Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Charlotte Kalla


skidguru

Recommended Posts

Här var det ju varmt och mysigt! :) Tuffa tag. Nästan som på Pöldertiden.

 

Om Kalla tar guld kommer jag att gråta; om hon misslyckas kommer jag att gråta; men jag kommer aldrig att ställa krav; bara tacksamhet för att hon sliter så för ge oss hopp om en liten stunds översinnlig lyckokänsla. Hon har redan vunnit mitt hjärta med vinsten i Tour de Ski. Grät som ett litet barn.

ne men gud vad rart, jag bli ju nästan tårögd av att läsa om hur mkt du grinar....snyfft

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 241
  • Created
  • Last Reply
Krav är bra, och helt OK.

Men det blir ju bara fånigt om det inte leder till någon konsekvens.

-Jag kan göra det där åt dig, men då kräver jag att du hjälper mig med det här först.

Får jag inte hjälpen, ja, då blir det inget.

Växjöskidare kräver medalj av Kalla på 10 fritt i OS, hon kanske blir 5:a, och...???

Han kanske struntar i att köpa hennes sponsorers produkter eller så kanske hans intresse för skidåkning svalnar? Eller så kanske han skriver en massa bloggposter om, enligt då hans tycke, usla insats?

Men det är ju lite som att jag kräver att min kommun ska sköta snöröjningen bra, vilket de inte gör. Jag röstar inte på sittande styre i valen men inte får det någon konsekvens för det så då kanske jag ska strunta i mitt krav eller?

Link to comment
Share on other sites

Tycker det är lite malplacerat att jämföra "krav" på OS-medaljer med krav på snöröjning, läkare, restaurangmat, IT-support mm mm.

 

Sannolikheten att någon av oss som skriver här på skidforum någonsin kommer att få vara med om få levererat världens bästa inom de här områdena är så nära noll det går att komma. Sen går det naturligtvis ändå inte att mäta men skulle tippa att det bästa någon av oss någonsin kommer att få uppleva kanske motsvarar nr 15 på SM trots att vi t.o.m håller på med det själva och/eller kan påverka andra.

Link to comment
Share on other sites

Tycker det är lite malplacerat att jämföra "krav" på OS-medaljer med krav på snöröjning, läkare, restaurangmat, IT-support mm mm.

 

Sannolikheten att någon av oss som skriver här på skidforum någonsin kommer att få vara med om få levererat världens bästa inom de här områdena är så nära noll det går att komma. Sen går det naturligtvis ändå inte att mäta men skulle tippa att det bästa någon av oss någonsin kommer att få uppleva kanske motsvarar nr 15 på SM trots att vi t.o.m håller på med det själva och/eller kan påverka andra.

Precis...den stora skillnaden mot "vanliga världen" är att inom elitidrott så finns de konkurrenter som gör allt för att komma före dig i resultatlistan... Tex så har kommunen inte så många att tävla mot i snöröjningen.. antingen gör dom de eller inte...

KALLA KAN INTE PÅVERKA SINA KONKURRENTER!

Link to comment
Share on other sites

Ja,harregud!

 

Tog ett break ifrån ankdammen bara för att 89% här är för unkna i sin tankevärld..kommer tillbaka för att kolla lite trådar..och det är samma jäkla run(k)dgång.

 

Lyssna då IGEN..jag KRÄVER medalj av Kalla på 10 km fritt i Vancouver.Vad skall NÅGON av Er göra åt det?

Argumentera mig ur riktigtheten i KRAVET klarar Ni inte..för Er är det viktigaste att deltaga i ett OS..inte att prestera.Hade vi varit av nationalitet Botswana ur ett vinter OS perspektiv så hade både jag..och Kalla herself..förstått Er.

 

Ni sitter försoffade i Er folkhemsbreddmentalitet som angående toppidrott betraktat aldrig varit ON..inte ens i DDR..:-)..alternativt lämnar Ni aldrig Er klubbbredkänsla hemma när det verkligen drar ihop sig till topptävling.

