Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Alliansloppet


Dalarna

Recommended Posts

  • Replies 417
  • Created
  • Last Reply

Kul tävling, min första. Kroknade efter ca: 37-38km och fick släppa min grupp, körde solo resten vilket var riktigt strängt. Där jag under första varvet kunde rulla i fartposition fick man staka under varv två, det behövdes inte när orken hade gått ur.

Ja ja, efter bara ca: 10träningsmil sedan början på Juni får man vara nöjd. Gick imål på 2:42.

 

Hur lång sträcka fick ni på era klockor? min 310 visade 54.3km

Link to comment
Share on other sites

ja mycket starkt kört Rickard!

Här är några bilder från igår: http://galleri.photosports.se/#9.0

Tack Andreas! Trevliga bilder som alltid' date=' hur kändes det för dig igår?[/quote']

Tack själv ! Farsan som agerar fotograf kanske jag ska säga till dom som inte vet :) .

Nja det var ingen höjdare, är sjuk idag så hade nog nått i kroppen. Vet inte hur många gånger jag funderade på att bryta. Men jag körde i mål iaf :) .

Link to comment
Share on other sites

ja mycket starkt kört Rickard!

Här är några bilder från igår: http://galleri.photosports.se/#9.0

Tack Andreas! Trevliga bilder som alltid' date=' hur kändes det för dig igår?[/quote']

Tack själv ! Farsan som agerar fotograf kanske jag ska säga till dom som inte vet :) .

Nja det var ingen höjdare, är sjuk idag så hade nog nått i kroppen. Vet inte hur många gånger jag funderade på att bryta. Men jag körde i mål iaf :) .

Jo vi sågs ju och diskuterade inte direkt ngn lyckad formtoppning:) Tänkte också bryta men fortsatte dumt nog. Rible var i alla fall helt grymt bra!

Link to comment
Share on other sites

Bra kört allihop!

Auklands 1.58 på 2or är väl rätt bra i jämförelse med Brincks 1.49 på PU?

2010 var det regn...Men man brukar säga att det skiljer ca 10%.

Enligt rykte var det inte vanliga nya 2:or som delades ut ..., rullade bättre än SkiGo om man inte var tung enligt mina källor i toppen. Ungefär som gamla gummiettor?! Min kombo, rullade ifatt en gubbe i lätt utför som hade GULA PU-Eaglelhjul, skulle gissa att jag hade väldigt nära gummiettrull, med mina GODKÄNDA HJUL, innan framhjulet började karva mot kanten. När jag märkte hur sjukt bra det var, så var jag nästan glad för att allting havererade och jag fick turista själv och åka om, hade faktiskt kännt larvigt att seeda upp sig till led 1, vilket jag troligtvis hade lyckats med om utrustningen hade hållit, där hör jag inte ALLS hemma. Tror att de som "misslyckades" med formtoppningen var de som åkte med "Äkta normala Swenor 2:or", Anderas 87, Everest, Vasa osv. Vasa och Andreas hängde hyfsat med Sandra tidigare i Norge, men inte nu?! Fast Sandra borde haft sämre rull än Vasa med nya Swenor 2:or, jämfört med Vasas inkörda. All heder åt Rible som gjorde en oerhörd prestation, som nu åkte mindre än 2 minuter långsammare än med Eaglar förra gången, på GODKÄNDA hjul, väldigt likt min kombo, Detta kräver oerhört bra form och rull.

Link to comment
Share on other sites

Bra kört allihop!

Auklands 1.58 på 2or är väl rätt bra i jämförelse med Brincks 1.49 på PU?

2010 var det regn...Men man brukar säga att det skiljer ca 10%.

Enligt rykte var det inte vanliga nya 2:or som delades ut ...' date=' rullade bättre än SkiGo om man inte var tung enligt mina källor i toppen. Ungefär som gamla gummiettor?! Min kombo, rullade ifatt en gubbe i lätt utför som hade GULA PU-Eaglelhjul, skulle gissa att jag hade väldigt nära gummiettrull, med mina GODKÄNDA HJUL, innan framhjulet började karva mot kanten. När jag märkte hur sjukt bra det var, så var jag nästan glad för att allting havererade och jag fick turista själv och åka om, hade faktiskt kännt larvigt att seeda upp sig till led 1, vilket jag troligtvis hade lyckats med om utrustningen hade hållit, där hör jag inte ALLS hemma. Tror att de som "misslyckades" med formtoppningen var de som åkte med "Äkta normala Swenor 2:or", Anderas 87, Everest, Vasa osv. Vasa och Andreas hängde hyfsat med Sandra tidigare i Norge, men inte nu?! Fast Sandra borde haft sämre rull än Vasa med nya Swenor 2:or, jämfört med Vasas inkörda. All heder åt Rible som gjorde en oerhörd prestation, som nu åkte mindre än 2 minuter långsammare än med Eaglar förra gången, på GODKÄNDA hjul, väldigt likt min kombo, Detta kräver oerhört bra form och rull.[/quote']

