Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Alliansloppet


Dalarna

Recommended Posts

Swenor har gjort om sina 2:or inför Alliansloppet. De blev så kallade Mulegg 2:or De finns även ute i butik men de måste då vara av den senaste produktionen. Denna produktion är av "EU standard" liknar mer de syderupeiska träningsskidorna ex Alpina. De med bra rull hade den nya modellen de andra hade av de gammla modellerna.

 

En lista med korrekt benämning om man ser till 3 år gammal hjul och tar då Snesnor som mått på hjulbenämning.

 

1 : or De gammla gummi tävlingshjulen

1,4 : or De nya 2:or som kom nu

1,6 ; or är Ski-go och Alpina. Asfaltstyp avgör vilka som går bäst av dessa.

2 : or 3år gammla Snesnor

2,1 : or 2 år gammla samt fram till den nya produktionsserien.

2,1 : or Pro-ski

 

Nu är dessa tester gjorda utan påverkan av olika spärrlager utan med samma lager och utan spänningar.

 

Teoretiska tider på alliansloppet vid åkande ensam utan klungor för en enkel motionär.

pu 1h 56min

1 2h 4min

1,4 2h 8min

1,6 2h 11min

2 2h 18min

 

De nya mjuka hjulen diskriminerar de tyngre åkarna. Tar man tex Tynell så har han åkt några km längre när skidan ormar sig fram tillskillnad mot lättviktarna.

Det blev nu som vissa trodde att tillverkare ändrar bara för att ha det snabbaste träningshjulet. Jag anser att tävling ska ske på det snabbaste. Om inte det sker så går det lika fort att åka Vasan på vita blixten. Kanske Kronan ska sponsra skidVM i vinter. OM det blir samma visa nästa år och förbättringar av 2:or så ta fram gammla 1:or då får ni lika med de seedade åkarna.

 

Upp till 0,3 i skillnad rullmotstånd kan man hänga med utför. Det gäller när man åker två men i större klungor 0,4-0,5 sedan blir det besvärligt.

Som Skåningen skrev tidigare i denna tråd om jag minns rätt, att tillverkarna skulle börja göra snabbare och snabbare "2-or". Helt sjuk utveckling enligt mig, när det finns tävlingshjul. Vem ska ha snabbast "2-a" till nästa år???

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 417
  • Created
  • Last Reply
Swenor har gjort om sina 2:or inför Alliansloppet. De blev så kallade Mulegg 2:or De finns även ute i butik men de måste då vara av den senaste produktionen. Denna produktion är av "EU standard" liknar mer de syderupeiska träningsskidorna ex Alpina. De med bra rull hade den nya modellen de andra hade av de gammla modellerna.

 

En lista med korrekt benämning om man ser till 3 år gammal hjul och tar då Snesnor som mått på hjulbenämning.

 

1 : or De gammla gummi tävlingshjulen

1,4 : or De nya 2:or som kom nu

1,6 ; or är Ski-go och Alpina. Asfaltstyp avgör vilka som går bäst av dessa.

2 : or 3år gammla Snesnor

2,1 : or 2 år gammla samt fram till den nya produktionsserien.

2,1 : or Pro-ski

 

Nu är dessa tester gjorda utan påverkan av olika spärrlager utan med samma lager och utan spänningar.

 

Teoretiska tider på alliansloppet vid åkande ensam utan klungor för en enkel motionär.

pu 1h 56min

1 2h 4min

1,4 2h 8min

1,6 2h 11min

2 2h 18min

 

De nya mjuka hjulen diskriminerar de tyngre åkarna. Tar man tex Tynell så har han åkt några km längre när skidan ormar sig fram tillskillnad mot lättviktarna.

Det blev nu som vissa trodde att tillverkare ändrar bara för att ha det snabbaste träningshjulet. Jag anser att tävling ska ske på det snabbaste. Om inte det sker så går det lika fort att åka Vasan på vita blixten. Kanske Kronan ska sponsra skidVM i vinter. OM det blir samma visa nästa år och förbättringar av 2:or så ta fram gammla 1:or då får ni lika med de seedade åkarna.