 

Ni är EXAKT som de idioter som drev Angelica Bengtsson(världen bästa stavhopperska ungdom)IFRÅN Växjö.Exakt samma lama inställning,exakt samma jämnmod som Ni bevisligen kommer att ta ÄNNU en individuell Kalla motgång med.

 

Som väl är tänker inte hon som Ni,ser att hon tar hjälp av annan mental coach nu..och det är givetvis helt rätt.Skulle hon följt "drevets" åsikt i denna tråd så skulle hon ju bara gnott på i spåret och färfärats på egen kammare ÄN en gång att hon inte dög till när hon som mest borde gjort.

 

Ni är breddidrottare i denna tråd..utan driv eller engagemang att vinna upp till potentialen.

 

Dra inte ned Kalla i soppan,det förtjänar hon inte.

 

Det är SJÄLVKLART medalj över 10 fritt i Vancouver..det finns inga rimliga bortförklaringar till något annat..hur mycket de spillror som finns kvar av folkhemmet än försöker övertala.

 

Det är ett KRAV från Kalla att ta hennes LIVS chans till individuell OS medalj över 10 fritt i Vancouver.Jag stödjer den tankegången fullt ut.Ni stödjer niondeplatsen..skämmes ta mig fan!

Link to comment
Share on other sites

Tycker det är lite malplacerat att jämföra "krav" på OS-medaljer med krav på snöröjning' date=' läkare, restaurangmat, IT-support mm mm.

 

Sannolikheten att någon av oss som skriver här på skidforum någonsin kommer att få vara med om få levererat världens bästa inom de här områdena är så nära noll det går att komma. Sen går det naturligtvis ändå inte att mäta men skulle tippa att det bästa någon av oss någonsin kommer att få uppleva kanske motsvarar nr 15 på SM trots att vi t.o.m håller på med det själva och/eller kan påverka andra.[/quote']

Precis...den stora skillnaden mot "vanliga världen" är att inom elitidrott så finns de konkurrenter som gör allt för att komma före dig i resultatlistan... Tex så har kommunen inte så många att tävla mot i snöröjningen.. antingen gör dom de eller inte...

KALLA KAN INTE PÅVERKA SINA KONKURRENTER!

I min bransch, dvs IT-konsult världen, har vi också svårt att påverka våra konkurrenter. Vi kan, precis som Kalla, bara påverka vår egen situation. Det gäller att vara bäst på det vi gör helt enkelt!

Att säga att kommunen inte har några konkurrenter för snöröjning kanske är sant, åtminstone idag. men vem trodde för 30 år sedan att friskolorna skulle storma fram som de gjort idag.

Jag tycker det är högst relevant att jämföra yrkeslivet med elitidrott. i båda har man mål som ska man vill uppnå, båda innebär förhoppningsvis en försöjrning och i båda ställs det krav.

 

Vi pratar alltså ELITidrott, glöm inte det!

Link to comment
Share on other sites

Hehe..

Han kanske har rätt?

 

Att det är KRAVET som saknas i Sverige? Nu vet vi ju inte vad växjöskidaren själv har åstadkommit, med eller utan krav. Antingen har han nått väldigt långt med höga krav eller så är han bitter för ingen ställde krav?

 

Tror han att Kalla läser detta? Ja herregud.. Om hon tar medalj, ska vi göra avbön och tacka Växjöskidaren då? För han ställer KRAV? Eller hur menar han? Kan nån förklara..

"

Dra inte ned Kalla i soppan,det förtjänar hon inte."

 

Det här är så dumt så det är ingen som spelar...

Link to comment
Share on other sites

Ja,harregud!

 

Tog ett break ifrån ankdammen bara för att 89% här är för unkna i sin tankevärld..kommer tillbaka för att kolla lite trådar..och det är samma jäkla run(k)dgång.

 

Lyssna då IGEN..jag KRÄVER medalj av Kalla på 10 km fritt i Vancouver.Vad skall NÅGON av Er göra åt det?

Argumentera mig ur riktigtheten i KRAVET klarar Ni inte..för Er är det viktigaste att deltaga i ett OS..inte att prestera.Hade vi varit av nationalitet Botswana ur ett vinter OS perspektiv så hade både jag..och Kalla herself..förstått Er.

