Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rullskidstävlingar 2011


Everest

Recommended Posts

Blir det varken Alelopp eller Landvetterrunda i år? Vad händer då med Västsvenska rullskidcupen?

Har inte all inside-information men sannolikt tillkommer i så fall andra tävlingar istället' date=' kanske tex Svartedalsloppet, Höstrullen, Rådarullen i Lidköping eller ngt annat arrangemang.[/quote']

Kommer Jens-Arne?

Är som sagt inte extremt insatt så om Jens-Arne eller Kurt-Rune dyker upp kan jag tyvärr inte svara på(:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 352
  • Created
  • Last Reply

Fick tag på Ålands tävlingskalender (några inbjudningar har jag inte sett, men jag har inte letat heller).

 

Tävlingskalender för rullskidning sommaren 2011

16.7 lördag, Getaloppet 30 km klassiskt. Start och mål vid Geta kyrka

24.8 onsdag, ÅM 30km i fristil. Bengtsböle - Långnäs . Start och mål i Bengtsböle

17.9 lördag, ÅM 30 km klassiskt. Käringsund - Kattby. Start och mål i Käringsund

SKIDLÄGER

30.9 – 2.10 Nystad

04 – 06.11 Jämijärvi eller Torsby

05 – 10.12 Snöläger, obestämd plats

 

Getaloppet kommer ju perfekt, 2 veckor efter rullskidlägret, så åker man på det så borde formen vara på topp! Enligt rykte gedigna prisbord, och en Ålandskryssning är ju alltid trevligt!

Link to comment
Share on other sites

Rullskidstävling sönd 17/7 utanför Avesta.

Banlängd 25km lite kuperat.

Både tävlingsklass och motionsklass.

Passa på att köra en tävling mitt i semestertider!

 

Info se länk:

http://www.laget.se/NASIF_SKIDOR/4270-nyhetsarkiv-item-115516.html

Låter intressant eftersom jag ändå är nästan i trakterna. Tävlingen har väl gått förut? Finns det någon resultatlista?

Menar man med detta är PU hjul inte är tillåtet ?

 

Två klasser. För tävlingshjul (1) och motionshjul.(2-3)

Link to comment
Share on other sites

Rullskidstävling sönd 17/7 utanför Avesta.

Banlängd 25km lite kuperat.

Både tävlingsklass och motionsklass.

Passa på att köra en tävling mitt i semestertider!

 

Info se länk:

http://www.laget.se/NASIF_SKIDOR/4270-nyhetsarkiv-item-115516.html

Låter intressant eftersom jag ändå är nästan i trakterna. Tävlingen har väl gått förut? Finns det någon resultatlista?

Menar man med detta är PU hjul inte är tillåtet ?

 

Två klasser. För tävlingshjul (1) och motionshjul.(2-3)

Pu-Hjul är väl = tävlingshjul.. eller missupfattade jag frågan Globen?

Link to comment
Share on other sites

Låter intressant eftersom jag ändå är nästan i trakterna. Tävlingen har väl gått förut? Finns det någon resultatlista?

Menar man med detta är PU hjul inte är tillåtet ?

 

Två klasser. För tävlingshjul (1) och motionshjul.(2-3)

Pu-Hjul är väl = tävlingshjul.. eller missupfattade jag frågan Globen?

De sistnämnda stämmer nog. Hittade också resultatlistan som är uppdelad på hjul 1 resp 2. Tävlingshjul kan iof vara PU-hjul i olika färger eller svarta gummihjul-ettor. (Möjligen finns det PU-"motionshjul" också - Skåningen kanske vet:)?) Skall du med Globen, vi skulle ev kunna samåka i så fall om jag nu är med?

Link to comment
Share on other sites

Visst finns det PU hjul som är träningshjul, så man kan inte säga att PU-hjul = tävlingshjul

Man kan inte heller skriva som dom gjort i sin inbjudan att tävlingshjul är 1or för det stämmer intre heller.

Utan tävlingshjul är tävlinghjul oavsett märkning, sen kan man ha en motionsklass också och säga träningingshjul. Det är ju bara en motionsklass, det delas ju inte ut priser där på samma sätt.

 

Hoppas tävlingen i fråga läggs in i Idrottonline också så att den blir en sanktionerad tävling från förbundet och den då syns i tävlingskalendern. Det lockar nog fler åkare.

Link to comment
Share on other sites

Tävlingsklass "valfria hjul"

Jag åkte loppet förra året med gummi 1:or, och hängde inte med dom som åkte med PU-hjul ( Eagle)

not: Det regnade mycket under loppet ifjol.

Rullskidstävling sönd 17/7 utanför Avesta.

Banlängd 25km lite kuperat.

Både tävlingsklass och motionsklass.

Passa på att köra en tävling mitt i semestertider!

 

Info se länk:

http://www.laget.se/NASIF_SKIDOR/4270-nyhetsarkiv-item-115516.html

Låter intressant eftersom jag ändå är nästan i trakterna. Tävlingen har väl gått förut? Finns det någon resultatlista?

Menar man med detta är PU hjul inte är tillåtet ?

 

Två klasser. För tävlingshjul (1) och motionshjul.(2-3)

Link to comment
Share on other sites

Årjängs IF kommer att arrangera en back-sprint under V75 helgen i Årjäng, vi hoppas på stort deltagande och tror på stor publik!

