Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Formtest i Skierg


rible12

Recommended Posts

  • Replies 710
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mellerudarn kan man få se en film när du stakar skierg måntro =) ?

Duger det inte med Youp***' date=' globen? ;-)[/quote']

Ha ha tok !

 

Nej tycker det är kul och kolla hur andra drar så kan man jämföra och kolla lite ! Eftersom mellerudarn drar sånna otroliga tider vore de skoj och se hans teknik!

Link to comment
Share on other sites

Jösses, jag har allt annat än bra skidteknik och räknar väl in mig i led 3-4 (har inte åkt vasaloppet på 14år men i år, då jäv..) å jag skulle då aldrig i tiden kunna köra halvmaran på 1.23.43!

Du måste åka som en påse nötter med andra ord! ;-)

Ja någon bra skidåkare är jag inte men på sist vasalopp var formen kass och skidorna helt värdelösa

 

Ja du Globen, ska fundera på det, kanske blir en tusing då i så fall.

Link to comment
Share on other sites

Ja du borde stakat ifrån oss veklingar i somras. :)

 

Det verkar vara hårda bud i Mellerud.

En annan gubbe därifrån, Rune Andersson, är med i Guiness Rekordbok.

Bänkpress - 25,5 kg - 2017 reps - 33 minuter

Ja Rune vet jag vem det är(tränat på hans gym i kuserud några ggr.)verkar vara ett svårslaget rekord, har för mig att det var längesedan han satte det rekordet.

 

Jag hade ju inte en chans mot er tidigt i sommras på klarälvsbanan, på rollsborundan som jag tyckte gick bra så hamnade jag mellan Skåningen och Everest.

Och jag är övertygad om att båda dessa herrer spöar mig på snö, fast det skiljer ganska mycket i tid på min och everest tid på 2.1mil i skiergen.

Link to comment
Share on other sites

Ja du borde stakat ifrån oss veklingar i somras. :)

 

Det verkar vara hårda bud i Mellerud.

En annan gubbe därifrån' date=' Rune Andersson, är med i Guiness Rekordbok.

Bänkpress - 25,5 kg - 2017 reps - 33 minuter[/quote']

Ja Rune vet jag vem det är(tränat på hans gym i kuserud några ggr.)verkar vara ett svårslaget rekord, har för mig att det var längesedan han satte det rekordet.

 

Jag hade ju inte en chans mot er tidigt i sommras på klarälvsbanan, på rollsborundan som jag tyckte gick bra så hamnade jag mellan Skåningen och Everest.

Och jag är övertygad om att båda dessa herrer spöar mig på snö, fast det skiljer ganska mycket i tid på min och everest tid på 2.1mil i skiergen.

Det var 1987.

Link to comment
Share on other sites

Ja du borde stakat ifrån oss veklingar i somras. :)

 

Det verkar vara hårda bud i Mellerud.

En annan gubbe därifrån' date=' Rune Andersson, är med i Guiness Rekordbok.

Bänkpress - 25,5 kg - 2017 reps - 33 minuter[/quote']

Ja Rune vet jag vem det är(tränat på hans gym i kuserud några ggr.)verkar vara ett svårslaget rekord, har för mig att det var längesedan han satte det rekordet.

 

Jag hade ju inte en chans mot er tidigt i sommras på klarälvsbanan, på rollsborundan som jag tyckte gick bra så hamnade jag mellan Skåningen och Everest.

Och jag är övertygad om att båda dessa herrer spöar mig på snö, fast det skiljer ganska mycket i tid på min och everest tid på 2.1mil i skiergen.

Intressant att det kan diffa så mkt mellan till synes väldigt likvärdiga rörelser och där i mellan hyfsat likvärdigt på rullskidor. Rollsbo var väl iof inte precis mitt bästa lopp på rullskidor, hade lite mtrlstrul också men mkt bättre är jag väl inte även om jag oftast brukar slå Skåningen knappt på klassiskt men är helt chanslös på Skate. Svartedalsloppet gick tex bättre vid en jämförelse. På VL brukar jag hålla till i led 2 och på seedningslopp oftast led 3 (2-4). Men att jag skulle vara dryga 20% sämre på Skierg och ett par led bättre på VL låter på gränsen till orimligt. Det kan inte bara vara teknik det handlar om då skulle jag ha en otroligt dålig teknik på skierg och en fantastisk teknik på skidor medan det skulle vara tvärtom för Mellerudarn. Formen kan ju iof peka åt olika håll också dvs ner i källaren för mig och upp i himlen för Mellerudarn. Eller kan det vara ngt med muskelstyrka i olika muskler/rörelser eller olika genetiska förutsättningar?