 

Ni sitter försoffade i Er folkhemsbreddmentalitet som angående toppidrott betraktat aldrig varit ON..inte ens i DDR..:-)..alternativt lämnar Ni aldrig Er klubbbredkänsla hemma när det verkligen drar ihop sig till topptävling.

 

Ni är EXAKT som de idioter som drev Angelica Bengtsson(världen bästa stavhopperska ungdom)IFRÅN Växjö.Exakt samma lama inställning,exakt samma jämnmod som Ni bevisligen kommer att ta ÄNNU en individuell Kalla motgång med.

 

Som väl är tänker inte hon som Ni,ser att hon tar hjälp av annan mental coach nu..och det är givetvis helt rätt.Skulle hon följt "drevets" åsikt i denna tråd så skulle hon ju bara gnott på i spåret och färfärats på egen kammare ÄN en gång att hon inte dög till när hon som mest borde gjort.

 

Ni är breddidrottare i denna tråd..utan driv eller engagemang att vinna upp till potentialen.

 

Dra inte ned Kalla i soppan,det förtjänar hon inte.

 

Det är SJÄLVKLART medalj över 10 fritt i Vancouver..det finns inga rimliga bortförklaringar till något annat..hur mycket de spillror som finns kvar av folkhemmet än försöker övertala.

 

Det är ett KRAV från Kalla att ta hennes LIVS chans till individuell OS medalj över 10 fritt i Vancouver.Jag stödjer den tankegången fullt ut.Ni stödjer niondeplatsen..skämmes ta mig fan!

Men du är dum i huvudet på riktigt va? Du maler bara på om din påhittade 9:e plats till förbannelsen.

 

Ta nu istället och erkänn att du aldrig har tränat och tävlat på någon högre nivå vilket verkar göra dig bitter, men däremot verkar du veta allt om elitidrott av någon anledning. Du lär väll förstå att de som är aktiva på den nivån gör allt i sin makt och offrar en hel del annat i livet bara för att prestera så bra som möjligt. Nu är problemet att det finns flera stycken i världen som gör samma sak och bara en kommer vinna. Att du sitter hemma med chipspåsen i handen och ställer krav på en utav Sveriges hårdast satsande individer är enbart patetiskt. Som tur är skiter förmodligen alla fullständigt i om någon aktiv inte uppfyller dina krav, de har nog krav på sig själva så det räcker och blir över.

Link to comment
Share on other sites

Dum i huvudet finns det det uppenbart flera som är..du är en av dem m_rx.

 

Du sitter alltså allvarligt och jämför en breddvasaloppare i ordets bredaste bemärkelse med en elit idrottare?

 

Det är ingen tvekan om att jämförelsen haltar..hur dum i huvudet är du inte då?

 

Detta handlar inte om att jag skall ta medalj på 10 fritt i Vancouver..inte att DU skall göra det heller...ärthjärna!

 

Säg mig,jämför du ALLTID äpplen och päron i ditt privata liv?

Skyll inte på mig att du lever på den mentala parkbänk som uppenbarligen är ditt hem.

Du klarar ju inte ens av att hålla en vettig intellektuell nivå i den debatt du själv valt att halka in på via bananaskal.

 

Så här är det oss emellan i fortsättningen..tala till handen.

 

Jag är inte intresserad av att diskutera med fullblodsidioter,fattar du det?

Link to comment
Share on other sites

Och vad finnes kvar i övrigt..när Elvis has left the building?

 

Breddirdrottstänkande a la 1977,eller en mera modern inställning där man inte utgår ifrån att toppidrottare är mentala midgets ifråga?

 

Jag menar,Ni får ta å skärpa Eder här.INGEN bryr sig egentligen om varken Ert eller mitt gnidande i konstsnöspår..det är direkt SKADLIGT att överföra Era breddåsikter på en toppidrottare..anno 2009-10!

 

Kom igen Kalla,en medalj på 10 fritt är vad du BÖR klara.

 

Just do it!