OM det här stämmer så känns det extra värt att jag ställde upp i detta lopp med mina nya swenor bara för att jämföra mig med eliten. (fick bryta halvvägs pga dålig valla, form ;))

 

Ni som har koll på rullisar, hur mkt ska man behövt åka in sina skidor för att de ska rulla optimalt? Ska man smörja in dem för att de ska gå lättare?

Jag har väl åkt ca 15 mil på sin höjd med dessa och jag tycker fortfarande att de går segt, eller jag la iaf märke till att de gick trögt i den här tävlingen när jag inte ens kunde hänga med i suget nedför.

 

Får man fråga vad du "Rotebrostakaren" och Rible isf åkte på för hjul, för jag hade gärna seeda upp mig till första ledet om jag kunnat :) ?

Link to comment
Share on other sites

Bra kört allihop!

Auklands 1.58 på 2or är väl rätt bra i jämförelse med Brincks 1.49 på PU?

2010 var det regn...Men man brukar säga att det skiljer ca 10%.

Enligt rykte var det inte vanliga nya 2:or som delades ut ...' date=' rullade bättre än SkiGo om man inte var tung enligt mina källor i toppen. Ungefär som gamla gummiettor?! Min kombo, rullade ifatt en gubbe i lätt utför som hade GULA PU-Eaglelhjul, skulle gissa att jag hade väldigt nära gummiettrull, med mina GODKÄNDA HJUL, innan framhjulet började karva mot kanten. När jag märkte hur sjukt bra det var, så var jag nästan glad för att allting havererade och jag fick turista själv och åka om, hade faktiskt kännt larvigt att seeda upp sig till led 1, vilket jag troligtvis hade lyckats med om utrustningen hade hållit, där hör jag inte ALLS hemma. Tror att de som "misslyckades" med formtoppningen var de som åkte med "Äkta normala Swenor 2:or", Anderas 87, Everest, Vasa osv. Vasa och Andreas hängde hyfsat med Sandra tidigare i Norge, men inte nu?! Fast Sandra borde haft sämre rull än Vasa med nya Swenor 2:or, jämfört med Vasas inkörda. All heder åt Rible som gjorde en oerhörd prestation, som nu åkte mindre än 2 minuter långsammare än med Eaglar förra gången, på GODKÄNDA hjul, väldigt likt min kombo, Detta kräver oerhört bra form och rull.[/quote']

Har nu kollat gammla resultat och 2008 åkte Tynell på 1,57,54. Aukland åkte på 15sek sämre tid som Tynell gjorde. Tynell åkte 2008 på gummi ettor och de andra i täten åkte på pu därför blev han den gången efter. Det vi inte får glömma är att skidåkningen utvecklas under dessa år och fler har blivit riktigt duktiga stakare. Samt att vädret påverkar tiderna en hel del. Olika vindförhållanden kan ge minuter i skillnad. Därför kan det bli svårt att kolla tider år från år.

Link to comment
Share on other sites

Bra kört allihop!

Auklands 1.58 på 2or är väl rätt bra i jämförelse med Brincks 1.49 på PU?

2010 var det regn...Men man brukar säga att det skiljer ca 10%.