 

Upp till 0,3 i skillnad rullmotstånd kan man hänga med utför. Det gäller när man åker två men i större klungor 0,4-0,5 sedan blir det besvärligt.

Så några hade alltså snabba nya utlåningsskidor och några fick gamla långsamma. Slumpmässigt eller medvetet urval av åkare och hur många fick de snabba? Har du testat själv och har du testat detta med tyngre åkare, du kan ju ta på dig en ryggsäck på 10 kg och jämföra? I så fall hade iaf de 4 lätta damer ( nästan en tredjedel av damklassen) jag åkte med de gamla långsamma skidorna, de rullade inte ett dugg fortare än mina 2,1. Men att det var en slump och att ca 1/3 av utlåningskidorna skulle kunna rulla bättre kan ju iof stämma med verkligheten, de flesta andra åkare har inte märkt ngt men några få har gjort det och det sätter inte så stora spår i resultatlistan, klungorna jämnar du delvis ut det också. I så fall borde det också finnas olika skigo, de jag åkte med rullade inte mkt bättre heller. Om dessa 1,4-tvåor finns i Svenska butiker så bör man lätta kunna identifiera dem bara genom att klämma på dem om man tar med sig 2,1 tvåor. Eller ev ta av ett hjul och testa studsen. Kan jag få testa ett par av de nya super1,4-skidorna så jag blir helt övertygad?

Link to comment
Share on other sites

Så motionären är Rullskidmannen själv' date=' som åkte på 2:05 med SkiGo, dvs 1,6 och tjänade därmed 6 minuter på att ligga i suget....:)[/quote']

Jag tror det satt på Swenor fram och gamla Elpex bak.

skigo var det

 

 

Och för Lejon som tjatar om hårdhet

 

1:or ca 49A

2:or ca 55A

3:or ca 62A

4:or ca 65A

 

Ski go

ca 70A

 

Men kom ihåg hårdheten betyder inte att det går fortare eller långsammare.

Det finns Gummi som är hårt och går lätt eller mjukt som går tungt dessamma gäller pu.

 

De nya 2:orna är samma hårdhet som tidigare men går lättare.

Link to comment
Share on other sites

Så motionären är Rullskidmannen själv' date=' som åkte på 2:05 med SkiGo, dvs 1,6 och tjänade därmed 6 minuter på att ligga i suget....:)[/quote']

Jag tror det satt på Swenor fram och gamla Elpex bak.

skigo var det

 

 

Och för Lejon som tjatar om hårdhet

 

1:or ca 49A

2:or ca 55A

3:or ca 62A

4:or ca 65A

 

Ski go

ca 70A

 

Men kom ihåg hårdheten betyder inte att det går fortare eller långsammare.

Det finns Gummi som är hårt och går lätt eller mjukt som går tungt dessamma gäller pu.

 

De nya 2:orna är samma hårdhet som tidigare men går lättare.

Hjulhårdheterna för Swenors tävlingsskidor stod i nån katalog som jag kollade i när jag köpte mina klassiska tävlingsskidor, de är allt jag vet om det.

 

En jävla röra har det blivit iaf. Tycker att loppet i sig var väldigt bra ordnat och trevligt, ur träningssynpunkt så tycker jag det fortfarande är bra att raca på "2:or" men jag saknar verkligen att bara kunna ta några tävlingsskidor som man har liggande och åka iväg till tävlingen. Materialförberedleser har jag får jag nog av under vintern.

Link to comment
Share on other sites

Börja tävla på pu då slipper du förberedelser endast ifall det regnar behöver du fixa matrealet EFTERÅT. När det gäller pu skiljer det väldigt lite mellan märkena tillskillnad mot gummi. Hitta en skida som du gillar och kör hårt Eagle-Sport fore ever.

