där kommer det jobbiga ;)

Link to comment
Share on other sites

Vore skoj med ett långpass på rullskidor när vägarna är sopade och det blivit lite varmare, eller vad säger ni stockholmsbor?

Jag är alltid på, fastän mina skidor är mer än 20 år gamla, då får jag jobba lite extra.

 

Jag körde på Ekerö i lördags, var riktigt fint, så finns inget att skylla på! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...