Enligt rykte var det inte vanliga nya 2:or som delades ut ...' date=' rullade bättre än SkiGo om man inte var tung enligt mina källor i toppen. Ungefär som gamla gummiettor?! Min kombo, rullade ifatt en gubbe i lätt utför som hade GULA PU-Eaglelhjul, skulle gissa att jag hade väldigt nära gummiettrull, med mina GODKÄNDA HJUL, innan framhjulet började karva mot kanten. När jag märkte hur sjukt bra det var, så var jag nästan glad för att allting havererade och jag fick turista själv och åka om, hade faktiskt kännt larvigt att seeda upp sig till led 1, vilket jag troligtvis hade lyckats med om utrustningen hade hållit, där hör jag inte ALLS hemma. Tror att de som "misslyckades" med formtoppningen var de som åkte med "Äkta normala Swenor 2:or", Anderas 87, Everest, Vasa osv. Vasa och Andreas hängde hyfsat med Sandra tidigare i Norge, men inte nu?! Fast Sandra borde haft sämre rull än Vasa med nya Swenor 2:or, jämfört med Vasas inkörda. All heder åt Rible som gjorde en oerhörd prestation, som nu åkte mindre än 2 minuter långsammare än med Eaglar förra gången, på GODKÄNDA hjul, väldigt likt min kombo, Detta kräver oerhört bra form och rull.[/quote']

Ja åka med standard hjul var ingen rolig upplevelse. Var bra med uppe på krönet på startbacken och låg där jag ville ligga. Men sedan var det slut på det roliga, blev frånrullad fast man låg i baksuget :(! Staka i kapp i nästa uppför för att sedan tappa igen i nästa utförsbacke. Verkade som led 2 (på alliansloppet) åkarna hade väldigt bra rull för när jag efter knappa milen kastade in handuken och väntade in klungor längre bak så rullade de inte bättre än mig. Bara hoppas leverantören har lite tightare regler nästa år annars vete tusan om man vill åka. Var annars ett superkul arrangemang, lopp som bankett :)!

Link to comment
Share on other sites

Ja åka med standard hjul var ingen rolig upplevelse. Var bra med uppe på krönet på startbacken och låg där jag ville ligga. Men sedan var det slut på det roliga, blev frånrullad fast man låg i baksuget :(! Staka i kapp i nästa uppför för att sedan tappa igen i nästa utförsbacke. Verkade som led 2 (på alliansloppet) åkarna hade väldigt bra rull för när jag efter knappa milen kastade in handuken och väntade in klungor längre bak så rullade de inte bättre än mig. Bara hoppas leverantören har lite tightare regler nästa år annars vete tusan om man vill åka. Var annars ett superkul arrangemang, lopp som bankett :)!

Eftersom jag förutsåg detta scenario (har också "bara" Swenor i stallet), valde jag att inte ställa upp. Hade ingen lust heller att hosta upp närmare tre lax eller scanna Blocketannonser för att undvika V-peters mfl upplevelse. Hoppas bara inte att denna idioti fortsätter och sprider sig. Måtte nu Värmdörullen bli av.....annars blir jag deppig!

Link to comment
Share on other sites

Ja åka med standard hjul var ingen rolig upplevelse. Var bra med uppe på krönet på startbacken och låg där jag ville ligga. Men sedan var det slut på det roliga' date=' blev frånrullad fast man låg i baksuget :(! Staka i kapp i nästa uppför för att sedan tappa igen i nästa utförsbacke. Verkade som led 2 (på alliansloppet) åkarna hade väldigt bra rull för när jag efter knappa milen kastade in handuken och väntade in klungor längre bak så rullade de inte bättre än mig. Bara hoppas leverantören har lite tightare regler nästa år annars vete tusan om man vill åka. Var annars ett superkul arrangemang, lopp som bankett :)![/quote']

Eftersom jag förutsåg detta scenario (har också "bara" Swenor i stallet), valde jag att inte ställa upp. Hade ingen lust heller att hosta upp närmare tre lax eller scanna Blocketannonser för att undvika V-peters mfl upplevelse. Hoppas bara inte att denna idioti fortsätter och sprider sig. Måtte nu Värmdörullen bli av.....annars blir jag deppig!

Jo, detta gick att förutse, och jag hade nog fått tag i det snabbaste godkända materialet för fraktkostnaden från Joakim J, 60kr för två Alpina hjul, oerhört snällt, synd att jag klantade bort det genom att sju olika stavar, leta efter stavspets i dike utan att hitta och inte skruva fast framhjul (med backspärr) ordentligt. Men något som jag i min vildaste fantasi inte kunde förutse, var att helt nya Swenor 2 or som delades ut troligtvis hade rull i "Alpina-klass", bättre än SkiGo, det var en riktig luring. Det är ju nästan i klass med att man kan undra om Dählie (också norsk) var helt ren...., nejdå, jag tror ärligt talat inte att Dählie var dopad och jag ångrar att jag startade den tråden för över tre år sedan.