Jo men jag tävlar ju på PU numera, kanske jag behöver marknadsföra min seger i Östervåla i våras bättre? Det är just därför jag hyser precis samma uppfattning, det skiljer väldigt lite mellan Pu-hjulen.

 

Dock, jag körde några år på gamla gummi 1:or (bara för att jag hittade dom billigt), gick bra nån gång men inte så kul när det regnade.Bra träning var det alltid.

Link to comment
Share on other sites

Börja tävla på pu då slipper du förberedelser endast ifall det regnar behöver du fixa matrealet EFTERÅT. När det gäller pu skiljer det väldigt lite mellan märkena tillskillnad mot gummi. Hitta en skida som du gillar och kör hårt Eagle-Sport fore ever.

Jo men jag tävlar ju på PU numera' date=' kanske jag behöver marknadsföra min seger i Östervåla i våras bättre? Det är just därför jag hyser precis samma uppfattning, det skiljer väldigt lite mellan Pu-hjulen.

 

Dock, jag körde några år på gamla gummi 1:or (bara för att jag hittade dom billigt), gick bra nån gång men inte så kul när det regnade.Bra träning var det alltid.[/quote']

En grym spurtseger på Vålarullen var det. Dock var konkurrensen lite klen, det ryktas om att en seg gubbe som inte ens var bland de 100 bästa på AL lyckades hanka sig med i tätklungan ända till spurten, där han iof blev sist. Men AL var nog sista två-loppet för min del, dels är jag värdelös i den disciplinen och sen verkar det av ngn anledning var en grogrund för en enorm ryktesspridning före och efter loppet.

Link to comment
Share on other sites

Börja tävla på pu då slipper du förberedelser endast ifall det regnar behöver du fixa matrealet EFTERÅT. När det gäller pu skiljer det väldigt lite mellan märkena tillskillnad mot gummi. Hitta en skida som du gillar och kör hårt Eagle-Sport fore ever.

Jo men jag tävlar ju på PU numera' date=' kanske jag behöver marknadsföra min seger i Östervåla i våras bättre? Det är just därför jag hyser precis samma uppfattning, det skiljer väldigt lite mellan Pu-hjulen.

 

Dock, jag körde några år på gamla gummi 1:or (bara för att jag hittade dom billigt), gick bra nån gång men inte så kul när det regnade.Bra träning var det alltid.[/quote']

En grym spurtseger på Vålarullen var det. Dock var konkurrensen lite klen, det ryktas om att en seg gubbe som inte ens var bland de 100 bästa på AL lyckades hanka sig med i tätklungan ända till spurten, där han iof blev sist. Men AL var nog sista två-loppet för min del, dels är jag värdelös i den disciplinen och sen verkar det av ngn anledning var en grogrund för en enorm ryktesspridning före och efter loppet.

Om det är Vasaloppets seedning som bestämmer att det ska vara 2-or, så får jag se om jag åker något mer. Mer rättvist om man kör 3 varv istället, om man nu vill ha lite marginaler att göra seedningstabeller tycker jag. Men jag är rädd för att det kommer vara 2-or framöver också. Då får man väl vänta in i det sista för att se om man kan ordna de senaste snabbaste hjulen... ;) För det är ju en otroligt fin tävling!

Link to comment
Share on other sites

Rible12, jag har några frågor till dig angående loppet och efteråt.

Du hade klart bäst rull av alla jag åkte med och skriver inte någonstanns vad du hade för hjul därav dessa frågor.

 

1. Vad hade du för hjul?

2. Framhjulet såg ut som ett skatehjul, inte orginal på några klassiska skidor. Hur gick det igenom besiktningen?

3. Jag såg inga klisterlappar på skidorna (kan ha missat) vad satt dom?

4. Vad tog du vägen efter målgången?

Link to comment
Share on other sites

Rible12, jag har några frågor till dig angående loppet och efteråt.