Välkomna till Årjäng fredagen den 15:e juli, tävlingen finns nu med i tävlingskalendern och är öppen för anmälan.

Link to comment
Share on other sites

Årjängs IF kommer att arrangera en back-sprint under V75 helgen i Årjäng, vi hoppas på stort deltagande och tror på stor publik!

Välkomna till Årjäng fredagen den 15:e juli, tävlingen finns nu med i tävlingskalendern och är öppen för anmälan.

Är starten vid "Börsen", efter vägguppet?

Sedan målgång vid korsningen ut till E18?

Och är banan tänkt till höger längs med E18 eller in mot ridhuset när man kommer upp för backen?

 

Kunde ta en tur så vi får upp en banprofil här om jag vet banan.

Link to comment
Share on other sites

Årjängs IF kommer att arrangera en back-sprint under V75 helgen i Årjäng, vi hoppas på stort deltagande och tror på stor publik!

Välkomna till Årjäng fredagen den 15:e juli, tävlingen finns nu med i tävlingskalendern och är öppen för anmälan.

Intressant! blir nog att bli med på den tävlingen :D ! har aldrig kört nån sprint förut, men kan ju vara kul .

Link to comment
Share on other sites

Alliansloppet är inställt 2011 arangören har fått problem med bansträckningen synd .

Var står det???

Kommer nog officiella besked under dagen på deras hemsida.

Ett vägarbete pågår i startbacken som skulle vart klart nu, men ingen vet om det är klart tills i september. Dom har tittat på alternativa vägsträckningar. Men får inte till det.

Så, officiella besked kommer nog snart.

Höstens stora tävling blir väl SM i Hudik i samband med E4-loppet istället.

Link to comment
Share on other sites

Alliansloppet är inställt 2011 arangören har fått problem med bansträckningen synd .

Var står det???

Kommer nog officiella besked under dagen på deras hemsida.

Ett vägarbete pågår i startbacken som skulle vart klart nu' date=' men ingen vet om det är klart tills i september. Dom har tittat på alternativa vägsträckningar. Men får inte till det.

Så, officiella besked kommer nog snart.

Höstens stora tävling blir väl SM i Hudik i samband med E4-loppet istället.[/quote']

Grr... bittert, sa bull!

 

Någon som vet om det finns någon alternativ tävling i klassisk stil just den helgen?

Link to comment
Share on other sites

Var står det???

Kommer nog officiella besked under dagen på deras hemsida.

Ett vägarbete pågår i startbacken som skulle vart klart nu' date=' men ingen vet om det är klart tills i september. Dom har tittat på alternativa vägsträckningar. Men får inte till det.

Så, officiella besked kommer nog snart.

Höstens stora tävling blir väl SM i Hudik i samband med E4-loppet istället.[/quote']

Grr... bittert, sa bull!

 

Någon som vet om det finns någon alternativ tävling i klassisk stil just den helgen?

Ja som du kan se i tävlingskalendern går ju Tidaholmsrullen 30 km den 3 sept

Link to comment
Share on other sites

Finns många andra lopp att satsa på.

Här är några av dom tidiga loppen på sommar/höst

 

20 aug Aleloppet

27 aug E4-loppet (även SM)

3 sept Tidaholmsrullen 30 km

11 sept Hallands Rullski 47 km

17 sept Svartedalsloppet 64 km

 

Sen mer lopp i okt såklart....

Hade hört rykten om detta med AL. Kan rekommendera Tidaholm istället.

 

Glöm inte heller 12H på Falkenbergs motorbana 13 aug även om den ännu inte finns i tävlingskalendern. (Kanske beror på att det är Inlinesklubb som är huvudarrangör?)

 

http://72.29.84.63/~speedinl/

Link to comment
Share on other sites

Alliansloppet är inställt 2011 arangören har fått problem med bansträckningen synd .

Var står det???

Kommer nog officiella besked under dagen på deras hemsida.

Ett vägarbete pågår i startbacken som skulle vart klart nu' date=' men ingen vet om det är klart tills i september. Dom har tittat på alternativa vägsträckningar. Men får inte till det.

Så, officiella besked kommer nog snart.

Höstens stora tävling blir väl SM i Hudik i samband med E4-loppet istället.[/quote']

Jaha ja - vi som alltid planerar att Värmdörullen inte ska krocka med detta. Får jag väl försöka komma i form till vårt eget lopp den 11/9 istället...( http://picasaweb.google.com/113879416159569078762/2010_sept_19_RullskidorTavlingStockholm# )

 

Ja Getaloppet låter kanske som ett trevligt semesternöje, eller så sticker man till London samma helg coh kör

Britiska mästerskapen

http://www.rollerski.co.uk/ns033.html

Vi svenskar kan nog hävda oss riktigt bra där

Jag fick samtal från Åland idag om Getaloppet.

Getaloppet, lördagen den 16/7, 45 km klassiska rullskidor

 

Starttid ännu något osäker - beror på svenska deltagare och båtar.

 

(Bäst är kanske att ta morgonbåt från Kapellskär samma dag.)

 

Anmälan till

Bror Gustaf Haasiosalo +358 50 523 9262 eller +358 1817016

 

Ny bana för i år. En varvbana på 3 varv a 15 km.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...