Link to comment
Share on other sites

Ja åka med standard hjul var ingen rolig upplevelse. Var bra med uppe på krönet på startbacken och låg där jag ville ligga. Men sedan var det slut på det roliga' date=' blev frånrullad fast man låg i baksuget :(! Staka i kapp i nästa uppför för att sedan tappa igen i nästa utförsbacke. Verkade som led 2 (på alliansloppet) åkarna hade väldigt bra rull för när jag efter knappa milen kastade in handuken och väntade in klungor längre bak så rullade de inte bättre än mig. Bara hoppas leverantören har lite tightare regler nästa år annars vete tusan om man vill åka. Var annars ett superkul arrangemang, lopp som bankett :)![/quote']

Eftersom jag förutsåg detta scenario (har också "bara" Swenor i stallet), valde jag att inte ställa upp. Hade ingen lust heller att hosta upp närmare tre lax eller scanna Blocketannonser för att undvika V-peters mfl upplevelse. Hoppas bara inte att denna idioti fortsätter och sprider sig. Måtte nu Värmdörullen bli av.....annars blir jag deppig!

Jo, detta gick att förutse, och jag hade nog fått tag i det snabbaste godkända materialet för fraktkostnaden från Joakim J, 60kr för två Alpina hjul, oerhört snällt, synd att jag klantade bort det genom att sju olika stavar, leta efter stavspets i dike utan att hitta och inte skruva fast framhjul (med backspärr) ordentligt. Men något som jag i min vildaste fantasi inte kunde förutse, var att helt nya Swenor 2 or som delades ut troligtvis hade rull i "Alpina-klass", bättre än SkiGo, det var en riktig luring. Det är ju nästan i klass med att man kan undra om Dählie (också norsk) var helt ren...., nejdå, jag tror ärligt talat inte att Dählie var dopad och jag ångrar att jag startade den tråden för över tre år sedan.

Det där ryktet om att de utdelade Swenor skulle rullat väldigt bra, kan det verkligen stämma!?? Låter ju märkligt. Själv åkte jag större delen av loppet i en klunga på ca 15 pers med folk som startade i led 2 o 3 och det va en blandad kompott av rullskidor. Jag tyckte rullet va ganska likvärdigt. Det va ingens rull som stack ut nämnvärt enligt mig...

Link to comment
Share on other sites

Orkar inte heller mickla med speciallösningar heller.

OM FIS-åkarna hade "Super-Swenor" växer Ribles och Gustaf P:s insats ännu mer.

Det kan också förklara varför hjultomtarna tillsynes lättvindigt godkände tex Skigo och Alpina.

Kan någon bekräfta detta rykte?

Link to comment
Share on other sites

Ja åka med standard hjul var ingen rolig upplevelse. Var bra med uppe på krönet på startbacken och låg där jag ville ligga. Men sedan var det slut på det roliga' date=' blev frånrullad fast man låg i baksuget :(! Staka i kapp i nästa uppför för att sedan tappa igen i nästa utförsbacke. Verkade som led 2 (på alliansloppet) åkarna hade väldigt bra rull för när jag efter knappa milen kastade in handuken och väntade in klungor längre bak så rullade de inte bättre än mig. Bara hoppas leverantören har lite tightare regler nästa år annars vete tusan om man vill åka. Var annars ett superkul arrangemang, lopp som bankett :)![/quote']

Eftersom jag förutsåg detta scenario (har också "bara" Swenor i stallet), valde jag att inte ställa upp. Hade ingen lust heller att hosta upp närmare tre lax eller scanna Blocketannonser för att undvika V-peters mfl upplevelse. Hoppas bara inte att denna idioti fortsätter och sprider sig. Måtte nu Värmdörullen bli av.....annars blir jag deppig!

Jo, detta gick att förutse, och jag hade nog fått tag i det snabbaste godkända materialet för fraktkostnaden från Joakim J, 60kr för två Alpina hjul, oerhört snällt, synd att jag klantade bort det genom att sju olika stavar, leta efter stavspets i dike utan att hitta och inte skruva fast framhjul (med backspärr) ordentligt. Men något som jag i min vildaste fantasi inte kunde förutse, var att helt nya Swenor 2 or som delades ut troligtvis hade rull i "Alpina-klass", bättre än SkiGo, det var en riktig luring. Det är ju nästan i klass med att man kan undra om Dählie (också norsk) var helt ren...., nejdå, jag tror ärligt talat inte att Dählie var dopad och jag ångrar att jag startade den tråden för över tre år sedan.