Du hade klart bäst rull av alla jag åkte med och skriver inte någonstanns vad du hade för hjul därav dessa frågor.

 

1. Vad hade du för hjul?

2. Framhjulet såg ut som ett skatehjul, inte orginal på några klassiska skidor. Hur gick det igenom besiktningen?

3. Jag såg inga klisterlappar på skidorna (kan ha missat) vad satt dom?

4. Vad tog du vägen efter målgången?

Stod bredvid vid starten (inte sedan eftersom båda mina spetsar gick inom 10sek), Alpina bak är jag säker på, eftersom de har ett speciellt utseende, jag har e post att ok, fram lite mer osäker troligtvis proski skate 2or, mindre viktigt. Håller inte riktigt med rullskidmannens analys angående alpinarulllet, enligt mig klart mycket bättre rull än skigo, i alla fall skigo i de bakre leden. Gissar att Alpina 1,15 rull kanske:)

Link to comment
Share on other sites

Mycket snack om rull hit och dit, trodde aldrig att det skulle skilja så mycket. Det som är synd är att för oss på östkusten med väldigt få rullskid tävlingar så gav inte detta lopp någon fingervisning på hur man står sig. Man får väl kosta på sig en resa till i och med SM. För där gäller PU hjul eller?
Link to comment
Share on other sites

Mycket snack om rull hit och dit, trodde aldrig att det skulle skilja så mycket. Det som är synd är att för oss på östkusten med väldigt få rullskid tävlingar så gav inte detta lopp någon fingervisning på hur man står sig. Man får väl kosta på sig en resa till i och med SM. För där gäller PU hjul eller?

Självklart är det riktiga hjul på SM och alla andra tävlingar

Link to comment
Share on other sites

Rible12, jag har några frågor till dig angående loppet och efteråt.

Du hade klart bäst rull av alla jag åkte med och skriver inte någonstanns vad du hade för hjul därav dessa frågor.

 

1. Vad hade du för hjul?

2. Framhjulet såg ut som ett skatehjul, inte orginal på några klassiska skidor. Hur gick det igenom besiktningen?

3. Jag såg inga klisterlappar på skidorna (kan ha missat) vad satt dom?

4. Vad tog du vägen efter målgången?

Jösses!!

 

Tävlingsinstinkt i alla ära. Men nu tycker jag detta börjar gå överstyr. Cirka 90 % av alla diskussioner innan loppet har handlat om hjul, med allt vad det innebär. Snackisen efter loppet är minst lika given. Personligen la jag loppet bakom mig ganska så omgående. Tänker ta fram mina pu-hjul och rulla i Tidaholm i stället. Hoppas vi ses!!

Link to comment
Share on other sites

Rible12' date=' jag har några frågor till dig angående loppet och efteråt.

Du hade klart bäst rull av alla jag åkte med och skriver inte någonstanns vad du hade för hjul därav dessa frågor.

 

1. Vad hade du för hjul?

2. Framhjulet såg ut som ett skatehjul, inte orginal på några klassiska skidor. Hur gick det igenom besiktningen?

3. Jag såg inga klisterlappar på skidorna (kan ha missat) vad satt dom?

4. Vad tog du vägen efter målgången?[/quote']

Jösses!!

 

Tävlingsinstinkt i alla ära. Men nu tycker jag detta börjar gå överstyr. Cirka 90 % av alla diskussioner innan loppet har handlat om hjul, med allt vad det innebär. Snackisen efter loppet är minst lika given. Personligen la jag loppet bakom mig ganska så omgående. Tänker ta fram mina pu-hjul och rulla i Tidaholm i stället. Hoppas vi ses!!

Låt oss slippa hjulbegränsningar i fortsättningen så slipper vi även den här typen av diskussioner.

Tidaholm nästa, Micke! Ska vi säga Tingsryd klockan 8, du kör? Fler som vill med?

Link to comment
Share on other sites

Rible12' date=' jag har några frågor till dig angående loppet och efteråt.