Link to comment
Share on other sites

I min bransch, dvs IT-konsult världen, har vi också svårt att påverka våra konkurrenter. Vi kan, precis som Kalla, bara påverka vår egen situation. Det gäller att vara bäst på det vi gör helt enkelt!

Att säga att kommunen inte har några konkurrenter för snöröjning kanske är sant, åtminstone idag. men vem trodde för 30 år sedan att friskolorna skulle storma fram som de gjort idag.

Jag tycker det är högst relevant att jämföra yrkeslivet med elitidrott. i båda har man mål som ska man vill uppnå, båda innebär förhoppningsvis en försöjrning och i båda ställs det krav.

 

Vi pratar alltså ELITidrott, glöm inte det!

Jag tycker fortfarande inte det är en relevant jämförelse. Bara för att världen där mina prestationer används är konkurensutsatt så betyder det inte att att min lilla del av det hela inte kan kravställas.

 

Jag har, som programerare av mobilplatformar, krav på mig att på en viss tid prestera en viss funktionalitet med en viss kvalitet. Den enda som påverkar om jag klarar det eller inte, förutsatt att IT-system fungerar som de ska ;), är jag själv. Visst, ibland har någon underskattat omfattningen och gett mig för lite timmar men misslyckas jag är det för det mesta bara mitt fel.

 

Hade de däremot satt två programmerare att göra samma sak går det, precis som i för elitidrott, inte att kräva något slutresultat relevant till den andra prestation. De kan kräva att jag jobbar mängder med övertid (kör ett extra rullskidspass varje dag hela sommaren), läser inte mig på nya medoter (skaffar en extra tekniktränare och nöter extra mycket) och verkligen fokuserar så att koden blir rätt (100% fokus för att få perfekt mentaltl och fysiskt uppladdning inför loppet). MEN oavsett om jag har krav på mig att skriva bättre kod än den andra personen (vinna loppet) annars får jag sparken så finns det ingen garanti för att det blir så. Alltså är detta krav helt meningslöst för utgången.

Link to comment
Share on other sites

Tycker det är lite malplacerat att jämföra "krav" på OS-medaljer med krav på snöröjning' date=' läkare, restaurangmat, IT-support mm mm.

 

Sannolikheten att någon av oss som skriver här på skidforum någonsin kommer att få vara med om få levererat världens bästa inom de här områdena är så nära noll det går att komma. Sen går det naturligtvis ändå inte att mäta men skulle tippa att det bästa någon av oss någonsin kommer att få uppleva kanske motsvarar nr 15 på SM trots att vi t.o.m håller på med det själva och/eller kan påverka andra.[/quote']

Precis...den stora skillnaden mot "vanliga världen" är att inom elitidrott så finns de konkurrenter som gör allt för att komma före dig i resultatlistan... Tex så har kommunen inte så många att tävla mot i snöröjningen.. antingen gör dom de eller inte...

KALLA KAN INTE PÅVERKA SINA KONKURRENTER!

I min bransch, dvs IT-konsult världen, har vi också svårt att påverka våra konkurrenter. Vi kan, precis som Kalla, bara påverka vår egen situation. Det gäller att vara bäst på det vi gör helt enkelt!

Att säga att kommunen inte har några konkurrenter för snöröjning kanske är sant, åtminstone idag. men vem trodde för 30 år sedan att friskolorna skulle storma fram som de gjort idag.

Jag tycker det är högst relevant att jämföra yrkeslivet med elitidrott. i båda har man mål som ska man vill uppnå, båda innebär förhoppningsvis en försöjrning och i båda ställs det krav.

 

Vi pratar alltså ELITidrott, glöm inte det!