Hade ju inte direkt förmånen att köra ihop med ngn av de seedade herrarna utan var ju några timmar efter. Däremot så "låg" jag med några av de sämre av damerna och körde. Märkte inget alls av detta super-rull. Men det upplevda rullet beror ju på så många andra faktorer, utgångsfart, vikt, kläder, kroppsform, fartställning, vinkling av skidorna mm så det säger väl inte så mkt. Att dessa seedningstvåor skulle likna gummi-ettor ställer jag mig dock väldigt tvivlande till. Mot detta talar ju också att Auklands tid är nära 10% sämre än Brinks trots bättre väder. Skigo tyckte jag inte heller rullade bättre än Swenor original. Det är också alldeles för liten skillnad mellan de bästa seedade åkarna nr 1- 50 och en massa oseedade åkare med högre startnr. Alla med höga nr bland de 40-50 bästa kan väl inte ha kört på Alpina eller ens med Skigo? Tycker alltså inte alls detta lopp var en parodi, dock går det inte att göra om med samma regler. Då måste endast hjul med en stämplad tvåa godkännas och om det kommer fram ngn fabrikat som stämplar tvåor på ettans hjul så måste alla hjul från den fabrikanten förbjudas. Vidare så måste även en tuffare kontroll göras när man går in i startfållan inte flera timmar i förväg på ett hjul och ingen kontroll efteråt. Tror inte detta kommer att hända eftersom antalet startande då kommer att minska så detta var kanske sista elittävlingen med träningshjul. En möjlig lösning är väl iof att Snesnor ställer upp med skidor till alla startande. Går det med 70 startande så går det väl med 300 till 400 st bara att höja anmälningsavgiften lite om inte sponsorerna ställer upp. Kalmar Ironman tar tex 462 € utan att man får ngn utrustning till låns och det är snart fullt.

Link to comment
Share on other sites

Eftersom jag förutsåg detta scenario (har också "bara" Swenor i stallet)' date=' valde jag att inte ställa upp. Hade ingen lust heller att hosta upp närmare tre lax eller scanna Blocketannonser för att undvika V-peters mfl upplevelse. Hoppas bara inte att denna idioti fortsätter och sprider sig. Måtte nu Värmdörullen bli av.....annars blir jag deppig![/quote']

Jo, detta gick att förutse, och jag hade nog fått tag i det snabbaste godkända materialet för fraktkostnaden från Joakim J, 60kr för två Alpina hjul, oerhört snällt, synd att jag klantade bort det genom att sju olika stavar, leta efter stavspets i dike utan att hitta och inte skruva fast framhjul (med backspärr) ordentligt. Men något som jag i min vildaste fantasi inte kunde förutse, var att helt nya Swenor 2 or som delades ut troligtvis hade rull i "Alpina-klass", bättre än SkiGo, det var en riktig luring. Det är ju nästan i klass med att man kan undra om Dählie (också norsk) var helt ren...., nejdå, jag tror ärligt talat inte att Dählie var dopad och jag ångrar att jag startade den tråden för över tre år sedan.

Det där ryktet om att de utdelade Swenor skulle rullat väldigt bra, kan det verkligen stämma!?? Låter ju märkligt. Själv åkte jag större delen av loppet i en klunga på ca 15 pers med folk som startade i led 2 o 3 och det va en blandad kompott av rullskidor. Jag tyckte rullet va ganska likvärdigt. Det va ingens rull som stack ut nämnvärt enligt mig...

Jag åkte med ett par Swenor Tristar med 2:or på, iofs väldigt nerslitna, MEN dom har alltid rullat märkbart (om än inte jättemycket) bättre än vanliga Swenor Fiberglas 2:or. Nu åkte jag med en hel del av damerna med låneskidor (tyvärr och förklarat av en ond hals för några dagar sedan) och mina skidor rullade ganska lika eller lite sämre än låneskidorna. Så dom som hade "vanliga" Swenor 2:or rullade sannolikt sämre än dom med låneskidor. Det verkar dock diffa ganska mycket på olika produktionsserier.

 

Före racet testade jag skidor och åkte lite med en låneåkare, tyvärr så gjorde vi ingen riktig test men inte rullade dom skidorna tyngre som man förväntar sig att nya 2:or ska göra.