Du hade klart bäst rull av alla jag åkte med och skriver inte någonstanns vad du hade för hjul därav dessa frågor.

 

1. Vad hade du för hjul?

2. Framhjulet såg ut som ett skatehjul, inte orginal på några klassiska skidor. Hur gick det igenom besiktningen?

3. Jag såg inga klisterlappar på skidorna (kan ha missat) vad satt dom?

4. Vad tog du vägen efter målgången?[/quote']

Stod bredvid vid starten (inte sedan eftersom båda mina spetsar gick inom 10sek), Alpina bak är jag säker på, eftersom de har ett speciellt utseende, jag har e post att ok, fram lite mer osäker troligtvis proski skate 2or, mindre viktigt. Håller inte riktigt med rullskidmannens analys angående alpinarulllet, enligt mig klart mycket bättre rull än skigo, i alla fall skigo i de bakre leden. Gissar att Alpina 1,15 rull kanske:)

Rible12 får gärna svara för sig själv.

Link to comment
Share on other sites

Rible12' date=' jag har några frågor till dig angående loppet och efteråt.

Du hade klart bäst rull av alla jag åkte med och skriver inte någonstanns vad du hade för hjul därav dessa frågor.

 

1. Vad hade du för hjul?

2. Framhjulet såg ut som ett skatehjul, inte orginal på några klassiska skidor. Hur gick det igenom besiktningen?

3. Jag såg inga klisterlappar på skidorna (kan ha missat) vad satt dom?

4. Vad tog du vägen efter målgången?[/quote']

Jösses!!

 

Tävlingsinstinkt i alla ära. Men nu tycker jag detta börjar gå överstyr. Cirka 90 % av alla diskussioner innan loppet har handlat om hjul, med allt vad det innebär. Snackisen efter loppet är minst lika given. Personligen la jag loppet bakom mig ganska så omgående. Tänker ta fram mina pu-hjul och rulla i Tidaholm i stället. Hoppas vi ses!!

Låt oss slippa hjulbegränsningar i fortsättningen så slipper vi även den här typen av diskussioner.

Tidaholm nästa, Micke! Ska vi säga Tingsryd klockan 8, du kör? Fler som vill med?

Ja, precis! Finns plats för två stycken till i min bil. Klockan åtta vid Vattenpalatset. Därefter kör vi hållet Växjö, Jönköping osv.

 

/Micke Åström 0708/982611

Link to comment
Share on other sites

Rible12' date=' jag har några frågor till dig angående loppet och efteråt.

Du hade klart bäst rull av alla jag åkte med och skriver inte någonstanns vad du hade för hjul därav dessa frågor.

 

1. Vad hade du för hjul?

2. Framhjulet såg ut som ett skatehjul, inte orginal på några klassiska skidor. Hur gick det igenom besiktningen?

3. Jag såg inga klisterlappar på skidorna (kan ha missat) vad satt dom?

4. Vad tog du vägen efter målgången?[/quote']

Stod bredvid vid starten (inte sedan eftersom båda mina spetsar gick inom 10sek), Alpina bak är jag säker på, eftersom de har ett speciellt utseende, jag har e post att ok, fram lite mer osäker troligtvis proski skate 2or, mindre viktigt. Håller inte riktigt med rullskidmannens analys angående alpinarulllet, enligt mig klart mycket bättre rull än skigo, i alla fall skigo i de bakre leden. Gissar att Alpina 1,15 rull kanske:)

Skulle man vilja fuska så är ju Ribles sätt synnerligen korkat, med skatehjul fram och Alpina bak, syns lång väg och blir kollat. Enklaste sättet skulle vara att ta sina Swe 2 or, få en klisterlapp på ena skidan, sedan tillbaka till bilen och skruva på Swe 1 or i lugn och ro, bara smygploga lite, ställa sig upp lite tidigare osv, så skullen INGEN ifrågasätta något. Rible gjorde ett fantastiskt bra lopp, på antagligen mycket bra rull, men INOM regelverket (inte hundra på framhjulet, men det är bak som bestämmer merparten av rullet). Så kommer sådant här surt efteråt, trist. Men Rible får delvis skylla sig själv, för han håller ovanligt låg profil nu, fast det beror kanske på att det är skördetider...:)

 

RÄTTVISA PU-TÄVLINGAR ÅT FOLKET!