Men snälla HW har du eller ngn annan kollega eller konkurrent i IT-konsult-branschen krav på er att vara absolut bäst i världen? Tex lönsammast, dvs högst total vinst per år mätt i USD, högst avkastning i %, störst tillväxt eller högst kundnöjdhet jämfört med alla företag i USA, Kina, Tyskland och Indien? Och att du själv dessutom skall vara bäst inte bara i ditt eget företag utan jämfört med alla andra? Inom yrkeslivet handlar det mer om hygienkrav dvs prestera tillräckligt bra, kanske bland de bästa i stan/distriktet dvs vinna KM/DM. Det kommer du oerhört långt på. Eller ta restaurangbesök inte en enda krog i Sverige har tre *** i Guide Michelin alltså är det omöjligt enligt den mest erkända mätmetoden att få världens bästa middag i Sverige, så det vore ju rätt dumt att ställa krav på det. Många av oss jobbar hårt och är väldigt duktiga i yrkeslivet men få personer med någorlunda självinsikt vågar påstå att de är bäst i världen eller har krav på sig från sina chefer eller ngn annan:) att vara det.

Link to comment
Share on other sites

Kan klart medhållas om..toppidrott oavsett om man heter Zlatan,Anders..Helena eller Charlotte i förnamn handlar icke om sådana krav.

 

Toppidrott är en helt egen bag,förunnad ett ytterst fåtal..med de KRAV och de rättigheter(vilka i dagens läge är myyycket stora)som därmed tillkommer.

 

Att jämföra det med NÅGONTING som finnes utanför den lilla bubblan som dagens professionella toppidrott innebär..slår fel,alldeles oavsett.

 

Vi snackar inte om att JÄMFÖRA de krav som ligger på en metallare här dagligen..mind you..med det KRAV som ligger på en priviligerad toppidrottare att VERKLIGEN prestera när det verkligen gäller.

 

Och..för en längdskidåkerska gäller det att prestera som mest när det är OS.Jag lovar,det är verkligheten som det ser ut..det är inget hittepå från min sida.Om Ni blir lika glada över ett fåkkin DM guld..ja,det är faktiskt Er sak..och enbart Er.

 

Vi andra,som lever i nuet..har vårt mål satt NÅGOT högre än så för sådana potentiella kapaciteter som Charlotte Kalla.

 

Så är det att vara toppidrottare anno 2010..jämfört med 1930!

Link to comment
Share on other sites

Det är väl det som är så underbart med denna tråd. Trots att så många försökt förklara att orden "förhoppning" eller "förväntning" är lite bättre och mer nyanserade ord än "krav". Sedan att VS blir så arg och påstår saker om alla oss andra som ingen har sagt, t ex att vi är lika nöjda med att Kalla tar en 9:e istället för medalj. Jag väntar med spänning på att få reda på vilka konsekvenserna blir ifall Kalla inte tar medalj!

Jag kan ställa krav på mina barn att dom måste städa rummet, annars får dom inget lördagsgodis. Men jag måste upprepa min förväntan om att få reda på vilka konsekvenserna blir för Kalla från VS sida, ifall Kalla inte tar medalj.

Link to comment
Share on other sites

Konsekvenserna blir så klart mångskiftande.

Från VS sida blir det en verbal nedsabling på detta forum som heter duga.

Från Aftonhorans sida blir det en artikel sur från Anrell,eller vem som nu må benådiga över sig smalsporten längdskidor anno 2010.

Expressen,samma skit,annan artikelförfattare.

Mindre sponsorpengar till Kalla personligen..hon kommer med det individuella misslyckandet i Liberec i väskan..missar hon ånyo kommer det ge utslag.Ingen som bör gråta över det ändå.Den kvinnan har så hon klarar sig för bra tag framöver..en OS medalj lär göra henne ekonomiskt oberoende.

 

Tja,för längdsporten i övrigt Dunder?

Var du med på 80 talet överhuvudtaget?

En ny femteplats för Södergren och en annan..niondeplats för Kalla.

var lämnar det längdskidsporten i Sverige efter OS 2010 Dunder?

 

Din gissning så god som min,men visst fan kan vi väl vara överens om att det scenariot inte känns HELT optimalt för framtiden?

 

Eller?