 

Åkte med flera som hade Skigo, dessa tycktes rull på riktigt bra. Tror att låneåkarna, Skigoåkarna och jag hade ganska likvärdia skidor, dock hjälpte det inte mig idag.

 

Helt klart så ska man köra på riktiga tävlingsskidor om man vill ha jämlika materialförutsättningar. Däremot så blev det mycket mera skidlikt och mera grennäre långloppsträning.

Link to comment
Share on other sites

Orkar inte heller mickla med speciallösningar heller.

OM FIS-åkarna hade "Super-Swenor" växer Ribles och Gustaf P:s insats ännu mer.

Det kan också förklara varför hjultomtarna tillsynes lättvindigt godkände tex Skigo och Alpina.

Kan någon bekräfta detta rykte?

Tror det blir svårt att bekräfta eftersom det sannolikt bara är ett rykte eller kanske mer korrekt en väldigt stor överdrift. Det kanske helt enkelt är så att den batchen som lånades ut avsiktligt eller ännu mer troligt helt oavsiktligt låg i underkant av hjulmotstånd ca 1,9 - 2,1 som de kan ligga inom om jag förstått tillverkarna rätt. Säg att utlåningskidorna var inom 1,92- 1,95 då rullar de nog ungefär som slitna Swenor eller kanske mer korrekt vissa slitna Swenor och nya Skigo. Stämmer även rätt väl med mina upplevelser, andra åkare jag pratat med, rapporter från mema och Lejonet samt inte minst resultatlistan. Rotebrostakaren kunde tyvärr inte jämföra mot andra eftersom han hade för bra eller för dåligt rull men hade ju ändå bättre rull än alla andra inkl utlåning i början. V-peter jämför sig mot led2 åkare (herrar troligen eftersom det bara finns enstaka damer som körde lika fort) som ju inte hade utlåningskidor utan kanske aningens större andel skigo med ca 1,95 rull och mot led 3 åkare med samma förutsättningar. Dock vill jag återigen säga att jag hellre kör på PU och att årets regler inte håller nästa år, då kör inte jag heller om det inte gäller ngt. Gäller det mot all förmodan SM eller annat viktigt får jag väl däremot punga ut 3 papp för ett par Alpina, Salomon, Skigo, Swix, Rhode eller vad som nu går snabbast nästa år.

Link to comment
Share on other sites

Startade längst fram i led 2 och var med bra uppe efter backen men när det var dags att börja trycka på i staknigen så hade jag inte en chans att följa. Jag försökte hänga i rygg på Sandra Hansson men fick ge mig då det inte fanns en sportmössa att hänga med. Jag hade rejält mycket sämre rull. Jag körde på vanliga swenor 2or " nya bakhjul" kanske dumt.

Jag kan konstatera att det verkligen fanns åkare med grymt rull.

placering 43

Link to comment
Share on other sites

Eftersom jag inte åkte stod jag och tittade på loppet och jag tyckte inte att Aukland och grabbarna i täten hade superrull även om det rullade bra, absolut inte i klass med ettor. Då fanns det skidor som rullade MYCKET fortare i fältet.

Dags att sluta med att köra på trögare hjul tycker jag, det såg inte imponerande ut när åkarna kom utan lite slött och mesigt inte kul att titta på. Tacka vet jag pu så det blir lite action!

Link to comment
Share on other sites

Jag tror att det är bra för uppslutningen av motionärer om träningshjul blir regeln på vissa lopp. Större lopp betyder mer pengar även för att föra ut sporten bland allmänheten. Tävlingshjul, ligger på rad, grymma nerfarter mm kanske mest för dem som tävlar varje helg?

 

Det som förvånar mig i trådens diskussion är att ingen tar upp varför det inte finns standard för korrekt klassificering av hjul (vadå tvåor????) - alla måste gissa i viss mån. Kan Inlinesindustrin klassificera så kan vi med.

Link to comment
Share on other sites

Jag har ett par slitna swenor 2:or hemma som går som sprutet. Då jag tränat med kompisar som har samma motstånd på hjulen har jag bara behövt petat med stavarna för att hänga med. Så visst är det en enorm skillnad mellan hjul och hjul även då det gäller samma fabrikat. Dessa hjul ligger numera i en låda då dom inte gav speciellt bra träning (enbart bakhjulen). Så är det någon som vill låna inför nästa år så är det bara att höra av sig!
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...