Link to comment
Share on other sites

Swenor har gjort om sina 2:or inför Alliansloppet. De blev så kallade Mulegg 2:or De finns även ute i butik men de måste då vara av den senaste produktionen. Denna produktion är av "EU standard" liknar mer de syderupeiska träningsskidorna ex Alpina. De med bra rull hade den nya modellen de andra hade av de gammla modellerna.

 

En lista med korrekt benämning om man ser till 3 år gammal hjul och tar då Snesnor som mått på hjulbenämning.

 

1 : or De gammla gummi tävlingshjulen

1,4 : or De nya 2:or som kom nu

1,6 ; or är Ski-go och Alpina. Asfaltstyp avgör vilka som går bäst av dessa.

2 : or 3år gammla Snesnor

2,1 : or 2 år gammla samt fram till den nya produktionsserien.

2,1 : or Pro-ski

 

Nu är dessa tester gjorda utan påverkan av olika spärrlager utan med samma lager och utan spänningar.

 

Teoretiska tider på alliansloppet vid åkande ensam utan klungor för en enkel motionär.

pu 1h 56min

1 2h 4min

1,4 2h 8min

1,6 2h 11min

2 2h 18min

 

De nya mjuka hjulen diskriminerar de tyngre åkarna. Tar man tex Tynell så har han åkt några km längre när skidan ormar sig fram tillskillnad mot lättviktarna.

Det blev nu som vissa trodde att tillverkare ändrar bara för att ha det snabbaste träningshjulet. Jag anser att tävling ska ske på det snabbaste. Om inte det sker så går det lika fort att åka Vasan på vita blixten. Kanske Kronan ska sponsra skidVM i vinter. OM det blir samma visa nästa år och förbättringar av 2:or så ta fram gammla 1:or då får ni lika med de seedade åkarna.

 

Upp till 0,3 i skillnad rullmotstånd kan man hänga med utför. Det gäller när man åker två men i större klungor 0,4-0,5 sedan blir det besvärligt.

Jag föreslår handikappregler, dvs du väljer hjul själv, men ju snabbare hjul desto mer tidstillägg - modell enligt talaren här ovan. Kan seglarna, kan vi med!

 

Smaka på den. Jag tycker att huvudsyftet måste vara att så många ska få vara med på samma villkor - då blir det många som tränar och mår bra...

 

Jag gillar dessa diskussioner, bättre än TV eller dataspel...och jag tror att de förändrar vår sport, ibland snabbt - ibland dröjer det - och ibland händer ingenting

Link to comment
Share on other sites

Rible12, jag har några frågor till dig angående loppet och efteråt.

Du hade klart bäst rull av alla jag åkte med och skriver inte någonstanns vad du hade för hjul därav dessa frågor.

 

1. Vad hade du för hjul?

2. Framhjulet såg ut som ett skatehjul, inte orginal på några klassiska skidor. Hur gick det igenom besiktningen?

3. Jag såg inga klisterlappar på skidorna (kan ha missat) vad satt dom?

4. Vad tog du vägen efter målgången?

Ja det är skördetider just nu så frekvensen på inläggen blir lidande... men Villervalle om du tittade lite noggrant på mina skidor så hade du sett lappen som satt där och det var kollade och godkända, åkte på alpinabakhjul...

Jag drack lite vatten och gick och snackade med folk efter målgång... typ som jag brukar göra... vilken häxjakt... får man inte åka bra på tävlingar utan att det ska bli någon form av korsförhör... Kom till Tidaholm så gör vi upp på PU, dvs riktiga tävlingsskidor!! :)

Link to comment
Share on other sites

Rible12' date=' jag har några frågor till dig angående loppet och efteråt.