Link to comment
Share on other sites

satte pers idag på halvmarn(2' date='1mil) 1,23,43 .Är mycket imponerad av dom som orkar dra en hel mara, en halv räcker då gott för mig.[/quote']

Hur i he..... kan du köra på 1.23.43, å stå i led 4! Du borde ju med det resultatet stå i minst led 2!!!???

 

Tycker det suger på rejält vid 1 timmes körning.

Provade nu med halvmaran (21097 meter).

 

Tid: 1.24.37

 

(2.00,3/500)

47 drag/minut

 

mellerudarns tid är riktigt brutal, blir svårslagen! :D

Link to comment
Share on other sites

satte pers idag på halvmarn(2' date='1mil) 1,23,43 .Är mycket imponerad av dom som orkar dra en hel mara, en halv räcker då gott för mig.[/quote']

Hur i he..... kan du köra på 1.23.43, å stå i led 4! Du borde ju med det resultatet stå i minst led 2!!!???

 

Tycker det suger på rejält vid 1 timmes körning.

Provade nu med halvmaran (21097 meter).

 

Tid: 1.24.37

 

(2.00,3/500)

47 drag/minut

 

mellerudarns tid är riktigt brutal, blir svårslagen! :D

Ser nu att man nog borde kunna dragit en del fortare om man lagt manken till, men det är frågan om det är vettigt så länge man har maskinen placerad inomhus?

Tyckte det var lite "strypkänsla" på slutet...

http://erikwickstrom.se/2011/12/17/nast-bast-i-varlden/

Link to comment
Share on other sites

Hur i he..... kan du köra på 1.23.43' date=' å stå i led 4! Du borde ju med det resultatet stå i minst led 2!!!???

 

Tycker det suger på rejält vid 1 timmes körning.[/quote']

Provade nu med halvmaran (21097 meter).

 

Tid: 1.24.37

 

(2.00,3/500)

47 drag/minut

 

mellerudarns tid är riktigt brutal, blir svårslagen! :D

Ser nu att man nog borde kunna dragit en del fortare om man lagt manken till, men det är frågan om det är vettigt så länge man har maskinen placerad inomhus?

Tyckte det var lite "strypkänsla" på slutet...

http://erikwickstrom.se/2011/12/17/nast-bast-i-varlden/

Jag ska göra ett maxtest på halvmaran på torsdag tror jag, hade 164 i snittpuls när jag körde på 1.23.43.så lite till ska nog gå att pressa sig: ) Men jag ser att jag fuskade med dom där 97m så nästa gång blir det 21097m.

Såg att Erik skrev på sin blogg "näst bäst i världen", vem är bäst då ? och var hittar man sådan information.

Link to comment
Share on other sites

Strypkänsla! du ska dra i handtaget/remmarna med händerna inte lägga snöret runt halsen.

 

 

Hur i he..... kan du köra på 1.23.43' date=' å stå i led 4! Du borde ju med det resultatet stå i minst led 2!!!???

 

Tycker det suger på rejält vid 1 timmes körning.[/quote']

Provade nu med halvmaran (21097 meter).

 

Tid: 1.24.37

 

(2.00,3/500)

47 drag/minut

 

mellerudarns tid är riktigt brutal, blir svårslagen! :D

Ser nu att man nog borde kunna dragit en del fortare om man lagt manken till, men det är frågan om det är vettigt så länge man har maskinen placerad inomhus?

Tyckte det var lite "strypkänsla" på slutet...

http://erikwickstrom.se/2011/12/17/nast-bast-i-varlden/

Link to comment
Share on other sites

Såg att det fanns med 100 000m på den där listan också! Det måste ni ju prova!

Fötterna lär inte bli goa. :)

Såg att en dragit, på 8.23. Vilken dag...

 

Strypkänsla! du ska dra i handtaget/remmarna med händerna inte lägga snöret runt halsen.

Det är väl frågan vilket man väljer med hälften kvar om någon sticker fram ett rep? :)

Link to comment
Share on other sites

Hörde att det var någon "tok" som stått och dratt 4 timmar på maskinen idag... :)

Stämmer bra :) 4 timmar blev de! De tog bra sista halvtimmen !!!! Med ca 4 - 5 min total vätskepaus ;) gick åt endel hehe

 

 

Jobbigast av allt va nog att jag kom först i mål "vasan 2010" men fick fortsätta staka 5 min till pga vätskepauserna hehe

Edited by globe86
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...