Link to comment
Share on other sites

Att du VS inte har mer förväntningar/förhoppningar på Kalla än alla vi andra på detta forum verkar rätt klart eftersom du inte har något personliga villkor som du kan förverkliga mot Kalla om hon inte tar medalj. Det är vad massor av personer på detta forum försökt säga dig. Att du inte tar till dig av sådan kritik orkar jag inte analysera. Men antingen är du ute efter att bara provocera som vissa tror, eller så verkar det som att du har ett väldigt onyanserat språk som inte förstår skillnad mellan olika ord. Att du inte tar till dig av någon kritik verkar dessutom uppenbar.
Link to comment
Share on other sites

Jag tycker fortfarande inte det är en relevant jämförelse. Bara för att världen där mina prestationer används är konkurensutsatt så betyder det inte att att min lilla del av det hela inte kan kravställas.

 

Jag har, som programerare av mobilplatformar, krav på mig att på en viss tid prestera en viss funktionalitet med en viss kvalitet. Den enda som påverkar om jag klarar det eller inte, förutsatt att IT-system fungerar som de ska ;), är jag själv. Visst, ibland har någon underskattat omfattningen och gett mig för lite timmar men misslyckas jag är det för det mesta bara mitt fel.

 

Hade de däremot satt två programmerare att göra samma sak går det, precis som i för elitidrott, inte att kräva något slutresultat relevant till den andra prestation. De kan kräva att jag jobbar mängder med övertid (kör ett extra rullskidspass varje dag hela sommaren), läser inte mig på nya medoter (skaffar en extra tekniktränare och nöter extra mycket) och verkligen fokuserar så att koden blir rätt (100% fokus för att få perfekt mentaltl och fysiskt uppladdning inför loppet). MEN oavsett om jag har krav på mig att skriva bättre kod än den andra personen (vinna loppet) annars får jag sparken så finns det ingen garanti för att det blir så. Alltså är detta krav helt meningslöst för utgången.

Jag håller med, din del kan kravställas.

Hurvida du lyckas beror förstås på hur du mäter och vad du mäter. Utifrån ett kundperspektiv är du förmodligen mer beroende av andra än av dig själv.

Ett stafettlag har krav att prestera som ett lag. Fixar du och din kollega inte det ni ska göra drabbar det alla. Drabbar det företaget drabbar det dig. Är du senior finns det säkert krav på att din prestation är högre än din kollega som kanske är nyrekryterad. Att få sparken i Sverige för ett dåligt arbete är väl enorm avlägset men det kanske märks på lönesamtalet.

Jag tycker absolut jämförelsen är relevant. Vi har olika uppfattning och låter det stanna där tycker jag.

 

 

Men snälla HW har du eller ngn annan kollega eller konkurrent i IT-konsult-branschen krav på er att vara absolut bäst i världen? Tex lönsammast, dvs högst total vinst per år mätt i USD, högst avkastning i %, störst tillväxt eller högst kundnöjdhet jämfört med alla företag i USA, Kina, Tyskland och Indien? Och att du själv dessutom skall vara bäst inte bara i ditt eget företag utan jämfört med alla andra? Inom yrkeslivet handlar det mer om hygienkrav dvs prestera tillräckligt bra, kanske bland de bästa i stan/distriktet dvs vinna KM/DM. Det kommer du oerhört långt på. Eller ta restaurangbesök inte en enda krog i Sverige har tre *** i Guide Michelin alltså är det omöjligt enligt den mest erkända mätmetoden att få världens bästa middag i Sverige, så det vore ju rätt dumt att ställa krav på det. Många av oss jobbar hårt och är väldigt duktiga i yrkeslivet men få personer med någorlunda självinsikt vågar påstå att de är bäst i världen eller har krav på sig från sina chefer eller ngn annan:) att vara det.

Men snälla Everest, du säger det själv. Vi har krav på oss att vara bäst i den tävling vi ställer upp i. Ställer vi upp i en tävling att vara bäst i världen så har vi också det kravet.

Krav är oftast relativt och inget absolut mått.

Du har helt rätt i att det är oerhört få i sverige inom yrkeslivet som skulle hävda att de är bäst i världen. Det är en skara entrepenörer då möjligen. Däremot är vi bäst i världen på att nedvärdera våra insatser och det kanske är kopplat till vår fundamentala oförmåga att hantera krav.

 

Men, men. Antingen lyckas jag inte förmedla vad jag vill ha sagt eller så håller ni inte med mig. Vilket som är fine :) Jag tror att jag själv har nått en fas när det kommer att bli rundgång och pseudodiskussioner runt dettta och sätter därför ett streck i min egen debatt i ämnet.