Du hade klart bäst rull av alla jag åkte med och skriver inte någonstanns vad du hade för hjul därav dessa frågor.

 

1. Vad hade du för hjul?

2. Framhjulet såg ut som ett skatehjul, inte orginal på några klassiska skidor. Hur gick det igenom besiktningen?

3. Jag såg inga klisterlappar på skidorna (kan ha missat) vad satt dom?

4. Vad tog du vägen efter målgången?[/quote']

Ja det är skördetider just nu så frekvensen på inläggen blir lidande... men Villervalle om du tittade lite noggrant på mina skidor så hade du sett lappen som satt där och det var kollade och godkända, åkte på alpinabakhjul...

Jag drack lite vatten och gick och snackade med folk efter målgång... typ som jag brukar göra... vilken häxjakt... får man inte åka bra på tävlingar utan att det ska bli någon form av korsförhör... Kom till Tidaholm så gör vi upp på PU, dvs riktiga tävlingsskidor!! :)

Utan att ha sett skidorna själv är jag rätt säker på att Ribles skidor följde tävlingsreglerna:

"Rullskidans delar skall vara serieprodukter, tillgängliga i allmän handel. Den får

inte vara kortare än 530 mm mellan hjulaxlarna. Hjulet får vara max 100 mm.

Vid klassisk teknik måste minst ett hjul på varje sida vara försett med backspärr och

hjul bredden på bakhjulen vara minst 30 mm. Vid så kallade 3 hjulingar som har 2

bakhjul i bredd så är det den sammanlagda hjulbredden som räknas så varje enskilt

hjul kan i det fallet vara smalare men den samanlagda hjulbredden måste dock vara

minst 30mm. Hjulets bredd skall mätas vid centrum på hjulet"

 

och AL:s specialregler.

Link to comment
Share on other sites

Kom till Tidaholm så gör vi upp på PU' date=' dvs riktiga tävlingsskidor!! :)[/quote']

välkommen själv till Värmdörullen den 16/9. Så får vi se om du slår Lejonet2 eller v-peter med samma marginal... ;)

Bara tävlingsklasser och pu-hjul så klart!!!

Tyvärr, ser svårt ut då jag har en episk helg planerad i Torsby då... :) Hade varit kul och åka den tävlingen, men det får bli någon annan gång! :) Nu ska jag ut och så fånggröda!!

Link to comment
Share on other sites

Rible12' date=' jag har några frågor till dig angående loppet och efteråt.

Du hade klart bäst rull av alla jag åkte med och skriver inte någonstanns vad du hade för hjul därav dessa frågor.

 

1. Vad hade du för hjul?

2. Framhjulet såg ut som ett skatehjul, inte orginal på några klassiska skidor. Hur gick det igenom besiktningen?

3. Jag såg inga klisterlappar på skidorna (kan ha missat) vad satt dom?

4. Vad tog du vägen efter målgången?[/quote']

Ja det är skördetider just nu så frekvensen på inläggen blir lidande... men Villervalle om du tittade lite noggrant på mina skidor så hade du sett lappen som satt där och det var kollade och godkända, åkte på alpinabakhjul...

Jag drack lite vatten och gick och snackade med folk efter målgång... typ som jag brukar göra... vilken häxjakt... får man inte åka bra på tävlingar utan att det ska bli någon form av korsförhör... Kom till Tidaholm så gör vi upp på PU, dvs riktiga tävlingsskidor!! :)

Ok då lägger jag ner det här förhöret då.

bara några tillägg. Alpina har 3 olika hårda hjul. Skatehjul fram, har du på det så är det för att dom var snabbare än tvåor. Det var kanske jag som var blind efter loppet och missade att du gick omkring och snackade efter målgång, säkert många här på forumet som pratade med dig eller?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...