Link to comment
Share on other sites

Per Elofsson

Han var bäst i världen och kände att ingen kunde slå honom.

Men vad hände en Tysk spansk idiot kom och förstörde Elofssons OS...

Vem säger att de inte kan hända något sånt med Kalla...

Kalla kan göra sitt livs bästa lopp och komma fyra och ha tre styckna doppade t.ex polskor framför sig.Som aldrig åker fast ska vi vara missnöjd med Kalla.

Link to comment
Share on other sites

Svag premiär av Kalla.

Klassisk stil är hon helkörd i,och kommer så alltid att vara..så den som förväntar sig medalj i Ryssland 2014 på klassisk kortdistans bör tänka om å det snaraste.

 

Kalla är fristilare och inget annat,det är i Vancouver hon har chansen.Längre distans klarar hon uppenbarligen inte heller efter fiaskot i Liberecs 30 km.

 

Medalj i Vancouver,annars får Kalla hoppas på Musse Pigg medaljer i sprintstafett som max i framtiden.

Link to comment
Share on other sites

Vi har krav på oss att vara bäst i den tävling vi ställer upp i. Ställer vi upp i en tävling att vara bäst i världen så har vi också det kravet.

Har alla som ställer upp i en tävling krav på sig att vinna? Det vore lite synd i så fall för då skulle de bara bli 10 st som ställde upp på VL, dvs de som har chans att vinna. Men OK vi tycker lite olika helt enkelt.

Link to comment
Share on other sites

har kalla och tränarna månne varit inne här och läst och fått stora skälvan av VS tunga krav..

 

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/vintersport/skidor/article6125834.ab

Sitter och tittar på loppet i Bruksvallarna just nu. www.funasdalen.com/direkt Resultatlistan uppdateras rätt snabbt men web-sändningen funkar inte riktigt bra för mig i alla fall. Hyfsad bild men ljudet enbart sporadiskt. Kalla leder vid 5 km. Kowalczyk 13 sek efter. Detta är ju faktiskt en återgång till trådens ursprung och svaret är alltså just nu: Mycket bra!

Link to comment
Share on other sites

har kalla och tränarna månne varit inne här och läst och fått stora skälvan av VS tunga krav..

 

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/vintersport/skidor/article6125834.ab

Sitter och tittar på loppet i Bruksvallarna just nu. www.funasdalen.com/direkt Resultatlistan uppdateras rätt snabbt men web-sändningen funkar inte riktigt bra för mig i alla fall. Hyfsad bild men ljudet enbart sporadiskt. Kalla leder vid 5 km. Kowalczyk 13 sek efter. Detta är ju faktiskt en återgång till trådens ursprung och svaret är alltså just nu: Mycket bra!

Kalla vann!

Mkt bra lopp även av tex Hanna Seppas!

 

Mål

Klass: D 21-

Plac Namn Startnr Klubb Tid Diff

1 Charlotte Kalla 314 IFK Tärendö 22:16.6 0.0

2 Anna Haag 322 IFK Moras SK 22:45.2 28.6

3 Anna Olsson 318 Åsarna IK 22:54.9 38.3

4 Ivana JANECKOVA 321 CZE 22:57.8 41.2

5 Justyna KOWALCZYK 324 POL 23:11.8 55.2

6 Sara Lindborg 328 Östersunds SK 23:28.7 1:12.1

7 Eva NYVLTOVA 325 CZE 23:34.2 1:17.6

8 Ida Ingemarsdotter 327 Åsarna IK 23:43.3 1:26.7

9 Paulina MACIUSZEK 260 POL 24:07.4 1:50.8

10 Hanna Seppas 279 Eksjö SOK 24:14.1 1:57.5

11 Susanne Nyström 315 IFK Moras SK 24:15.4 1:58.8

12 Eva SKALNIKOVA 319 CZE 24:18.4 2:01.8

13 Jenny Hansson 311 Vålådalen SK 24:20.1 2:03.5

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...